22 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

22 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Haftada İki Defa Spor S-E.O'R Gazetemir perşanbhe ve cümastesi günler olmak Üzere haftada İki spor saylamı meşretmek- tedir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya #psr hareketleri memlekset spor bhüdissleri vardır. Cumartesi sayfasında (se cuma günklü maç- darın tafsilâtı yazılıdır. 'Futbol Mevsimi Gji, Geçiyor, Fakat... Lik Maçları — î'l—en_üz—lşaşlamadı Futbol — mevsimine — girildiği | yet haline girdiğinden kongre- hâlde İstanbul lik maçlarının he- | nin akti için klüpler arasında nüz başlamaması bütün sporcu- | kuvvetli bir cereyan başlamıştır. ları müteessir etmektedir. Vak- | Klüplerin nafiz azaları gelecek tini — doldurmuş — olan — İstanbul | ayın bidayetinde İstanbul kongre- mıntakasının bu senenin fiküstü- | sinin toplanarak yeni — heyeti rünü tanzim etmek üzere geçen | seçmesi için mıntaka riyasetine hafta yaptığı teşebbüs ademi mu- | münasip olan sporcuların isimleri vaffakıyetle neticesiz kaldı. Fener- | üstünde müdavelei efkârda bu- bahçe ile Galatasaray kulüpleri | lanmaktadırlar. İstanbul mıntaka- geçen sene beyannamelerle efkârı | sının bu vaziyetine mukabil ya- umumiye karşısında haysiyetlerini | pacağını evvelden hesaplamış iş- küçültmek — istiyen — mıntakanın | lerine dedikodu karıştırmıyarak davetine icabet etmediler. Diğer | hareket etmiş olan Futbol Fede- | kulüplerden gelen murahhaslarla | rasyonunun fasliyeti yolunda gi- tanzim edilecek fiküstür geçen | diyor. seneki vaziyeti tekrarlatmış ola- Grup birinciliklerile Türkiye caktı. Geçen seneki lik maçlarına | birinciliğinin yapılacağı — yerleri iştirak etmiyen Galatasaray - Fe- erile çok evvelden neşret- | nerbahçe lik maçlarının tamamile | miş olan Federasiyon Türkiye “ ŞU C Dünkü alaturka güreşlerden bir Intiba tip ettiği alatlurka güreş müsaba- kaları dün Taksim Stadyomun- da başlamıştır. Daha ilk günün- den çok rağbet kazanan müsa- bakalara bugün de devam edile- | ile cek, fakat güreşlerin en heyecan- hları yarın yapılacaklır. vanlar arasında icra edilmiş ve ilk tasfiyeler yapılmıştır. Meşhur | Kurtdereli — ile hakemlik yapıyordu. edilmiş, Bulgaryalı Rüstem peh- livan künde ile Adapazarlı Hü- teyin çük Hasan ile arabacı İzmitli Âşır pehlivan ters paça ile İzmitli Hüseyin pehlivana, İstan- Türkiye Alaturka Güreş Müsaba- kaları Dün Başladı Himayei Etfal Cemiyetinin ter- ) Dü güreşler küçük pehli- Cemal pehlivan | Dün küçük orta güreşleri icra pehlivana, Ağaçaltılı kü- peplivan — ters paça Hüseyin pehlivana, ortaya Kireçburunlu Hilmi, Neticede dört pehlivan tT—urEıye Atletizm Bırmc;-' likleri Yarın Yapılıyor senedir. yapılamıyan Atletizm — Şampiyonası Birkaç 16.15 16.20 1500 ,, final disk atma bullu Hasan Basri pehlivan da | Karamürselli Hilmi pehlivana ye- | nilmişlerdir. Bundan sonra ilk güreşlerin dört galibinden arabacı Hüseyin Karamürselli Hüseyin ile Adapazarlı tutuşmuşlar, Hüseyin ile Karamürselli Hilmi galip gelmişlerdir. Küçük ortadan sonra büyük çıkmış, Mehmet - Ali Yıldırım Bekir ve Gönenli Hamdi ile Bursalı Hüseyin güreşmişlerdir. Neticede Mehmet Ali ile Yıldırım | Bekir berabere kalmışlar, Gönenli Hamdi de galip gelmiştir. Bugün | büyük orta, baş altı ve baş gü- reşleri yapılacak, cuma günü son müsabakalar icra edilecektir. İzmitli | Hüseyin | arabacı | ile | Altınordıg Yeniden İhya Olunuyor Altnordu. klübü 25 inci yı- hnı gelecek. cuma günü tes'it edeceğinden Progre Ünyan klüp gibi Altlınordu teşekkül. lerinde çalışan kardeşlerin © günü şenlendirmek için Ka- diköyündeki klüp merkezini teşriflerini ve ayni gün saat 4 10 favkalâde kangre aktedi- Hp yeni idare heyeti inüihabatı lcrası, nizamnamenin tadili ve salir Altnordunun teall ve in- kişafına alt mukarrerat ittiha- zı müzakere ruznamesi mad- deleri cümlesinden olduğun- dan bilümüm Altmardu men- suplarının şerel bahşelmeleri rica olunur, taşit Dünya Şampiyonu Yine Galip Geldi Toronto, 21 (ALA.) — Bi dünya horoz sıklet şampiyorr Brovu, —3 dakika 2 saniyeden fazla devam etmiyen bir maçta Planderi nakavt etmek suretile mağlüp etmiştir. Horoz sıklet dünya şampiyon- luğunun kime ait olduğunu tayin etmek Üzere icra edilmiş olan bu maç, 15 ravunt olarak tertip edilmişiti. sönük sönük geçmesine sebep olmuşlardı. Geçen seneki maç- | ların sönüklüğü| dolayısile diğer klüpler de hâsılat noktasından zarar ettiler. O vaziyetin. devamı - küçük klüplerin de aleyhine idi. Vaktini | doldurmuş olan mıntakanın klüp- leri tekrar ayni zararlı vaziyete sokması tecviz edilemezdi. Bunu Fiküstürün tanzimini yeni in- Bu vaziyet karşısında İstanbul mıntakası intihabının bir an ev- vel yapılması artık bir mecburi- [V!îı;karı; Atletleri 'Geldiler Türkiye müsabakalarına — iştirak — etmek üzere bugün Ankara mıntakasın- dan 11 atlet şebrimize gelmiştir. Kafileye Mıntaka — Atletizm Heyeti Reisi Namık Bey riyaset etmektedir. — Atletlerin isimleri şunlardır : Gençler Birliğinden : — Âdil, mıntıka heyeti de hissettiği için bu- tibap edilecek mıntakaya bıraktı. | Ali Rıza, Sabahattin, Semih | birinciliklerine — iştirak takımları hazırlanmak edecek için - bol bol vakit bırakmış oluyor. Feda- rasyonun bu durbinliği birincilik mevzubahs ehemmiyetini tamamile olan müsabakaların müdrik olduğunu gösteren bir misaldir. Şu iki heyetin halini göz önü- ne getirince, İstanbul mıntakasına mensup bir sporcu sıfatile insanın şöyle bir temennide kabil olmıyor: bulunmasi Keşki şu İstanbul mintakasım dakiler heyet miş olsaydılar!.. yerine, Şeref Bey Gitti Federasyondab İstanbul mıntakasına seçi —- a Eski sporculardan Beşiktaşlı Şeref Beyin hasta tık. Şeref Bey dün hareket etmiş, -i oldüğunü atletizm . biripclik |: Viyanaya gönderileteğini yazmiş Viyanaya yonda arka- daşları tarafından teşyi edilmiştir. Lütfi, Mes'ut, Hakkı Feridun. İmalâtı Harbiyeden: hattin, Şevki. Celâl, Saba- / Çankayadan: Kadri Beyler. Uzan atlama 200 M., final 4X 1500 bayrak PAZAR 25 Eyit!932 400 seçme Sırıkla 5000 M. Cirit atına 400 final 3 adım atlama 4X100 Tevzii mükâfat Hilâlin Kongresi Hilâl Spor Kulübü İdare He- ! yetinden : Mukaddema toplanması takarrür — ettirilmişken — Nahiye | Ocak binasının tamiratı hasebile tehir edilen senelik adi kongre- miz 23 eylül 1932 cuma günü saat tam 10 da Erenköy Cümhu- riyet Halk Fırkas: nahiye ocağı binasında aktedileceği — cihetle azayı kiramın lütfen mezkür gün ve saalte teşrifleri rica olunur. Yarın Fener stadında yapılacak- 16.30 tır. Ankara, İzmir, Balıkekesir, | 17 Bursa ve İstanbulun şampiyonları- 17.10 nın karşılaşması hakikaten mühim bir spor hâdisesi olacaktır. Ayni zamanda on beş gün sonra Ati- | nada yapılacak Balkan Şampiyo- nasında Türkiyeyi temsil edecek | atletleri intihap mahiyetinde ol- duğandan bu birincilik büyük | — 16.30 bir ehemmiyeti haizdi. 16.40 Bu mühim müsabakalar.n pro- 17 gramını aşağıya yaz yoruz: CUMA 23/Eyiül 932 14.30 * Resmi geçit 15 110 M. manialı 15.15 100 ,, seçme 15.20 Gü'le atma 15.25 15.33 eĞ 15.50 Yüksek atlama 16 10.000 M. 16.50 W ,, bayrak CUMARTESİ 24/Eylü!932 16 200 M. seçme 15.30 15.35 15.45 15.50 16.10 İngilteredeki meşbur yat klüplerinden Ruayal Korintiyan klübün her sene eylül âyı içinde yaptığı kadınlara malisus yarış bu hafta icra edilmiştir. Yelken mütebhassısları kadınların, kotr_ala.rı b idare hususunda gösterdikleri meharete hayran kalmışlardır. Resmimiz bu yarışlardan çok canlı bir intibadır.