17 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

e kuyunuz... Haftada İki Defa S ——. —— R | Fk per Say mağ Kovadis Galatasaray! Galatasaray DünDe Süleymaniye'nin Karşısında M ağlüp ve Münhezim Oldu Dünkü Galatasaray-Süleymaniye Maçından İki Estantanş Eminiz ki siz şu satırları hay» retler içinde okuyacaksızız. Fa- kat biz, sizin bu hayretinize hak veriyoruz. Evet Galatasaray dün de Süleymaniye takımının karşır sında (1—2) ile mağlâp ve hatta münhezim oldu, Ancak, söyle diğimiz gibi bunda hayret edile- cek bir nokta yoktur. Çünkü Galatasaray bu perişan vaziyetin- de devam edecek olursa Çukur- bostan sahasında bile mağlübiyet çengeline | asılacaktır. Bu kısa başlanğıçtan sonra maça geçelim: Galatasaray ve Süleymaniye, dün öğleden sonra şampiyona için Taksim stadyomunda karşı- laştılar. Süleymaniye takımı sa haya şöyle çıktı: Süleyan-Necdet, Mennan-Hayrı, Bülent, Burhan- Niko, Ali, Cafer, Subih, Nuri. Galatasaray oldukça değişik bir şekilde ve şöyle teşekkül et- miştie Avni-Burhan, Mithat-Riza, Asım, Bülent- Necdet, L. Meh- met, Rasih, Rebii, Kemal Şefik. Hakem de Fenerden Sait Beydi. Görüliyor ki takımda Nihat yok ve L. Mehmet de orta mu- hacim - mevkiini Rasihe terket- mişti, Oyun, Galatasarayın akınla- rile inkişâf etti. Galatasaray sık sık akınlar yapıyor, Fakat muha- cim hattında gol atacak kimse bulunmadığı için bu akınlar Sü- leymaniye kalesinde siriyip mah: voluyordu. Devrenin ortalarına doğru Galatasaray'ın beceriksiz- liği adam akıllı görülüyordu. Bik hassa muavin battile muhacim battınm ©Oatasına © Süleymaniye oyuncularının girmesine SarrKır- mızılılar bir türlü mani olamı- yordu. Süleymaniye'yi bu sefer geçen senekinden daha tarakki etmiş bulduk. Süleymaniye'nin akınları daha seyrek olmasını rağmen Galatasaray kalesi önünde teh like işareti gösteriyordu. "Birinci devre sonuna kadar oyuti Gala tasarayın çok, fakat ölgün, Sü- leymaniye'nin az fakat canlı akınlarile golsuz geçti Ancak 42 inci dakikada Süleymaniye sağ açığı topu ortalardan kaptı ve sür'atle ileri sürdü, son İçe bir pas yolladı. Sol iç bu pası açıkla idare ederek kalenin önü- ne kadar indiler. Tam bu sırada sağ açiğin ortaladığı top sol için ayağile ve çok gözel bir plâse ile Galatasaray kalesine girdi. İkinci devre başl Galatasaray yine panik halinde idi, Fakat 16 ıncı dakikada mer- kez muhacim Rasihin bir pasını sağ iç sol açığa verdi. Sol açık Kemal Şefik topu maharetle idare ederek Süleymaniye kale- sine zaviyeden bir gol atmıya muvaffak oldu. Fakat bu gol dünkü oyunda Galatasaray'ın ilk ve son golu olarak kaldı. Bir aralık Süleymaniye'nin gol açığı topu kaptı, sürdü, sol içe verdi, a iç te * mo çok enfes şüt. yol Galatasaray'a ikinci golü yaptı. Bu golden sonra Dünkü Maçta Süleymeniye Takımı Galatasaray haylı zahmetli daki- kalar geçirdi, uğraştı, didindi, fakat gol yapmak imkânım bula» madı ve oyun (—2 nin galebesile neticelendi. Sözün kısası; Galatasaray dün çok bozuk oynadı. Mithat müs- tesna, diğer oyuncular, ölçülerine den ve kabiliyetlerinden beklenen randemanı veremediler, Sar-Kır mızı takım, şüphesiz ki bu fena ai akmak, mab- . Fazla birşey söyliyecek değiliz. Öteki Maçlar Bu maçtan evye) stadyonda Şişli takımı ile italyan takımı busust bir müsabaka yaptılar ve Şişli 0—3 galip geldi. Bundan sonra Hilal ve E, lik maçı şeklinde > teras 1—6 ile Eyüp-kazandı. Süleyma: niye ve Galatasaray ikincileri ise 0—0 ra berabere kaldılar, Kadıköyünde Ri da, ol. Kökü adında binli kiz köyünde günün mühim maçı Beşiktaş ile Beykoz arasında idi. Beşiktaş bu sene kuvvetine emin olduğu için şampiyonluk azmile sahaya çıkıyor. Dün Beykoz karşısında güzel bir oyun gösteren Beşiktaşlılar 1—3 galip geldiler, Fakat Bey. kozun çalışkan oyuncuları da çok gayret sarfettiler. Bundan evyal yapılan Altınordu- Kasımpaşa map çını 0—2 ile Kasımpaşa kazandı. Beşiktaş ve Beykoz ikicileri arasındaki o müsabaka, Beykoz keç kaldığı için Beşiktaşın hük- men galibiyetilâ neticelendi, Fa- kat iki takım hususi mahiyette bir maç yaptılar ve bunda Bey- koz galip geldi. » İzmir de Maçlar İzmir, 16 (A.A.) — Mıntaka birinciliklerine bu cuma da de vam edildi. Altay - Şarkspor takımları arasında icra edilen be- raberlikle, İzmirspor « Buca ara- sında yapılan maç 4:0 İzmirspor lehine neticelendi. | Göztebe « Türkspor maçında Göztepe 7-0 galip geldi. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spor hareketleri memleket Cumartesi sayfasında İse cuma günkü maç- ların tafsilâti yanlıdır. #por büdiseleri vardır. Memlekette Spor | Adana'da Spor İşleri Çok Canlı Gidiyor Adana, (Hususi) — Adana şehir stadyomu müste'cir Kadri Ramazan Beye ihale edildikten sonra bir çok ehemmiyetli nok- sanları ikmal olunarak iyi bir şekle konulmuştur. Saha fenni bir şekilde tanzim olunmuş, yeni tribünler yapılmış, sahanın etrafı iki buçuk metre yüksekliğinde tahta perde ile çevrilmiştir. Spor haraket ve merakı git- tikce artan Adana'da elyevm beş kulüp mevcut olup bunlardan üçü federasyona dahildir. Halkta da spora karşı şayanı memnuni- yet bir alâka vardır. Müstecir bu kış büyük maçlar tertibi için hazırlanmaktadır. Bu meyanda yazın Halepte Toros spor'a sıfıra karşı iki ile mağlöp olan Ünyon sportif de vardır. Şimdi kulüpler, kânunusanide başlayacak olan lik maçları için çalışmaktadırlar. Fenerli Bir Yüzücü Adana, (Hususi) — Şehrimize gelmiş olan Fenerbahçe kulüp mensuplarından yüzücü Hikmet Melih B. kazaen Seyhan nehrine düşmüş, herkes bir faciadan korktuğu sırada Hikmet Melih Bey akıntıya ve suyun şiddetli suğukluğuna mukavemet ederek yözmüiye başlamıştır. Genç spor- cunun bu hareketi takdirlerle Beşiktaş o klübile Fedarasyon arasında bir ihtilâf çıktığını ve geçen cuma Beşiktaş tarafından kazanılan maçın futbol nizamna- mesine mugayir olduğunu dün azmıştık. Bu hususta yaptığımız tahki- kata nazaren, hâdise büsbütün geniş bir vaziyete gimiştir. Beşiktaş takımında Sırp te bir oyuncunun oyna tılmasını, Oo Galatasaray şiddetle protesto etmektedir. Birkaç sene evvel, kendi —— takımlarında oynattıkları Lâtif B.. yüzünden Uşak, (Hususi) — Belediye kupası futbol maçlarına devam edilmektedir. Turan idman yurdu ile Gençler birliği arasında ya” pılan maçta heriki takım bera bere kalmışlardır. Ergenekon idman yurdu ile Uşak'ta Fu tbol Maçları i Adana stadyomunun asri binası Beşiktaş Lik Maçlarından Çekilecek ceza görmeleri bu protestoyu şiddetlendirmektedir. Haber aldığımıza göre, Beşik- taşlar (o futbol o fedarasyonunun Turan arasında yapılan İkinci maçta Ergenekon bir sayı, Turan da 5 sayı yapmıştır. Maçlar yeni yapılan sahada icra edilmektedir. Gönderdiğim resimde sitadyom tribününün bir köşesini görüyorar Buz