21 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

- enek ai Serlr Törermen ee (SON POSTA) da tupla cevap verir. Hanimteyzenin flkirleri, bir çok gençleri - Büyük Dertlerinizi Hğr Ev Kadını Hanımteyzeye Neler Bilmelidir ? !? Kahvaltı Yemeği Kahvaltı — için çocuklarınıza yemek bulamıyorsanız bunu tec- rübe ediniz: Kuru okınoîi akşam- dan suya koyunuz, sabah suyunu sıkımız. Her kaşık ekmeğe bir yumurta ve biraz tuz biber ilâve ederek yağda kızartınız. Sonra sıcak sıcak çocuğa veridiz. Nefis ve kuvvetli bir kahvaltı olur. * Alüminyom Kapları Yeni Yâpmâk İçin Alüminyom kapları yeni gibl parlak ve temiz bir hâle getirmek için ince kumla ovunuz. Sonra sıcak sabunlu su ile yıkayınız. Bonra yumuşak bir bezle kurutunuz. t Eeyuz Çamaşırlar * Beyaz çamaşırları, çürümekten rengini atmaktan ve sararmaktan korumak için rutubetli yerler- de tutmamak — lâzımdır. Uzun müddet kullanılmıyacak olan be- yaz takımlar kolalanmadan yerli- yerine konmalıdır. * Rutubetli İzbe Veya Mutfak İzbe veya mutfağınız rutubetli ise, köşelere tuz koyunuz. Tuz ıslandıktan sonra değiştiriniz. * Sebze Ve Meyva Yiyiniz Yazın sıcak günlerinde sebze ve meyvaya ehemmiyet veriniz. Et az yiyiniz. Meyvayı ve seb- zeyi mümkün olduğu kadar piş- memiş olarak kullanmağa çalışı- nız. Hele çocuklar zayıfsa buna ehemmiyet veriniz. * Çocuğu Denize Götürünüz Çocuğu denize — sokacağınız zaman yavaş yavaş — girmesine meydan vermeyiniz; birdenbire suya daldırınız. basit — olduğu mükemmel ve nefis bir Hanımteyze bütün gtnçlerin kalp ve aşk işlerinde en gimimi dert ortağıdır. Allenize, dostlarınıza süyliyemediğiniz #şk dertlerinizi Hamımteyzeye yazınız. - Hanim- teyre ya her günkü sütunda veya husust mek- müşküllerden — kurtarıyor. Yazınız | Dünkü L fikir verdiği kadar, ——maz —. aa GA zz Sıcağa Karşı Yüz Boyası Sinemaların — stüdyolarında çalışan yıldızların projektörlerin hararetinden — şikâyetçi olduları hepimizin malümudur. Bu hara- retin kaç derece olduğunu bik- miyoruz. Fakat bildiğimiz bir şey varsa o da stüdyolarda projektörlerin karşısında çalışan san'atkârların vapurlarda ateşçilik eden amelelerden daha mes'ut olmadıklarıdır. Sinema yıldızları bu — fazla hararetten ayni zamanda mak- yajları için de şikâyetçidirler. Bir nevi gliserin esası Üzerine imal edilen makyajlar harareti görünce derhal erimeğe ve bozulmağa başlıyorlar. Bu yüzden de rol yapan sa- natkâr oyun arasında — sıksık makyajları tazelemek — mecburi- yetinde kalıyor. Son gelen Amerikan gazete- lerinden sabit makyaj meselesi- nin de halledilmiş olduğunu öğ- reniyoruz. Bir eczacının keşfettiği kimyevi bir madde ile yapılan bu sabit makiyaj hararet karşı- sında erimek şöyle dursun on beş gün suya ve sabuna da mukavemet etmektedir. Şimdi Hoti « Los Anceles sinema yıldızları » neşesine pa- yan yokmuş. Bakalım kendilerine bu sabit makyajı hediye eden eczacıya ne zaman bir heykel dikecekler? Ve Bugün 30 sene evvel kadınların deniz kıyafeti, bir de bugünkü zarif sahil elbisesi. Bu kıya- Fetlerin mukayesesi insanların muhtelif zaman- Tardaki kıgafet ve zarafetleri hakkında bir ahlâki telâkkinlerin de nekadar değiştiğini göstermektedir. KADIN ü Deniz Kıy;ıîetlerı B Yeni baş tuvaleti Karilerime Cevaplarım Ankarada Kadri Nihat Beye: Bahsettiniz kız sizi sevmiyor. Bu sebeple size yüz vermek is- temiyor. Fakat yanınızda çalış- mıya mecbur olduğu için kat'iyet- le de redde cesaret edemiyor. Bu sebeple hareketinde mantıki sebep vardır. Sizin de evli oldu- ğunuz halde bu kızla meşgul ol- manız yanlış bir şeydir, kızın fazla ümit vermemesinden memnun olmalı, onu rahat bırakmağa ça- lışmalısınız. “İki aydanberi bir kızla uzak- —— G (SON POTA) kadinlari ve genç kulan alâkadar eden ehemmiyet vermektadir. Şimden sonra haftada bir defa Kadın says famız olacak ve bu sayfada şunlar buluaacaktır Güzellik meselaleri, — son modi suzün — terbiyesi, el işleri ve S mevzulara — her şeyden fazla evinitin — güzelliği, Güneş Hangi Güzeli Sever ? Güneş güzeli sever derler amma, hangi güzeli? Esmer gü- zelini mi, sarışın gözeli mi ? Derler ki güneş en ziyade ha- fif pembe tenli sarışınların tenini yakmayı tercih eder. Filhakika güneş sarışın bir kadının vücudü- nü birkaç dakika içinde kızıl bir kırmızıya çevirebilir. ve evvelden tedbir alınmazsa güzelin hayli de canını yakar. Halbuki esmerin teni güneş- ten bu kadar mütcessir olmaz. Bilâkis güneşin ziyası esmerin tenini sıhhatli bir renge çevirir. Esmer güzeller, güneşa çık- madan evvel, tenlerine zeytinyağı sürerlerse, derilerinin pek ziyade güzelleştiğini görürler. Fakat beyaz ve pembe tenli saşışınlar kat'iyen zeytinyağı ve krem — sürmemelidirler. — Bilâkis Namık pudrası, asitborik veya gülsuyu sürmeleri lâzımdır. Sarı- şınlar tenlerini güneşin tesirinden korumıya dikkat etmelidirler. De- nize gitmeden evvel yüzünüze ve vücudünüze bol pudra sü- rünüz. tan uzağa tanışıyordum, Son zamanda konuşmıya da muvaffak oldum. Nışanlanmıya karar ver- dik. Fakat babası muvafakat etmiyor. Ne yapalim?,, Ankara: Ahmet Kızın babasına müşterek bir teşebbüs yapınız. Bu da netice vermezse, adamin tanıdığı ve sevdiği dostlarının delâletini rica ediniz. C Gezintisine Mi Gidiyorsunuz ? Evden Çıkmadan Ne Hazırlık Yapacaksımız? Bir gezintiye gideceğiniz xa man, evvelâ seçeceğiniz yeri iyl seçiniz. Deniz kenarında bütün yünü sandalye üzerinde — geçir- mek can sıkar. Gideteğiniz yer- de herkesi eğlendirmek mümkün olmalıdır. * Gerintiye giderken çocuğunuz varsa, yanınıza birkaç oyunçak almayı unutmayınız. Çocuk orada kendi kendine oynıyamazsa, ge- tirdiğiniz. oyuncaklar pek mak- bule geçer. * Evden çıkmadan evvel her tarafı bir dolaşınız. Gaz ve su çeşmelerinin kapanmış olmasına, kapların açık kalmamış olmasına, pencerelerin açık bırakılmamasına dikkat ediniz. Kediniz köpeğiniz varsa onu eviçinde bırakmayınız. Yar yapmış bulununuz. Bunlar yapılmadıkça evden çıkmayınız. * Gezmiye gittiğiniz zaman “ufak tefek kazalar olabilir. Çocuğun eli veya ayağı kesilebilir, başı ağrıyabilir, vesaire.. Bütün bunla- ra karşı hazırlıklı bulunmak lâzım- dır. Alacağınız eczalar arasında bilhassa şunları unutmayınız: Ten- türdk.iyo;,o ispirto, aspirin, meyvato- zu, karbonat, güneş yanığına karşı krem, biraz sargı bezi. Asitborik ve vazelin de faydalı olabilir, Deniz kenarına gitmişseniz, gerek denize girmekte, gerek yemekte itidalden ayrılmayınız. îîk değişiklik sizde fena tesir yapabilir. * Gezinti mahalline gelindikten sonra getirilen yiyecek ve içe. ceklerde birçok kusurlar olabi- lir. Bundan dolayı kadına çocuk- lar önünde çıkışmayınız. * Çocukları sıkmayınız, — Ser- bestçe oynamalarına, koşup siç- ramalarına, açık havadan ve de- nizden istifade etmelerine imkân veriniz. * Birçok şeyleri, oradan alırız, hazırlıksız giderseniz gezinti size pabalıya malolabilir. Onun için mümkün olduğu kadar hazır- Hğınızı evde tamamlayınız. Gide- ceğiniz yerde hemen de hiçbir şeye ihtiyacınız kalmasın. Basit, fakat o derece zaril beyaz bir yaz tuvaleti.