13 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

13 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Zonguldak Limanında Faaliyet » Zonguldak, (Hususi) — Omanımızın Ağustos ayı zar- fındaki faaliyeti şu suretle | tesbit edilmiştir: Bu ay 2arfında limana 204 Türk vapuru, bir Fransız, 8 “—Ilyın. 23 Yunan, 2 Fele- menk, 1 Mısır, | Yugoslavya puru — girip çıkmıştır. Bu | vapurların ton miktarının mec- muu (140,549) dur. Limandan Türkiyenin muhtelif kısımla- na nakledilen hamule mik- y 33,360 tondur, Ecnebi memleketlere hamüle nakle- dilmemiştir. — Türk vapurları 4795 ton, ecnebi vapurları da 11,604 iye almışlardır. Bu ra- nazaran Zonguldak ni faaliyeti geçen senelere ' nisbetle bu sene daha fazladır. - Mersinde Sığır Vebası | Mersin, (Hususi)— Burada | vebası çıktığı için şehir ordon altına alındı. Çift / tırnaklı hayvanların şehre girip çıkması — menedildi. o Hububat Piyasası | İzmir, 11 (A.A.) — Bugün 32 kuruştan 58 kuruşa kadar 558 çuval üzüm ve 11 kuruş- H 30 kuruşa kadar 3714 Ççuval incir satılmış, Üzümün z olmasına mukabil satış bil- öğleden sonra hararetli muş ve 2-3 ' kuruş kadar ir tezayüt hissedilmiştir. Ge- ek üzüm ve gerekse İncir alışı geçen haftaya nazaran ü Salılmıştır. “ Orta Anadolu ,, — Konya, (Hususij— Yakında f. şehrimizde “ Orta Anadolu ,, || isminde bir gazete çıkacaktır. İ! Bu gazete kendi ismi altında kurulan matbaada basılacak- " Matbaa için son sistem makine getirlilmiştir. Ga- mahallt ihtiyacı tatmin lecek şekilde olacaktır. Japon Dampingi Antep (Hususi)— Şehrimiz- ki ipekli mensucat sanayil pon — dampingi — yüzünden ik zarar etmiye başlamiştır. uklular bu damping re- kabetinin daha fazla tesiri altındadır. immetine Para Geçirenler — Balıkesir — Sındırgı muha- ysebei hususiye memuru Şefik, kâtibi Hasan, tahsildarlardan er, Süreyya ve Abdullah diler zimmetine para ge- ek — cürmünden — dolayı n el çektirilmişlerdir. Balıkesirde Spor Balıkesirde Cuma günü de- vam eden futbol kupa müsa- larında İdman Gücü bi- - Finci takımı Kolordu İdman 'rliği birinci takımıni yendi. İkinci takımı da Kolorduya yenildi. K İdman Gücü kupa maçları- “nın birinci devresinde 14 pu- yan, Kölordu İdman Birliği 10 puvan kazanmıştır. - Memleket Haberle wwıs aa Atinada “HANIMTEYZE — Sayıflamak İçin Ne Yapmalı? Artîstler; Takip Ettiği Bazı Usuller Dünyanın mqhur güzel ka- dınları ile — güzel ırtııtlerî bilhassa sinema yıldızlari, Şiş- manlamamak, vücutlarının te- nasüp ve ahengini muhafara edebilmek için muhtelif usul- ler takip ederler. Bunlardan bazılarını, karilerimizi mem- nun eder Ümidile, naklediyo- ruz. * Jnaclaire'in usulü: Ben şişmanlamamak için en iyi çareyi, mütemadi faaliyet- te buldum. Evimin işini ken- dim görürüm. Ne bulursam ve ne İstersem onu yerim, Fakat daima iştihamı sakla- nm, Umumiyetle yemeğim şudur : Kahvaltı: İki fincan çay; bir parça ekmek, bir kayna- yumurta. mz)gln yemeği: İki Üç pata- tes, biraz sebze, biraz da tatlı. Akşam — yemeği: Bisküvit, peynir ve kahve. Çalışmadığım zamanlar derhal şişmanlamıya başlarım. Onun için hiç boş durmam, x Billi Dovein usulü Şişmanlamıya — başladığımı hisseder etmez şü usulll takip ederim: Kahvaltı; Bir bardak sıcak su, portakal, yağ ekmek, Öğe yemeği : Portakal, bir kaynamış yumurta ( Ekmek yok )bir bardak çay. İçki yok. * Bir Frdnsız güzelinin usulü Bir iki sene evvel yediğim yemeğin yağa inkılâp ettiğini farkettim. Derhal idmanlara başladım. Ev içinde mütema- diyen meşgul oldum. Dışarıda uzun yürüyüşler yaptım. Fakat baktım ki bu idmanlar adele- lerimi kuvvetlendirmekten, et- lerimi sertleştirmekten başka netice vermiyor. Perhize baş- ladım, çok faydasını gördüm, Hergün yediğim aşağı yukarı şunlardan ibarettir : Kahvaltı : Çay, yağ ve reçelle bir dilim ekmek. Öğle yemeği: Balık, yahaut kaynamış yumurta ve yahut ömlet, bir dilim ekmek ve kahve. İkindilik: Çay, reçel ve yağla bir dilim ekmek. Akşam yimeği: Sebzeli et, meyvalı tatlı, peynir ve pisküvi. Görüyorsunuz ki hemen de herşeyi yiyorum, yalauız ax yiyorum. Konyada Buğday Ucuzluğu Konya, ( Husust) — Şeh- rimizde buğday fiatleri gün- den güne düşmektedir. Bir ay kadar evvel okkası 4 bu- çuk kuruşa satılan buğdaylar şimdi 3-3,5 kuruşa kadar düşmüştür. Fakat bu paradan (!) kuruşunun kira Ücreti ol duğunu da onutmamak — 14- zımdır. Bu sene caketler pek revaçtadır. ’l_GÜNDÜZ ELBİSELERİNDE CEKET İCıldımzı INasıl Güzelleş- Hatta çaylara giderken bu caketleri giymek moda hülindedir. Size bir iki nümune veriyoruz. İstanbulun sonbaharı- uzundur. Herhalde bu caket- lerden birini yaptırınız. ... Patronumuzun Modeli N Bu hafta karllerimize bir palto patronu veriyoruz. Pal- tonun modeli buraya derce- dilmiştir. Patronun ne suretle kullanılacağı da, burada mü- teferrik resimlerle — gösteril- miştir. Palto için renkli bir kumaş seçmenizi ve kumaşın rengini cildinize uydurmanızı tavsiye ederiz. Bu palto patronunu almak için evvelki güne kadar çıkan on beş kuponun getirilmesi veya posta ile idarehanemize gönderilmesi mercudur. Taşra karilerimiz 6 kuruşluk posta ücretini pul olarak gönder- melidirler. . hye” Toxte tirebilirsiniz ! Her sabah bu sütunda gös- tereceğimiz idmanları tatbik edecek olursanız, çehrenizin ve - vücudunuzun — güzelliğini temin edebilirsiniz. 1 — Cilde nasıl masaj yap- malı? — Cilde masaj yap- mak için, cildi evvelâ benzin veya ispirto ile temizlemeli. Badehu krem sürerek yumu- şatmalı. Parmaları dudakların kenarından yanakların yukarı- sına doğru süratle hareket ettirerek uğuşturmalıdır. İki elin orta parmaklarile idmanı idare etmelidir. 2 — Evvelâ dimdik duru- nuz. Ellerinizi başınızın üze- rinden kavuşturduktan sonra iğilerek kollarınızı bacakla- rınızın arasından — çıkarınız. Tekrar kalkıp ellerinizi başı- nızin Üzerinde — birleştiriniz. Bu 'hareketi on defa tekrar ediniz. Makarnalı Tavuk Tavuğu — parçalayıp suda haşlayınız. — İyice piştikten sonra parçaları sudan çıka- rınız. Tavuk suyunun bir mik- tarını ayırıp diğer kısmı ile makarnaları haşlayınız. Tavuk- ları yağda kızartıp domatesli pişiriniz. Badehu tepsiyi yağ- İayıp makarnanın nısfını tep- siye-döşeyiniz. Üzerine kızgın yağ haşladıktan sonra tavuk parçalarile salçasile beraber üzerine döşeyiniz.. Makarna- nın diğer kısmını da üzerine döşedikten sonra Üzerine tek- rar yağ ve rendelenmiş kaşar peyniri dökünüz. Ayrıca bir kapta iki kaşık unu yağda kavurup yüz dirhem sütle koyu bir terbiye pişiriniz, içerisine üç tane çalkanmış yumurta karıştırınız. Bu koyu terbiyeli makarnanın Üstüne dökünüz. Fırında kızardıktan sonra çıkarınız. air ıkralar Neronun Annesi Bir falcı, meşhur Neron doğduğu vakit, — annesine dedi ki: — Oğlunuz hükümdar olacak, Saltanat sürecek, fakat sizi öldürtecek. Neronun annesi şu ce- vabı verdi: — Saltanat zarar yok. Ana Sevgisi sürsün de Bir kadın, bütün serveti- ni iki kızı arasında taksim etmiş, kendide bir köye çe- kilmiş, küçük bir varıdatla yaşıyordu. Arada bir kız- larına misafir gidiyordu. Bir gün, kızının yanından dünen anneye sordular: — Nasıl? Kızının yanında eyi günler geçirdinmi? sana eyi baktımı? — Çok eyi baktı: imişim şibi. Ne Şartla? Bir Anneye sordular: — Dünyaya erkek olarak gelmek ister miydin? — İaterdim. Fakat çocu- gumun lalası olmak şartile. Kızı Ne Yemek Yapsam? ! T ürk Musiki Heyetı' Kıymetli san'atkârımız tam- buri Refik B. ve zevcesi Fa- hire —hanımın — refakatinde Atinaya giden konser heyeti- nin orada büyük bir muvaf- fakiyet kazandığını sevinçle öğrendik. Türkiye $es kıralı- * çası Hüdadat Şakir ve İstan- bul konservatuvarı ut mualli- mi Cennet Hanımlarla, İstan- bul — konservatuvar — ( Şan ) muallimi Kemal ve muganni Vamik Beylerin de iştirak ettikleri bu heyet, evvelce Yunanistana -giden bazı mu- siki gruplarının — bıraktıkları fena tesirleri izaleye muvaf- fak olmuştur. Atinada verilen konserde Tamburi Refik bey klâsik ve yeni “eserler, halk türküleri, tamburi Refik Beyin şarkıları ve besteleri çalınmış- tır. Konserin her kısmı şid- detli ve - sürekli larla karşılanmış, hele Refik Beyin bııkelediği “ Nekriz semaisi,, nin dördüncü hanesi ki zey- bek havasıdır, — çalındıktan sonra samiinin bir kismı, ga- zete muharrirleri ve Yunan konservatuvarı — muallimleri, san'atkârları tebrik için sah- neye koşmuşlar ve eserin no- tasını almışlardır. Bütün san'atkârlar ayrı ayrı boğenılmiş. alkışlanmış — ve önserin tekrar edilmesi rica olunmuştur. Konser heyetimize ziyafetler verilmektedir. San- atkârlarımız Mösyö Venizelos tarafından kabul edilecekler- dir. Kendilerini hararetle teb rik ederiz. Mille. Papadakis Şerefine Beş Yüz Kişilil Ziyafet Veriliyor Evvelki gün şehrimize ge- len Yunan Tiyatro heyeti bu- rada iki ay kadar kalacak ve bu müddet zarfında Fran- sız tiyatrosunda otuz temsil verecektir. Fransız tiyatrosu müdüriye- ti yarın akşam Papadaki$ şerefine Garden Barda be$ yüz kişilik bir çay ziyafeti verecektir. Glorya Sinemasında Glorya Sineması bundan | sonra her hafta cumartesi ak” şamları muhteşem gala müsü” mereleri vermeği kararlaşt!r” mıştır. Nitekim geçen heft ( Sarı odanın esrarı ) filmi mü” nasebetile verilen gala müsâ” meresi çok parlak olmuştu.