10 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

HARUNÜRREŞİT Petrol Keşti Rusyada Yeni Kuyular Meydana Çıktı MARE 02 HEREEMEERNENNR AK Yazon. 4 x Bİ) a 5 Hesen) le Tarihin Esrarengiz Sayfaları m A 7 Harun, elemli elemli düşünöp | başka bir mahlük tesiri yapmıştı! | Genç halife bu tesiri, Zöbeyde- nin kadınlığı noktasından tetkik edince pek garip neticeler elde ediyordu. Meselâ: Kendisi Dena bizi seviyordu, bu sarışın kıza tasarruf etmeyi emel edinmişti. Zatülhal ile arkadaşlarını da be- ğenmişti ve kendilerini saraya almayı kararlaştırmıştı. Bu dört nefis kızın bulunduğu bir mec liste tesadüfen Zübeyde de bu- lunsa, kendisi şüphe yok ki onun yüzüne bakmak tenezzülünü gös- termiyecekti. Lâkin o geceki dururken o garip hayalin, Zübey- denin gece yarılarından sonra tulü etmiş olduğu duvarı gördü. Hayal, işte bu duvardan çıkmıştı. Eğer duvar göründüğü gibi sabit Ise - mevcut olan izlere rağmem Zübeyde şeklindeki hayalin rü- yadan ibaret olduğuna inanmak icabedecekti. Şayet bu duvar, açılıp kapanır bir perde halinde Ise kendisine iyi bir oyun oy- nandığına hükmetmek zarureti yüz gösterecekti. Harun, bu mülâhaza ile ye- rinden fırladı, hayalin (tecelli ettiği duvarı uzun uzun tet- | Denabiz, Zatülhal ile arkadaşları kik etti. Duvar, bütün em- | bu rüyada birleşseler iş değişe- sali gibi Oahşaptı. İnce bir | cekti ve o, mutlaka karısına perdeyi andırıyordu. Lâkin sabit- ti, odanın bir dıl'ını teşkil edi- yordu. Geri ve ileri götürülme- sine inkân yoktu. Mahmur ve yorgun genç, Alevilikle Abbasilik arasındaki ebedi zırıltılar yüzün- den bile hissetmediği derin bir sıkıntı içinde belki yüz defa o tahta duvar önünde iğildi, kalktı, bir şey anlıyamadı. Duvar, du- vardı ye hiçbir sır ifşa etmiyordu. Maamafih bu vaziyet, Emirülmü- mininin şüphelerini gideremiyor- du, Çünki sabit görünen bu du- varın, açıldığına, arkasından Zü- beydenin çıktığına şahit olmuştu. Gerci bu müşahade bir rüya içinde vaki olmuştu, lâkin iz ve eser bırakmıştı ! Harun, bir lâhza için şahin gahlık kuvvetine müracaat etmeği tasarladı. El çırpıp uşağını çağır- mak ve ona: “ Git, Bağdat Şeh- nesini ( Polis Müdürünü | çağır!,, Demek istiyordu. Bu suretle ha- rekete gelecek hümayun kud- rağbet edecekti, Zira Zübeyde rüya tecellisinde tahammül edil mez bir cazibe, hakikatleri adi- leştiren şemsi bir hayal oluyordu! Harunürreşit, açılıp o kapan dığına şahit olup ta şimdi kımıl damadığını gördüğü tahta duvar ve o rüyayı bir daha görmek için bu eve sık sık gelmekten başka çare olmadığına hükmetti. Meşru ve fakat mağsup haklarım sari merbaleler kurarak elde eden Zübeydeyi mağlüp ve mahcup etmek için başka çare yoktu. O, hakikaten rüyalar tertip edip iştiyaklarını tatmin ediyorsa tegafül göstere göstere kendisini cesaretlendirmek ve gecenin bi- rinde ustalıklı bir hamle ile ha- kikati yakalamak lâzımdı. Harun, bunu yapacaktı ve rüyalardan bı- kımcıya kadar münasip bir fırsat bulabileceğine de kanaati vardı. Genç halife, kararını verdik- ret önünde duvarların değil, : olar ve nala ük | Kn, a e esrarını (o söyletmek (O kendisine (Arkası var) Altı Günlük Bisiklet Yarışı Paris, (A.A. ) — Fransa- Hindi Çini azimet ve avdet yol culuğunu başarmakla şöhret alan tayyareci Kodos ile Robida altı günlük bisiklet yarışı için hare- ket işaretini dün akşam saat on birde vermişlerdir. On altı saat süren bir yarış- tan sonra Eransız Polissier * Le- duey ekipi 267 kilometro 500 metrelik yol almış ve bir devir ileride bulunmuştur. mümkün görünüyordu. Bununla beraber © mülâbaza Üzerinde ısrar elti Fenbası sıkıştırmak, evi aratmak, duvarları söküp attırmak gibi tedbirleri, hiç ok mazsa © gün için, sakat buldu. Zira iş karışıktı. Neler tahattür olunursa olunsun ve nasıl izler sezilirse sezilsin, mesele bir mu- amma çerçevesne dayanıyor. Ayni zamanda maslahatı nazikleşliren mühim bir nokta daha vardı: Zübeyde !,. Eğer şu rüya bir macera İse bu maceranın mü- rettiplerinden biri ve belki bir- rincisi o fettan Emire idi. Resmi ellerle ve resmi vasıtalarla tah- kikat yaptırılarak Zübeydenin - Haşimliğe ve bilâfet (tahtına merbut olan - yüksek ismini dil lere düşürmek ne dereceye kadar doğru bir hareket olabilirdi? Horasanlı Okyafetine (o bürünüp bezirgân evlerinde (sarhoşlıyan bir halife ile kocasına o evde esrarlı "baskınlar tertip eden ka- rısı için halk, kimbilir neler söy- liyecekti ? Harun, gördüğü rüyanın us- talıklı bir oyun olduğuna kuv- vetle ihtimal vermekle beraber Zübeyde için yüreğinde hiddet duymuyordu. Hatta sarayından kovduğu bu güzel melikenin, böyle hileler tertip ederek ken- disini aşk yollarında mağlüp etmesinden adeta zevk alıyordu. Tabii vaziyette, tabii hayatta krsa gitmiyen, heyecan vermiyen a, rüya sahasında bam- Viyanada Bir Dolandırıcılık Vak'ası Viyana 3 — Prens Staren- berg ailesinin avukatı olan Rey- setboer, vekili bulunduğu Prens ve yukarı Avusturya Bankasını yarım milyon şilin dolandırdığın- dan tevkif edilmiştir. Aziz Vatandaşlar Bayramda kendi mahsulümüzü kullanalım. Yerli mal yerli ser. vettir. Yerli mahsulâtımızla bir. likte üzüm, İncir, ceviz, badem, fındık ta ikram edelim, Mili İktisat ve Tasarruf Cemiyeti önünde işte bu mülâhazaları geçirdi Bingart cıvannda Sorlirovuçiya istasyonuna (birkaç (kilometre mesafede neft kuyuları bulun muştur. Mütehassıs mühendislerin ne- zareti altında makinelerle kuyu- lar o kazılmıştır. Makineler 12 metre derinliğe indiği zaman, yer altında büyük gürültülerle fışkı- ran neft, makineleri ve işçileri havaya fırlatmıştır. Bu sahada zengin bir neft memba: olduğu anlaşılmıştır. iZrakta Milli Piyes ibik ai aş Müsabakası Irak (Hususi)— Maarif Veza- reti milli bir piyes yazılması için bir müsabaka - açmıştır. Yazılan eserlerin tetkiki için de bir ko- misyon teşkil edilmiştir. Ea güzel eseri yazan için mühim bir para mükâfatı ayrılmıştır. Lindbergin Çocuğu Meselesi Nevyork, 9 — Nevyork Ame rikan gazetesi, Lindbergin çocu- ğunu kaçıranların istediği 50 bin dolar fidyel necat elyevm Londrada bulunan binbaşı Şöffel tarafından Londra bankalarından birine tevdi edilmiştir. — RADYO— 10 Nisan 932 Pazar ISTANBUL — ( 1200 metre) 18 gramofon, (o 19,5 Darüttalim heyeti 20.5 gramofon ile opera parçaları, 21 Belkıs H, 22 orkesira BÜKREŞ — ( 34 metre ) 19,10 muhtelif musiki parçaları, 21 (Kre- Bov) operası, BELGRAD —( 429 metre ) 20,10 piyano konser, 2i ses konseri, 24 cazbant, ROMA — (441 rsetre) 20,30 İngi- lizce şarkılar gramofonla, 21,05 İtal- yan havaları, 21,45 şarkı konseri, PRAG — ( 488 metre) 20 Novotny tarafından idare edilen bir konser, 21,5 La finta operası. VIYANA — (Sİ7 metre) 19 salon orkestrası, 21 Berlinden nakil, PEŞTE — (550 metre) 20 bir saat bafif musiki, 21,15 komedi sonra cnzbant VARŞOYA — (i4l0 metre) 20,25 gramofon konseri, 2,15 Şopen kon- seri, BERLİN — (1635 metre) 20 Vinkler idaresinde solo Kathenin iş“ tiraki ile bütün Almanya için eski opsralardan alınmış bir konser. 1 Nisan 932 Pâzartesi ISTANBUL —( 1200 metre ) 18 gramofon, 19.5 Vedia Rıza Hanım 90,5 gramofon, 2i Belkıs Hanım, 22 orkest-a, BÜKREŞ — ( 394 metre) 20,40 gramofon, 21 Bethofenden Kuvartet 21,45 ses konseri docto BELGRAD — ( 429 metre )20,30 dunastik, 2i radyo orkestrası, 22,20 ses konseri, ROMA — (441 metre) 1930 ke man konseri, 21,05 gramofon, 21 Tenor Sehipa tarafından ses konseri, PRAG ( 488 metre ) — 21,9 piyano konseri, 23,20 gramofon. VIYANA -— (517 metre ) 20,35 Viyana operasında mükâleme, Das Herz operası. 23/20 akşam konseri, PEŞTE — ( 550 metre ) 2045 Almanca konferans, 21,15 Yüksek Musiki Mektebinden naklen konser. VARŞOVA — ( İ4ll metre ) 20 “Kızılı Kadın, operası, 24 cazbant, BERLİN — ( 1633 metre) 21 Ka- valişra Rustikana operası, Yunan Radara Atletizm Merakı Son Müsabakalarda Alınan Neticeleri Cidden Şayanı Memeni Atina 8 (Hır susi) — Yunan kız ve kadınları arasında atletizm oyunlarına karşı büyük bir heves uyanmıştır. Atle- tizm müsabaka- larına iştirak eden kadın ve kızların ekseriye- ti Darülfünun ve yüksek mektepler talebesile mezun- larıdır. Son mü- sabakalar, cid- den iyi neticeler vermiştir. Büyük Stadda son mü- sabakalara işti rak eden Atinalı Hanımlar işte bu gruptakilerdir. Bilhassa mukavemet vi muvaffak e a ral Feysal (Tayyare Bir Avrupa Seyahatine Kazası Çıkıyor Kahire 9 — Irak Kıralı Fey- salın gelecek hafta Avrupada bir devir seyahatine çıkacağı ve İb- nıssuudun Kırallığını tanıyan Tür- kiye, İtalya, Almanya, Felemenk ve Lehistanı ziyaret edeceği ha- ber alınmıştır. Tren Soygunculuğu Valans 9 — Marsilya-Cenevre sürat katarının Valans istasiyo- nuna gireceği sırada yolcuları soymiya teşebbüs eden iki silâhlı haydut tevkif edilmiştir. Bu sıra- da yolcular arasında bulunan Avustuzya demiryolları müdürü hafif surette yaralanmıştır, Şilida Mali Buhran Santiyago dö Şili 9 — Para buhranından holayı halk arasında panik çıkmış ve örfi idare ilân olunmuştur . Buz Uzerinde Hökey Liverpol 9 — Avusturya ve İngiltere takımları buz üzerinde Hokey maçında bir bire berabere kalmışlardır. Diş Tabiplerine Konferans Türk Diş Tabipleri Cemiye- yetinden : Bugün saat 6 buçukta Halk Evinde Suat İsmail Bey tarafından Reseksiyon mevzulu konferansa bütün arkadaşların teşrifi rica olunur. Raşit Rıza Tiyatrosu 1 Nisan Pazartesi akşamı 21,50 da FRANSIZ TIYATROSUNDA Şekepirin yaheseri; OTELLO db Herkes Pazarını geçirmek için Leburje 9 — İki askeri yare uçarken çarpışmıştır. Üç paraşütle kurtulmuş, küçük zabit rütbesinde olan diğer yolcu müştür. İki tayyare de harap muştur, * Roma 9 — İki bombardımsf tayyaresi bir talim uçuşu esni da çarpışmışlar ve sakatlanara$ düşmüşlerdir. İki zabit ölmüştür SSun-awü-&Rlueol İSGELSBELEAZESBSESASE o MELEK sivemasnda | ELHAMRA “ii JANET GAYNOR| WİLLY FRITSCH v8 ve WARNER BAXTER'i SAADET GÖLGESİ ( Papa Longues - Jambes ) mükemmel filminde görecektir. LİLLAN HARVEY'yi mevsimin barikası olan Ko n J TB Dansediyor | (e Congres's'amusa - Der Köngrost filminde oynadıklarım görecektir