5 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Rusyada Tenis Şampiyonluğu — | 3 (ALA.) — yet cümhu- sunun piya- ittihadı ve kemiyet itiba gu - inkişa fiın — tezahürü vermiştir R. S. luğu, Moskovayı 3-8 yenerek Leningrat tarafından parlak bir surette kazanılmıştır. Sovyet ittihadı 1932 tenis ka- dın şampiyonluğu 1928 de'yapılan Sovyet ittihadı Spartadiatımı ka: zanmış olan Maltzava tarafından S.R. ekip şampiyon- kazanılmıştır. Leningratlı Negrebetzki müsabaka Konudriavtzev - ile arasındaki — nihai hususi — bir alâka uyandırmıştır. — Negrebelzki &8 senedir. kortta — rakipsiz bulu- nan Koudriavtzevi mağlüp ede- rek — Sovyet Tenis — şampi- yonluğunu almıştır. Negrebetzki Leningrad konservatuarında ta- lebedir. Ve her nevi spor ile meşgüldür. — Negrebetzkinin bu muvalfakıyeti mevkünin Avrupa- daki birinci sınıf tenis oyuncula- rınin ilk safında bulunduğunu | kat'i surette göstermiştir. Çift kadınlarda Sövyet itti- hadı. şampiyonluğu — Moskovalı Maltzeva ve Alexandrova fından kazanılmı tara- Çift erkekte genç ve meşhur | cümhuriyetlerile tenisçilerden Negrebetzki ve Mi- divani'yi mağlüp eden Koürdri- avizev ve Multino şampiyon obk muşlardır. R. S.F.S.R. huriyetle ihadı şampiyonlarına bir ba li meclisinin birer nışanı miştir. ve Sovyet cüm- ak ve terbiyei bedeniye verik İngilizler Galip Şarbrug, 3 (A.A.) — İngiliz takımı Avustralya — takımı arasında icra edilen tenis 1 e karşı 4 zaferle ve İngilizlerin muvaffakıyeti ile neticelenmiştir. İrlânda At Yarışları Dublin, 3 ( A.A. ) — Dublin beynelmilel at yarışlarının küşat resmi, kalabalık bir seyirci küt- lesinin huzurile icra edilmiştir. Yarışa 848 hayvan iştirak ede- cektir. Beynelmilel askeri manialı at yarışına yalnız Fransa, Belçika ve Serbest İrlânda iştirak ede- cektir. Fransız Zabiti Birinci Dublin, 3 (A.A.) — Beynelmi- lel askeri manialı at yarışları seçme müsabakası mülâzim Ka vel (Fransız) tarafından kazanıl- ile mıştır. Yüzbaşı Mison (Belçika) | ikinci, yüzbaşı Karri (İrlânda) füiçüncü gelmiştir. Yat Yarışları Koves, 3 ( A. A. ) — Kiral kupası Şamrok tarafından kaza- nılmıştır. Kralın Britanya İsmin- deki yatı ikinci gelmişi Y Boks Birincilikleri İstanbul Mıntakası Boks He- | yetinden': Mıntaka boks birincilikleri 11 * 8 - 932 perşembe günü saat 19 da Vefa - Kumkapı klübü salonunda yapılacaktır. | riyetin maçı, | 1 — Müsabakalara mıntaka- Bütün suih g küçük sinirleri- nin — gerildiğini ve harbe mühey- ya bir halde bı- hunduklarını bil- | diriyor. Bolivya - Pa- raguvay — müca- delesi, — alelâde bir ihtilâf olmak- tan çıkmak — ve bir harp mahi- yetini almak üzeredir. Avru- pa ve Amerika siyasi mehafili de bu harp fesinde maktan mütevel- lit — endişelerini gizliyememektedir: Bize çok uzak bulunan ve belki de isimleri duyulmamış olan bu iki küçük cümhuriyet atri- bulun- | bakkında karilerimize izahat ver- bulduk: ya cümhuriyeti, Arjantin aydalı rezilya, Peru ve Paraguay mahdut, takri- ben 1 milyon 3 yüz bin kilomet- SON POSTA Cidal halinde bulunan Bolivya ve Praguvay hududunu Bösterir harita re murabbanda 3 milyon nüfuslu | | bir memlekettir. Bol ridir. yanın pahitahtı Sükr şeh- Memleket dağlık ve pek Buna mukabil çok zengin altın, — bakır ve bilhassa madenleri vardır. Bolivya, eskiden, bü- h bi Amerika gibi bir İs- az münbittir. gümüş hemen tün cenu panyol müstemlekesi idi. 1814 te Simon Bolivar is- minde — Venezüellâ' da Karakos şebrinde — doğmuş — bir vi perver, İspanyolların — istibdadı- na lahammül edemiyerek — is- yan bayrağını çekmiş ve Ve- nezüellâyı müstakil bir devlet haline getirmişti. Sonra Yeni- Grenada müstemlekesine geçe- e € ee mızda bulunan amatör boksörler iştirak edebilirler. 2 — Hiçbir klüpte kaydı bu- lunmıyan ve mintakada — tesçil edilmemiş olan müsabıklar derece alamazlar. 3 — Müsabakalara — iştirak edecek olan boksörlerin yevmi mezkürda saat 18,30 a kadar Kumkapıda kâin Vefa - Kumkapı klübünde hazır bulunarak tartıl- maları lâzımdır. 4 — Tartılma saatinden sonra müracaat edenler müsabakalara kabul edilmiyeceklerdir. İstanbul Kongresi İstanbul — mıntakası heyeti riyasetinden : 5-8- 1932 tarihinde topla- pacağı evvelce tebliğ olunan I. C. L İstanbul mıntakası senelik kongresi bazı hususatın — ikmal için tehir edilmiştir. Tayin edilecek gün ve ma- halli akit bilâhare tebliğ edile- cektir. merkez ee R .';:v GN Bolivyanın Halâskârı Ssimon Bolivar rek orada da milleti — ihtilâle sevketti ve Kolumbiya müstakil cümhuriyetini kurdu. Bolivar 1824 te İspanyol ida- resi altında bulunan yukarı Peru- ya geldi. Uzun muharebelerden sonra, memleketin istikbalini te- min etti ve ismini Bolivya koy- du. Millet ona vatan halâskârı unvanını ve jenerallik rübesini verdi. Artık Bolivar hasmı canı | olan I.pınyollann elinden bütün Cenubi —Amerikayı — kurtarmak istiyordu. Şimali Amerika gibi bir. müttehit Cenubi Cümhuriyeti yapmak — emelinde idi. Fakat — etrafında — bulu- nan arkadaşları aleyhinde pro- pağanda — yaparak, onun — bir diktatör olmak arzusunda bu- lunduğunu ve — sırf Siyi intirasına hizmet için bu gaye için uğraştığım — öne — sürdü- ler. Vatanperver Bolivar bu ağır ittihamın altında kalmak istemedi. Millete bir beyanname yazdıktan sonra Bolivar cenubi Amerikayı terketti, Parise gitti ve hayatını sükün içinde ilim ve | tarih tetkikatile geçirdi. Bolivar için Cenubi Amerika- Amerika | itemel Harbin Sebepleri Nelerdir? Bolivya Ve Paraguvayın î;va*ıı Dikkat Tarihçeleri Dü el Vaşingtonu- dur, derl x Paraguvay Cüm huriyetine — bu Paraguvay de verilmiştir. işim nehri yısile Bu nehir memleketi baştanbaşa ka- tetmektedir. ve memleketin ser- vet membaldır. Paraguvay bataklık, fakat son — derecede münbit bir mem- lekettir. Tütün, deri portakal ti- careti pek kesif- tir. İki yüz elli bin — kilometre murabbar mesa- hayi sathiyesin- dedir. Takriben bir milyon — nüfusu mevcuttur. Payi- tahtı -Asompsi- yon şehridir. Bu eski İspanyol müs- temlekesini, cizvit papazları ihya etmiştir. Hazreti Meryemin bayramına müsadif olan 15 ağustosta , vitler işgal ettikleri kasabayı, addetmişler, cir- payitaht Asomp- siyon ismini vermişlerdir. Şimdi bu iki devlet arasında silâha müracaat edecek kadar vahim olan ihtilâfın sebebini an- latalım : Bolivyanın haritada görüldüğü gibi hiç denize mahreci yoktur. Bütün ihracat Şoko şehrinden Pliko-Mayo nehri tarikile denize yani Bahrimuhiti - Atlasideki Plortu körfezine gönderilmek dir. Fakat Paraguvay cümhuriyeti birtakım siyasi mütaleatta bulu- narak memleketinden geçen eşya- yı bırakmak istememekte, müşkülât çıkarmaktadır. Son günlerde de bir Bolivya hudut karakol mülfre- zesi Paraguvay hududunu geçerek Laguna- Grande isminde Paragır vaylılar — tarafından - terkedilmiş bir karakol basmışlardır. Müsademe vukubulmuş ve iki taraftan da ölenler — olmuştur. Bunun üzerine iki memlekette de idarel — örfiye —ilân edil- miş ve harp hazırlıklarına baş lanmıştır. Halihazırda — hemhudut olan memleketler iki — cümhuriyetin ortasını bulmak için tevassut et- mektedirler. Tiftik İktısat Vekâleti Bir Suale Cevap Verdi Ankara, 5 ( Hususi ) — Tür- kiyeden alacağı tiftiğe mukabil Rus Harici Ticaret Mümessilliği- ne ihracat beyaanamesi verilip verilmiyeceği Ticaret Odalarından bazıları tarafından sorulmuştur. « Odulara bu husustaki karar- name mucibince mümessilliğe de beyanname verilmesi iktıza etti- ği bildirilmiştir. Ruslar bu suret!e Türkiyeden aldıkları tiftiğe mukabil Türki- yeye kontenjan harici olan ayni kıymette mal ithal - edebilecek- lerdir. | | Al | şanubî Amerikadaki Kanlı Mücadelenin Mahiyeti : | 'Bolivya - Paraguvay Arasındaki Muh- Balkanlarda 'İşkence 'Maznunları 'Mahkemede | reisleri Sofya ( Hususi ) — Geçem- erevo kasabasında bir ktebin yakılmı diseler ol- dolayısile evo i Pijef, Milânof, Dobri, Çankof ve Yordan isıninde birkaç kişiyi muhakeme etmek- tedir, arin, Türk Mektepleri Bulgaristanda Razagrat bele- diyesi komisyonu Razagrat Türk mekteplerine iane olarak (30000) leva tespit etmiştir. İğnebekçi mektebine de beş bin leva iane ile kasaba kıraathanesine bin leva yardım verilmesi teklifini Beledi- ye meclisine arzedecektir. Bulgaristanda Turancılık Bulgaristanda Eğridere, Kır-s caali ve Yaşlıköy Turan şubeleri Ahmet Refet, Ahmet Gültekin ve Mustafa Oğuz kar- deşler, Kırcaalide 26 haziranda yapılan Rodoplar kongresinden sonra Turancılığın neşir ve tami- için köylere seyahate çık- mışlardır. llk —uğradıkları Eğriderede halkı Türk mektebine toplıyarak mi mühim mevzular üzerinde mütead- dit konferanslar vermişler, ora- dan Rodopların diğer hücra köşe- hareket lerine maksatla etmişlerdir. Tamam 7000 Kişi! Sofya (Hususi) — Yaz mev- simi —münasebetile — Varnadaki plâjlara yedi bin kişi gelmiştir. Bunların ekserisini ecnebiler teş- kil etmektedir. Köylüler Soyulmuş İskeçede çıkan (Traky zetesi yazıyor: Makedonya arazisi olup bu- güne kadar beyanname vermek lâzımgeldiğinden haberdar ola- mamış köylülerimiz. Dokuzuncu Tali Komisyona müracaat edip artık — haklarını alamıyacakları hakkında cevap aldıktan sonra, komisyon kâtiplerinden birisi ta- aynı rafından gösterilen bir avukata gitmişler. Avukat bu mesele için hers kes namına ayrı ayrı birer istida ile valii umumiliğe müracaat lâ- zımgeldiğini söyliyerek hepsinden ikişer yüz drahmi para alırmış. Bazı köylülerin teminatına na- zaran bu avukat efendinin yazdığı bu kabil ikişer yüz drahmilik istidaların adedi 280 taneyi bul- muş. Biz vilâyetin. bu işe meri olacağını zannetmiyoruz. Bilhassa tâli komisyon tarafından böyle bir avukata müracaat edilmesi hakkında bir fikir sadır olabile- ceğini muhtemel addetmiyoruz. Yalnız köylülerimizin ikişer yüz | drahmi vererek istida yazdıkları muhakkaktır. Tali muhtelit mu- badele komisyonu ve valii umu« milik bu gibi dalaverelerin önü- ne geçmeğe çalışmalı ve köylü- müzün daha fazla soyulmasına meydan vermemelidir.