21 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SON POSTA Bahçeciler Sebze- ciler Kooperatifi Bahçeciler ve vassıtların — elinden konperatif kurmuya te r. Bu husüsta hal- sebzeciler, müta kurtulmak için bir gebbüs kımız diyor kiş Tahsin Bey - (Vilâyet Zirant dürü ) ati Mü Bahçecilerle — meyyacıların bir. kooperatif teşkili hakkındaki teşebbüslerini memnuniyetle karşıla- dim, Sebze ve meyvaların bugünkü satış şekilleri dalma — müstahsilin aleyhinedir. Bu gibi şeyler ekseriya üç dört elden geçtiği İçin halk ta çok pahalı meyiva ve sebze yemliye mecbur oluyor. Son senelerde müs- tahsillerin maliyet fiatinden bile aşağıya satış yaptıkları görülmüştür. Halbuki mütevassıtların kazancı si- göortalıdır. Böyle bir kooperatif ya- pılırsa müstahsil —mallarımı kendi teşkilâtile satmak imkânım bula- caktır. » Ali Rıza Bey - ( Eminönü Balıkpa- 22 ) sarı — Kooperatifler — çok — faydalı teşekküllerdir. Mallarını daima mü- tevassıt komlsyoncular — vamtasile satmak mecburiyetinde kalan bağc- lar ve bahçeciler için bir kooperatif kurma zamanı geç bile kalmıştır. Birçok bağeı —ve bahçeciler çok zarar etlikleri we variyetleri tehli- keye düştüğü halde — kabzimallar daima zengin olmuşlardır. Çünkü onlar mal kaça satılırsa satılsın kap ve küfe başına şaşmıyan bir. komis- yon alıyorlardı. * Salim Bey ( Beyazıt Mithatpaşa mahallesi 8 ) — Geçen gün insaflı bir kabn- mal bana şunu söyledi; “Azi köylünün —gönderdiği meyvalardan bazılarının burada toptan satış fiati nakil masrafını — bile kurtarmıyor. Köylünün çektiği zahmet te yanına kalıyor. Bu vaziyet karşısında benim yicdanım da komisyon almıya razı eolmuyor. Onun için bu senelerde kazaucım pek azdır. Köylünün bir kooperatifi — olursa mutavassıtların cebine giren para köylüye kalır lmazsa köylü de xarardan kur- Kemal Bey (Fatih Kıztaşı simitçi sokak 1 ) Yalnız bağcı ve bahçecilerin mf esnafın bir koopera- r. Bu takdirde mütevas- mtlar sortadan kalkacağı için bunla- rın kazancları bu teşekküllere kalır, hem de halk her şeyi daha ucur tedarik etmiş olur. Yeni Stadyom Yenibılıç;d;î;pılıcık olan stat mahallinin istimlâkine baş- lanmıştır. — İstimlâk — komsiyonu Yenibahçedeki emlâk ve arazi sahiplerile görüşmekte ve gür- de üç, dört parça emlâkin iştim- lâk muamelesini yapmaktadır. Belediye Fen İşleri Müdürlü- ğü sahanın projelerini harırla- mıştır. İstimlâk — biter bitmez inşaata başlanacaktır. Yeni Be- lediye bütçesinde stadyom için 40 bin lira vardır, Son Postanın Resimli Hikâgesi: 1 — Bir genç beni çıldıra- sıya, seviyor Hasan Bey. DAHİLİ HABERLER Kelli, Felli Bir Kaçakçılık Karanlıkta Pencereden Süzülen Küçük Bir Sepet Polisin İşine Yaradı Polis Müdürlüğünün erocin ve esrar kaçakçılığı etrafındaki mücadelesi semere vermektedir. Bunun | si- olarak dün de kelli felli bir esrar çılığı hâdisesi meydana çıkarılmıştır. Hâdise şudur Galatada Zengin sokağında oturan Ahmet ER kaçakçılığı malik olduğu polise haber verilmiştir. üzerine polisler evin etrafında tertibat almışlar ve neti nin mükemmel bir esrar tarassuda başlamışlardır. Akşam karanlığında yapılan bu larassut esna- sında evin pencerelerinden birisi açılmış, aşağıya ufak bir sepet sarkıtılmıştır. Sepet aşağıya inerken sokakta bir gö[ga peydahlanmış, Hırsızlık “Zafer Hanım Benim Haberim Yok Diyor Hırsızlık maznunu Zafer Ha- nımla zevci Balıkesirli Mehmet Efendinin muhakemelerine dün Üçüncü Ceza mahkemesinde ba- kılmıştır. Dava evrakına göre maznunlar, Fatihte Hakkı Efen- dinin evinden yedi büyük halı, oda takımı, gümüş takımı ve sa- ire çalmışlardır. Zafer Hanım, kocasının bunları 20 liraya aldığını, hırsızlık malı olduğunu — bilmediğini — söyledi. Mehmet Efendi, kendisini uzun uzadıya müdafaa ettikten sonra bizim memlekette, hırsızlık nedir, biz bilmeyiz! dedi. Şahit celbi için muhakeme başka güne bıra- kılmıştır. Bir Kahve Taciri Adliyede Ticaret Müdüriyeti, Yani Ka- rabekof Efendi isminde bir kah- ve tacirini ihtikâr yaptığı iddia- sile dün Müddeiumumiliğe ver- miştir. Müddeiumumilik, bu taci- | re ait dosyayı vilâyet ihtikâr tetkik komsiyonuna havale et- Pastörize Süt Son zamanlarda pastörize süt imali için şehrimizde küçük mik- yasta fabrikalar tesis edilmekte- dir. Bunlardan bir tanesi de Ali Ef, isminde bir sütçü tarafından | Yedikulede tesis edilmiş, beledi- | ye sıhhat memurları tarafından muayenesi — yapılarak görülmüştür. Wetrük Çocuk Üsküdarda Süreyyapaşa ko- rusunda yeni doğmuş bir kız çocuğu bulunmuştur. 2 — Hergün penceremin önü- ne geçip.. muvafık | | | yelmiş & birar kaçak- | teşkilâtına | usul dairesinde Bu ihbar ı lanmamak için sepetin yanına | Madam Agamı 'Meyvar Ka 'Bolluğu Alâkadarlar tarafından yapr lan tahminlere göre bu sene meyva mevsiminin başlangıcından sepet armut, 150 bin sepet şeftali, 20 — bin — mavnadan ziyade karpuz ve kavun, 200 bin sepet kiraz ve Vişne, 10 bin se- pet erik ve saire gelmiştir. Fakat fiatler çok ucuz olduğu için satışlar bazan zararla netice- lenmiştir. Bir Tiyatrocu Oynadığı Oyunların Hesabını Veriyor Muhtelif nakliyat şirketlerini dolandırmakla maznun tiyatrocu Cevat isminde bir gencin muha- kemesine dün üçüncü cezada baş- lanmıştır. Dava evrakına göre Ce« vatB. bir gün İzmite gitmiş ve ora- daki Kırklareli şirketimin mes'ul renmiş, müessesenin damgalı boş bir kâğıdım elde ederek hemen İs- tanbuldaki şubesine şu telgrafı çekmiştir: “Size müracaat eden Cevat Beye istediği parayı ve- rinizi,, Cevat Bey telgraftan yarım saat sonra da bir trene atlaya- rak İstanbula gelmiş ve şirkete müracaat ederek yüz lira almış- tır. Bu zat ayaı ı.ıııwnda bura- daki — komsiyoncuların — etiketli | kâğıtlarını yapmış ve Sabatay isminde bir tüccardan da para almıştır. Mah- kemede Cevat Bey kendisinin tiyatrocu olduğunu ve bu paray artist göndermek için ı.ld'ııu iddia etmektedir. Şahit celbi için muhakeme başka bir güne bıra- | kılmıştır. 3— Mehtaplı denizin fışıltısında, bir şimdiye kadar şehrimize 100 bin | memurunun ismini ve imzasını öğ- | aşırarak konşimento | gecede | sonra hızli adımlarla oradan uzak- Taşmıya başlamıştır. Variyetten şüphelenen polisler bu adami ya- kaladıkları vakit, muşlardır. Bu ilk delilden sonra polis memurlari üzerinde bir miktar esrar bul- eve girmişler her tarafı aramışlardır. Neticede evin birçok köşelerinde bir yığın es- rar bulurftnuştur. Meydana çıkarılıp müsadere edilen esrar 37 - pakettir. Tahkikat neticesinde, | Efendinin, müşterileri eve kabul etmediği, Ahmet yaka- alış verişini pencendeıı sarkıt- tığı sepetle yaptığı anlaşılmış, kendisi ve karısı yakalanmışlardır. Ziraat Vazıyetı İstanbul Civarında Çift- çiler Yağmur Bekliyor | | ki küçük harmanlar tamamen bitmiştir. Yalnız büyük çiftlikler- de harman işlerine devam edi- liyorlar. Kuraklık son zamanlarda kendisini mühim bir surette hisset- tirmiye başlamıştır. Kış sebzeleri tamamen, doma- tesler de kismen kurumuştur. Devam eden kuraklıktan üzüm bağları da müteessir olmuş, üzüm salkımları kismen yanmış ve kıs- men de taneli ve susuz meyva | vermiştir. Eğer şu günlerde bir yağmur yağacak olursa sonbahar sebzeleri kurtulacaktır. Taktas İşleri İçin Türkiye ile, Avrupa ve bilhas- sa Merkerzi Avrupa devletleri ara- sındaki takas muamelesine delâ- let etmek üzere Viyanada bir Türk müessesesi teşekkül etmiştir. Bekçi Talimatnamesi Vilâyet, bekçiler hakkında bir talimatname yapmak tasavvurun- dadır: Bu - talimatname yapıldık- tan sonra bekçi aylıklarının bir seviyede bulunması temin oluna- caktır. Şikâyet Edilen Bankalar Ticaret Müdüriyetine şehri- mizdeki iki küçük bankanın mali vaziyetleri dolayısile bir şikâyet yapılmıştır. Her iki banka hak- kında da tahkikata başlanmıştır. Müfettişler Kongresi Islanbul ilk tedrisat müfettişleri- nin köngresi yarın başlıyacaktır. İstanbul ziraat mıntakalarında- | Ağustos. 21 Günün Tarihi Gazi Hz. nin Selâmları Izmir, 20 (ALA.) — 9 eylül bay- ramında yapılacak merasime şehir namına Belediye riyasetince İzmire vaki davete Reisicümhur Hz. atidekl tolgrafla mukabelede bulunmuşlardır! İzmir Belediye Reisi Dr. Sal h Behçet Beyefendiye Bu vesile ile de hakkımda gös- termiş olduğunuz alâka ve muhabbet hislerinize teşekkür ve cümlenize selâm ederim, Reisicümhur Gari Mustafa Kemal Heyet Kayseride Anadoluda tetkikata çıkan Darül- Hinun keyeti Çankırıdan Kayseriye geçmiştir. Cezmi Bey Maliye Vekâleti Varidat — Müdirl Umumisi Cezmi Bey İzmire gitmiş- tir, Maarif - Vekili Ankara, 21 ( Husasi ) — Maaril Vekili Esat Bey teftiş seyahatinden avdet etti. İsmet Paşanın Seyahati Ankaradan verilen malümata göre Başvekil Paşa yakında Şark vilâyets lerimizde bir tetkik #seyahati yapas caktır. Dil Cemiyeti Türk dili üzerinde tetkikat yapa» rak evvelâ bir lügat ve bir de gra- mer vücude getirecek olan Dil Ce- miyeti, Gazi Hz. nin Ankaraya av-< detlerinde faaliyete geçecektir. Ces isanımız üzerinde vukuf ve sas sahibi şahsiyetlerden terek- ıııp edecektir. Kömür Tahkikatı Haber verildiğine göre, Havagan Şirketi kok kömürü fiatlerini hiş sebep yökken arttırmıştır. Belediye bu bususta takkikat yapacak, şir ketim kababatli olup olmadığını araştıras caktır. Kâzım Paşa Balıkesirde Millet Meeclisi eisi Kâzım Paşa dün akşam Balıkesire gitmiştir. Kâs zına Paşa intihap dairesi olan Balı« kııinle on beş gün kadar kalacak-. Almanya Haşhaş İstiyor Berlin Ticaret mümessiliğimiz, bazı firmaların Samsun havalis sinden haşhaş tohumu, Çanakka- leden de palamut — istediklerinl bildirmiştir. Dayak Tahkikatı Vilâyet Maiyet — Memurlarındam Nasuhi Beye iki polia tarafından dayak atıldığı - iddiasile — başlanan tahkikat bugün ikmal edil lecektirş Verilen malümata göre Nasuhi Be; hâdise gecesi Kalamışta bir garinos da iki pol rakı içtiklerini yörü müş. kendilerine ihtar etmiş, ayrıca bir komisere de malümat vermiştir, Fakat polisler ve komiser bu ihtara aldırmayınca Nasuhi B. Polis Müdürş lüğüne telefon etmiştir. Bunun üzeş rine polisler, komiser ve gazin mensuplarından bir kısmı birleşeri Beye dayak atmışlar, sonra karakola götürmüşlerdir. . Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 4 — Adanın şairane yerle- rinde başbaşa kalmamızı söy- lüyor. Fakat gönül buya, ben bu genci sevmiyorum mne ya- payım. 5 Hasan Bey — Sen de ona terziden, kuyumcudan, — otoma- bilden bahset. Bak bir daha yanıta uğrar mı?