15 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe ve Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... z - Cumartesi Günleri Günün Müsabakaları Yarın Türk Ve Bulgar Atletleri Karşılaşıyor Yarın Kadıkö- yündeFe- ner Sta- dında öğ- leden son ra sant on dört- te Türk ve Bulgar atletleri arasında mü him utletizim müsaba- Bulgar kâlile relsi kaları ya- Boris Staytof pılacaktır.. Bu sabahki — trenle şehrimize gelen Bulgarlarlar Sof- yanın ve Bulgaristanın şampiyon- harından mürekkep bir kafile olup aralarında maruf Balkan Şampi- yonu Pedan da bulunmaktadır. Müsabaka programı şöyle tespit dilmiştir:Saat14,30da resmi geçitle başlanacak ve ilk koşuya küçük- ler arasındaki yüz metre seçme ile başlanacaktır. Diğer müsabakalar 100, 200, 400, 800, 1500, 5000, 4 X 100 bayrak, yüksek, uzun, üç adım, disk, cirit gülleden ibarettir. Küçükler arasındaki müsaba- kalara gelince : 100, 400 ve 4X 100 bayraktan ibarettir. Müsabakaların bir kısmı, bilhassa 800, 1500, 5000 koşu- | larla bütün atlama ve atmalara herkes iştirakte serbesttir. Yalmız isimlerini evvelce komiteye bildirmeleri lâzımdır. Bütün müsabıkların bilhassa Balkan Ş;mpiyonası İstanbulda Yapılacak Atina Olimpiyadının progra- mına Yunanlılar tarafından ithal edilmiyen Balkan Güreş Şampi- yonasının — İstanbulda — yapılması İiçin alâkadar federasyonlar ara- sında iki aydanberi devam eden muhaberat muvaffakıyetle net- velenmiştir. Yugoslavlarla — Yunanlılardan esas itibarile muvafakat cevabı alınmıştır. Yalnız Romanya fede- rasyonları henüz müsbet cevap vermemişlerdir. Güreşçiler ara- sında hâkim olan kanaate naza- ran — Bulgarların Balkan güreş tornuvasına iştirakleri şüphelidir. Güreş kısmında kâfi elemana malik — olmıyan Bulgarların bu turnuvaya girmemeyi tercih ede- cekleri muhakkak - gibidir. Ro- manyalılara gelince : Devam eden muhaberatın şeklinden Romanya güreşçilerinin de nihayet İstanbula gelmiye razı olacakları ümit edil- mektedir. Balkan güreş — turnuvasının teşrinievvelin — nihayetine doğru yapılması da - kararlaştırılmıştır. Bu turnuvanın daha evvel icrası için tarafımızdan yapılan teklife, Yunan federasyonu Atina olim- piyatları darlığından dolayısile — vakitlerinin bahsederek — cevap vermiştir. Haklı görülen bu ma- zerete — karşı — federasyonumuz Balkan Güreş Turnuvasının Ati- na olimpiyadından G ma razı sonra — yapıl- olmuştur. | | (küçükler), Bulgarların. en miymetili atletlerinden Davldot tam üçte Fener Stadında bulunmaları — ehemmiyetle saat hazır | vica edilmektedir. Müsabakaların tertip şekline nazaran tanzim edilen sıra pro- gramını da dercediyoruz: 14.30: Resmi geçit, 15: 100 metre (küçükler) seçme, 15.10: 800 metre (Beynelmilel), 15.20: Gülle atma, 15.3 100 metre (küçükler) final, 15.40 : 100 metre (Beynelmilel ), 15.45: Yüksek atlarta (Beynelmilel), 16.05 : 1500 metre (Beynelmilel), 16.15: Disk atma, 16.30: 200 metre (Beynel- milel), 16.40: Tek adım altlama, 16.55: Cirit atma, 17.10: 5000 metre koşa, 17.30: 400 metre 17.33: 400 metre ( Beynelmilel ), 17.55: 4xXx100 metre (küçükler), 18: metre (Beynelmilel) . 4X 100 | hareketleri mamleket apı Cumartı büdissleri vardır. sayfanında ise cuma günlü maç- ların tafallktı yazılıdır. İzmir Güreşlerinde Kara Ali Yine Büyük Kıymetini İspat Etti İzmir ( Hususi) — Himayei Etfal ve Hilâliahmer Cemiyetleri- nin müştereken tertip ettikleri pehlivan güreşleri hakikaten em- saline tesadüf edilemiyecek kadar büyük bir alâka uyandırdı. Şi—- diye kadar yalnız futbol bakaları seyirci toplarken, burada yapılan pehlivan güreşlerinde 2000 kişinin hazır bulunduğu tespit edildi. Cuma günü yapılan müsabaka- larda tasfiyeye uğrıyan güreşçi- lerden sonra ortada finalistler müsa- kalmıştı. Bugün final müsabaka- | ları da bitmiş, galipler ilân edil- miştir. Neticeleri sırasile yazıyo- | rum: Küçük ortada Hinal müsaba- kası Manisalı Saitle, Manisalı Abdurrahman arasında yapıldı. Çetin bir mücadeleden sonra Manisalı Sait rakibini tek paça ile yendi. Büyük ortada Gönenli Hamdi ile, Gönenli Mecit finale kalmış- lardı. Hamdi Efendi, rakibinin Ayağını yerden kesimek suretile galip geldi. Başaltına da — Uzunköprülü Hasan ile Bursalı İbrahim karşı- laştı. Hasan pehlivan paça kasnak ile galip ilân edildi. Bundan sonra Türkiye baş- Yüzme Şampiyonları Hareketlerinin Zarafetlerine Ehemmiyet Veriyorlar Meşhur yüzücülerin rekor der- dinden başka bir de bütün ha- | reketlerindeki ahenk ve cazibeyi çoğaltmak endişeleri vardır. Bir yüzücünün — rekoru ne | olursa olsım temaşa kiymetinin daha fazlalaşması için en ziyade | ehemmiyet vereceği nokta, hare- ketleridir. Bilhassa bu endişe Amerikar yüzücülerinde — daha ziyade nazarı dikkati celbetmek- tedir. Her şeyi ticaretleştiren Amerikalılar yüzme şampi- yonlarından da istifade edebilmek üzere onların cazip stillerle ahalinin alâkasını fazlalaş- tırmalarını istemekledirler. Bugün hem yüzme rekorları, hem de yüzüş tarzı itibarile en fazla itibarda olan —Amerikan | yüzücüsü, şimdi sinema artistliği yapan Vaysmüllerdir. Buradaki resimlerde sağda Müllerin çok Güreşlerde Hakemlik Yapan meşhur Kurtdereli arı yapıldı. | cazip bir atlama vaziyetini, solda da bir kadın yüzücünün balıkla- masını görüyorsunuz. Son zamanlarda Türkiye başpeh- Hvanı Bandırmalı Kara Aliye meydan okuyan bazı pehlivanlar İzmirde tertip edilen müsabaka« ları fırsat bilerek derhal İzmire gelmişlerdi. Bu itibarladır ki bu müsabakalara büyük bir ehem- miyet — atfediliyordu. — Güreşler başlarken Kara Alinin heyecan geçirdiği — çehresinden — anlaşılı- yordu. Türkiye başpehlivanlığı müsa- bakasına (6) pehlivan iştirak etti. Çekilen kura neticesinde | Kara Ali ile Kırkağaçlı Hasan pehlivan güreşti. Bu müsabaka- nın baş hakemi meşhur (Kurtde- reli) idi. İlk beş dakika her iki pehli- van biribirini denemekle vakit geçirdi. Bundan sonra mücadele çetin bir cereyan takip etmiye başladı. Neticede Kara Ali yalip gelerek Kırkağaçlı Hasan pehli- vanı tasfiyeye uğrattı. Bundan sonra yine başpehlivanlık için Manisalı Ömer ile Bulgaristanlı Arif karşılaştı. Bu müsabakada Bulgaristanlı Arif galip gelerek finale kaldı. Mandıralı Ahmetle Tekirdağlı Hüseyin ayni müsabaka iİçin kar- şılaştılar bu müsabakayı da Te- kirdağlı kazandı. Final müsabakası, Kara Ali, Tekirdağlı Hüseyin, Bulgaristanlı Arif arasında yapılacaktı. Bunlar- dan Bulgaristanlı Arif nedense final müsabakasına — girmekten çekindi ve sahayı terketti. Bunun özerine Bandırmalı Kara Ali ile Tekirdağlı Hüseyin pehlivan kar- şılaştı. Günün en beyecanlı mü- bakası bu oldu. İlk dak neticenin kimin tarafından * nılacağı belli değildi. Tekirdağlı Hüseyin pehlivanın çok kuvvetli olduğu muhakkaktı. Buna muka- bil Kara Ali hasım tecrübeli, hem de daha mukavimdi. Tekir- dağlı Hüseynin tatbik etmek is tediği oyunları zamanında keşfe- diyor ve bozuyordu. Bir müddet güreş çok çetin ve sert bir mahiyel aldı. Her iki pehlivan da öldüresiye hareket- ler yapmıya ve seyirciyi heyecana vermiye başladılar. Bundan « Kara Alinin hakikt kıym kaşıldı. Hasmımı oyunla y yeceğini anlıyan Kara Ali pazu kuvvetile onu sarsmıya başladı. Tekirdağlının gözlerinde kor- ku alâmetleri vardı. Hüseyi pehlivan pes etmek suretile sa- hadan çekildi. Bu suretle Kara Ali Türkiye /Başpebli vanını muhafaza &..