14 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Sporcularımız Ne- den Yeniliyorlar Bon teni Bu husuta sonelerde #porcu! mii temadiyen yeniliyerlar halkımız diyor k AN Bey (Dıraman Bizde sporun ara sira Varlık gösterdiği, muvaffakıyet'er kazandığı oluyordu. Fakat son senelerde gerek beynelmilel mi buraya çağırdıkları oyuncularla yap” uklari çarpışmalarda bep mağlüp mevkiinde kaldılar. (Güreşçilerimiz çeşme sokak «z çok yüzümüzü gü'dürdükleri hal- | de futboleülerimizin müt-madi he- ximetleri bu sahada cezri tedbirler iyor. Bizde «por bir meslek haline gele- alınmasını İc henüz ciddi * i B. (Kumkapı Saraçishak ma — Bizim spor teşkilâtımızın nok- sanlığı son yenilmelerden sonra ar- | Biz tik kat'i “surette anlaşılmıştır. #poru bir ticaret işi gibi anlıyoruz. galiba. Fotbolcüler davet ediyoruz Fakat karşılarına iyi teşkil bir kuvvet çıkaramıyorur. olsun da ne olursa Hasilat olsun | gibi ketin bir şeref işidir. Bugün spor beynelmilel sahada tamımak için kuvvetli bir reklâm vasıtası olmuş- tur. Bundan istifade etmemiz lâ- xıradir. Şükrü B. Biz'm futbolcülerimizin zafer- leri devede kulak denecek kadar madır. Daha çok ve muntazam çalış- mıya ihtiyacımız vardır. Sporumuz olgun bir hale gelinciye kadar bey- nelmilel müsabakalara iştirak etme- mize muanızım, (Sirkeci İstiklâl oteli) » Meziyet H. (Su hane sokak 24) — Ben sporu çok severim. Birçok maçları da alâka ile takip ederim, Fakat sporcularımızın yenilmesi beni sinirlendiriyor. Bunun O sebeplerini araştırmak ta bir ihtisas ve ilim İşidir. Sporun ıslahı İçin bir umumi toplantı yapmalı, zafımızın sebepleri ve yükselme amilleri tesbit edil melidir. Spordaki zaaıfımın sebep- lerinden birisi de #porcularımızın sağlamı gıda almamalarıdır. Bilhassa bunun üzerinde ehemmiyetle durmak icap eder. Yeni Şirket Vapurcular “Hazırlık Mü- zakeresine Başladılar Posta Vapurculuğu Kanununun tadiline karar verildiği için milli vapurcular aralarında bir şirket yapacaklardır. Mevcut vapurcula- rın. mutazarır olmamaları için hiçbir (o vapurcunun şirket hari- cinde kalmasına meydan verilmi- yecektir. o Öğrendiğimize : göre, şirketin tarifesi yapıldıktan sonra İktisat Vekâletine gönderilecek; Vekâlet halkın menfaati noktasın- dau tarifeyi tetkik edecektir. Şir- ketin ne suretle teşkil edileceği hakkında © varurcular (o arasında ihzarı k ra başlanmıştır. ahmet Ticaret 1 — Hasan Bey, Uzunçarşı esnafından bir zat tanıyorum. alarda, gerekse | edilmiş | bir | lükaydimiz vardır. Fakat bu memle- | i | | | —— —— İ Son Postanın Resim Zembilli Bir Hırsız “Çaldığı Paraları Zembilinde Taşıyan Garip Bir Hırsız Yakalandı Dün Cibalide zembilli bir hırsız yakalanmıştır. Tahkikatımıza göre, Mehmet isminde birisi Cibaliye gitmiş, eskiden yanında çalıştığı Sava Efendinin dükkâmma giderek eski ustasının hal ve hatırını sormuştur. Sava Efendi eski çırağı güler yüzle bir de kahve Mehmet “bir arahk dükkânm içinde dolaşmıya, ke- nara, közeye göz gezdirmiye başlamıştır. Tam bu sırada Sava Efendi bir iş için dışarı çıkmış, dük- kânı Mehmede emanet etmiştir. Bu fırsatı ganimet karşılamış, kendisine bilen Mehmet hemen dükkânın Sigaralar İstanbulda Ucuz Sigara Niçin Satılmıyor Müdürlüğü halk © ve İnbisarlar Umum tarafından © çıkarılan köylü — sigaralarının (İstanbulda satılmasına müsaade edilmemek- tedir. İstanbulda satılan sigara nevileri ise halk tarafından pa- halı görülmekte ve altı kuruşa olan halk sigaralarmın İstanbul da da satılması istenmektedir. Fakst bizim öğrendiğimize göre İdarenin lüks maktadır. Diğer taraftan sigaraların pa sigara satışı azal- | halı olduğu iddiası İnhisar İdare- since varit görülmemektedir. hisarın çıkardığı sigaralar, ecnebi memleketlerdeki sigara fiatlerine nazaran çok ucuz adı ekte- dir. Sigara fiatlerinin bir miktar İndirilmesi o şimdilik O mevzubabs | değildir. Bir Kız Kayboldu Kadıköyünde Çanakkale «0- kağında oturan İskenderonlu İna- yet Beyin yanında bulunan Kad- riye isminde ( 10) yaşlarında bir kız çocuğu perşembe günü İnayet Beyin çantasından Ço) lira alarak evden kaçınışlır. Harem iskelesi civarında yakalanan bu çocuk Belediye müstahdimin şubesine gönderilmiş ve oradan da yanlış adres veren bir hanim bu kızı almış götürmüşlür. kızı aramaktadır. Belediye müstahdimin idaresi | | bundan sonra bu gibi hizmetçi leri alanların hüviyetlerini iyice tespit etmiye karar vermiştir. Gözden Sürm - Çalar Gibi Eyöpte helva: çırağı Tevfik, dükkânın (önünde dolaşmakta olan manav beygirinin üze mını çalarak sat 2 — On beş gün evvel me teliğe kurşun atarken şimdi mil- yonerler gibi giyiniyor. Polis şimdi | ısmarlamıştır. üstündeki odaya IF ındık Ve Yumurta İhracatı İhracat Ofisinin yaptığı bir istatistike göre mevsim başlan- gıcından ( birinciteşrin (sonuna kadar Giresun, Ordu mıntakala- i rından omuhtelif o memleketlere 2,289,102 liralık iç ve kabuklu fınkdık ihraç edilmiştir. En ziya- de ibracat yapılan memleketler İtalya, Almanya ve Fransadır. Yine ihracat ofisinin yaptığı başka bir istatistiğe göre 932 senesinin ilk dokuz ayı zarfında Türkiyeden muhtelif memleket- lere 6,809,731 lirahk yumurta ihraç (edilmiştir. | Yumurta ih- racatı o birinci derecede İtalya, ikinci derecede İspanyadır. Geçen sene aynı müddet zarfındaki yu- murta ihracatı 8, 107,092 Fira eder. Yeni Memurlar İleride Gümrük müdürlükle- rinde ve diğer vazifelerde kul- lanılmak üzere Darülfünun ve yüksek mektep mezunlarından on genç Gümrük Memurluğuna alınmışlardır. Mahalleler Arasında Bir o muharririmiz İstanbul, Heliç ve Boğaeziçinin an ta- nınmış semi ve mahallelerini dolaştı, bunların hususiyet. lerini, tarihte bırai ız leri, bugünkü dert ve Ihliyaç- larını tespit eti, Mahalleler Arasında Yedi dağ üstüne kuralan güzel İstunbulun sedik Şir aynası olacaktır. MAHALLELER ARASINDA Lezzetle takip edeceğinize şüphemiz olmıyan bu tetkik yazılarım birkaç güne kadar neşredaceğiz. Hi Hikâyesi: | â — Eskiden köylü sını bulamazdı. Şimdi Yenice si- İ garanna bile tenezshl etmiyor. çıkarak para çekmec iki yliz elli lirayı avuçla zembilin içine atmış ve tekrar aşağıya Biraz sonra Sava Efendi dükkâna gelince Mehmet eski ustasından müsaade alarak elindeki zembille dışarıya çıkmıştır. İ geçince Sava Efendinin içine kurt düşmüş, hemen yukarıya çıkarak çekmeceyi araştırmış, fakat çek- mecenin içindeki paraların yerinde yeller estiğini hayretle görerek karakola Mehmedi yakalamışlar ve paraları almışlardır. J sigara” | açmış, çekmecedeki k oracıkta bulduğu bir inmiştir. Fakat aradan birkaç dakika koşmuştur. (Polisler Mektepsizlik Açıkta Kalan Talebeler Ne Olacak? İlkmekteplere müracaat eden talebelerin bir kısmının açıkta kal dığımı ve bunların şimdilik nam- zet talebe olarak kaydedildiğini evvelce yazmıştık. Maarif İdaresi mubtelif o mıntakalarda öğleden evvel ve öğleden sonra olmak Üzere iki kısım talebeye nöbetle ders okutturmaktadır. Bununla beraber bu tedbir şümullü şekil de alınmadığından bir kısım tale- benin kâlâ açıkta olduğu söylen- mektedir. Bir kısım muallim ve müdürlerin omekteplerde O yatıp kalkmasına müsaade edilmediği halde bazı muallimlerin Ohâlâ mekteplerde oturmaları yüzünden dershane ittihaz edilebilecek oda- ların işgal edilmiş olmasından şikâyet edilmektedir. Talebelerin mekteksiz kalmamaları için esaslı tedbire lüzum vardır. Kooperatif Hazırlıkları Ziraat Bankasi bu sene İs tanbul mıntakasında yirmiye ya- kın zirat kredi kooperatifi aça- caktır. Kooperatifler yirmi beş liralık hisse senedi alan köylüle- re yüz yirmi beş lira kredi ya” pacaktır. Bankanın teşkil ettiği kooperatiflerden faydalı netice- ler alınmıştır. Tasarruf Haftası Milli İktisat ve Tasarruf Ce- miyeti bu seneki tasarruf haftası için daha esaslı bir şekilde hazırlanmaktadır. Hafta içinde mekteplerde müsabakalar yapı lacaktır. Ceplerini Karıştırmış! Selâhattin isminde biri Bey- oğlu caddesinde Suat Bey ismin- de bir zatin ceplerini karıştır. makta iken yakalanmıştır. 4 — Cüzdanında papelcikler fhıkir fıkır kayaaşıyor. Şehir Meclisinde Münakaşalar Mezbahanın Pisliğinden Hayli Şikâyet Edildi Şehir Meclisinla dünkü içtimaında Belediye Reis Muavini Nuri Bey Meclisin geçen içtima devresinde aza tarafından serdedilen muhtelif temenniler hakkında neler yapıldığını izah etti. Bunların başında asri me- zarlık meselesi geliyordu. Azadin birçokları | mezarlıklar o müdürlüğü teşkil edildiği halde henüz bir mes zarhlk yapılamadığını ve bilhassa Beyoğlu tarafındaki ölülerin gömül mesi için bir mezarlık bulunmadığını ileri sördüler. Bundan sonra daimi encümen “henüz 93 tetkik hesap raporunu hazırlamadığı için Meclisin içtima devresinin. 15 gün uzatılma- sma karar verildi. İkinci celsede mezbahadaki Onoksanlar (O bakkında iktisat encümeninin raporu üzerine hararet'i münakaşalar oldu. Galip Bahtiyar, Avni, Cevdet Kerim Bey» ler ve Tevfik: Salim Paşa söz aldı“ lar. Avni Bey: “Mezbahanın pisliği ve gayrı sıhbiliği tahakkuk etmiştir. Efrattan biri bunu yapsa derhal ka- patırdk. Sonra birkaç sene evvel 60) bin lira verilerek kan kurutma makineleri getirttik. Niçin bunlardan istifade edemiyoruz, dedi. Cevdet Kerim Bey Belediye Bay- tar Müdürlüğünden birçok susilere cevap istedi. Reis Muavini Nuri Bey bu hususta gelecek Içtimada cevap verileceğini söyledi. Tevfik Salim Paşa sinemalarda hava tecdit maki- neleri bulunmadığı için şu b verdi. Bundan batalar okunarak kabul edildikten sanra perşembe günü tekrar topla- nılmak üzere celse tatil edildi. Belediye Çiçek Sattıracak Geçen wene (Şehir (e Meclisinde Belediyeye ait bahçelerde yetiştirilen çiçeklerin para ile halka satılmasi hususunda bir teklif yapılmıştı. Be- lediye yakında bu hususta faaliyete girişecektir. Şüpheli Bir adam Andon İsminde biri evvelki Dolepderede şüpheli bir vaziyette dolaşmakta iken yakalanmıştır. An- donun üzerinde büyük bir bıçak bu- hunmaştur. Sinemaların Teftişi Vilâyet ve Belediye doktor- larından ve fen (o beyetlerinden müteşekkil (bir heyet dünden itibaren © sinemaların © teftişine başlamıştır. Hava değiştirme te- sisatı bulunmıyan sinemalar ka- patılacaktır. Mısırçarşısı Ve Belediye Mısırçarşısının Sultanhamamı €ep- ki İcapısının yıkılmak tebli- kesi gösterdiği için U seddedildiğini haber vermiştik. Belediye bu tehli- keli vaziyeti, Çarşı esa te bir fen heyeti tarafından tetkik olunacak, icabeden tedbir ahınacaktır. goc 5 — Acaba nanl zengin old# dersin ? Hasan Bey beş gündenberi Ye-Ye meşgul 1. — Adamcağız * tcaretile