10 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Tuz Kaç Kuruşa Satılmalıdır? 'Tuüzr fiatlarının İndirilmesi, bil- hassa hayvanala — vecilen tuzun veuza salılması teklif ediliyor. Bu teklif otrafında halkımız di- yor kiz Necmeddin Bey ( Taksim Sırasar- viler 11 ) — Bakkallar tuzu 13, 14 kuruşa #satıyorlar. Kastamonu Meb'usu Hasan Fehml Bey tazun 6 kuruşa satılma- sanı teklif ediyor. Bu bittabi halkın tehinedir. Ben teklifi makul bulu- yorum. * » Nüseyin Bey ( Topkapı Merkezefen- di mahallesi 39 ) — Tuz İç'n ehemmiyetli bir gıda müddesidir. denebilir. Yemek için, katiblâk edilen tuz mühim bir yekün tutmaz. Fakal sürü sahipleri için bilbassa bayvanlar çayır yerken tuz masrafı oldukça kabarık bir yeküna baliğ olur. Halk tuzun kilosunu altıya, hatta sekize alabilir. Fakat #ürü ve hayvan sahiplerine tuz müm- künse yüz paraya veyahut Üç kuruşa, | verilmelidir. | *« | Hasan B. (Sirkeci Meşrutiyot oteli) | — Tuz davarlar ve hayvanlar için Kiazumlua bir gıdadir. Zeytinler için de çok Tâzmmdir. Benim - işittiğime göre bu sene zeytinin okkasına ( 6 ) koruş teklif ediyorlarmış. Halbuki tuzun okkamı bunun iki mislidir. Tuz pahah olduğu için bazı köylerin zeytin- Terini toplamıyacakları bile söyleni- yor. Touzun hükümet tarafından ida- veri ve Jki çeşit fliat konulması doğ- vudar. Yiyecek tuz (6) kuruğa asti- hrsa konserve, zeytin. ve hayvanat için satılar tüz mutlaka (3) kuruşa | verilmelidir. * itibarile çok zengindir. Bir Koçhisar gö ü bile memleketin tux ihtiyacına cevap — verebilir. Hayvaulardan iyi deri ve buğırsak alabilmek için bol tuz sarfetmek Tüzumdir. Köylünün kazaacı az olduğu iç'a koyunlarına ve anir hayvanlarına miktarı kâfi tuz veremiyor. Derisi ve bağırsağı çörük oluyor. Bağırsak ihracı memleketi- miz için mübimdir.Tuzu hükümet in- hisarı ve satışı altında bulunduriak ve mümkün olduğu kadar ucuz sat- meak çok doğruduür. Bir Sarhoşluk Yük sekkaldırınıda oluran Hamdi Bey isminde bir zat, son derece sarhoş bir halde Banka- lar ceddesinde Cenver mağarza- İ Bma taarruz — etmiş ve camları | kırdığından — yakalanarak — tahki- | kala balşanmıştır. | Nazif B. Ankarada Maliye Vekâleti Müdüri Umu- mi Muavini Nazif Bey dün akşam- ki trenle Ankaraya gitmiştir. 13 Genç kiz — ğı sinema yıl- bıları ne güzel şeyler Hasan Bey. SON POSTA İ TABERLER Mekteplere Musallat Olmuş! —— aa Seaa aa Talebelerin Palto Ve Mantolarını Aşı- ran Bir Hırsız Yakayı Ele Verdi Haber aldığımıza göre, son zamanlarda bazı f oaradığı İızı çağırmak — için bir aralık yerinden mekteplerde meçhul şahıslar tarafından - çocukların palto ve kasketleri aşırılmaktadır. Sık sık vukua gelen bu bırsızlıklar polise bildirilmiş, bu şikâyet üzerine takibat başlamıştır. Bu takip hareketinin neticesi olarak meçhul palto hırsızlarından biri dün nihayet yakayı ele vererek polisin eline geçmiştir. Hâdise şöyle olmuştur: Liyon isminde birisi dün Arnavutköy Amerikan Kız Kollejine gitmiş, kapıcıya, mektepte bulunan akrabasından bir kızı görmek lemiştir. Kapıcı bu müracaat üzerine Liyonun Mekteplerde Açıkta Kalan Talebeye Yer Bulunacak Mekteplerde yer olmadığı için | müracaat eden talebelerden bir kısnı namzet talebe olarak kay- dedilmiştir. Namzet talebe mik- tarmın, epeyce olduğu ve bunla- rın hâlâ asli talebe olarak kay- dedilmediği söylenmektedir. Maa- rif idaresi bu talebelere yer bul- mak için mekteplerde oturan mü- dür ve muallimlerin ev bulmala- | ranı bildirmiştir. Veremliler Hilâliahmerin Yardımı Tesirini Gösteriyor Hilâliahmer Reisi Ali Paşanın bir mubarririmize verdiği malü- mata göre cemiyetin gerek Eren- köyündeki sanatoryumuna ve ge- rekse dispanserlerine devam'eden veremlilerde büyük bir selâh gö- rülmektedir. hastaların mühim bir kısmı günden güne iyileşmekte- dir. Sanatoryumda bir kısım has- taların on dörl kilo kadar aldık- ları görülmüştür. Cemiyet mekteplerdeki fakir çocuklara yaptığı yardımı arltıra- cak ve haftada dört gün sıcak yemek verilecektir. Yine Yumurtalar İh-acat —ofismin — bir - tebliğine gö e! İspanya hükümeti, yumurtaların damgalanması hakkındaki kararı ka: | bul etmiyen memleketlerden I.p_... | yaya gidecek yumurtalar için menşe | şahadetnamesi lalep etmiye karar vermiştir. Türkiye bu konferans kararını kabul etmiyen hükümetler meya- mında bulunmaktadır. 2 — Meselâ Greta Garbonun kirpiklerine.. ayrılmıştır. yan bu adamın Bu vaziyeti talebelerin paltoları asılı bulunan odaya girmiş ve birkaç tane manto ve paltoyu koluna takarak savuşmıya — başlamıştır. vaziyet derhal anlaşılmış, akrabasından bir kızı arı- bilen — Liyon fırsat Fakat bereket versin ki yaman bir hırsız olduğu öğrenilince takip edilmiye başlanmıştır. Liyon sokakta manto- istediğini — söy- | Vapürc;ar "Yeni Lâyihadan 'Memnundur Seyrisefain Müdürü Sadullah | Beyle, hususi vapur kumpanyala- Darmın mürahhasları Lütfi ve Ruşen Beyler elyevm Ankarada — bulun- maktadır. Yeni vapurculuk lâyi- hasının tanzimi esaasında gerek vapurcuların ve gerekse Seyrise- fain idaresinin malümatma müra- enat edilmiştir. Hususi — vapur kumpanyalarımın bir şirket teşkil etmeleri ve Seyrisefain ile reka- bet edememeleri için hatların tar yin ve tespiti her ikâ tarafın da işine uygun gelmektedir. Söylen- diğine göre hususi vapurcular kendi “aralarında — şirket — teşkili için ötedenberi hükümet nerzdinde | teşebbislerde bulunmakta - idiler. | Son vapurculuk lüyihasından vapur | cular memnun görünmektedirler. Arasında Bir muharririmiz — İstenbul, ve Boğaziçinin en ta- ış semt ve mahallelerini dolaştı, bunların hususiyet- lerini, tarihle bıraktıkları Iz- leri bugünkü dert ve ihiiyaç- larını tespit eti. Mahalleler Arasında || Yedi dağ üstüne kurulan İ güzel İsunbulun sadık bir | Mahalleler | aynası olacaklır, MAHALLELER ARASINDA Lezzetle lakip edeceğinize şüphemiz olmıyan hu tetkik yazılarını birkaç güne kadar neşredeceğiz. larına... I 3 — Norma Şererin dudak- )’azar Ola Hamn Beğ Diyor Ki ları kaçırırken arkasından yetişilerk yakalanmıştır. Tahkikat neticesinde diğer mekteplerde paltoların da Liyon ile arkadaşları tarafından aşırıl- dığı anlaşılınıştır. çalınan D — Kaçakçılık Rüstemiye Vapurunda Ka- çak Eşya Bulunmuş Dün ikinci ceza muhakeme- | sinde Rüstemiye vapurunda sahte beyanname ile bulunan kaçak şe- | ker davasına bakılacaktı. Muha- keme ayni vapurda diğer bazı kaçak eşya bulunduğu için hak- kında kanuni takibat yapılmakta olduğunu nazarı itibare alarak da- valarıu birleştirilmesi için evrakım Müddeiumumiliğe iadesine karar vermiştir. Ziraat İstanbulda Artık Kuraklık | — Tehlikesi Kalmadı kstanbulda ziraat mıntakasının her tarafına kâfi derecede yağ- mur dıımtü için kuraklık tehlikesi tamamen bertaraf olmuştur. Yak | mz havalar bundan sonra bir ay | kadar açık ve müsait giderse | çiftçiler faaliyete geçecek ve | tohum atmıya başlıyacaktır. | şekilde —şimdiye kadar | devam eden kuraklıktan dağan vaziyet ortadan kalkacak ve kay- bedilen fırsatlar da telâfi edilmiş olacaktır. Nüfusa — Yazılmıyanlar Ne Yapacak? Dabiliye Vekâleti, Nüfus Mü- düriyetlerine bir emir göndererek 929 senesinden evvel doğmuş olup ta nüfusa — kaydedilmemiş olan çocukların kaydi için müra- caat yapıldığı takdirde ceza alın- mamasımn bildirmiştir. Fakat 929 senesinden sonra doğup bir ay zarfında nüfus kay- | dini yaptırmamış olanlardan 125 | kuruş para cezamı almacaktır. zesem dqıyıdı bir şey istemem. lini Oda meclisinde alacaktır. 4 — Brigit Helm'in saçlarına | k bayılırım. Ah ben de bunlara ben- | man ben de seni “yapma bebet” S” W — Teşrinisani Günün Tarihi z Anadoludan Buğ- day Geliyor Dün İstanbula Anadolu ve Trak- yadan (7 vagon ve 1064 çuval buğ- day gelmiş Pulatlı malları 7,32 172 den satılmıştır. N1,5 morfinli Bolvadin afyonları 1000, Konya yapağım 42, bizinci yemeklik - xzeytinyağları S0, — ikinci neviler 42- 45 kuruş üzerinden mu- emele görmüştür. Buğday fiati düne nazaran cinsine göre Ö- (0 para yüzektir. Okuyan Gençler Şehrimiz Halk Evinin kütüphane kısmına büyük bir rağbet vardır. Darülfünun ve İlise talebelerinden mühim bir kısmi kütüphaneden her« gün istifade etmektedir. Kütüphar mede mevcut olan iki bin kitaba ilâ- veten iki bin kitap daha alınacak ve kitap adedi dört bine çıkarılacaktır. Haydarpaşa Depoları Haydarpaşadaki buğday depolari tamamen Ziraat Bankasına verilmiş- tir. Bu depolardan — muvakkaten istifade eden tacirler bunları tahliye "|.edeceklerdir. Üsküdat Tramvayları Nekadar Yolcu Taşıdı “Üsküdar - Kadıköy ve bavalisi Halk Tramvayları Şirketi, mwe- rahhas azası Necmettin Sabir B. bu isimle bir kitap neşretmiştir. Kitap evelisi gün Şehir Meclisi azasına da dağıtılmıştır. Bu kita- bın kaydettiğine göre Üsküdar Tramvay Şirketi 1928 den 1932 senesine kadar dört sene içinde muhtelif hatlarda 9,349,751 yulcu ve mühtelif eşya taşımıştır. Dört senede Üsküdar - Kısıklı hattında 5,478,573, Üsküdar-Bağ- larbaşı ve Haydarpaşa hattında 166,525, Üsküdar - Doğancılar ve Haydarpaşa hattında 2,710,318, Bağlarbaşı- Haydarpaşa kısım.nda 976,485 kişi taşımıştır. Bu dört sene içinde en ziyade yolcu 19209 senesinde nakledil- miştir. Bu sene Üsküdar - Kısıklı tram- vayına — 1,300,269 yolcu — binmiş- tir. Bu yekün diğer senelerde mütemadiyen — düşmüştür. — 1932 senesinde - yalmız 9091,714 yolcu taşınmıştır. Kontenjan Münakaşası Ticaret Odamı idare heyeti dün fevkallkde olarak toplanmış, konten- jan bakkında hazırlanan — raporust tetkikine başlamıştır. Tetkik birkaç gün devam edecek ba günü toplanacak olan Oda mec- lisinde münakaşa edilecektir. Rapot* da müdafaa edilen noktal nazarlar" dan biri de mem'eketlere göre kon” teojan tatbikidir. Raporu son şek* * 5: Hasan Bey — İşte o #örü gibi pamuğa sarar, rafa koyari N ” i .| - eet