10 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALKIN GÖZÜO HALKIN'KULAĞI HALKIN>DİLİ Eene 2 — No: 673 son Posta Yamı işleri telefonu: İstanbul — — CUMA — 10 Haziran 1932 Mare işleri telefonu: İstanbul — 20203 Fiati 5 kuruş Bir Banka İçin Adlıyeye Ve' Meclise Müracaat Edildi Profesyonel Olalım Mı? Milli Takım Kaptanı Bu Fikre Taraftardır Mevduat Sahıplerı Paralarını İstiyorlar Fakat Zeki Bey Daha Evvel Mühim Haber aldığımıza göre, elyevm tasfiye halinde bulunan Ticaret ve Sanayi Bankasından alacaklı olan mevduat sahiplerinden bir kısmı, Bankanın mes'ul şahsiyetle- Ti hakkında Adliyeye müracaat etmişlerdir.Ayni zamanda İstanbul Ticaret Müdürlüğüne ve Millet Meclisine de birer istida verilmiştir. Öğrendiğimize — göre, Millet Meclisine verilen istidada mühim noktalara — işaret — edilmektedir. Bu Bankanın Barut İnhisarından 600 bin lira alacağı bulunduğu, Bankaya ait olan bir çiftlik karşı hk tutulmak suretile Ziraat ve İş Bankalarından 500 bin lira alına- | bileceği bildirilmekte ve bu pa- raların mevduat sabiplerine ve- rtilmesi talep edilmektedir. Ticaret Müdürlüğüne verilen istida da ise şu iddialar vardır: Bankanın sermayesi bir mil- yon liradan ibaret iken sermaye- sinin iki misline yakin bir para mülkiyeti şüpheli yatırılmıştır. Halbuki Bankanın nİzamnamesine göre, sermayesi- hin yüzde onundan fazlası gayri- Menkul emlâke yatırılemaz. Halkın temanet ettiği paraları, müracaat halinde verebilmek için mevdua- tın yüzde kırkımın kasada muha- faza edilmesi lâzım gelirken buda yapılmamıştır.. Banka — Müdürü Şaban Beye elli bin lira ikramiye verilmek suretile mevduat ıahıp— bir ormana | Elyevm tasiiye halinde bulunan Y. ve Sanayl Bankası lerinin hakları üzerinde fuzuli tasarruflar yapılmıştır. Ecnebi bir memleketten, tah- sil edilmek üzere gelen bir poli- çenin parası mahalline gönderil- memiş ve Bapka buna temellük etmiştir , Banka tarafınden Ziraat Ban- kasına — karşılıksız. cek - keşide | edilmiştir ki bu hareket takibatı müstelzemdir. Ticaret Müdürlüğü ve Müd- deiumumilik bu iddialar etrafın tetkikata başlamışlardır. Bankar İdare Meclisi Reisi Arif Pa; Pırıse gıtmışuı' | | Eski Adliye Ve- kılının Takrırı Müzakere Edilecek Ankara, 10 ( Hususi )— Eski Adliye Vekili Mahmut Esat Bey tarafından Halk Fırkası Grup Riyasetine Magsonlar hakkında bir takrir verilmişti. Bu takrirde Mahmut Esat Bey hükümetin Türk Masonluğu hakkında ne düşündüğünü — soruyordu. Alınan haberlere göre, takririn Fırka Grupunun önümüzdeki salı günkü içtimamda mevzubahs olması çok muhtemeldir. Bu — münasebetle Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Be- yin izahat vereceği söylenmek- tedir, Şartları İleri Sürüyor Futbolde profesyonel olalım mı? Bu saal bugün sporcuların fikrini kurcalıyan bir çengel ha- lindedir. Önümüzdeki Umumi Spor Kongresinde de müzakere mevzuu teşkil edecek olan bu mesele etrafında maruf sporcu- larımızın şimdiden mütalealarını » öğrenmek istedik. Bu maksatla | açtığımız anketin ilk cevabım dün neşretmiştik. Bugün Fenerbahçenin kaptanı ve millt takımımızın senelerden- beri merkez muhacimi Zeki Rıza Beyin cevaplarını neşrediyoruz. Zeki Bey sporun idari cephesin- de de büyük bir mevki ve nü- fuz sahibidir. Bu itibarla fikirleri dikkatle tetkika değer. Çok sarih Fenerbahçe kaptam Zeki Rıza Bey ve vazıh olan cevaplarını bu sü- tünda okuyacaksınız. Zeki Bey suallerimize hep bir arada şu cevapları sıralamaktadır : — “ Memleketimizde — yirmi seneyi aşan bir zamandanberi tatbik edilen spor, - bidayette amatörlük esasları üzerine başla- mış ve bugüne kadar o şekilde yürümüştür. Amatörlük esasları bugüne kadar hassas bir şekilde, daha açık — söyliyeyim, taassup derecesinde muhafaza - edilmiştir. Bütün spor nizamları ve tali- nameleri koyu bir amatörlük zihniyeti üzerine tanzim edilmiş- tir. Bu sebepledir ki bugün bütün fikirlerde profesyonellik mısbah olmıyan, çirkin bir hareket gibi telâkki edilmektedir. Hatta bu vadide —daha ileri gidilmiştir. Bugün profesyonellik Türk spor nizamları mucibince cezayı, tec- ziyeyi müstelzim bir harekettir. Halbuki spor derecesi ilerde olan, mütekâmil bir mertebeye çıkan memleketlerde profesyo- nellik gayet tabil bir şekilde kendisini empoze etmiştir. De- a) — rarermemn (Devamı 11 inci (emmuzdan İtibaren Şeker Hayli Ucuzlıyacak Haber aldığımıza göre onümnıdekı temmuz iptidasında gerek şehrimizde, gerekse diğer mıntakalarda şeker yeniden bollaşacak ve bunun neticesi olarak Fiatler hissedilir derecede ucuzlıyacaktır. Veri- len malümata göre temmuzdan itibren piyasada toz şekerlerin toptan fiatı 34, kesme şekerin toptan fiatıda 37 kuruşa düşecektir. Bu ta- ' İzmırde Bir Mubayaa İşinde Acele Davranılmış Şükrü Kaya Bey ——— Dünkü Cinayetin Hakiki Sebebi Nelerdir ? Liman Ve Körfez Şirketi Ucuz Vapurları Niçin Reddetti? İzmirde körtez vapurlarından biri İzmir, ( Hususi ) — Şehrimiz- leki Körfez ve Liman İşleri İn- isarı, körfez dahilinde işletmek re iki vapur satın almıya ka- Tar verdi. Vander Hilst namın- daki Holanda Şirketi namına Suat Beyle, Almanyada birkaç şirketinin — mümessilliğini Yapan Ali Haydar Morgil Bey U vapur işine talip oldu. Her iki 'n!uıl de teklifnamelerini, va- Klrf rin — vasıflarını — bildirdiler. deı ve Liman İşleri Şirketi, ense — satınalacağ arl e LER ağı vapurların ilân etmeden derhal Vander Hilst Şirketi mümessili ile anlaştı. Bu şirkete, adedi 105şer bin liradan iki vapur siparişine karar verdi. Teklif edilen vapurlar az müs- tameldir. Fakat mesele burada bitmiş değildir. İddialara göre Körfez Şirketi bu mubayaa kararını ve- rirken Fazla acele davranmış, sebebi izah edilemiyen bir istical göstermiştir. Halbuki Almanya vapur acen- talari namına teşebbüse girişen (Devamı (1 ünci sayfada) Dün saat on ikide Divanyolu- nu Babıâliye rapteden Türbe önünde tüyler Ürpertici bir cina- yet olmuştur. Zavallı bir kadın, zalim bir bı- çak darbesile kalbi parçalanarak | öldürülmuştür. Cinayetin kurbanı, 10 sene evvel bir hâdisede şehit düşen — Polis Recep Efendinin refikası Fatma Sabiha Hanımdır, Katil maznunu da, Vefada triko- taj fabrikası yanında oturan Bur- salı marangoz Hacı Mahmut oğlu maildir. Hâdise Nasıl Oldn ? Tesadüfen hâdise mahallinde bulunan bir muharririmiz hâdiseyi şöyle anlatmaktadır: Bol paçalı, uzun bıyıklı, göz- leri dömüş bir adam, fakir kıya- fetli bir kadıncağıza yumruklarıni sıkarak bağırıyordu: — Sana eve dön diyoram.. Demirden bir el kadının bileğine sarıldı ve kadını 15 adım kadar sürükledi. Kadıncağız: — Bırak beni Allah ışkına.. Diye yalvarıyordu. Mütecaviz ka- dının , üzerine atıldı.. Yumrukları Devamı (l inci sayfada) havvülün sebebi kontenjanda yapılan tadilâttan ileri geldiği haber verılıııektedır ı_ Lep Demaden !... I Hanım — Bu akşam davetlilerim var. Yemeği ona göre hazırla, Aşçı — Davetliler bir daha gelsinler mi, gelmesinler mi ?