20 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Dünya Matbuatında Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Gennr GÖRDÜKLERİMİZ | FENNİN MAKİNE SAHASINDAKİ MUCİZESİ İ bir sabih konak vazifesini görecektir. Atlas Okyanusunun ortasına büyük istasiyon yapmayı düşünü- yorlardı. Bu istasiyon Avrupa ile Ame- rika arasında işliyecek — tayyâreler için Ufa film Ze kumponyası bu fikri Baltık denizinde tecrübe ederek bir filim yapmıştir. Yukarıda görülen resim, bu sabih adanın istinat ettiği büyük dubaları ve içini göstermektedir. Sağdaki resimde de bu adanın batarken son kurtuluş (oşehbuılerini görnyomı. İtalyada Spor Meraki” İtalyan Gençleri Arasında 3000 Futbol Klübü Ve Bu Klüplere Mensup 164 Bin Genç Vardır Roma — Bugünkü İtalya'nın en büyük hususiyetlerinden biri de gençliğin spora karşı gösterdiği alâka ve verdiği ehemmiyettir. İtalyan'lar son senelere kadar #pora ehemmiyet vermezledi. Eski den İtalyan gençliğinin en çok sevdiği şey kahvehanelerde otu- fup kızlara korte yıpmıl:!ı Ün Faşist fırkasının genç- İik teşi îıun her gence spor yap- mak için imkân ve fırsat ver- Mektedir. Bu yüzden spor mera- kı çok urtmıştır. İtalya'da en çok sevilen spor fütboldur. On sene evvel bütün dalya'da 995 fütbol kulübü var- dı, Bugün — kulüplerin miktarı yi — bulmuştur. Kulüplere Mukayyet oyuncuların adedi 25 binden 100 bine çıkmıştır. Ve üplere yazılan Azanın miktarı 15 bîndgıı 164 bin kişiye yük- hllyınlımı bu ıılııdı gös- Tei el ni nlün aa amlakn DÜNYANIN EN BÜYÜK ELEKTRİK KUVVETİ terdikleri muvavfakıyyet, son za- manlarda — yaptıkları rekorlarla ölçülebilir. 1928 senesi İtalyan - fütbol ta- kımı, — beynelmilel Amisterdam olimpiyadında - birinciliği kazan- mıştı. 1930 da İtalyan takımı bey- nelmilel kupayı kazandı. 1927, 928 ve 930 senelerinde İtalya — ciban şampiyonu — ilân edildi. Bazılarına göre fütbola gös- terilen bu fazla alâka zararlı olmuştur. Onun için hükümet geçliği atletik oyunlara ve diğer sporlara teşvik etmektir. Bu sa- hada gösterdikleri muvaffakıyyet de akıllara hayret verir, Son - olimpiyat — oyunlarında İtalyan'ların elde ettikleri mr vaffakıyyetler de bunun delilidir. Tlnd 'de kullanılır. Niyagara şelâlelerinden düşen suyun çoğu elektrik İstihsa- Bunun için biri Kanada, diğeri Amerika ta- a ilıl büyük kanal yapılmıştır. Yukarıdaki resim bu kanak K göstermektedir. Cüzzamlılardan Nasıl Kurtulmuş? Çinde Fanton . valisi, şehri Cüzzamlılardan kurtarmak - için bunları toptan öldürmiye karar vermiş. Sokaklara bir beyannama da- gıtmış. Cüzzamlıları muayyen bir gün vilâyet konağına davet et- miş. Davete müracaat edenlerin Alman hastahanesine götürülerek hükümet hesabina tedavi edile- ceklerini ilân etmiş. Fakat nasılsa valinin teşeb- büsü şuyu bulmuş, Cüzzamlılar oraya buraya saklanmışlar, Yak- nız biri altmış yaşını geçmiş üç kadın bu davete ecabet etmiş. Vali bu kadınları ” önlerinde tambur çalan bir kafile ile bir: likte sokatt sokak gezdirdikten sonra, Üçünü birden kurşuna diz- direrek öldürmüş. Bu hareketin neticesi şu o- muş ki, şehirde Cüzzamlı kak- mamış. Saklananlar da bir köye kaçup canlarını kurtarmanın ça- resine bakmıya mecbür. olmuş- lardır. ı—Gaz Maskeleri I Almanyada. harp esnasında kullanılmak üzere şimdiden gaz maskeleri satılmaktadır. Gaz mas- ke imali büyük sanayi halini almıştır. Ayni zamanda dahili kavgalarda da- kullanıldığı için gaz maskesi yapan iki büyük fabrika aç Imıştır. Musolini Hakkında 3000 Kitap Yazılmış Faşizmin onuncu yıl dönümü münasebetile İtalya hükümeti ge- rek İtalya ve gerek hariçte Muso- lini bakkında yazılan kitap bre şür ve eserleri toplamıştır. Bu eserleri toplamrk için dört ay sarfedilmiştir. bulunan — eser- ler 3000 1 bulmuştur, Bu kitaplar büyük bir sergi balinde tertip ve teşhir edilmiştir. Bu sergi şimden sonra muhafa- za edilecek ve yeni çıkan eserler ilâve edilerek zenğinleştirilecek- tir, Amerikada Mahpuslar Haftada Bir Defa Yıkanırlar Amerika hBP:hlnelanndo mah- puslara karyola, yatak — ve çar- şaf verilir. Bu çarşaflar haftada bir defa değiştirilir. Mahpuslar haftada bir defa da miintazamen banyo yaparlar, Hapishane müdürlerinden biri kendi bapisbanesinde islâhat yap- mak istemiş, Müddeiumumiliğe mahpusların her gün banyolarını ve yatakların hergün değiştiri- mesini toklif etmiş. Müddelumumi, kendisinin bile haftada bir banyo yaptığını ve çarşaflarının haftada bir defe degiştiğini söyleyerek bu teklifi reddetmiştir. | | | I IRAKLILAR İSTIKLÂL NÜMAYİŞİ YAPİYOLAR ı Irak'ta istiklâl ilân edilmesi ve İrak'ın Milletler Cemiyetine aza olması Üzerine Bağdat sokaklarında yapılan nümayişlerden bir lnııızıırı İtalyada Umumi Af Musolini, Faşızmm Onuncu Yıldönümü Münasebetile 16 Bin Mahpusu Serbest Bırakmıştır İtalya — Başvekili Fı|ıımın onuncu yıldönümü münasebetile umumi bir af ilân etti Bu aften 16 bin mahpus istifade etti. İtalyan — gazetelerinden - biri, müşahedeleriai şöyle kaydediyor: “ Hapishanenin nazr bulun- | duğu Fılangevi meydanı bugun— lerde manzarasını değiştirdi. Ka- pısında mahpuslarla — görüşmek için bir avukat veyahut bir hâkim b:klıyen sarı benizli insanlar ar- örünmüyor. Mabpusların yü- ıf bile kederden eser kalmadı. Son umumil aftan istifade eden ve herbangi bir hata ile hapisha- neye düşen binlerce mahptısun ço? uzak — zannettiği Iıürnyete kavuşmasının verdiği neş'e mey- danda kendisini hissettiriyor. Bu matem ve keder meydanı bir sürur ve saadet meydanına döndü, Çoğu taşradan gelmiş bir ka- labalık, ağaçların altına sığınarak sevinç ve merak içinde bekliyor- lar. Hapishane kapısı her açı- dıkça, gardiyanlarda hareket gö- rüldükçe, halk arasından sesler işitiliyor : — Ah, işte a.. Bir genç kadın, heyecandan yüzü sapsarı. Kolunda birkaç ya- şında bir ;omk. — Baba, baba diye bağırıyor, Şaşıran mahpus, gardıyanlara son selâmını veriyor. Başını çe- virdiği zaman boynuna iki kolun sarıldığımı görüyor. — Gözyaşları içinde biribirlerine sarılıyorlar. — Fakat niçin ağlıyorsunuz, niçin ? Halkın sesi işitiliyor: Zavallı ne saadet duyuyor! Hapishanenin kalın demir ka- pisi tekrar açılıyor. Yeni — bir mahpus sendeliyerek kapıdan çı- kıyor. etrafına tebessümle bakı- yor. Halkı selâmlıyor. Fakat Za- vallının kimsesi yok. Halkın alâ- kasından şaşkın bir halde. Çeke- tinin düğmelerini ilikliyor yırtık kunduralarını yerde — sürüyerek duvar dibinden ilerliyor. Bu sahneler biribirini takip ediyor ve bütün gün tekerrür .dıyl:' pishanı de mühim bir a e içinde mühim faaliyet var. Hapisbane Müdürü 24 saat masa başından ayrılamı- or. Okadar mahpus var ki, bun- (ınn bir günde tahliye kâğıtla- rını tamamlamak mümkün olmu- yor. Muamelesi bitenlere kâğıtları dıfhıl yetiştiriliyor ve mahpuslar birer birer hayata dönüyorlar. Bu maltem yuvası, bir neş'e ve şataret evine dönmüş bulunu- yor. | VAZIFEYE GİDERKEN DUA VE YEMİN | Japonlar, Mançuride ihdas ettikleri Mançoko hükümetini mü- dafaa ve muhafa için oraya Japon askeri gönderiyorlar. Yukarıdaki resim, Mançuriye gönderilen ilk kıt'alardan biri hareketten evvel mabet önünde dua ve yemin ediyor.