3 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA Dünya Hüâdiseleri Yüz Milyon İngiliz Lirası! Her se inlerce zengin İn- giliz, yaz mevsimini Fransanın ve | memleketin ma- geçirir — ve sarfederlerdi. yahut diğer bir ruf — sayfiyelerinde milyonlarca — para İktısadi buhran matbuatının müşterek propagan- dası tesiri neticesinde bu sene yaz mevsimini kendi memleket- lerindeki — sayfiyelerinde — geçir- mişlerdir. Bu suretle harice sarfedilen ve yekünu yüz milyon İngiliz licasından fazla tutan para bu sene memleket dahilinde kalmıştır. Zehirlenen Bir Aile Berlin (Hususi) — Beymar ci- varında Tanoda oturan bir köy- lünün 4 yaşındaki kızı evin için- de oynamakta iken kazaen rafın üzerinde bulunan atları tedavi etmek için kullamılan bir — şişe ilâcı yemek masasının Üstüne düşürmüş ve içindeki ilâç masa- nin Üstünde bulunan yemek ta- baklarına — dökülmüştür. — Evin hizmetçisi tabakların içine külen ilâcı görmiyerek tabaklara yemek — koymuştur. Ev — halkı oturarak” yemeği yemişler ve kimse tabakların içine dökilen ilâcın ne kokusunu ve ne de acıssını duymamıştır. Yemekten biraz sonra köylü babasi müthiş sancılar içinde kıvranarak olmüşlerdir. İlâcı kazaen tabak- lara döken kız, anası, iki kardeşi ve hizmetçisi ümitsiz bir halde hastaneye kaldırılmışlardır. Sahie Paralar Roma (Husust) — Vatikanda sahte para imal eden bir fabrika meydana — çıkarılmıştır. Burada hakiki paralardan farksız olarak mühim miktarda Papalık parası imal edilmiştir. Sahtekârlar kaç- mışlardır. Karısını Öldüren Bir Polis Paris, ( Hususi ) Beşinci muntaka polis efradından polis Pakot ötedenberi karısı ile geçi- nememekte ve sıksık kavga et- va mektedirler. Komşular daima Pa- | kot ile karısının kavgalarımı din- | liye dinliye bıkmışlardır. Birkaç gün evvel gene polisin evinden | Bir Alman Doktoru İstediğiniz HavasınıBurnunuzun Dibine Getiriyor gürültüler, — küfürler, — işitilmiye başlamış, biraz sonra birkaç el silâh sesi işitilmiştir. Silâh sesle- rinden sonra gürültüler kesilmiş, beş dakika sonra da polis Pa- kotun evden çıkıp uzaklaştığını görmüşlerdir. Bu — vaziyetten — şüphelenen komşular derhal komisere haber vermişler, komiser birkaç polisle beraber Pakotun evine gitmiştir. Evin kapısını açınca sofada kan- lar içinde ölü olarak yatan Ma- dam Pakotun cesedile karşılaş- | miuşlardır. Masanın üzerinde de polis Pakotun bir mektubu bu- Tunmuştur. Mektupta aynen şu kölümeler yazılmıştır: “Uzun seneler karımın huüy- suzluklarına güçlükle tahammül ettim, fakat artık tahammül ede- cek halim kalmadı bunun İçin zevcemi öldürdüm. Beni ara- mayın zira bulamazsınız. Çok uzak diyarlara giderek yepyeni bir hayat yaşamak emelindeyim. Herşeyimi hükümete terkediyo- rum. ,, Hakikaten polis Pakot zabı- tanın bütün taharrivatına rağmen bulunamamıştır. ve e deDülkrni ve bütün İngiliz | her sene | dö- | Büt H üriül Alman zabe bıtası, umumun teslimindedir ki, dünyanın en mü- kemmel polisle- rinden — biridir. Onun bu şöhre- ni temin eden şey, Alman po- lis kadrosunda nizam ve inzıba- ta verilen ehem- miyet kadar em- rine tahsis olu- nan vasıtaların da çokluğudur. Alman zabıtası- nn sabıka dai- resi başlıbaşına bir âlemdir. Mer- kezi ve Garbi Avrupada işmi işitilp parmağının izi veya eşkâ- Hinin tarifi bu dairede bulenme- yan bir hırsız, bir haydut mevcut olsun, buna imkân yoktur. Alman polisinin ayrıca mü- kemmel bir sinema atelyesi var- dır. Burada, en mükemmel sin ma stüdyolarında olduğu gibi mükemmel filimler yapılır. Çün- kfı Alman zabıtası, menıuplınnın Alman polisleri fenni şekilde mesal başında vazife terbiyesini bilhassa misal ile ve misali en iyi canlandıran resimle temin eder. Bilhassa şehirlerde halkın ha- rekâtını idare eden polisler için bu filimlerin büyük faydası görül- müştür. Bu dairede çalışması muvafık görülen polis memurları, sinemacılığın şu veya bu kismin- da değil, lıu şubesinde çılı.mıyı Alman Polisi Nasıl Çalışıyor"’ Avrupa Haydutlarının Parmak İzleri Alındı ve bu suretle tam bir malümat edinmiye ve me- leke kespetmiye mecburdurlar. Ay- rıca — filim için senaryo yazmak suretile de ame- N malümatlarına nazari bilgiyi ilâve ederler. Doercettiğimiz Alman polis memurları- nın, film almak- la beraber bu filmler Üzerinde tetkikat yap- tıklarını da gös- termektedir. Bir kaza nasıl olur ? Kazadan evvel vaziyet nasıldı ? Yaya yolcu nereden geliyordu? Ona çarpan adamın vaziyeti ne şekilde İdi ? Film Üzerinde gözden geçirilen bu muhtelif vaziyetler, Alman polisine, mümasil bir vak'a kar- şgısında kaldığı zaman büyük bir iııkkınlılılılı hareket — etmek lmnı bıhıeımekhdıı resimler - —a d Bugün fennin aldığı yol — ve vardığı merhale- ler önünde, artık hiçbir şeyin im- kânsız olamıya- cağını büyük bir kat'iyetle iddia edebiliriz. Bakı- | mız: Meselâ şu | Alman doktoru- nun buluşuna. Bu adam dü- şünmüş ki yaz mevsiminde her- kes — sayfiyeye gidemez. Çünki parası müsaade ederse bazan İşi, işi müsaade ederse bazan ke- sesi müsamaha etmez. Onun için deniz veya orman havasını şehre getirmeyi düşünmüş ve bu tasavvurunu mü- kemmelen tatbik etmiştir. Aklın | Sayfıyeye Gitmiye Lüzum Kalmadı kolay kolay almadığı fen harikasını vücuda getiren, Alman- yanın Bremen şehri doktorların- dan Ludvig Rozelyüs'tür. Ondan 've . Yerin sonra — Doktor Hötger isminde bir zat bu siste- mi daha - ıslah etmiş ve bugün Bremenliler için kira — gitmeden mükemmel çam ve meşe orman- larının veya Bal- tık havasını teneffüs etmek |'mümkün olmuştur. Bu müessese o kadar munta- zam ve itina ile yapılmıştır — ki tavanlarına (ko- nan hususi cam- sahillerinin | | tabii hayatta deniz yüzüne hasret lardan geçirilen | Ziya, istenilen yerin | hava ve ziyasını da mükemmelen | taklit etmektedir. Şimdi iki bin Bremenli hergün işlerinden çıktıklan sonra Profesör Höt- | olmamasından N Eyljb! ğ 3 Kari Mektupları Temiz Süt Nasıl Temin Edilir? İstanbulun halledilemiyen erzeli dertlerinden birisi de süt mese- lesidir. Son zamanlarda şehri- mizde bazı müteşebbisler tara- fından pastörize süt imali için makineler — getirtildiğini lerde okuyoruz. Fakat bu sütler şimdilik — hastanelere miş, Süt bir. sıhhat gıdası olmak ftibarile bütün halka temiz ola- rak verilmesi lâzımdır. Bunun için de pastörize süt istihsal eden milesseselerin çoğalmasını temin etmelidir. gazete- verilecek- Bana kalırsa bu mühim me- seleyi belediye bizzat ele alarak dolgun bir #ermaye ile işe giriş- melidir. Bu takdirde süt mesele- sini kökünden halletmek mümkün olabilecektir. Bu iş kâr getirmek kabiliyetini de haiz olduğu için belediyenin sermane — tedarik etmesi ve hatta büyük bir şirket kurması müşkül değildir. Beşiktaş: HM Otobüslerden Şikâyet Kadıköy ile Bostancı arasında işliyen iki otobüs şirketi var. Hepisinin de tarifeleri ayni değil mi? Birisi Yeniyola kadar “ 11 ,, diğeri “ 16 ,, kurüş alıyor. Ka köy Belediyesi bunu k:ıııilı elıı & idir. ;L Cevaplarımız ı Konyada Ali Rıza Beyet Bu mesele hakkında kanun vazıhtır. Teşebbüsleriniz iyi netice verecektir. Alâkadar makamlara müracaat ediniz. ——— —. gerin yeni müessesesine birkaç saat uğrıyarak — istedikleri ve dokturun tavsiye ettiği iklimin havasinı zahmet çekmeden tenef- füs - edebiliyorlar. Bu müessesenin bir iyiliği de şu olmuştur ki, burada tesis edi- len birçok hafif spor salonları sayesinde istenilen idmanlar ya- pılmakta ve devam edenler - için vücutça büyük İstifadeler temin edilmektedir. Bundan — başka umumiyetle — kabul edilmiş bir esasa göre asabi ve fazla sinirli deniz havası za- insanlar - için rarlıdır. Halbuki bu müessesede temin olunan orman ve deniz havası kimyevi vasıtalarla vücuda getiril- diği için, yukarda kaydolunan mahzur da bertaraf edilmiye mu- vaffak olunmuştur. O suretle ki çeken asabi insanlar, bu müesse- sedeki havanın kimyevi ve zararlı dolayı — denizin Iyotlu ve tuzlu havasından istifade edebilmektedirler. Şimdiye kadar devam eden | kimseler, bu sistemden çok bü- yük istifade etmişlerdir. Bu su- retle anlaşılmıştır ki şehir ortasın- da oturan insanlar için günde hiç olmazsa bir saat deniz havası almak büyük — istifade — temin eder ve hatta elzemdir.