15 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Et İhtikârile Mücadele Lâzım İstanbulun et satışında ihtikâr yapıtdığı artık güneş gibi asikâr oldu. Fakat buna bir çare bulunamıyor. Ancak hak kin Fikirlerini de okumamız lâzımdır: Hikmet B. (Kurtaluş Çeşme sokak 102) İstanbulun et vaziyeti gayri- tabildir, ihtikâr — vardir. Fakat her nedense çaresi bulunamıyor. Et nihayet gıda maddelerinden biridir. Halbuki ben İstanbulda bütün gıda maddelerinde ihtikâr bulunduğuna kaniim. Tevfik Sa- lim Paşanın dediği gibi gıda maddelerindeki bilelerle kocaman bir ( tağşiş mecellesi ) yazılabilir. Hulâsa teşhis ittifakla kondu, dert anlaşıldı. Belediyeden büyük birşey istemiyoruz, eti ne yapıp yapsın ucuzlatsın Avnl Bey ( Karagümrük — Salmatemruk caddesi 27 ) Anadoluda iki senedenberi kış olmadı. Çak koyun yetişti. Her seneki gibi Suriye ve Ara- bistan da koyun çekmedi. İstan- bula çok koyun geldi ve gelecek. Köylüden gayet ucuz alınan bu koyunların etinden İstanbul isti- fade edemiyor. — İhtikârda hepi- miz — birleşiyoruz. O halde bu fakir halktan alman fuzuli paralar nereye gidiyor. — Lâfla eynir gemisi — yürümez derler. ktsatçılarımız, belediyecilerimiz nerede... Yoksa bunun için de Avrupadan mütehassıs mı getir- teceğiz. * İsmail Hakkı B. (Saltanselim — Fastik- dibi 17) — Belediye yeni kanun mu- cibince hersene bankaya (300) bin liralık ihtiyat parası yalır- maktadır. Bu kanunun vaz'ı hik- melini pek bilmem. Fakat bence belediye bu para ile barakalar açmalı ve derhal koyun alarak halka maliyet Fiatına satmalıdır. Bu takdirde ihtikâr yapan kasap- lar da yola gelir halk ucuz et yer. * Rüseyin Bey ( Kapalıçaraı — Örücüler | yakak 30 ) — Belediye ete narh koyma- hdır. Eğer narh koymiyacaksa bütçesine muayyen bir tahsisat koyarak bu işle mücadele etme- Kdir. Başka memleketlerin bele- diyeleri böyle yapar, * Hasan Ef. (Kasap Sultanahmet 7) — Bizde eti toptancılardan alıyoruz. Etin ucuzlaması iça yegâne çare mezbaha — esminin öndirilmesidir. Maarif Vekili Bursada Maarif Vekili Esat Bey dün Balıkesir mekteplerini gezdikten sonra Bandırmaya ve oradanda Bursaya gitmi * E: Hasan Bey — Haydi gel bakalım... =dz güzel bir hanende varmış. Girip ŞöTeen — T iyelim. DAHİLİ SON POSTA - HABDERLER RÜŞVET TEKLİF Memura Para Verirken Yakalandı Dün bir rüşvet cürmü meşhu- du yapılmış, Bir manav rüşvet verirken — yakalanmıştır. Hâdise şöyle olmuştur : Balıkpazarında manavlık yapan Salih oğla Derviş Efendi, Veysel isminde bir hemşerisine hamallık markası almak için Belediye İktısat Müdürlüğüne gitmiş ve hamal işleri memurlarından Kemal Beye rüş- vet teklif etmiştir. Kemal Bey bu hareketi red- detmiş, fakat Derviş Ef. kahve parası olarak ,3) lira bırakmakta israr etmiştir. Bunun üzerine Kemal Bey bu adamı alarak İktısat Müdürü Kemal Ömer Beyin yanına götürmüş, Derviş ER. orada cürmünü iliraf etmiştir. | Sonra da polise teslim edilmiştir. Ucuz Tarife Artistlerden Va;ur Parası Az Almacak Mısır, Yunanistan ve Türkiye- ye gelecek ve buryadan diğer memleketlere gidecek olan ar- tistlerin tenzilâtlı bir tarife ile nakillerini temin için dün İsken- | deriyeden şehrimize bir heyet gelmiştir. Bu heyet Seyrisefainle temas edecektir. İki taraf uyuş- tuğu takdirde — artistler yalnız deceklerdir. İki Ay Evvel Dövülmüş Küçükpazarda oturan Fatma isminde bir kadın karakola yide- rek iki ay evvel komşusu Munise ve kardeşi Zabide Haramlar tarar fından dövüldüğünü, bu yüzden 2 gün evvel 5 aylık çocuğunu dü- şürdüğünü iddia etmiştir. Zabıta tahkikat yapmaktadır. İtfaiye Zengin Oluyor İtfaiye için almacak (140) bin Kralık yeni malzeme şartnameleri tamamen hazırlanmıştır. Alınacak malzemeye ait fenni krokiler de tabettirilmiştir. Bunlarda (40) lira ücretle münakasaya iştirak eden- lere - verilecektir, Şehir Mec'isinde Tatil Şehir Meclisi bugün saat (14) te toplanacak ve Karaağaç müesşesesinin kat'i hesap rapo- runu — müzakere — ettikten sora l 2: Hasan Bey — ait YA j | Bu Çocuğu Tanır mısınız? Bugün de bir çocuk resmi dercediyoruz. Annesi, babası ve- ya kendisi tanıyacak olursa bu gazete ile matbaamıza gelerek Iş bankasınım kumbara bedelini hediye olarak almasım rica ederiz. * 468 numaralı nüshamızda çı- kan resmin sahibi Ebüssüut cad- desinde 16 numarada oturan Sa- batay efendidir. 469 numarada çıkan resmin sahibi ce Mahmutpaşada sultan mektebi sokağında oturan İbra- bim Fethi efendidir. Matbaamı- za gelerek hediyelerini almışlardır. 'Banka Komerçiyale Seyrisefain vapurlarile gelip gi- | Yeni Bir İsinlf Ve Tahtika Tâbi Tutuluyor Tan gazetesinin 5 Teşrinisani 1931 itarihli nüshasının 4 üncü sayfasının 4 üncü sütununda şu telgrafname görülmüştür: “Banka Komerçiyale İtalyana- nın meclisi idaresi dünkü toplan- mada muhtelif sanayi şirketlerin- de mevcut ortaklık - hisselerile bankanın mevcudu olan muhte- Lf esham ve tahvilât portlöyünü yeni bir İtalyan şirketine devret- miye karar vermiştir. İtalyan ga- zetelerine göre bu devir muame- lesi İtalya hükümeti tarafından | bankaların yeniden ıslahı kında yapılan proje ile alâkadar- dır. Bu sayede Banka Komer- çiyale İtalyana kabiliyeti maktiye- sini tahsil ve temin edecek ve yine bu sayede kısa vadeli taah- hüdatını tamamen ifa edecek ve İYAR AmANI” ©00f.... ne fena, ne çirkin diğer muhtelif taahhüdatın ifası mümkün olacak,, tır. 'BUĞDAY VAZİYETİ Piyasa hak- | We Zaman Buğday fiatleri basat mew- simindenberi haylti düşük gidi- yordu. Fakat geçen hafta ba- şında fiatlerde cüz'i yükselme alâmetleri görüldü ve ( 10- 20 ) para arasında da yükseldi. Ancak çarşamba —ve perşembe günü fiatler tekrar düşmiye başladı. Bu şayani dikkat vaziyetin en iyi malümatını Ticaret Borsasından alacağımın — düşünerek — Barsa Umumt Kâtibi Nizameddin Âli Beye müracaat ettik, Nizameddin Bey, bu seneki dünya Buğday istihsalinin yüzde beş kadar noksan olduğunu, — önümüzdeki ağustosa kadar fiatlerin yüksel- mesi — mühtemel — bulunduğunu Belediye Sıhhat İşleri Müdür- lüğü piyasadan toplattırdığı nü- munelik gazozları kimyahanesin- de tahlil ettirmiştir. Bunlardan bazılarının içinde kendi kendine hâsıl alması mümkün olmıyan siyah parçalar halinde ecnebi maddeler bulunduğu tesbit edil- diğinden bu çeşit gazozların sa- tılmaması ve piyasadakilerinin de derhal toplattırılması kaymakam- lıklara tamim edilmiştir. Açıkgözlüğe Lüzum Yok Yeni açılan oyun yerlerinden Darülâceze, hissesi almak için vaktile Darülâcezeye haber veril- 'mediği anlaşılmıştır. Bu gibi yer- lerin açılır açılmaz Darüölâcezeye de malümat - verilmesi Belediye tarafından kaymakamlıklara ta- mim edilmiştir. Kaçak Sücuk Yakalandı Gümrük İdaresi Romanya ve Bulgaristandan şehrimize kaçak olarak domuz aucuıığu gelirildiğini habör almış ve tahkikata başla- mıştır. Bu cümleden olarak dün (50) kilo kadar sucuk Romanya vapurundan * şehre — çıkarılırken yakâlan mıştır. Yeni Sigorta Tarilesi Yeni 'yapgın sigorta tarifesinin tatbikine dünden itibaren baş- Tanmıştir. - Yeni tarifede evvelce de yazdığımız gibi yüzde 15 - 20 tenzilât — vardir. İthalât Tahdit Edilecek Ankaradan gelen haberlora görer — ithalât ve ihracat arasmındaki fark — hükâmetin meşgul olduğu bellibaşlı meseleler arasında en Mmükimmini teşkll etmektedir. Vekiller Heyeli cak ve bu meseleyi tekgar gü gektir. Abnacak kararın, ithalâthıa Ihracat nisbetinde a didi şekline ola cağı ve bu işle ugcaşmak iç'n İstanr dulda bir Mmücasese teşkil e/i «ceği merkezinde olduğu anlaşılım »kıadır. Şavkı Bey Ankaraya Gitti Mübadele Komisyonu Türk Heyeti Reisi Şevkı Bey, işler hak- kında malümat vermek için dün Ankaraya gitmiştir. Adil Bay Ankara Gitti Maliye Teftiş Heyeti Reisi ve Borsa Komiseri Âdil B. Ankaraya gitmiştir. Âdil B. maliyeye ait bazı meselelerc hakkında Maliye Vekâletile temas edecektir. Garip Bir Hâdise Ayintap harbinde ölen Fran- sızların kemiklerini Suriyeye nak- letmek üzere Gaziayintaba gi- den Adana — Fransız konsolosu etomobiline elini süren bir Türk çocuğunu — dövmüştür. — Hâdise tabkik edilmektedir. Gayri Resmi Vergi Alınıyormuş! Şehir Meclisinin geçen per- şembe içtimamda et mescelesini tetkik için seçilen komisyon işe başlamıştır. Komisyon mezbahada gayri resmi vergi de alındığını tesbit etmiştir. Bu münasebetle Belediye Erkânı ete narh konuk: masinın — aleyhinde dırlar. Hodut Haricine Çıkarıldı Suikastçı " Herant Canikyan ,, 18 arkadaşı Agop Apikyan Dahiliye Ve- kâletinln emrile hudut harinine çi karılmıştır. Apikyan Romanyaya git miştir. Erkânı Harbiye Reisimiz Erkânı Harbiye Relsi Fevzi P Sivil tayyareciler — klübünün fahri reisliğini kabul ecimiş ve dün İzmit€ gitmiştir. Kasayı Soyanlar Bulunamadi Beşiktaş Malımüdürlüğünün — kasi” sını kuranlar henüz bulunamamıştı/" Şüpbeli olanlar istiçvap edilmektedi!! Borsa Vergisi Etrafında Ticmet Borsasında senede ( 40 ) milyoa Hralık musmale yapılmaktiğ dır. Bu kırk milyon üzerinde boer$f Bu münascbetle buü akşam toplana- ö bulunmaktar (80) bin lira kadar bir resim al tadır. Bir kışım tüccarbu resmin alını!” masını istemişlerse de Heyeti Veki” lenin bir kararı olmadıkça bun' imkânsız olduğu söyl ktedir. ğ ylemmel g MEDED Pazar Ola Hasan B. Ve Muganni Aman, “eyvah, | 3: Hasan Beyin . arkadaşı — Gazel | 4: Hasan Bey sesi var. okurken ııîçin gözlerini k'apaIıyor acaba? | ::î_i:'l kmdıi:ıı'g:rmu l7 içini sağKAKRET W AAT SNO SARKAKGANMAARARAŞARLR CT FTT S OT TI ai ge