9 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

9 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spor ». F OR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... F utbol, Atletizm, Güreş Millk Takım Dün Galip Geldi, İkinci Maçını Yarın Ya Dün şehrimizin muhtelif yer- lerinde üç mühim spor hareketi oldu. Sırasile yazıyoruz: Taksimde: Stadyomda lik maçlarına devam edildi. Süley- maniye - Vefa Üüçüncü takım- | ları maçında Vefalılar ( O - 1 ) galip geldiler. Bundan sonra Topkapr-Eyüp maçı yapıldı ve Topkapı (0-1) kazandı. Müteakı- ben Beykoz ile Anadolu çarpıştı ve Beykoz (2-1) galip geldi, So- nuncu maç Vefa-Süleymaniye birinci takımları arasında oynan- dı. İlk !devrede Süleymaniyeliler güzel oynadılar. Fakat sonra Ve- fa hâkimiyeti ele alarak oyunu (1-3) galibiyetle bitirdi. Taksimde günün en mühim müsabakası Milli takım ile Beşik- taş arasında yapıldı. Milli takım şöyle çıktı: Avni - Malik Salm (Vefa) Hüsnü Mithat — Nihat — Sami (Vefa) Eçref — Salâhattlu. Zeki Hakla Niyazı Oyunu antrenör Mister Peg- nam idare etti. İlk dakikalarda Beşiktaş birkaç hücum yaptı. Biraz sonra milli takım muhacim- leri düzeldiler ve Salâhattin ilk göolü yaptı. Fakat arası çok geç- | meden Beşiktaş ta attı. Oyun gittikçe heyecanlanı- yordu. İki taraf mütekabil hücum lar yapıyordu. Bu hücumlar esna- sında Beşiktaş iki ,Milli takım da dört gol daha yaparak birinci ilk golünü devre ( 3 - 5) ile bitti. İkinci devre | de zevkli oldu. Beşiktaş ilk da- kikalarda mukavemet gösterdi, Fakat Milli takım muhacim- leri on birinci dakikadan sonra arka arkaya gol atmıya muvaf- fak oldular ve müsabaka (10- 5) Millt Takımın galibiyetile netice- lendi. Yarın Milit Takım, Galata- saray - Vefa muhtelitile ikinci talim müsabakasını yapacaktır. Kadıköyünde * — Fenerbahçe stadyomunun temel atma mera- simi münasebetile dün Kadıkö- yünde çok güzel bir spor bayra- mı yapıldı. Fener ve idmancılarının iştirakile yapılan müsabakalar kalabalık bir se- yirci — kütlesi huzurunda — ic- ra edildi. İik olarak — Fe- ner - İ. Spor küçükleri futbol maçı yaptılar ve Fener (3-1) ka- zandı. Ayni kulüplerin — ikinci takımlar maçını da yine Fenerli- ler (3-1) kazandı. Bu iki maçtan sonra atletizm müsabakaları ya- pıldı. Veysi Diskte eski rakorunu karak 39-42 gibi yeni bir rekor tesis etti. Müsabakaların neticesinde Fe- verliler(63)puvanla birinci ve İstan- bulspor da (37 ) puvanla - ikinci oldu. Atletizmden sonra Fener B ve İstanbulspor B takımları çarpıştılar ve Fener (1-0) ga- lip geldi. B Güreşler: Dün Maksim salo- nunda heyecanlı güreş müsaba- kaları yapıldı ve - birçök 'pehli- | vanlar güreştiler. Evvelâ Mustafa- | * İs, spor | pacak Milli takım - Beşiktaş maçında heyecanlı biran Çoban Mehmet ve Himmet pehlivanlar İrfan tutuştular ve Mustafa galip geldi. Sonra Sarafim - Koço karşı- laştı ve Koço iki dakikada ga- lip geldi, Müteakıben Servet - Necip tutuştular ve Necip 13 dakikada kazandı. Bundan son- ra Beşiktaştan Bakus ile Haliç- ten Şeref tutuştular. Şeref 15 dakikada galip geldi. Daha sonra Urfalı Salih ve Sivaslı Mehmet pehlivanlar güreştiler. Bir aralık Sivaslının kulağı — patladı ve — tedavi ASA edildi. Buna rağmen Sivaslı Mehmet — pehlivan — hükmen galip geldi. Koç Ahmet ve Mus- tafa müsabakasında da Mustafa hükmen galip sayıldı. Harbiyeden Arif ve Haliçten Beşir arasındaki güreşi Arif kazandı. En sonra Çoban Mehmet ve Himmet pehlivanlar — tutuştular. Bu iki pehlivan yirmi dakika kadar uğraştılar. Biribirlerini bir türlü yenemiyorlardı. Bu vaziyet- to on dakika daha devem edil- di. Fakat yine bir netice alı- namadı. Nihayet iki pehlivan berabere ilân edildiler. Bu arada başpeblivan Kara Ali profesyo- nel olduğu için güreştirilmedi. İzmir At Yarışları İzmir, 8 (A. A.) — Yarış ve Islah Encümen tarafından tertip olunan İlkbahar at yarışlarının Öçüncüsu bugün icra edildi. Ha- va çok güzel olduğundan seyirci pek çoktu. Beş müsabaka yapıldı ve he- yecanla — seyredildi. Neticede Halil Efendinin ( Makbule ), Sa- lim Ağanın (Bozkurt ), Ahmet ve Fikret Beylerin ( Stromboli ), Kenan Beyin (Sada), ve M. Alyati'nin ( Gösser ) ismindeki atları birinci geldiler. GCazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak üzere haftada iki #por sayfası neşredecektir. Perşembe günkü &por sayfasında dünya spor hareketlerini, memleket — spor — hâdiselerisi okuyacaksınız. Cumartesi sayfamada: Cuma — günkü maçların tafallâtını bulacaksınız. memle &por Son bir hafta içinde sean birçok köşelerinde habirlerimizin bu müsabakalara dair gönderdikleri haberleri bu- rada topliyoruz: Akşehir( Hususi ) — Şehrimiz- de son zamanlarda spor hevesi ve rağbeti artmaktadır. Bugün | şehrimizde beş kulüp vardır. Geçen cuma günü Ortamek- tep ve İdman Yurdu birinci ta- kımları arasında güzel ve heye- canlı bir futbol müsabakası ya- pıldi. — Müsabaka, Ortamektep takımının bariz hâkimiyeti altın- da devam etti. Neticede İdman Yurdu iki gol yiyerek — mağlüp | oldu. Bu maçtan sonra gençler spor yurdu —ile — san'atkârlar Kdman Yurdu takımları ilk defa olarak çarpıştılar. Maç çok he- yecanli oldu. Fakat iki takım be- rabere kaldılar. Artık şehrimizde her cuma böyle maçlar seyrede- ceğiz. TN, Akşehir Gençler Spor Yurdu oyuncuları Edirneda Spor Edirne ( Husust ) — Geçen- lerde burada lise ve muallim mektebi takımları arasında bir futbol müsabakası yapılmış, neti- cede lise mağlüp olmuştu. Lise- liler bu mağlübiyetten kurtul- mak için yeni bir maç yapmak istiyorlardı. Fakat muallim mek- tebi daha çabuk davranarak li- seyi yeni bir müsabakaya davet Fenerbahçe 'ı;ılııdı yapılan atletirm müsabakalarından bir intiba: Maniali köşü — Memlekerüe Sporr — Ha*reketlerfir (Akşehir Ve Edirnede Gençler Çok Çalışıyor faaliyetleri olmuştur. Hususi mu- | | etmiştir. Müsabaka Kurban Bay- | ramında yapılacaktır. | Diğer taraftan kısa bir müd- det sonra yapılacak olan mek- tepler İdman bayramı için hazır- lıklar başlamıştır. Bilhassa liseli gençler çok — çalışıyorlar. İ seliler bu sene koşu, disk, ma, basketbol ve voleybol müsa- bakalarına iştirak edeceklerdir, Salihlide Maçlar Salihli, ( Hususi ) — Gürbüz- ler Yurdu birinci takımı ile Boze kurt ikinci takımı arasında yapı« lan heyecanlı bir maçta Gürbüz- ler Yurdu, ancak ceza olârak verilen (penaltıdan) ve (firkikten) iki gol atabilmişlerdir. kinci devrede Bozkurt ikinci takımı, birinci devreye nispeten daba iyi oynamışsa da gol yapa- mamıştır. Bozkurtlu iki oyuncu biri iki, biri bir defa oyundan beşer dakika diskalifye edilmiştir. Ankarada Spor Ankara, 9 ( Hususi ) — Dün burada (6450) metre mesafede bir şehir koşusu yapıldı ve 39 atlet iştirak etti. Neticede Muha- fız Gücünden Sait Ahmet Bey 25 dakikada — birinci, İmalâttan ğevki ikinci, Muhafızdan Ahmet eşiktaş üçüncü, — Muhafızdan Ahmet dördüncü ve yine Muha- fızdan Yakup Niyazi Beyler be- şinci geldiler. Dün Olimpiyat meecmuasının tertip elt;gi kupa maçlarına baş- landı ve Muhafız Gücü ile Çan- kaya çarpıştılar, Neticede Muha- fız Gücü 4- 1 galip geldi. İzmirde Futbol İzmir 8 ( ALA.) — Bugün Alsancak spor sahasında muhte- Kf futbol musabakaları icra edil- miştir. Birinci oyun — sabahle- yin İzmirspor - Göztepe ikinci takımları arasında lik m'ıçı idi, Bu müsabakayı 9 - 2 İzmirspor- lular kazandılar. Bundan sonra Karşıyaka Spor kulübü ile Türkspor ikinci takım- ları arasında şild müsabakası ya- pıldı. Karşıyaka küçükleri düzgün bir oyunla 5 - O galip geldiler. Günün en heyecanlı müsaba- kası Karşıyaka sporla İzmirspor | birinci takımları arasındaki şilt | dömifinali idi. Sahada üç bini mütecaviz seyirci - bulunuyo du. | Neticede her iki takım birer sayı ] yaprak berabere kâldılar. —.