12 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

12 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

eT e gönderir ve sinema Aleminin anlatır. *Son Posta, Holivutta hususi mubabiri Bulunan yegğâna Türk — gazetesidir. Uvut muhabirlmiz, hber hafta bize mektup içyüzünü Ho Yeni Bir Yıldız Burada dilber bir yıldız görüyorsunuz. Viyanada yetişen bu güzel kızın ismi Tala Birel'dir. Viyananın şirin kızı Holivut kum- panyalarının gözlerini kamaştırmış olacak ki derbhal kendisini Amerikaya götürmüşler, zengin bir mukavele imzalamışlardır. Tala Birel bir sene içinde iki filim çevirecektir. Mükâfat Sinema Akademisi Mühim Kararlar Verdi Holivut filim akademisi 1932 senesi zarfında en iyi filim çevi- ren yıldızlara, artistlere, rejsör- lere, senaryoculara — ve filim kumpanyalarına mükâfat dağıtmış- tır. Mükâfat alanlar işunlardır: Yıldızlar: “Emma,, filmi için Meri Dresler, “Husar - Zabiti,, için L. Fonten, “Günah Madlon,, H. Heys. Artistler: “Şampiyon, — filmi için V. Beri, “Husa Zabiti,, için A. Lont, “Doktor Jekil ve Mi- ter Hayd,, filmi için f. Març. Rejisörler: “Fena kız,, filmi için £. Borseyi, “Şampiyon,, için King Vidor, “Şanghay Ekispresi,, için . Şteynberg. Senaryocular: “Şampiyon,, senaryosunu yazan B Merion, “Ledi ve Centilmen,, için P. Jons, “Doktor Jekil ve Mister Hayd,, filmi için P. Hit muhtelif mükâfatlar almışlardır. Lui'nin Yeni Filmi Nevyorkun meşhur - sinemala- larında komik Luininyeni bir filmi gösterilmiye başlanmıştır. En Güzel Bacak Geçenlerde Holivutta en güzel bacak müsabakası yapılmış, mu- sabakayı dansöz yıldızlardan biri kazanmıştır. bakaya giren büyük yıldızlardan — bazıları bu işte haksızlık — yapıldığımı — ileri sörmüşlerdir. Öğ_Yaşında! Komik Luinin Babası Tekrar Evlendi Meşhur komik Lui'nin babası Dersi Loyd geçen gün Holivutta evlenmiştir. Fakat bu «dam 62 yaşında bir ihtiyar olduğu için evlenmesi bir takım dediko- dulara sebep olmuştur. İhtiyarın evlendiği kadın 41 yaşındadır. ve bir tiyatroda çalşmaktadır. Bu hâdise üzerine gazeteciler Lui'nin elrafını kuşatınışlar, Ona, baba- sının bu yaştan sonra niçin ev- lendiğini sormuşlardır. Lui bu suale sadece şu cumle | ile cevap - vermiştiri Babamın — ihtiyarlığına bakmayınız. Kendisi — bugünkü gevçlerden daha dinçtir.,, Uzun Gece Çok sevdiğiniz Alman yıldızı Marlen Ditrih Holivutta “Uzun gece, isimli bir filim çevirmek- tedir, Marlen yakında Antil ada- Tarına gidecek, orada bu filim için bir fırtına sahnesi çevrile- cektir. —H Bir Sevda Macerası Holivudun meşhur - Jön Prö- miyesi Klark Gabl ile güzel yıldızlardan Miryam Hopkins yeni bir filim çevirmiye başlamışlardır. Bu film komik sahneleri ihtiva eden bir sevda macerasını can- landıracaktır. SİNEMA Komikler Nerede Oturuyor ? Şarlo, Lui ve Malek Amerika- nn ea meşhur üç kahkaha kıra- hdır. Birkaç defa yapılan müsa- bakada Şarlo daima başta gele- rek — birinciliği kazanmıştır. Bu üç kahkahacının üçü ayni kasa- bada oturmaktadır. Üçünlün do Holivut civarında Beverli de bü- yük malikâneleri vardır. Bilhassa Şarlonun Beverli deki malikânesi çok muazzam ve - teşkilâtlıdır. Şarlo ev tanzim etmek ve bahçe vücude getirmek hususunda da yüksek bir zevk taşımaktadır. Lul ve Malek evlerini deko- ratörlere tanzim ettirdikleri halde Şarlo odalarının mefruşat model- lerini kendisi hazırlamaktadır. Marlen Ditrih Cazip ve sihirli yıldız Marle » Ditrih birçok film çevirdi, parı ve şöhret kazandı. Fakat nn en son çevirmiş olduğu * Sarışın Venlis ,, isimli filmi diğerlerinden daha fazla beğenilmiştir. Marlen' in buradaki resmi onun son filminden alınmış bir kopyedir, Şunu da söyliyelim ki Marlen'- in en çok beğenilen tarafı yüzü ve elmacık — kemiklerinin çıkık olmasıdır. Sihirli yıldızın çehresi bu sayede esrarengiz bir mabiyet | almaktadır. Roma Ekspresi İngiliz stüdyolarında başlanan *“Roma Ekspiresi ,, ismindeki fi min güzel ve mükemmel olması için hiçbir fedakâlıktan çekinilme- mektedir. Bu filim Amerika filim- lerine rekabet maksadile vücuda getirilmektedir. Beni Takip Ediniz Paris sinemalarından biri ge- çen hafta “ Beni takip ediniz madam! ,, isimli bir komedi :öıhtıılyu: bı.;ııınhri .ı:ı filmin üy mütema: erileceği hîhz nı'lılııı'lılzz.' Yıldızların Amerikamın en maruf sinema mecmualarından biri Holivuda bir muharrir göndermiş, kadın ve erkek yıldızların aşk ve para bakkındaki fikirlerini toplatmıştır. Büyük bir merak ile karşılanan bu ankete meşhur - yıldızlardan bir çokları cevap vermiştir. Ho- Hivudun en ağır başlı erkeği olarak tanınan Klin Bruk diyor ki: “ Yaşım oldukça ilerledi. Bu yaştan soura Aşık olamam. Bu sebeple aşk hakkında bir şey söyliyemiyeceğim. Paraya gelince; bugün beni hayatımın sonuna kadar yaşatacak param vardır. Şu hâlde para hakkında da bir fikir beyan etmiye İüzum gör- müyorum. , Güzel yıldız. Leila Hiyama muharririn suallerine şu cevabı vermiştir : “ Aşkı beni sevenlere sorunuz. Çünkü ben daha kimseyi sevme- dim. Sevecek erkek bulmak o kadar güç bir iş ki... Parayı seviyorum. Sevmesem onu doya doya harcar mıyım ? ,, Jan Harlov'un cevabi: “ Ame- rikada aşk parasız olmaz. Düm yada en iyi aşk Amerikan aşk- dır. Nitekim en iyi para da Amerikan dolarıdır. ,, Malek te şöyle diyor : “ Aşk Rolan Kayyo Fransadaki erkek Hldııiıı arasında son zaman- P larda büyük bir şöhret kazanmıştır. taşıyan bu Franmz delikanlısı şimdi beyaz perdenin en ileri gelen prömiyelerinden biridir. Fransız kumpanyaları bu şöhretli er- Holivu'da kaçmaması için onu el üstünde tutuyorlar. Ll._ıİh "Son Posla, - baftada iki defa sinema sayfası — yapar. Bu sayfalarda dünyanım en yeni sinema — baberleri, — artistlerin hayatı Öve sinamz — ilemindeki — san'at Aşk Ve Para -Hakkındaki Düşünceleri Dilber Yıldızların İçinde Parayı En Fazla Seven Kimdir ? KTT bahsedilir. güldürmez. Para yaşatır. , Konstans Bennet; “ Aşk ve para, ikisine de — tapımıyorum. Amerika para demektir. Burada parasız kadın için yaşamak mas nasızdır. Aşk, ölmiyen bir has kikattir. « Gari Küper diyor ki: “ Para, Cennetin anahtarıdır. Öyle olmasa papazlar parayı severler mi ? Aşk, bayatta çok manalı, fakat sinema filimlerinde hiç kıymeti olmıyan ezeli bir yalandır. , Klara Bov diyor ki: * Paraya kıymet verenlere acıyorum, Nite- kim aşkı inkâr edenlere karşı da merhamet duyuyorum. Billi Dov diyor ki: “ Aşki kocam benden daha iyi bilir. Ona sorunuz. paraya gelince; bütün saadetimi para sayesinde kazan dim. İtalyan Filimleri İtalyan stüdyolarında yeni fi limler vücuda — getirilmektedir. Meşhur İtalyan yıldızlarından Eme ma Gramatik Zanze isminde bir filim çevirmekle meşguldur. Yine meşhur yıldızlardan Guazzoni de yeni bir filme başlamıştır. itibarile bariz hususiyetler