27 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

27 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

27 Eylâl SON POSTA Bir Hırsızın Başından Geçen Vak'alar: Parasız Milyoner Muharrlet : Arnold Galapen —-40— “Üzerinden Seneler Geçmiş Eski Bir Cinayetin İzi Üzerindeydim, Mühim Neticelere Varmaklığım Mümkündü.. — Hiç zannetmem ! Vaktile kendisini Marsilyada tanımış olan bir zat bu efendinin suihali ile s“meşhur olduğunu söyledi, fazla olarak ilk zevcesinin de esraren- giz bir şekilde öldüğünü anlattı.. — Pariste mi oturuyor ? — Evet, Şanzelize cuddesinde 285 numaralı apartımanda ! — Kaç yaşındadır ? Takriben kırk yaşlarında.. — Pekâlâ! Şimdi başka bir sunk: Bu zat hakkında yapılacak tahkikat fena netice — verecek olursa annenizin” ondan soğuya- cağından emin misiniz? — Evet! Bu takdirde amcam annemle konuşacaktır, Üzerinde az çok nüfuzu vardır, eminizki ken- disini yanlış bir adım atmaktan vaz;eçirtecektir. Mesele hakikati Öğrenip annemize öğretmektedir. Müsyü Reed bu hususta yardımı- nıza güvenebilir miyiz? — Hay hayl İşinizi üzerime alacağıml! Fakat bilmeniz lâzımdır ki, kırk beş — yaşında bir kadın kafasına evlenmeyi koydu mu, kendisini bu arzudan caydırmak pek güçtür. — Annemiz bizi çok sever, eğer hissine müracaat edersek, ümit ederiz ki, bizi kıracak de- recede ileriye gitmez, alelhhusus seçtiği adamın ne olduğunu öğ- renecek - olursa... — Pekâlâ! tam bir hafta sonra beni görmeğe geliniz, o vak- te kadar bakalım ne öğrene- bilirim ? — Size şimdiden teşekkür ederiz. Fakat mesainiz için pe- şinat vermek lâzımdır değil mi? — Hayır, masraf listemi size bilâhare veririm! Yalnız.. unut- madan sorayım: Müsyü (Pirlat) ın müutaden nerelere devam ettiğini biliyor musunuz ? — Maalesef hayır! Bununla beraber.. At yarışlarında ve (Rejan ) gazinosunda sık sık görüldüğünü işitmiştim! — Peki siz nerede oturu- yorsunuz ? — Passi semtinde, Pomp so- kağında 320 numarada.. — Bir sual daha: Bu Müsyü Pirlat plâjdan döndükten sonra | annenizi ziyarete geldi mi? — — Hy gelmedi ve Üümit yederim ki gelmiyecektir, takdirde ben ve hemşirem derhal evi terkedeceğiz! * — Ümit ederimki iİş oraya kadar dökülmez! Ayağa kalkmıştım, genç kız ile genç erkek beni taklit etti- ler, koridora kadar teşyi ettim. |Tahkikata derhal başlamamı bir defa daha rica ettikten sonra verdiğim teminat üÜzerine müste- rih olarak çıkıp gittiler. Zavallı çocuklar, hakikaten ikisi de şirindiler. Fakat kim bilir, belki de aleyhlerinde çalı- şacaktım, malüm ya, hissiyat üze- rine iş görmek âdetim değildir. Her şeyden evvel menfaatimi dü- şünürüm ! Alelhusus bu iş çok mühim neticeler doğurabilirdi. Binaena- leyh sıkı tutmak lâzımdı. Şimdiki halde elimde az çok malümat vardı. Delikanlının verdiği iza- hata göre bu Müsyü S LYA A elsündik. —Si aksi | Pirlat şüp- leırırengix bir şekilde ölmüştü. Fakat acaba bu doğru muydu? Öğleden sonra Şanzelize cad- desinde 285 numaralı apartımana gittim. Kapıcısı ile konuştum, aklı başında bir adamdı. Hüvi- yetimi söyledikten sonra M. Pir- latın adını talâffuz eder etmez © tarzda yüzünü buruşturdu ki, benim için bir hayli malümat- tan daha kıymetli idi. Anlaşılan adamın kapıcı nezdinde hiç iti- barı yoktu. Sual Üüzerine sual sorarak öğrendim ki Müsyü Pirlat asıl apartımanda değil, fakat apartı- manın avlusunda küçük bir de- ponun üzerinde inşa edilmiş bir tek odada oturmaktadır. Buna rağmen bir tek odanın kirasını Rgüçlükle vermektedir. Hususi ah- lâkına gelince, şimdiki halde bilinen bir şey varsa o da, oda- sına saçları ve yüzleri boyalı olduğudur. Bunun — haricinde — muvahaze edilebilecek bir hareketi yoktur. Zita karşısındakine 'karşı daima nazik ve mültefit bulunmakta ve her vakit on liralık bir banknotun peşinde dolaştığı hissedilmektedir. Daha fazla malümat edinmiye lüzüm — görmedim. Zira Müsyü Pirlat'ın Paris — kaldırımlarında binlercesine tesadüf edilen ser- serilerden biri - olduğu-aşikârdı. Kendisini ziyaret edebilirdim. Fakat yazıhaneme davet etmeyi daha münasip gördüm. Bununla beraber kendisine mektup yaz- maktan çekindim. Kapıcıdan öğ- rendiğime göre telefonu vardı, telefon ettim. Birkaç defa nafile yere çalıştıktan sonra nihayet telin öbür ucunda yakalamıya muvaffak — oldum. — Evvelemirde mütehayyir göründü. Davetimin sebebini anlamak - istedi, fakat telefonla izahat veremiyeceğimi, yalnız mühim bir — meselenin mevzuu — bahsolduğunu — bilmesi ı HL münasebetsiz kadınları getirmekte | İsmail Hikmet Beyin lâzımgeldiğini söylediğim zaman I sert bir sesle; bu davetin ma- nasını anlıyamadığını, maamafih öğleden soyra saat üçte gele- ceğini söyledi Anlaşılan — hangi meselenin mevzuu bahsolduğundan şüphe- lenmişti ve daveltime müstacelen icabet etmesi de şüpbesinin doğ- ru olup olmadığını bir an evvel ! anlamak arzusundan ileri geli- yordu. O derecede ki, randevum- dan tam yarım saat evvel yazı- hanemin zilini çekti. Kekskomb kendisini - intizar odasına aldı ve — talimatıma tevfikan tam yirmi beş daki- ka. beklettikten sonra yanıma getirdi. Kırk yaşlarında, fakat yakr- şıklı bir adamdı, kılık kıyafeti de pek yerindeydi: — Efendim, davetinizin beni mütehayyir ettiğini söylemeliyim, diye söze başladı. | ( Arkası var ) Dr. Celâl Tevfik Zührevi ve idrar yolu Hastalıkları mütehassısı Sirkecii Muradiye çaddesi No, 35 Çocuğumu Arıyorum Bulana SO llra veriyorum 2 sene evvel 5 yaşnda e- mer, sarı saçlı ve kestaae rengin- de gözlü oğlum İbrahimi, İzmir- den ' gelirken Galata rıhtımında kaybttim. Kendisini bulanların, bulunduğu yeri bilenlerin bildir- mesini rica ederim. İstanbulda: Çarşıkapıda Mehmetpaşa yoku- KURTULUŞ çki ve Dikiş dershasesi. Ma- arif Vekâlet musaddak Müdire- | si: Madam Papazyan.Haltanın dört günü öğleden sonra'3 saat Fransız usur lile fenni biçkl dersi bil'amel todris edilir. B ay zarfında ohliyetini Ispata muvaffak olur ve Maarif MüLiriyetinden musaddak diploma İtasile ik mali tah- Bil ettirilir. Adremi Feriköy: Tepeüstü, tramvay cad- desinde 118 No, Ie “Papazyan Apartımanı, tarafında " büyük Kabul Şartları: 1 — Yüksek Baytar Mektebi leyli ve meecanidir. 2 — Yalnız lise mezunları kabul olunur. 3 — Talipler aşağıda yazılı vesaiki istidalarına raptederek ı Yüksek Baytar Mektebi İstanbulda bulunanlar Selimiyede lüğüne, taşradakiler mahalli etmelidirler. Baytar Yüksek Baytar Mektebi Rektör- Müdürlüklerine — müracaat A ) Türkiye Cümhuriyeti tebeasından olduğunu natık hüviyet cüzdanı. C) Lise şahadetnamesi. musacdddak bhüsnühal varakası. E ) Terki tahsil ertiği veya hizmetten istinkâf ettiği takdirde dak kefaletname senedi. yol masrafı hükümet tarafından leri lâzımdır.) İstanbul Yedinci İcra Me- | murluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukar- rer gaşrimübadillera ait üç adet bono 24/9/902 tarihinde borsa harlcl Tera kılınan müzayode neti nde mukad- der kıymetini bulmadığından - tekrar ikinci arttırma suretile 29/9/982 tari- bino müsadif Perşembe günü saat 11 ilâ 19 arasında İstanbulda Dördün- ef Vakıf hanında Esbam ve Tahvilât barsası haricinde paraya çevrileceği ilân olunur. a İstanbul Dördüncü İcra me- murluğundan: Tamamıra 2331 lira İkıymet takdir edilen Boğaz'çinde Kuruço mede Mezarlık çıkmazı sokağında rak- Kamı ebvap eski 10/19 yöni 10/12 numaralarla murakkam kayden yalmız bir bap hane halen maa bahçe - bir bap hanenin tamamı açık arttmıya vazodilmiş olup — 1/10/932 - tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 22/10/932 tarihine müsadif cumartesi saat 14 ton 17 ye kadar İstanbul Dör düncü İera dairesinde açık arttırma ile satılacıktır. Artlırma ikincidir birinci arttırma« gında 1000 liraya talip çıkmış olup bu koörre en çok artlaradın Tistünde bırakılacıktır . Artürmiya iştirak için yüzde yodi teminat alınır, müterakim vergiler ila Belediye resimleri — Vakıf icaresi müş- toriyo aittir. 1424 No. lr İera ve İflâs kanununun 119 uncu maddeslae tev- fikan hakları tapu sicillerile sabit ol- miyan . ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranin ve irlifak bakkı sahiple- İlkmektep Muallimlerine z — KIRAAT DERSLERİ Beş kısmı da dört renk olan, memlekelimizde ilk defa basılan mektep kitabı mdiye ar bir eşi görülmemiş dercede mükemmel, hayat bilgisine uygun,yanlışsız, son derecede nefis, cazip bu eseri Türkiye'nin her bir muvaffakiyet kazandı. Kiraat dersleri, Avrupa kitaplarında ender görülen bir nefasete malik- tr. Her taraftan tebrikler alınmaktadır. Beş kısım tamamen çıktı. mektebi ikmalden sonra Memurin kanununun maddei mucibince hükümetin göstereceği B ) Her türlü hastalıktan salim olduğuna dair sıhhat raporu D) Ahval ve ahlâkı şahsiyesi mazbut olduğunu natık polisten mektepten ihraç edildiği veya mahsusası mahallerde muayyen müddet hükümetçe yapılan masarifi maa Faizi pizami tediyeye mecbur olduğu hakkında Noterden musad- F ) Dört adet vesika fotoğrafh. 4 — Kabul şeraitini haiz olanlardan taşradan talip olanların tesviye olunacaktır. ( Bunun için taliplerin yaptıkları masrafı gösterir evrakı müsbiteyi ibraz etme- 5 — Muavenete muhtaç talebeye cep barçlığı verilir, İCRA İLÂNLARI Sultanahmet 1inci sulh hu- kuk hökimliğin Müdde güim- rük idaresinin Müddeialeyh Bakırkö- yünde Zeytinlikte Karamehmet sokas gında 16 numaralı hanede — wukim gümrükler umum müdürlüğü istatlatik müdiriyeti satık mümeyyizi Memduh- beyin elbise ve şapka avansından boren olan 15 iranın taballi hakkın- da ikama eylediği davanın cari mu- hamesinde müddeialeyh esnayi mu- hakemede hazır bulunmadığı hi le gıyaben mühakeme icrasına karar ve- rilerek cari muhakemede mliüddei evs rakı rosmi ibraz etmiş olmasına naza- ran vaki talebi üzerine muameleli giyap kararının ilânen tebliğine kas- rar verilmiş olduğundan yevmi muha- keme olan 10 Teşrinsani 982 tarihine müsadif perşembe günü saat 13 bu- çukla mahkoemeye — gelmediği veya müddeti kanumiyesi zarfında — itiraz etmediğini takdirde mahkemeye kabul edilmiyeceği — mübeyin — muameleli giyap kararı tebliğ makamıma kalın olmak Üzre ilân olunur. rinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddislarını ilân ta- rihinden itibaren 20 gün içinde evra- kı müsbitclerile bildirmeleri lâzımdır . Aksl halde hakları tapu sieillerile gabit olmuyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar . - Alâkadarların işbu maddeyi kanu- niyo ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat alınak İstiyenlerin 932/362 dosya bumarasile memuriyetimize — müracaatları — ilân olunur. Bu eseri görmeden mekteplerinize kitap. intihap etm.eyin ı'z._ Talebe- sini seven ve mahrumiyetini istemiyen bütün kıymetli muallıırfler, bu eseri almakta, fevkalâdeliğini tasdik ve tebrik etmektedirler . & bi