1 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

1 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALKIN ĞÖZÜ HATKIN "KULAĞI HALKEN. DİLİ - Sene 2 — No: İ'U; € Son Posta. B /v... ı.ı-n.u... İstanbul — 20205 — PAZAR — 1 Mayıs 1932 — ——— Merham İsmail Hakkı Beyin cenaze merasiminden bir intiba ( Köşede Hakkı Bey ) Bahçekapı faciasının üzerine gerilen siyab ve esrarengiz yırtılmak Üzeredir. Şu dakikada yırtılmış olduğunu da söyliyebiliriz. Şerir herif morgda Fakat hâdisenin hakiki mahiye- fini tamamen tesbit için, ikinci derecede kalan bazı noktaların daha icap etmek- tedir. Şeririn Hüviyeti Aryaştırılıyor Kıymetli ve — vazifeşinas iki pol izin vazife başında kurban gitmesine sebep olan, fakat ken- disi de cezasını bulan şerir herif kimdir? Buraya nereden, ne za- man ve nasıl gelmiştir? Burada ne vmmak istiyordu? Şehrimizde geçirdiği günler zarfında bir şey yaş bildi “mi? Herifin kenarda köşede gizlenmiş başka arkadaş- ları var mı? Burada bulunduğu günler zarfında asıl yatıp kalktı- ğt yer neresidir? işte bütün bu sualler, şembe akşamı kanlı hâdise vuku- bulduğu dakikadan itibaren poli- zihnini — işgal — etmek- Bu suallerin sorulmadığı kimse — ve — hiçbir. yer öğrenilmesi per- simizin tedir. hiç kalmadığı halde bir. türlü müs- bet ve kat'i bir cevap — alınamı- | yor,'abil hâdise- |deki esrarlı düğüm | | de çözülemiyor: | Nedir, kimdir? Bile miyoru: Istanbul polisi İ& perşembe akşa- mından — cuma sabahına kadar uyumadı, tahki- kat yaptı, lâzım gelen bütün yer- leri — araştırdı. Fakat netice hep menfi — çıkıyor- du. Ancak polis bu esrarıengiz perdeyi mutlaka yırtacaktı. Cu- ma gi'ınü ceset Sirkeci, Gılata İlk Kadın Maliyeci Murakip muavini Fikriye H. Ankara, 30 ( Hususi ) — Di- vanı Muhasebat şubelerinde staj gören Fikriye Hanım murakıp muavinliğine — tayin olunmuştur. Fikriye Hamım Türk maliyesinde ilk kadın murakıptır. Kendisi evvelce — Kütahyada İlkmektep muallimi idi. Sonra Ankarada maliye mektebine girmiş, mekte- bi muvaffakıyetle bitirmiştir. | | lâzım olan malzeme Merhum Şakir Beyin aile efradı Tophane gibi semtlerdeki bütün kahvelerin sakinlerine gösterildi, ilk ışıklar bu suretle parladı. Sa- bahçı kahvelerinde vakit geçirenler ilk sağlam Baberi verdiler ve dediler ki: “Bu adam bizim kah- velerde yirmi gündenberi sabah- lamaktadır. Fakat nedir, kimdir? Bunu bilmiyoruz. ,, İşte bu cümleler polisimizin eline verilen ilk anahtardır. Bu suretle şerir herifin komşu mem- leketlerden kaçıp buraya gelen | bir ecnebi olduğu anlaşıldı. Eski Bir Polis Neler Anlatıyor? SN ERa e Li Tahkikat devam ediyor. Es- rarengiz adamın cesedi morga (Devamı 8 incdi — sayfadadır) ——— Telîfqn Otomatik Tesisat Teşmil Ediliyor İstanbul cihetinin - telefonları otomatik bir hale kondu. Beyoğ- | telefonlarının da | lu ve Kadıköy otomatik bir bale getirilmesi için bugünlerde şehrimize gelecektir. Bu semt- lerin telefonu kânunusaniden iti- baren bu şekle konacaktır. Tesi- sat için şirketin bir milyon lira sarfedeceği tahmin edilmektedir. | Türk | yapılması şayanı iftihar bir vazi- Tdxre ı.ı_ı ıııııııı. Iıı.ısıı - Flıh!kumş Esrar Perdesı Yırtılıyor 'En Mühim KOPrulerm İnşaatı Hitam Buldu Mütehassıs Mühendislerden Mürekkep BirHeyet Kabul Muamelesmı Yapacak Ankara, | (Hususi) — Naha Vekâletine gelen son malümata göre, Malatyada Fırat üzerinde- ki meşhur Kömürhan köprüsünün inşaatı bitmiştir. Bundan başka Balıkesir - Çanakkale — şosesi üzerindeki üç büyük köprü ile İzmirde Bakırçayı — köprüsünün inşaatı da nihayet bulmuştur. Ayrıca Sakarya Üzerinde ya- pılan iki köprüden birisi tama- mile bitmiştir, diğeri da bitmek üzeredir. —Antalyada Manavgat çayı üzerinde yapılmakta olan büyük köprünün inşaatı da bu- günlerde bitmek üzeredir. Naha Vekâletinden mütehassis bir heyet bugünlerde bu köprü- lere giderek kabul Di “ssini yapacaktır. Bu * ue Naha Vekâletinin köpr. Müdüriye- tinin iki Üç senedenberi üzerinde çalıştığı sekiz büyük köprü bu- günlerde hitam bulmuş olacaktır. Bilhassa bütün bu köprülerin plânlarının ve inşaatımın tamamile mühendisler — tarafından Kyınif. Bu - köprülerin — içinde ömürhan köprüsü azameti ve inşa tarzı itibarile bunların en başımda Meşhur Kömürhan köprüsü gelmektedir. Esasen bu köprü betonarme köprüler arasında uzunluk itiba- rile bütün dünya üzerinde seki- züncidir. Uzunluğu 150 metredir, Dıyarbekir ( Hususi ) — Burada hapishanede mahkümler arasın- da kanlı bir cinayet oldu ve mahkümlardan birisi öldürüldü. Hâdise etrafında yaptığım tahkikat neticesinde şu malümatı aldım: Bir adamı öldürmekle maznun ve mevkuf bulunan Sivereğin Ti- verek köyünden Ramazan oğlu Abdullah isminde biri, mahkümlardan yine Sivereğin Til köyünden Sefer oğlu Mehmede düşmanlık besli- yormuş. Mehmet sabahleyin namaza çıktığı zaman Abdullah peşine düşmüş ve ucunu eğe ve taşa sürterek - sivrilttiği uzun bir pencere demirini Mehmedin kalbine saplamıştır. ölmüştür. İkinci defa katil olan Abdullah, Mehmet derhal düşüp evvelce Siverek Meb'usu Mahmut Beyin oğlu Mehmet Emin Beyi öldüren ve elyevim yakalan- mamış bulunan Ramazanın kardeşidir. kat ya pılııınl—dıdlr Hâdise hakkında ciddi tahki- SABRİ Pişkinlik ( ')ım!" İ AÇ AA Hırsız — Sizin tren mi erken geldi, yoksa ben mi geç kaldım ? — —