1 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

1 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

“Son Posta, Holivutta hususi muhabiri sinema bulunan yeyin: Türk gözetesidi.. He yapar. Bu sayfalarda dünyanm Uvut mubabirimiz, her hafta bize mektup en yeni sinema o baberleri, (artis'lerin gönderir ve sinema âleminin içyüzünü bayatı ve sinema ölemindeki san'at anlatır, cereyanlarından © bahsedilir. — kl ii Dedikodu Yüzünden Çok Istırap Çekiyor | Holivut şimdi bomboştur. Bü- tün yıldızlar plöjlarda en zevkli ve eğlenceli günlerini yaşıyorlar. Bir kasın yıldızlar Los- Angeles elimpiyat müsabakalarına gelmiş- lerdi. Faxat müsabakalar bittiği için onlar da tekrar plâjlara dön- Güler. Havalar soğumadan yaz mevsiminin son günlerini eğlen- celer arasında * geçirmek istiyor- | lar. Fakat bütün bu eğlencelere rağmen dedikodu yine eksik değil dir.- Bu seferde Bebe Danyel hakkında yakası açılmadık dedi- kodula uydurulmuştur. Malöm- dur ki güzel Bebe, bir müddet evvel Ben Liyo ile evlenmişti. Çok çapkın bir erkek olan Ben Liyon evlendikten sonra karısına karşı büyük bir sadakatle bağ- lanmıştı. Fakat buna rağmen son günlerde ortalığı garip bir dedi- kodu havası kaplamıştır. Rivaye- te göre Ben Liyon plâjlarda yeni bir maceraya atılmış ve Anita Pajı sevmiye başlamıştır. Fakat | bu rivayetleri ikisi de tekzip etmiş, tamamen yalan ve uydur- ma olduğunu söylemişlerdir. Bu- na rağmen şimdi herkesin ağzın- da ve hatta gazete sütunlarında bile günün en yaman dedikodu- su bu yeni sevda macerasıdır. Bu sebeple herkesin gülüp eğ- lendiği şu günlerde Bebe Dan- Çok giden çabuk yorulur, derler. Bakalım güzel yıldız Lilyan Harvey de böyle olacak mı? Çünki şöhreti mütemadiyen artan bu cici kız, durmadan, dinlenmeden filim çeviriyor. Fransızca, Almanca ve İngilizceyi biribirinden iyi konuşan bu İngiliz dilberi son birkaç sene içinde Avrupada filim çevirme rekorunu kırdı. Lilyanu yeni filimlerinden biri de bu hafta Pariste gösterilmektedir. Jül Berri ile Annsleli | “Jaklin Ve Aşk, İsimli Bir Filim Çeviriyor Geçenlerde yine bu sülunlar- da yeni yıldızlardan Annabella hakkında hayli malümat vermiş- tik, Avrupanın Amerikaya karşı rakip olarak çıkardığı bu güzel ve şirin yıldız bir zamanlar bar dansözlüğü yapınış, güzel sesine rağmen kıymeti takdir edilme- miş, nihayet bir tesadüf netice sinde parlak yıldızlar arasına katılmaya muvaffak olmuştur. Annabella son zamanlara ka- dar birkaç film çevirdi ve her tarafta takdir kazandı. Şimdi yeni bir film daha çevirmek için hazırlanmaktadır. Bu cici Macar kızının yeni yapacağı filme “Jjak- lin ve aşk,, ismi verilmiştir. Ya- kında Viyana stüdyolarında çev- rilecek olan bu filmde Annabel laya refakat edecek erkek yıldız- lar da seçilmiştir. Bunların ba- şında Piyer Brasör, Rene Lölevr gibi meşhur artistler vardır. Amerikadan Çağırıldı Almanyanın en meşhur tiyatro rejisörlerinden o Maks Raynhart Amerika kumpanyalarından biri tarafından, birkaç film çevirmek üzere Holivuda davet edilmiştir. yel ıstırap çekmektedir. | birlikte oynadığı bu filmin ismi “Keyk, tir. Burada cazip bir sahnesini görüyorsunuz. - BillürsSesli Güzel Sinema Ve Hayat Ruslar sinemadan hayatın her safhasında istifade etmiye karar vermişlerdir. Sinema ile ders o- | kutmak, sinema ile san'at öğret- mek ve hatta daha ileriye gide- ren sinema vasıtasile hastalık te- davi etmek gibi işlere bile teşeb- büs etmişlerdir. Bilhassa köylü- leri hayatın bütün safhaları kında tenvir etmek maksadile | bir çok filimler vücuda getirilmiş | ve getirilmektedir. Ruslar, Ame- rikalılar gibi, kup kuru filimleri çevirmekten hoşlanmıyorlar. Onlar sinemayı bir eğlence vasıtası değil, fakat maksatlarını temine yardım eden bir fen icadı olarak telâkki ediyorlar. Son zamanlarda Rus stüdyolarında birçok yeni filimler çevrilmekte- dir. Bu filimlerin mevzuları ta- mamen yaşanan ve hergün devam eden hayatlar — alınmıştır. Bu arada zencilerin beyaz insanların tahakkümünden çektikleri eziyet ve ıstıraba âit bir filim de vi- cuda getirilmektedir. Filimde bir zenci ihtilâli canlandırılmaktadır. Spor Ve Sinema Bu sefer Holivudun yanıba- şındaki Los - Anceles şehrinde yapılan büyük olimpiyat müsa- bakaları sinema için de çok mühim neticeler vermiştir. Hemen İ bütün sinema kümpanyala.. bu müsabakalara ait binlerce metro filim çevirmişlerdir. Bu buhranlı zamanda pek az masrafla çevrilen bu filmlerin, sinema kumpanya- larma büyük mevfaatler temin edeceği haber verilmektedir. Moris Şövalye Moris Şövalye eylül ayı orta- larında Berline gidecektir. Şimdi | Fransanın cenubundaki plâjlarda | tatil devresini geçirmektedir. Sinema sahasında sessiz, sadasız çalışan İtalyada yeni yıldızlar doğmaktadır. Burada resmini gördüğünüz İtalyan yıldızı Driya Pao aniş kızım temiz, pürüzsüz ve billür gibi bir sesi vardır. Ayni zamanda musiki kabiliyeti çok yüksektir. mlerinde çok hazin şarkılar söylemekte ve seyircileri hüngür hüngür ağlatmaktadır. Henüz ya: ve derhal şöhret kazamınıştır. Bu güzel kazanmıştır. Mallelemlle | sahneden stüdyoya geçen »"*istierdendi- l severler. Burada çiçekler arasında zarif bir resmini gördüğünüz Rozin çok cana yakın bir yıldızdır. Henüz çok men daima süssüz ve sade elbiseler yaplırmay şi disi bu sayede birkaç Cefa zarafet müsabakalarında birinciliği Çiçekler Güzel ve şuh bir yıldız olan Rozin Dercan son zamanlarda Fransızlar bu kızı çok gençtir. Buna rağ- tercih eder. Kem