23 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

23 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

y Almanya Arifesinde Berlin, 22 — Hindenburgua Berline avdeti, yeni vergi emir- Bamelerinin neşri ve Prusyanın yeni Diyetinin teşekkülü mühim hâdiselere sebep olmuştur. Prusyanın yeni Diyeti açılın: tıya kadar Hitlercilerle merkez firkaları —arasında — müstakbel Prusya Hükümeti hakkında bir Uzlaşma — yapılmıyacaktır. — Der Ângrift gazetesine nazaran, Hit- lerin sağ kolu — namile maruf olan meb'us Gobel, Rayiştağın feshini ve yeni intihabat yapıl- Masını istemiştir. Merkez fırkası da, Prusya — hükümetinin için resmi müzakerelere girişme- mektedir. Hitlerciler de bu hu- susta acele elmemektedirler, her iki taraf ta Odenburg ve Hes teşrit intihabatının neticesine in- tizar etmektedirler. Prusya Diyet Meclisi reisinin intihabı da kabine temerküzü kadar büyük bir alâka ile takip edilmektedir. Çünkü reis, Prusya Başvekilinin de de dahil bulunduğu, Rayiştağı feshetmek salâhiyetini haiz olan üçler meclisi azasından biridir. Hitlerciler başvekilin ve Mec- lis Reisinin kendilerinden bulun- Masını ve bu suüretle Rayştağı daima feshedebilmek salâhiyetini haiz olmayı istemektedirler. Eski Diyetin salâhiyeti dün bitmiş ve Prusya başvekili kabi- fenin ıstifasını vermiştir. Mesaili bir teşekkülü yeni “aariyeyi Brava hükümeti muvakkater edecektir. Hitler İş Başında.. Berlin 22 — Hitler, müfrit Milliyetperverlerin — Hamburger Tageblat gazetesinin Başmuharri- tini” Jeneral Son Şlayşer aleyhine Yazdığı bir makaleden dolayı va- zifesinden azletmiştir. Başmuhar- tir, müfrit fırkadan da ihraç edilecektir. Anhaltın idaresi Hitlercilerin elindedir. Diyet Meclisi Başvekil olan — Hitlercilerden — Freybergi, nazır. olarak ta milliyetperverler- den Knoru intihap etmiştir. M. Heriyonun Bir Makalesi Liyon 22 — Radikal Sosyalist- lerin Lideri M. Heriyo neşrettiği bir makalede Fransanın müstak- bel siyasi vaziyetini izah etmek- te Radikal Sosyalist parlâmento grupunun 160 azası — olacağını, Merkez, sağ ve sol cenahlar teş- kilâtında mühim tadilât yapılaca- EDEBİ TEFR.KAMIZ; 18 VİKT — ——— ——— Muharriri: Knut Hamsun Saadetim, ruhuma — nimniler yerek — uyutmuştu. — Uyanır Uyanmaz yazmıya başladım. Ne Yazmıştım? Bir yığın garip ve Müzepzep fikirler dimağımı do- Aşıyordu. Üzerimde sanki sema Yarılmıştı ve ruhüum sıcak bir Yaz gününde imiş gibi bulunuyordu. k.de"l'lek bana yakuttan bir '_“" şarap sunuyor ve ben ;"' içerek kendimden geçiyor- um.. Ne saatin çaldığını işittim, he de lâmbanın söndüğünün far- vardım! Allah vere de söy- Fransa Nasıl Bir Hükümet İstiyor ? n Âtlas Denizini 'Geçen Kadın Tayyareci Londra 22 — Atlas denizini tayyare ile geçen Lindbergin bu denizi aştığı günün beşinci yık dönümünde, kadın tayyareci A- melya Erahart, Atlas denizini ikinci — defa — geçmiye muvaf- fak olmuştur. Kadiın — tayya- teci birinci seyahatini 928 de yapmıştı. Amelya Erahart 34 ya- şındadır. Cemahiri Müttehidedeki ismi Leydi Lind tir. Geçen sene evlendiği maruf muharrir ve kâşif Putman, karı- sının Bahrimuhiti geçmek teşeb- büsüne mâni olmamıştır. Amel- seyahat müddetince devam eden tayrre gürültüsünden kulakları rafifçe rahatsız olmuştur. Gelecek afta Londraya gidecektir. Amelya- ya İrlandaya inmek — mecburiye- tinde kaldığından — ve seyahati bir hamlede yapamadığından mü- teessirdi. Paris 22 — Dün kadın tayya- reciyi istikbal için meraklı halk taksiler ve hususi — otomobiller Lö Burjeye taşınıyorlardı. Ameri- kanın — Paris — büyük eliçisini hava Ataşesi temsil — ediyordu. Tayyarecinin gece inmesi ihtimali- ne karşı her türlü tertibat alın- mıştı. Kalabalık halk kütleleri —arasında intizam te- min edilmişti. — İntizam devresi uzun sürdü. Amelyadan biçbir haber yoktu. Saat 16 radyo kadın tayyarecinin — İrlândaya indiğini haber verai, Nevyork 22 — Amelya Era- hartın kocası, karısının muvaffa- kıyetini duyunca dehşetli suretle sevinmiş ve karısına daima itimat beslediğini söylemiştir. Burada — tayyarenin Burjeye inerken — parçalandığı hakkında bir şayia çıkmış ise de hemen tekzip edilmiştir. ——— ——— ğgıni tahmin etmektedir. M. He- riyo diyor ki *“Fırkamıza gösterilen — ilimat üzerine büyük bir aklı selim ile hareket etmiye — karar - verdik. Memleketin yarın için geniş bir cümhuriyetçi ekseriyetine müste- nit kuvvetli bir hükümet ihtiyacı olduğu noktasında musırrım. Bü- tün demokratlara tefekkür, teemül ve vahdet tavsiye ederim. ,, ORYA Nakleden: H. Ş. lediklerimi — anlıyabilseniz! Dün başımdan geçen bütün vak'aları yeniden hayalimde canlandırdım. Sevgilimle — sokakta — gezerken herkes dönüp ona bakıyordu. Parka girdik. Orada Kırala te- sadüf ettik. Ben sevinçle yerlere kadar eğilerek onu selâmladım. Kıral bile sevgilimi görünce dö- müp bakmıya mecbur kaldı. O okadar narin ve güzeldi. Şehri geçtik, yolda rastgeldiğimiz mek- tepli çocuklar da dönüp bak- yorlardı. Sevgilim çok gençti ve Bugünkü Yunan siyasi buhranında ismlen çok geçen Fırka Lider- lerinden Kıraliyetçi Çaldaris ve Cümhuriyetçi Papa Anastasyu Bir Tayyare Faciası Roma 22 — Atlas denizini geçen Macar tayyareci ve pilot muavini Jan Bittenin içinde bu- lunduğu “Macaristan için adalet,, ismindeki tayyare feci surette yanarak parçalanmıştır, Tayyare yere ineceği sırada kanadın biri- si toprağa çarpmış, tayyare te- kerlenmiş ve derhal alevlenmiştir. Tayyarecinin ikisi de alevler için- de mahvolmuştur. Roma 22 — Atlas denizini geçen tayyareci Magyar evvelce zannedildiği gibi yanan tayyare- de bulunmuyordu. Feci Bir Tren Kazası Strazburg, 22 — Bal-(Ustand sürat katarında bir kaza olmuş 20 kişi yaralanmıştır. — Ateşçi devrilen lokomotifin altında kal- miış ve kömür haline gelmiştir. Kazanın sebebi malüm değildir. Filippar Faclası Paris,22 — Jorj Filippar sü- varisinin verdiği raporun muhte- viyatını gazeteler hayretle tahlil etmektedirler. anan — vapurun ve facianın bir kasit eseri olduğu ihtimali — kuvvetlidir. Lö — Jurnal gazetesi, rapor — muhteviyatına nazarı dikkati celbetmektedir. Paris, 22 — Son malümata nazaran Jorj Filippar vapurunun yolcularının kaybolanlarının mik- tarı 54 tür. Emir Feysal Berlinde Berlin 22 — Hicaz Kıralı İbnissaudun oğlu Emir Feysal, Başvekil ve Reisicümhuru ziyaret etmiştir. üzerinde aç k renkte bir kostü- mü vardı. Kırmızı taşlı bir evin önöne gelmiştik. Merdiveni bir- likte çıktık. Ben onun önünde diz çokmek isterken o bana be- ni sevdiğini söyledi. Bu vak'a dün başıma geldi; evet, yalmız dünl.. Eğer - şuraya neler yazdığımı sorarsanız, neşeye ve saadete karşı söylediğim bir kaside yazdım derim. Ben süruru canlı bir mahlük, çıplak — vücudü yerlerde kıvranarak, beni kolları arasına almak için çırpınan bir genç kadın şeklinde — tahayyül ederim. Komşusu - sabırsızlığından ol- duğu yerde tepinerek: — Artık sizin bu lâklâkıya- tınızdan bıktım.. Son defa olurak (Bir Hırsız Londra, 22 — İçinde 10 bin İngiliz Hralık mücevher bulunan bir çanta Londranım en işlek caddelerinden birinde, cür'etkâr bir hırsız tarafından çalınmıştır. Hırsız, — kuyumcunün — elindeki çantayı zorla alıp bir otomobile atlıyarak kaçmıştır. Nevyork Belediye Reisi Rüşvet Yemiş! Nevyork, 22 — Nevyork Be- lediye Reisi Jimmi Valker, son defa yaptığı Avrupa seyahatinin açığını kapatmak için — otobüs şirketlerinin müdürlerinden birin- den 10 bin dolarlık bir çek al- makla mazoun — bulunmaktadır. Diğer irtikâp ve ahlâksızlık maz- nunları hakkında tahkikat yapan komisyon huzuruna belediye reisi de çıkacaktır. Krögerin İf'âsı İstendi Stokholm, 22 — Hissedarlar Kröger - şirketinin iflâsının ilân edilmesini talep etmişlerdir. Yeni Reisicümhur Elizede Paris, 22 — Reisicümbur M. Löbrön ve Madam, dün Elize sarayına laşınmışlardır. Atlas Denizini Geçen Tayya- reciler Kongresi Açıldı Roma, 22 — Atlas denizini geçen tayyareciler köngresi bu- gün açılmıştır. M. Musolini kong- reyi bir nutukla selâmlamıştır. Atlas Okyanusunu ilk geçen tay- yareci Bravn köngre azası na- mına nutuklara cevap vermiştir. Yohan onun sözünü kesti: — Bir dakika beni dinleyiniz. Şu anda yüzünüzden güneşin b'r leması geçti. Siz geriye dönmek isterken bu şuam aksile gözleriniz | Karilerimin Mühim Hâdisat 'Almanya Mühim Hâdiseler Arifesinde Suallerine sizeihtar ediyorum ki.. x parıldadı. Almınıza güneşin ziya- sından sanki parlak bir leke sürüldü. Hakikatte bu yüzünüze çarpan lâmbanın şulesi idi. Ö anda bana o derece hiddetli görünmediniz, bunu görünce yüre- gim ferahladı. Pencereyi açtımsa ne beis var? Çok hızlı şarkı söyle- dim diyorsunuz. Fakat düşünmü- yorsunuz ki bu anda ben bütün insaniyetin en mesut bir ferdiyim. Bazan böyle şeyler olur, insan iradesini kaybeder. Evet ben sizin uykuda olduğunuzu düşüne- î evaplarım Yeşil Yurt imzalı karier: Sorduğunuz — sualin cevabını vermekte mazuruz. Hanımteyze bütün okuyucularının sır ortağıdır. Onların sırlarını muhafaza etmeyi vazife bilir. Ne isim, ne de ad- Tes verir. *“ Bir senedenberi bir kızla tanişıyorum, Ayni binada oturu- yoruz. Biribirimizi ziyaret eder, görüşürüz. Bana daima tuhaf sıu- aller sorar. Kalbimi imtihan eder gibi görünür. Bazan lâkayt,bazan sıcak durur. Şaşırırım. Bu sebep- ten şimdiye kadar hissimi söyli- yemedim. Nasıl aşkımı söyliye- yim? , R. Bu vazifeyi neden gözlerinize terketmiyorsunuz ? Gözleriniz ona bu maksadı anlatmıya kâfi gelir sanırım. “Üç senedenberi akrabamdan bir kızla seviştim. Nihayet ev- lenmiye karar verdik. Babası bir müddet reddetti, sonra muvafa- kat eder gibi oldu. Fakat şimdi de başkasına nişanlamıya kalktı. Kız o adama varmak istemiyor, benimle — evlenmiye taliptir, Ben de onu istiyorum, fakat babası vermiyor. Bu işin içinden nasl çıkalım?,, A B Bu işte paranın mühim rol oynadığı anlaşılıyor. Kızın babası parayı çok verene kızını satmak arzusundadır. Sen bu parayı ver- miye razı ol. Vereceğin para ona gitmiyecek, yine sana kalacak, Mak: sat adamın gözünü — doyurmak, muhalefetinin önünü almaktır. * G. M. C Beye: Aşk işlerinde kadın erkeğe yalvarmaz. Bu işte erkek müsbet kadın menfi rol oynar, teklifi erkek yapar, konuşmıya erkek talip olur. Aksi takdirde bütün hayatınız müddetince ne sevecek, nede evlenecek bir kız bulamaz- sınız. HANIMTEYZE -— TAKVİM —— PAZARTESİ 81 Gün - 23 MAYIS - 932 har is l Arabi Rumt 16 Muharrem - 1851| 10-Mayı-sene- 1346 'zanl (vasatt I — | 19.26 L sS/zı 21 L.00|2 27 Vakit Güneş Öğle Dddadi IErant ıııı.ıu Vaklt 9 09(L. 36 A &|IZ 11 | Yatan 8. dalıs. 9 | İmsak kşam medim. — Fakat bu zamanda herkes uyuyor. — Evet, vakit henüz çok erken. Durunuz size bir hediye vereyim. Şunu kabul eder misi- niz? Bir gümüş tabaka. Bunu bana biri hediye etmişti. Haya- tını kurtardığım bir genç kızın hatırası, İçerisine yirmi sigara alır,.. Nasıl, kabul etmiyor musu- nuz? Ha! Sigara içmiyorsunuz.. Fikrimce sigaraya alışmalısınız. Yarın sizden af dileyeceğim. zi Evet, sizden af dilemek, si: bir hizmette bulunmak iılqjı_?%ı — Geceniz hayrolsun. — L — Geceniz lıı)'f;l—ı:ı ::Ö ben de yatacağım. Ârlıl im- da gürültü dıy'my.akı..' .