18 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

v2 p - Re El ayle m lele Il Halkın Sesi Japon Başvekisinin Katli Hâdisesi Japon Başvekilini bir takım müb rit gençler vurup öldürtüler. Si- yasi bayatta kanlı vukuatın ne müessif neticeler doğurabileceğini umumi harbe sebebiyet vermek itibarile Bosna Saray hâdisesi pekalâ gösterir. Dün bu münase- bakla karilerimizle görüştük. Işte bize söyledikleri: Kömil B. ( Gedikpaşa Fırın sokak 78 ) Harbıumumi patladığı zaman dünyanın vaziyeti emdi bu | şok iyi idi. İnsanlar iktısadi buh- ran nedir bilmiyorlardı. ei âdeta insanları ataz etmişti. Nihayet bir prensin kanını akıtan bir kurşun dünya üzerinde (6) .öne devam eden bir kan ve ateş sağnağı yarallı. ihayet geçen sene Cemiyeti Akvam denilen heyulânın iki uzvu Uzak Şarkta boğazlaşmıya baş- ladılar, Harp biraz tavsar gibi iken şimdi de Japon Başvekilini öldürdüler. Hindistanda da Me casi, İslâm dahili barbi baş dı. Bötün bunlar umum! bir harp ye atmak için kâfi gelen sebep- le Ji. Fakat Allah o Harbiumu- msjen razı olsun ki feci akibet- lerini gören insanlar öyle bir badireye daha © atılıvermekten gekiniyorlar. * Fehmi B. ( Şehzadebaşı Emin Nurettin işlerine pek amma (gazeteler ger. garip baberler veriyorlar. ir gün Fransız Reisicümhurunu vururlar, Bir gün Japon Başve- kilini öldürürler. Hindistan dahili harplerle kınlıp gidiyor. Japon, Çin harbi, Rusyaya geçecek di- yorlar. Allah hayırlısını versin. » Masum B. (Fatih Simitçi mahallesi 34) — Japonlar çindeki istilâlarını genişletmek için esker tabşidile uğraşırlarken (o başvekillerini öl dürdüler, Şimdi de tubaf tuhaf haberler gelmiye başladı. Japon donanması, ordusu is- yan etmiş diyorlar. Rusya ile de Japonyanın arası o gerginleşmiş. Eğer harp ateşi Rus hudutlarında da yanarsa bunun bütün dünya- ya sirayetinden korkulur. Esa- sen dünyada, için için, kaynıyan bir ıstırap vardır. Arabacılar Ve Sandalcılar Belediye | İktısat Müdürlüğü hamallar için yeni bir talimat- pame hazırlamıştı. Şimdi de san- dalcılar ve arabacılar için yeni bir talimatname hazırlanmıştır. Gerek hamallar talimatnamesi ve gerekse sandale'lar ve are bacılar hakkındaki yeni talimat- name, yeni teşkil edilen bir komisyon tarafından tetkik edil mektedir. Komisyonun tetkikin- den sonra Daimi oEncümene verilecektir. : Hasan — Yahu sana © ne oldu böyle? Suratın bir karış!.. i Faki — Ne ge ki ii il ki im BELEDİYEDE Tekaütlük Nisbetleri Arttırılacax Millet o Meclisi eveli günkü içtimaımda Belediye kanununun 130 uncu maddesini tefsir eder- ken Belediye memurlarının teka- ütlüğünde eski tekaüt kanununa göre muamele yapılacağı şeklinde bir karar vermişti. Bu işi takip için Ankaraya giden Belediye Reis muavini Hâmit Bey dün şehrimize dönmüştür. iğimize göre bütün Türkiyedeki belediye memurları- nm adedi (830) kadardır. Millet Meclisi maddeyi aleyhte £ tefsir ettiği için OBelediye memurları yeni tekaütlük kanunundan istifade edemiyecektir. Bu vaziyet karşısında Be- lediye bir tekaütlük nizamnamesi yapacak ve bütçenin imkânı nis- betinde fazla tekaütlük tahsisatı ayıracaktır. Bu nizamname Dev- let Surasının tasdikinden sonra tatbik edilecektir. Bu suretle belediye memurları eski tekaüt kanununun az miktarda (tayin ettiği otekağtlük nisbetlerinden hariç kalacaklardır. Bir İhtilâf Bir Mektebin Arsası İçin İhtilâf Çıktı Kasımpaşada Mevlevihane ci- varmda geçen sene yapılan ilk- mektep binasının yeri hakkinda Belediye Mezarlıklar Müdürlüğü ile Maarif arasında bir ibtilâf çıkmıştır. Maarif bu mektebi Mevlevi- ,bane arsası üzerine yaptırdığını, Mezarlıklar Müdürlüğü Mevlevi- hane mezarlığı üzerine yaptıni- dığını iddia etmiştir. Bu işi tet- kik için #nderilen heyet Mezar- lıklar o Müdürlüğünün o iddiasmı doğru bulduğu için Mubasebei Hususiye, Mezarlıklar Müdüriyeti- ne, mektep yerinin pe vere- cektir. Bir Muamma Muammer iswinde biri Tak- simde oturan Nermin Hanımı ölümle tehdit etmiş, Nermin H. da ayni evde oturan madam Hayganoşun 70 lirasım çalmış, ikisi de yakalanmıştır. Spekülâsyon Ticaret Müdürü, dün Müddei- umumiyi ziyaret etmiştir. Bu içti- mada piyasada yapılan spekülâs- yon işleri görüşülmüştür. 2: Hasan Bey — Hayır ole... İnhisarda tasfiyeye mi uğradın ? . SON POSTA Kömür TARİFE Ucuzluk “Temin İhtikâra Edilecek Mi? |Meydan dan çıkarılan kömürlerin dahilde pahalıya, hariçte ucuza satılıp satılmadığı Belediye ve Ticaret Odası tarafından tetkik edil mektedir. Bu vaziyet tesbit edilecek olursa dahilde de kömür fiati ucuzlıyacak ve buna merbut olan elektrik ve tramvay tarifeleri de inecektir. Meçhul! Maslak Cinayetinin Esrar Perdesi Yırtılamadı Geçenlerde Maslakta 32 ye- rinden yaralı olarak bulunan cesedin hüviyeti tesbit edileme- diği gibi failler hakkında da bir ip ucu bulunamamıştır. Müddei- umumilik cesedin gazetemizde çıkan bir fotoğrafını çoğaltarak dün bütün vilâyetlere göndermiş ve fotoğrafların teşbir edilmesini bildirmiştir. Bir Şeker Fabrikası Teyit edildiğine göre Beynek milel Pancar ittihadı Türkiyede büyük bir şeker fabrikası tesis etmek fikrindedir. Pancar ittihadı pancar istihsalile «woşgel büyük bir Türk grupu aramaktadır. Esrar Kaçakçıları Dün rüsumat muhafaza murları Ali, Mehmet, Osman is- minde üç köylünün üzerinde şeh- re sokmak istedikleri 8 kilo 275 gram esrar yakalamışlardır, Ali ber nasılsa kaçmıya muvaffak ol- muştur. Mallarımız Milâno Sergisinde Çok Beğenildi Milâno (sergisinde, ( ihracat mallarımızdan pekçoğu beğenil- miştir. Birçok İtalyan firmaları harici ticaret ofisine müracaat ederek bu mallardan almak iste- diklerini bildirmişlerdir. Sergide beyenilen (o mallarımız — arasında ham deri, kıtre, mazi, ceviz kü- tüğü, boynuz, hayvan yemi,sebze, mısır, tiftik, fındık, ceviz, zeytin ve yağı, meyankökü , Susam, zım- para, tütün, yün, pamuk, buğday, fasulye ve sigara | vardır. Ereğli Kömür Şirketi tarafın- ) me- 3 — Yoksa afyon ticareti mi yapıyordun ? Si Verilmiyecek Belediye İktisat Müdürlüğü geçen sesedenberi han, hamam, lokanta, gazino, birahane, otel, bar, sinema, tiyatro gibi yerlerin fiat tarifelerini tasdik ediyordu. İkbsat Müdürlüğü bu tasdiki yaparken müesseselerin göster- diği fiatlere kat'iyen itiraz et- miyordu. Fakat şömdi yaz mevsimi mü- nasebetile sayfiyelerde ve umum! yerlerde açılan bahçe, gazino, birahane ve kahvehane gibi yer- lerin fiatleri olduğu gibi tasdik edilmiyecek, bunların kiraları ve semtleri . nazarı itibara alınarak snıflara ayrılacak ve tarifeleri ona göre tasdik edilecektir. Belediyenin Cevapları Dahiliye Vekâletinin mesken kiraları ve ibtiyaç maddelerinin fiatleri hakkında sorduğu sualle- re Belediyemiz tarafı; cevap verilmiştir. Bunda, bütün ihtiyaç maddelerinde bir düşkünlük gö- ğü yalwz şeker fiatinin art- bağ bilirim... Bir Cinayet Sarhoş Bir Adam Eski Arkadaşını Vurdu Salih isminde bir Kömür ame- lesi dün gece serhoş olarak Ga- latadan geçerken, evvelce kavgalı olduğu ü. isminde. birisine samizeli di Salih derhal ta- bancasını çıkararak ateş etmiş, Şükrüyü üç yerinden vurmuş ve kaçmıştır. Yaraları çok ağır olan şükrü hastahaneye yatırılmıştır. Polis Müdürlüğü Polis müdürü Ali Rıza Bey Vali müsvinliğine tayin edildiği taktirde yerine Beyoğlu Kayma- kamı Sedat Beyin getirileceği söylenmektedir. Murahhaslara Ziyafet Verildi Tütün Konferansı murahhas- ları dün Tütün İnhisar İdaresini ve fabrikaları gezmişlerdir. Tütün İnhisarı Umum Müdürü tarafın- dan murahhaslara Cibali fabri- kasında bir ziyafet verilmiştir. Cıgara Fiatleri Ankaradan dönen Tütün Inhisarı Müdürü Hüsvü Bey bütçenin Meclise verildiğini, Ocigara fiatlerinin .bir miktar indirileceğini söylemiştir. Kasap Osman Yakalandı Birkaç evvel Üsküdarda polis Şefik ve balıkçı Remzi Efendileri yaralıyarak kaçan sabıkalı kasap Osman dün yakalanmıştır. Pazar Ola Hasan Bey Ve Eski Kasal; 4 — Hakkın var. Bu sene satış az. Mallar depolarda yığıldı kaldı. İş, İcra Ve Kazanç Kanunları Dün şehrimize gelen Millet Mec- lisi Reisi Kâzım Paşa Meclisin me- o hakkında şu malümatı varmiş- ir: *— Iş Kanununun bu devrede çıkabileceğini zannetm'yorum. Meclir şimdi esaslı olarak bütçe müzakere- lerile meşguldür. Icra ve Iflâs Kanu mu tadil edilmiş şekilde bu devrede mutlaka çıkacaktır. Tadlâtlı kazanç vergisi kanunu da Bütçe Encümenin- dedir. Bütçe müzakerelerinin 15 ha- zana kadar devam edeceğini tah- min ediyorum. Meclis bütçeyi bitir- dikten sonra tatil devresine girecek» tir. Yahya Kemal Bey Madrit Sefiri Yahya Kemal Beyin istifa etmiş addolunduğu bildiri mektedir. Şild Müsabakası Bu cuma Kadıköyünde Istanbuk spor ve Süleymaniye takımları ara“ sinda Şild maçı yapılacaktır. Ağrı Dağı Şakileri Adanadan bildirildiğine göre, mu- bakemeleri yapılan Ağrı şakileri hakkındaki karar gelecek ecumarte- siye kalmıştır. Yeni Buğalar Baytar Müdürlüğü Plevne Buğası Satın Alıyor Belediye geçen sene buğa alınmak üzere vilâyet Obaytar müdürlüğü bütçesine (6) bin lira tahsisat o koymuştu. Baytar mi dürlüğü (40) Plevne buğası satın almıya karar vermiş ve bir müna kasa ilân etmiştir. Buğalar ayın yirmi üçünde Baytar Müdürlü- güne teslim edilecektir. MIl. Diplarakus Ankaraya giden Yunan ressamı Matmazel Diplar akus Başveki ile Mâarif Vekili tarafından kabul edilmiştir, N z Kemalettin Sami Paşa Vaymar, 17 (A. A.) — Kemalettin Sami Paşanın ahvali sılbiyesi iyileş- mektedir. Etrafındakilerle görüşmiye başlamıştır. Adlive Vekili Dün gelen Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey yeni adli teşkilâta ait kanun lâyihalarının Meclise verildi- ğini, esasen memleketin her tarafın» da münferit hâkimlerin vazife gör. düğünü, bu usulün büyük çebirlera de teşmil edileceğini, ist nef mahkes meleri teşkili haberinin doğru oldu- Kunu, barut irtişam meselesinin mah- kemeye intikal ettiğini söylemiştir. Postaneyi Kim Soydu? Bursadan © bildirildiğine (göre Gemlik Posta Müdürü Celal Bey dairede yatarken gece yarısı iki silâhlı adamın tecavüzüne uğradığını, bu adamların kasadaki beş bin lira“ yı çalarak kaçtıklarını iddia etiniş- tir, Fakat Celâl Bey iddiasını tevsik edemediği için ibtilâs cürmile tevkif azeri 5: — Ne gezer Hasan Bey. Baki emk apyer dum. Kanun çıkınca bapı yut- tamil... Paşt 4 >