17 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

17 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

GALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKİN-DİLİ Vazı işleri telefenn: İstanbul — 20203 —a ae — — — CUMARTESİ — 17 Kânunue' ARİ SAE FAŞ MALEC , XABANMALIKULE Dün İstanbulda ve memleketin her köşesinde tasarruf ve yerli malı için muhtelif tezahürat yapıldı. Buradakl resimlerde tayyarelerimizin ve mekteplilerimizi bu tezahürata iştirak ettiklerini görüyorsunuz, 9 uncu sagğıfamız da da tafsilât bulacaksınız. Canilerin Kızkardeşi Bütün Bildiklerini Anlattı Yani Yunanistana Nasıl Kaçtı? Beyoğlundaki — Rumeli banı cinayetinin bütün safhaları ve izleri, polisin tahkikat objektifi kargısında teker toker — tespit ediliyor. En son meydana çıkan bakikatlerden biride şudur; Hay- dutlara yataklık etmek cürmile yakalanan berber; kalfası Todori tinayet gecesi katillerle birlikte Rumeli hanına gitmiş, 5l numa- ralhı dairenin önüne gelmiş, kati- ler içerde kanlı komediyi hazır- larkem Todori de kasının önünde beklemiştir. ** & gözçülük vazifesi verilmişli. Berber kalfar sinın kanlı cinayetteki alâkası bununla da kalmamış, katillerin evden aşırdığı eşyalar, berber kalfasının de'âletile satılmıştır. Polis, tahkikata ehemmiyet vermektedir. Cinayetin bütün sır Fakir Talebeler İçin Katillerin anneslle kızkardeşinin oturduğu ev, köşede tirari katil Yani perdeleri açılacak, gizli bir nok- ta kalmıyacaktır. Cinayet maznunlarından Sok- Hayırlı Bir Teşebbüs Bunlara Hergün Sabah Ve Akşam Haber aldığımıza göre, - Halk Evi İçtimai Yardım ğıbed çok hayırlı bir teşebbüs üzerinde mi- him bir karar vermiştir. Bu karar oörtmekteplerle liselere — devam eden fakir talebelere yemek ver- mek gibi çok güzel bir tasavyur peticesinde ittihaz edilmiştir. Öğ- rendiğimize göre bu kararın tat- biki için belediye lokantasının yanında bir yemek salonu açıla- cak ve burada fakir orta tahsil talebelerine sabahlı akşamlı be- dava yemek verilecektir. Halk Evi bu kararı yakında tatbik etmiye başlıyacaktır. Esasen şim- diki halde fakirliği tahakkuk eden orta tahsil gençlerine Halk Evi tarafından ayda altı lira harçlık verilmektedir. Önümüzde- ki seneden itibaren bu gibi ta- lebelere elbise, kitap ve diğer mektep levazımı daâ bedava ola- rak- verilecektir. Diğer taraftan Halk Evi Eyüpte de fakir ameleler için bir aşhane | Bedava Yemek Verilece | İstanbul Halk Jevi açacaktır. Bu masraflara karşılık olmak üzere yakında bir İçtimal. yardım balosu - verilecek, balo hasılâtı tamamen - fakirlere sar- folunacaktır. " rat'ın yakalandığını, ellerine ke- lepçe vurulduğunu — biliyorsunuz. ( Dovumı 10 üncu sayfada ) 4 Galatasaray Yine Mağlüâp! Galatasaray dün Süleyma- niye'ye karşi Oynadığı oyun- da 1—2 ile yine m; p oldu. Galatasaray takımı dün pa- nik halinde İdi. Bütün tatak lâtı spor sayfamızda bula- caksınız. Kuduz Köpek Eskişehirde 10 Kişiye Kuduz Aşı_lıdı Eskişehir, 17 (Hususi) — Şehs rimizde bir kuduz facıası oldu. |. Bir kuduz köpek sokak ortasında yolculara saldırdı ve on kişiyi ısırarak hepsine kuduz - aşıladı. Isırılanlar derhal İstanbula, kuduz tedavi hastanesine gönderildiler. Belediye sokak köpeklerini itlâf için harekete geçti. —CLKL Mühendis Eyfel 100 Yaşında Paris, 16 — Vaktile meşbur Eyfel kulesini yapan Fransız mü- “hendisi Eyfel'in yüzüncü yıl dönü- aü tes'it edilmiştir. DiplomatlaraHükmeden GizliKuvvetler Şimali Amerika'da Japon Casusları Kısa Bir Hülâsa: Japon bükümeti, Amerikanın bazı alyast ve askeri plânlarını öğren- tmek için Nevyork'a Osaki lsmin- de bir yüzbaşı göndermiştir. Bu Adam kendisine toptancı bir tacir süsü vererek çalışmaktadır. Emri altında da bir takım memurlar yardır. Bunlardan bir tanesi Dalsy Öreen isminde aslen Lehli bir ka- dmdır. Hafifmeşreptir. San Diyego harp İlmanında tayfalarla düşüp kalkarak efendisi hesabına mald- mat taplamaktadır. Amerikalılar, ötedenberi ordu, bilhassa — donanmalarile — iftihar ederler. Bu vadide yaptıkları neşriyat, mütevazı olmaktan çok uzaktır. Meselâ bir zamanlar Amerika hava kuvvetlerinin ba- şında bulunan — Jeneral Miçel, zehirli gazlar ve büyük bomba ( Denmıncu 8 inci sayfada ) Yazan: . Berndorf Dalizy Gresn İstanbulda Kuduz Hâdi- seleri Hayli Eksildi Yeni Kuduz Tedavi EvleriAçılacak < VMU&“ Çapadaki kuduz tedavi hastanesi. Sağda Sertabip Sezai, solda muavini Kadri Beyler İstanbulda yazın sıcak günle- rinde kuduz hâdiseleri hemen her sene yüksekçe bir rakam gösterir.” Sıcak mevsim, köpek- lerde kudut mikrobunu faaliyete İçindir. ki 1sırilanların adedi çoğulır. Kışın soğuk günlerinde ise kuduz vak'aları seyrekleşmektedir. Bu vaziyet bu sene de bu şekli göstermiştir. Fakat diğer senelere nisbetle bu sene köpeklerden kuduz mikrobu alanlar daha azdır. Belediyenin son zamanlarda sokak köpoekles (Devamı 11 inci sayfada )