16 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ç 5 Halkın Sesi ı $ Ay Tutulmasına sya Silâh Atanlar Fekt zamanın batıl itikatlarının ık am mâan bavaya si- lâhlar Bu hususta halkımız diyor ki: Fazıl Hamdi B.. ( Kadirga Cinci meydanı 34 ) — Akşam ây tutuldu. Fakat bizim lerile doldu. Bilen bilmiyen herkes lüzumsuz bir telâşa düştül Ay ve güneşin tutulması ta- biatin çok basit kaldelerindendir. Bunun önüne barut kokusile kurşun sesil$ geçilemez. Bu âdet bugünkü Afrika vahşilerinde bile kalmamıştır. Ben bu akşam çok ayıpladım. maballe silâh silâh atanları * ey (Beyatıt Koska 17 ) 4, ayı Allah tanıyan in- sanlar bilmem hâlâ var mı? Eski iptidaf iasanlar bunlara taparlardı. Mabutlarının düşmanlarını ürkütmek için teneke çalarlar, gürültü çıka- rdı. Fakat (20) inci asrın insan- ları bu iptidal adamların inandıkla- rına inanmazlar ve onların bu garip itikatlarına gülerl;r. Bu yüz kızartı- €i putperest âdellerini artık bırak- malhyız. İh » Hakkı Boy (Bala 31) — Akşam ay tutulmrya başlayın- ca bütün silâhlar havaya boşaltıldı Husuftan baberi olmiyan ” balk pence- relere Üşüştü. Kadınlar, çocuklar korktu. Buna ne yirminci asrın aki- Kiremit mahal le: desi, ne de islâmiyot müsaade eder. Bu putperestlerin âdetidir. Medent bir müslümana yakışmıyan bu işleri yapanlar yakalanmalı ve ceza gör- melidir. * Servet Bey ( Kumkapı Saraç İsbak mahallesi İ ) — Ay ve güneş tutulması için silâh atanlara ve bu uğurda parala- rini yakıp sokağa atanlara hem acıyorum. hem teessüf ediyorum, * Ethem (Divanyolu endiesi 81) — Şehir içinde silâh atmak ka- nünen memsudür. Buna müsaade edilemez. Eski aenelere — nisbetle azalan bu âdet mâarifin nuwrtile ber halde yakında ortadan kalkacaktır. İİıraçat Ve İthalât Harici Ticaret Ofisl bu senenin ilk sekiz ayındaki ithalât ve ihra- cat vaziyetimizi tesbit etmiştir. Ofisin neşrettiği istatistiğe göre t 1932 senesinin Ağustos nihaye- tine kadar ithalât: 57,826,416 ve ihracat 52,402,245 liradır. 1930 da ithalâtımız 92,668.284 Tira iken 1931 de 99.037.210 li- raya düşmüştür. İhracatımız İse 1930 da 85.303.647 lira, 1931 de ise 69.828.174 liradır. - z I Son Postanın B. Klodfaror 1 — Yahu Hasan Bey hani geçen gün... — SON POSTA DAHİLİ HABERLER Hem Hırsız, Hem Kaçakçı Sevgilisinin Cebinden Para Çalan Kadının Üzerinde Eroin Bulundu Dün Galatada çok garip ve gülünç bir hâdise olmuştur. Yazıyoruz: Galatada Şeftali sokağında oluran Salm ismin- rda bir kahvede uyku uyurken üzana isminde bir dostunun uyuklamasından istifade ederek ceplerini cebinde bulduğu 75 kuruşu | çalarak kaçmıştır. Biraz sonra uyanan Saim kahve parasını vermek için ceplerini arad ğı zaman para- l de biri dün o yanına sevgilisi karıştırmış ve Saimin larını bulamayınca hayretler içinde kalmıştır. Fakat kahvecinin ikazı üzerine derhal sevgilisinin - evine gitmiş, paraların kadın gelmiş, Fare Hücumu! |Mahkümlar yin 8,40 ta Ka- | öprüy bareket | yanı dikkat bir Vapur - yolda iken, aşağı kamarada iri iri fa- reler koşuşmiya — başlamış, — kas dınlardan. bazıları korkarak yu- karıya çıkmışlardır. -Kamarada an erkekler de farelerin te- hacümünden bizar olarak memur- lara şikâyette bulunmuşlardır. Yunan Ateşemiteri Ankara Yunan Sefareti Ate- şemilteri Miralay Zöyopulos ile refikası ve Edirne Türk - Yunan Hudut Murahhası M. Çavuşopu- los yarın sabah - sefarethanenin otomobilile Edirneye gidecekler ve bir gün kalarak döneceklerdir. Vecihi Bey Tecrübe Yaparken Teh- likeli Bir Kaza Geçirdi Tayyareci Vecihi B. kendi yaptığı bir deniz tayyaresile dün sabah Fenerbahçe önünde mu- vaffakıyetli bir tecrübe yapmıştır. Vecihi Bey ayni tayyare ile akşam ikinci bir tecrübe yapar- ken tayyare denize düşerek sap- lanmış, Vecihi Bey ve arkadaşı bu kazadan salimen kurtulmuştur. Şüpheli Adam Dün gece Beyoğlunda Ziba sokağında Tevfik isminde bir adamın şüpbeli bir şekilde dolaş- igını gören polisler, kendisini yaka- İamak istemişler, fakat o sırada meydana çıkan dört adamın mu- avenetile Tevfik ortadan kay- bolmuştur. Aranmaktadır. Fuat Bey Geldi Himayei Etfal Cemiyeti Reisi Kırklareli Meb'usu Fuat B. bugün İzmirden şehrimize gelmiştir. Reiinli BARü esi: Para İle Çalışacaklar Ceza kanununa ilâve edilen yeni bir fıkra mucibince mah- kümların — çalıştırılmasını — tes- pit edecek olan komisyon dün öğleden — sonra Müddeiumumi Muavinlerinden — Muhittin Beyin riyasetinde Umumi hapishanede içtima etmiştir. Bu içtimada Jan- darma kumandanı Yüzbaşı Hilmi, Hapishane Müdürü Baha va Baro Meclisi azasından Avukat Esat Beyler de bulunmuşlardır. Ko- misyon Hapishane idarzesi tara- fından hazırlanaa (52) mahkümun dosyaları üzerinde tetkikat yap- miş ve bunlardan (46)sının kanuni şeraiti haiz olduğu tespit ve altısının müracaati reddedilmiştir. Komisyon tetkikalını bitiremediği için cumartesi günü de tekrar toplanacaktır. — Müddeiumumilik çalışmalarında bir mahzur görül- memiş mahkümların isimlerini Ad- liye Vekâletine bildirerek - çalış- ma müsaadesi alacak ve bundan sonra da muühtelif hükümet mü- esseselerine — müracaat — ederek mahkümlara iş arıyacaktır. Ka- nunun bu müsaadesinden istifade edebilmek için mahkümların biz- zat istida ile müracaat etlmeleri lâzımdır. Kanuna göre hapis ve- ya üç Sseneye kadar ağır hapis eezasile mahküm olup cezasının yarısını ve üç seaeden yukarı on seneye kadar ağır hapis ce« zası mahkümlarından da cezası- nin Üçte ikisini çekmiş olanlar bundan istifade edebileceklerdir. Mahkümlar umumi hizmetlerde çalışacaklar ve kendilerine cari ücretin üçte birinden — aşağı o- mamak Üüzere bir ücret verile- cektir. Pazar Öla_Hasan istemiştir. Süzana inkâr edince Saim karakola gitmiş, yapılan araştırma neticesin- de Saimin paraları Süzanada bulunmuşlur. Fakat işin asıl garip ciheli şudur ki, bu taharri esnasında Süzananın üzerinde kocaman bir şişe ercin bulum muştur. Kadın bu iki başlı cürüm üzerine yaka- lanarak adliyeye verilmiştir. Ticaret Ofisi Tacirleri Tenvir Etmek İçin Hazırlanıyor Harici Ticeret ofisi tacirlere rehper olmak Üzere, muhtelif memleketlerin gümrük tadilât ve takyidatı hakkında tekrar tetki- kata başlamıştır. Ofis bu saha- da evvelce tacirleri bir bültenle tenvir etmiş olmakla beraber, yeni vaziyetleri de bu ikinci bük tenle tespit edecek ve tacirlere bildirecektir. Kara Ali Çetesi Gebze ve civarında birçok cürüm- ler yaparak idama bedel 30 sene ağır hapse mahküm edilen Kara Ali ile arkadaşları hakkına karar temyiz mahkemesince nakzedilmiştir. Muha- kemeye yeniden başlanacaktır. Mezarlıklarda İnşaat İçin Belediyeden Müsaade Alınacak Elyevm eski vaziyetlerini mu- hafaza eden tapulu veyahut ta- pusuz umumi valkıf mezarlıklarla nakli kuburu yapılarak arsa hali- ne gelmiş kabristanlar yeni Bele- diye kanunu mucibince tamamen belediyeye geçmiştir. Buralarda bina yapıldığı za- man belediyeden müsaade alın- madan ruhsatname verilmemesi dün kaymakamlıklara tamim edil- miştir. Şimdiye kadar bu yolda verilen ruhsatiyelerden belediye birçok zararlara girdiği için bu tamime lüzum görülmüştür. Kanlı Bir Kavga Galatada Seyrisefain gazino- sunda garson İranlı Sait bir kav- ga — neticesinde —Ali —Ekrem isminde birini tehlikeli surette yaralamıştır. 4 — Lira borç birikti diyordun; nasıl, bir çaresini bu- lup kurtuldun mu ? Bey Diyor — Evlâl 16 ———7 Günün Terihi Sahte Yaver Neler Yapamamış! Üsküdarda | öââciırmadık Kimse Bırakmamış Kendisine Gazi Hz. nin yaverl süsünü verip dolaşırken Üsküdarda yakalanan kunduracı HKüseyin Fikri ustanın muhakemesine dün Ağır Ce- za Mahkemesinde başlanmıştır. Bu davanın Fahr Hatice — Darçın Hamım maznunu daha vardır. Mahkeme bu mühim sahtekârlık davasına şahit olarak 29 kişi çağırmıştı. Dün bune lardan 25 i isticvap edilmiştir. Şahitlerin hemen hepsi Hüseyni sahte yaver elbizesile gördüklerini töylemişlerdir. Şahitler içinde terfi etmek istiyen muall,mler, muhake« meleri lehine neticelendi cek ere kek ve kadınlar, kendi'crine iş valt edilen işçiler, hatta sahte yaver için intihap edilen mışanlı hanım — bile vardı. Borç pera alıp ta kendisine günde elli lira rakı ve otomobil parası veren iş adamları da pek çoktu. Gelmiyen şahitlerin celbi için muhakeme güne talik edildi. başka tir Silâh Atan'ar Evvelki akşam ay tutulduğu za- man havaya silâh atan dün tamas men yakalanmiş ve adliyeye veril- mişlerdir. Iskânda Bir Tevkif lskân dairesinde yapılmakta olan sullstimal tabkikatı üzerine bir me- murun tevkifine lüzum görülmüş ve tevkif kararı infaz edilmiştir. Dünya Güzeti Dünya Güzeli Keriman Hanımı dün akşam Taksim bahçesinde haika takdim edilmiş, ,bu — münasebetle Peyami Safa Bey güzellik hakkında bir konferans vermiştir. İş Bankasında 'Yakında şehrimizde iş Bankası idare —mecli toplanacak, içtiman Iktısat Vekili Celâl Bey de iştirak edecel Ticaret Odalarında Ticaret Odaları teşkilâtında bazı tebeddülât vapılacağı haber alıne maktadır. Haşim Bey Vefat Etti Küdemli ve kaymetli muallümlerle mizden Erenköy Lises! Türkçe Mus allimi Haşim Bey kısa bir kastalığı müteakıp vefat etmiştir. Ediplerimiz Toplandılar Türk Dili Kurultayı münasebetile dün maruf ediplerimiz Dolmabahçe sarayında — toplanmışlardır. - İçtimaa Abdülhak Hâmlt, Sami Paşa zade Sezai, Halit Ziya, Cenap Şahabettin, Hüsevin Cabit ve Fak Âli Beyler iştirak etmişler, dil iş eri etrafında Türk Dili Tetkik Cemiyeti Umumi Kâtibi Ruşen Eşref Beyle görüşmüşe lerdir. Bu zevat Kurultay Içtimaları: na da iştirak ederek fikirlerini söy- fiyeceklerdir. z Ki: 5 Hasan Bey: komşu. — Ne yaptını Hasan Bey — Ne Kurtuldum yapacağım