28 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

28 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ÜDÜRLOK - 20203 NÜSHASI HER YERDE 5Kr. 28 Ağustos 1931 ’DARE /STANBUL NURUOSMANİYE ŞEREF SOKAĞI HERGÜN NEŞROLUNUR CUMA No. 392 A Halkın gözüdür: Halk buııınılı ıbrur A Halkın kulağıdıri Halk bununla |'lllı A Halkın dilidir: Halk bununla söyl: Sefırımız, Bulgar Hükümetine Bır Nota Verdi İzmir Gazeteleri Şimdilik Meslekten Menedilecek Gazeteci Yoktur İzmir, 28 (Hususi) — Vilâ- Yet burada çıkan gazetelerin Verdikleri beyannameler üze- Tindeki — tetkikatını — bitirdi. Muhabirlere — yeni — vesikalar Verildi. Şehrimizde meslekten Menedilecek gazeteci olmadığı anlaşılmaktadır. Müddeiumumilikteki — gaze- teleri tetkik bürosu,- şimdi kadar hiçbir gazetede takibat İcrasına lüzum gösterecek bir Yazıya tesadüf etmemiştir. Kızından Sonra.. Bir Adam, Şahitlik Et- | mek — İstemiyen - Bir | Komşusunu Yaraladı İki Gazete Sofyada — çıkan Dinevnik gazetesi yazıyor: « Türkiyenin Sofyadaki se- firi tarafından Bulgar hükü- metine bir talepname | miştir. Bu talepnamede, ( Fi- libe ) ve (Şumnu) kasaba- | larında çıkan iki Türkçe ga- zetenin, Pariste bulunan Tür- | kiye firarilerinden yüz ellilik lis- teye dahil Mehmet Ali tarafından Fransızça — olarak — çıkarılan bir gazeteden ilham alarak Türkiye hakkında —münase- betsiz. bir eda kullanıldığı | zikredilmekte ve bu tecavüz- her | |Sofya Sefiri Tevfik Kâmil B. kâr neşriyat — karşısında iki gazete hakkında takibat yapılması — istenmektedir. Bulgar Türk nezareti, | talebini Hariciye bu sefirinin '4 Yaralı Zehra Hanım ııuııııedq Süleymaniyede oturan Fah- | ri Efendinin birkaç gün evvel bir niza neticesi olarak — kızı Yıldız Hanımı bıçakla yara- | ladığını yazmıştık. Hâdise, biatile mahkemeye aksetmiş ve Fahri Efendi kendisile birlikte ayni medresede otu- ranlar arasında şahit arar- ken Zehra Hanımla müna- kaşaya girmiş. Zehra Hanım şahit olmak istememiş. Çıkan kavga neticesi Fahri Efendi bu seferde Zehra Hanımı bıçakla yaralamıştır. —cr Takımımız Dördüncü Maçı Harkof| Şehrinde Yapacak Moskova, 27 (Hususi muha- birimizden ) — Leningrattan buraya geldik. Halkın tazahüratı arasında Metropol oteline indik. Ak- şam saat yedide Harkofa ha- Teket ettik. BULGAR HÜKÜMETI NEZDİNDE TEŞEBBUS — Hakkında Dikkati Celbettik. Bunlar, Yüz Elliliklerin İlhamı İle |Mütemadiyen Yalan Uyduruyorlardı veri- | | ehemmiyet ve dikkatla tetklk etmektıdır # |İTÜRK DARÜLFUNUNU RUS MİLLİ TAKIMI | 'Seksen Beş eş Bin Kişi I Bır Şehıt Anası Dumlupınarda Oğlunun Mezarını Ziyaret Etmiye Gidiyor Vesile Hanım bir vatan ve | Jatiklâl şehidinin anasıdır. Oğ- tiklâl harbinde şehit vermiş- tir. Vakit ve halinin müsait | olmaması yüzlünden şimdiye kadar Dumlupınardaki Meh- lif resmi makamlara müraca- at etmiş, yarın akşam Dum- lupınara - gidece olan heyet | verilmesini istemiştir. | Birkaç yere yapılan bu müracaatlar nihayet semere | vermiş ve Vesile Hanımın da | Mehmetçiğin mezarında “şehit oğlunun — ruhuna — fatihalar aziz ana diyor ki: — İnşallah selâmetle gider, selâmetle gelirim. Eh, birşey | Önünde Karşılaştılar Ruslar, Biraz Teknik Oynarlarsa Çok İyı Netıceler Alabılırler bir. gölden Moskova, (H. M.) — Bugün Rus Milli takımile karşılaşıyo- ruz. Saat tam beşi kırk beş geçiyor. Önde hakemler, onu takiben her iki takım seksen beş bin kişinin bir uğultu şeklini alan alkışları arasındı ——— Sıvasta İş Bankası İş Bankasının Sıvas şubesi Evvelki gün merasimle açı- Mıştır. Şam, (Hususi) büyük grevi idare ede Seyit Fuat Muhasin Be tevkifini protesto 1çın 2-3 aleyhimize neticelenen maçta, kalemiz kurtulurken sahaya - çıktılar. Tnbnnlorl sahayı- simsiyah bir seyirci kütlesi kaplamış. Sahayı çevi- | ren bu binlerce hıllı.lı ne büyük, ne sarsılmaz bir spor aşkı var. ( Den 7 ımı ..ylıdı ) Suriyede Vaziyet Karıştı, Halk Nümayişler Tertip Ediyor — Tramvay ve Elektrik Şirketine karşı açılan n heyetin Reisi Hurşit Vehbi ve azadan yler tevkif edilmişlerdir. Halk bunların büyük nümayişler tertip ediyorlar. Şehit mülâzim Sami Ef. nin valdesi Vesile H. olur ölürsem de ne gam. Oğ- lumun yanında kalır, giderim. Eski Plâklar Muayene Neticesi Müs- tehçen olanlar Görü- lürse Menedilecek Müddeiumumiliğe Gramofon plâkı dolduran bazı müesse- seler müracaat ederek plâk- ların ne suretle muayene edi- | leceğini sormuşlardır. Müddei- | umumilik —henüz — muayene | şeklini tesbit etmemiştir. Es- kiden doldurulan plâkların da | du Mülâzim Sami Efendiyi İs- | metçiğin mezarını ziyaret ede- | memiştir. Fakat bütün muhte- | arasında kendisine de bir yer | okuması fırsatı verilmiştir. Bu | I Bugiı'niı'n Meselelerinden I Hizmetçilerin Çektikleri Ve Çektırdıklerı Hanımın Kıskançlığı Hizmetçinin Felaketıdır Yazan: Meliha Avni Dertler... Evlerde ve mülesseselerde mühtelif İşler gören Üç hizmetçi tipi Hizmetçilik işleri şimdiye ka- | dar içinden çıkılmaz bir dert haline gelmişti. Belediyenin son teşebbüsü, belki bu işi halleder. Fakat bu hayırlı neticeye intiza- ren Son Posta, muharrirlerinden Meliha Avni Hanımı hizmetçilik meselesini tetkika memur etmiş- tir. Meliha Hanım, müşahede- lerine at eden bu silsileye, ahlâksız Insanların çalıştıran kim- selere çektirdikleri eza kasmım- dan başlamıştır. Bugünkü mevzu, merhametsiz bir aile yözünden sokakta kalmıya mahküm bir biçarenin halini tasvir ediyor: * Bir gece yarısı idi. Sine- madan dönüyorduk. İttifakla eve kadar yörümiye karar vörmiştik. Nişantaşına doğru kıvrılırkon orada, iAltı Ay Gece,Altı Ay Cü | muayeneden geçirileceği anla- | | şilmaktadır. Bunlar içinde de | | herkesin içinde söylenemiye- | güfteler varsa bunların satışı menedilecektir . |Mecliste Gazete Müzakereleri (Dünkü nüshadan Devam ) Bu hassasiyeti muhafaza ettikçe elbette içimizden ge- len ve bizim yaşıyan kazal | küvvetlerimiz - faaliyete gele- cek (Devamı | | 7 inci sayfada ) ve ancak o düsturlarla- | cek müstehçen ve hayasızça | | uyuyamamışım. altına uzanmış karaltıya doğ- | ru yörüdük. Ayak seslerimiz- ) bıı duvarın — Çok fena bir gece geçirdim. den uyanan kız derdini bize şöyle anlattı: — “İsmim Peymandır. On altı yaşşma daha yeni girdim. Annem babam köyde çoktan öldüler. Beni amcam yanına aldı. Beraber İstanbula getirdi. Amcamın işi, gücü — yoktu. Nihayet Üç gün evvelsine kadar kapısında — durduğum bey onu bir işe koydu. Am-« cam da hediye olarak beni onlara hizmetçi verdi. Bütün evin işi üstümde idi. Ne yapsam Hanımı mem- nun edemiyordum... Kaç defa soba - odunları ile başım ya- ( Devamı 6 ıncı sayfada ) Bir buçuk aydan - fazla