12 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

12 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

“dçin Cterita el | PAZAR OLA Sanatoryom Bu Bîna—rıçi: Yarım Milyon Sarfedilecek İzmir, 11 (Hususi)— Sıhhiye Vekâleti, Yamanlar dağında weremliler için bir sanatoryom İnşasını karar altına almış ve keşfinin yapılmasına karar ver- miştir. Bu sanatoryom yarım milyon lira sarfile yapılacaktır. l Bulgarlar Balmumu Alıyorlar İzmir — Bulgar kiliseleri münakasa ile almacak balmumu için İzmir Ticaret Odasına da müracaat edilmiş- tir. Alınacak sarı balmumunun — miktarı on beş bin kilo imiş. Muhtelis Bir Memur Çeşme — Bura emvali met- — rüke tahsildarı iken zimmetine | 80 lira geçirerek kaçan Şahap Ef. tutulmuş ve buraya geti- rilmiştir. Mumaileyh cürmünü Hiraf etmiştir. İzmir Edebiyat Çemiyetinde İzmir — Bura Edebiyat Ce- miyeti Reisi Tokadi xade Şe- — kip Beyle idare heyeti azala- — rından banılarının İstifası üze- rine yeni heyeti idare seçilmiş Tiyasete eski Tanin — başmı- harriri Muhittin, Umumi kâ- | tipliğe Asım İsmet Beylerle azalığa Niyal, Nevzat, Handan Sermet Hanımlar, Şair Hüseyin Avni, Hakkı Baha, Muallim Haşim, Hukuk işleri müdürü Muzaffer, Celâl Enver Beyler seçilmişlerdir. Bir Yunan Takımı İzmirde Yunanistandan İzmire To- lazviyakos isminde bir futbol takımının gelip K. S. K. klu- — bile bir maç yapacağı bildiril- -— mektedir. “için — bir K Üç Kocalı Kadın Üç kocalı bir kadın hak- kında İzmir adliyesine kadın şikâyetname — ve- rilmiştir. Kadının iki kocası İzmir, bir kocası da Torbalıda imiş. Kıbrıs Konsolosluğu Kıbrıs — Bura Türk Kon- solosluğuna Kudüs Konsolosu Sabri B. tayin edilmiştir. Boğulan Kadın Balye — Kör Küsüm İsmin- de ellilik bir çingene kadını evinde ölü bulunmuştur. Zabı- ta, faaliyete geçerek kadının boğularak öldürüldüğünü, bu- nu yapanın da Erzincanlı kör Ziya isminde bir amele oldu- ğunu meydana çıkarmıştır. Cinayetin para tamaile yapıl- dığı söyleniyor. Su Sığırlıkta Spor Su sığırlıkta beş eylül ismin- de bir İdman kulübü teşekkül Bir İngiliz Grupu İzmir Piyasasından Mubayaa Yapıyor İzmir, 11 ( Husust ) — Bir İngiliz grupu namına hareket “eden Mister Vayt isminde bir zat buraya geldi. Muğla, De- nizli ve İzmir piyasalarından zeytin yağı ve afyon satın ıldı,_lıgm bundan sonra | Plâja Gidemiyenler “ — Hasan B.— Biraz dar amma boğulma tehlikesi yok. O Da O Demek Hasan Bey, bir gün, Beyoğ- lu caddesinde genç bir ahba- bına rastladı: — Delikanlı buralarda işin ne ? Diye sor- duü. Genç Hasan Beye dedi ki: Şurada bir. zengin adam var. Ona gideceğim, bir şey İstiyeceğia. Hasan Bey sordu: — Para mı istiyeceksin ? — Hayır, kızını istiyeceğim. Hasan Bey güldü: — O da para istemek de- mektir. Bir Çocuğun Cevabı Pazar ola Hasan B. bir kö- O gl Bir aşçı dük- kânı arıyor- du. — Önüne sekiz an- da bivyk.gyln çocuğu çıktı. Hasan B. sordu: lum, buralarda bir aşçı dükkânı var mı? — Hasan Bey, şu taraftan yürü, sağa sap, bir çeşme vardır, onu geç, mesçidin kar- şısında bir han vardır. Orada hem iyi yemek bulursun, hem de Alâ rakı vardır. Hasan B. hayretle sordu: — Sen rakının iyisini, kö- tüsünü nereden biliyorsun? Hasan B., oraya kim girerse zil zurna sarhoş çıkı- yor. Bir Kadının Sırrı Bir kadın vardı ki hiçbir sır saklamazdı. Duy- duğu, — gördüğü şeyleri — herkese anlatırdı. Birgün Hasan Beye de- di ki: — Benim sır saklamak ade- tim değildir. Bende biçbir sır kalmaz. e : Hesan Bey — Yalnız bir sır saklıyor- sun ve onu doğduğun günden beri kimseye söylemiyorsun. e hayretle sordu? SON POSTA YÜZÜCÜLERE NASİHATLER Ağustos 12 Istanbul Nevyork Uçuşu Hususi Bir Tayyare İleBu İşi BaşarmakMümkündür Amerikalı hava kahraman- larmın koca Atlas denizini bir hamlede aşıp şehrimize gek meleri münasebetile böyle bir teşebbüse Türk tayyarecileri- nin de girişebileceklerini yazdık ve bunu teklif ettik. Teklifi- miz bilhassa Türk havacılık &leminde büyük bir alâka uyandırmıştır. Bu arada tayya- reci Hayrünnas ve Vecihi Bey- lerin mütalealarını da kaydet- tik. Bugün de tayyare işlerile çok yakından alâkadar husus! bir müessesenin başında bulu- nan bir zat bize şunları söy- Temiştir: HASAN B. Yukardan Bakış Denizde yüz, fakat sakın boğulma, Güzellerin arasına sokulma, Göz kulak ol, ayağını tetik al, Âdem gibi cenmetlerden kovulma ! Hem pek öyle enginlere açılma, Soyun, fakat pek açılıp saçılma, Kenardadır. selâmeti ararsan Genç — Allah şahidimiz olsun ki bizden bahtiyar mi- şanlılar yoktur. sevdadan sonra Güneşten de, Karışmam ben, DÜ Z Fakat durgun denizlerden de yılma, Güneşte çok yanma, barap olursun, Kumlarda çok yatma türap olursun, Hasan B. (rüyada) — Alacaklılar şimdi karşıma çıksa da borçlarımı ödesem. Paralı zanmanımda hiç yanıma uğramazlar da sakın hat kebap olursun ! Pa. O. Ha. B. Hasan Beyin Rüyası l da sıkıntı zamanlarımda karşıma çıkarlar, Pazar Ola Hasan Beyin Düşünceleri Yerli Mallar Yerli mal alan parasını bir cebinden çıkarıp öteki cebine koymuş olur. 4 4 Daima — şöyle — düşünmeli: Yerli —malının — fenası, ya- bancı malının iyisi yoktur. * Yerlisi dururken, yabancı malı alan kimse bu mem- leketin yabancısıdır. * Bir yabancı malı alırken düşün ki verdiğin para, günün birinde, bir kurşun halinde senin kalbine girebilir. * Yerli : kullanmıyorsa — onu utandır. ayıpla, * Başımıza gelen felâketlerin çoğu, bugüne kadar yerli malı kullanmadığımız içindir. İ Gözün ferlisi, malin yerlisine bakar. * Yerli malı kullanmazsak, yersiz, yurtsuz kalabiliriz. * Yerli malı kullanmazsak, yerimizde sayarır. * Yorli malı almak, yerli ye- rinde bir iş yapmaktır. K Ka Hasan B. — Vallahi, buna Allah ta şahit, kul dal Ne Vakittenberi İşsiz Hasan Bey, bir gün, kah- vede bir ser- serile konu- şuyordu. O- na dedi ki: — Yabhu.. Böyle güçsür kah- N ve — köşele- Ü rinde ne pinekleyip duruyor- sun ? — Ne yapayım, Hasan Bey, iş bulamıyorum. — Ne vakittenberi — böyle işsizsin ? Serseri başını kaşıdı, dü- şündü, taşındı : — Vallahı, dedi, Hasan Bey, doğduğum tarihi hatır- lamıyorum. Meğer Yabancı x. « Değilmiş Hasan Bey, Sirkeci garında bir. ahbabına rastgelmişti. Ahbabının e- linde bavullar vardı. Hasan Bey sordu: Nereye * böyle Hazret? — Hasan Bey sevgilimle beraber Avrupaya gidiyorum. — Yal. Sevgilin nerede, hani ? Hasan Beyin ahbabı, par- maklığın önünde duran bir kadın gösterdi. Yanında bir erkekle çok teklifsiz konuşu- yordu. Hasan Bey sordu: —- Ayol, onun yanında bir adam var. Hasan Beyin ahbabı cevap verdi : — Yabancı değil: Ağabeysi davadır: Çünkü bizim kendi malımız, Öz malımızdır. x Memleket zengin olmazsa sen zengin olamazsın. Memle- ketin zengin olmasını istersen, İ zengin olmak istersen yerli *— Uzun mesafe rekoru bugüne kadar üç büyük kah- raman tarafından elde edile- bilmiştir. Birincisi Lindberg, ikincisi Kost ve üçüncüsü de Amerikalı misafirlerimiz... Amerikaya —iadei — ziyaret meselesi çök hoş, çok güzel birşey ve Türk tayyareciliğinin şöhreti, inkişafı namına hayırlı bir hamledir. Fakat bu her- ıe(den evvel bir teknik me- selesidir. Meselâ Amerikalı tayyareci Boardman — ile — Polandonun bindikleri tayyarenin motörü iki büyük tayyare fabrikasının birleşmesile meydana gelmiş olan Körtisrayt fabrikası tara- fından hazırlanmıştır. Teknesini de başka bir fabrika yapmış- tır. Adi tayyareler beş - altı saatlık —bir uçuşa — ancak kifayet edecek kadar benzin alabilirler. Fakat Amerikadan İstanbula kadar katedilen (50) saatlik mesafe (3) ton benzin ile geçilebilmiştir. Bir tayyare- ye (3) ton benzin koymak meseledir. Demek ki böyle muazzam bir seyahati yapacak tayyare- nin hazırlanması, yani -satın alınması bile pek ehemmiyetli bir iştir. Bunlardan sonra yola çıka- cak tayyarecilerin seyabatten evvel uzun müddet hazırlanma- ları, idman yapmaları lâzımdır. — Uzun müddet ayni vaziyette oturabilmek, aç kalabilmek, uyumamak, — günlerce devam edecek motör gürültüsüne ta- hammül etmek bir iştir. Sonra rüzgârın istikameti de mühim bir meseledir. Bu zat, Tayyare Cemiyeti Neşriyat Bürosunun teklifimiz- le alâkadar olduğunu zanne- diyor ve bu seyahat için lâzım olan tayyarenin vasat! - (20) bin: liraya tedarik olunabile- ceğini, bu paranın temini hef şeyden evvel bu işle alâkadar | olacakların adedini çoğaltmak Tâzımgeldiğini, tayyare hazır” landıktan sonra bir değil far kat birkaç Türk tayyarecisinif bu işe atılacağının muhakkaâk olduğunu söylemektedir. Vergi Temyiz Azalığı İzmir. 11 (Hususi ) — Yen! vergi kanunu mucibince kül eden Vergi Temyiz Kom” siyonu azalığına sabık Manisf meb'usu Kemal Bey tayin ©' miştir. Kemal Bey — bugüf İstanbul tarikile Ankaraya b