17 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

17 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

(PALKIN“GOZÜ HALKINAKULAĞI HALKAIN DİLi Son Posta Z Sene 3 —_Noı 950 yöm içleri telefenu: İstanbul — 20203 — CUMA — 17 Mart 1933 İdara İyleri telefome İstavsıl — 20203 Fiati $ kuruş MUSEVİ KATLİÂMI VAR On Üç Yıl Evvel İşlenenLehistan'ın Silezya Kısmında Facianin Yıldönümünde... Yahudilere Hücum Edildi Dün 16 Mart Şehitleri Bir Daha Tebcil Ve Taziz Edildiler K KİKi a Dünkü İhtifelden bir intiba Takvimin dünkü yaprağı ( 16 Mart) tarihini gösteriyordu. 16 mizde laşıyoruz. Bu matem yık dönümü dün şehrimizde heyecanlı Mart, 13 yıl evvel kabpece işles | bir (htifal ile bir daha hatırlandı. nen bir facianın yıldönümüdür. 920 yılmde sak gınına uğradığı zeman kahraman mehmetçiklerimiz — yataklarında süngülenmişler, şehit edilmişler- di. Şehzade başında işlenen bu facianın acısım el'ar yürekleri- Şarkta Bir Haftadanberi dıîır’da Yeni Bar Barosuna — mensup l Kahraman şehitlerimizin ebedi istirahatgühlarına kadar - gidildi, ruhlarına — fatihalar — gönderildi, mehmetçiklerimiz bir daha tebcil ve tazir edildiler, Dünkü ihtifal, Halkevl tara- ( Doramı 9 uncu sayfada ) Durmadan Kar Yağıyor Soğuktan Bütün Vahşi Hayvanlar Uyuştu, Koyun Sürüleri Aç Kaldı SĞ Bei ÜY Karlara gömülen şark beldelerimizden Bitlis Muş, 17 (Husust ) — Bu ha- valide #altı gün evvel yağmıya başlıyan kar el'an bütün şiddetile devam etmektedir. Kar altı gün geceli ve gündüzlü hiç durmadan ve dinlenmeden yağmıştır. ve ıığııılılıdır. Her taraf kalın bir eyaz tabaka ile örtülmüştür. Kar tabakasının kalınl ğı bazı yerler- de beş metreye kadar çıkmakta- dır. Fakat vasatl olarak tamam üç metredir. Bütün yollar kapan- mış, muvasala kesilmiştir. Dağ- larda — ve ormanlık yerlerde bu- kunan vahşi hayranlar, soğuğun tamamen — uyuşmuş, kıpırdanamaz bir hale gelmişler- dir. Köylüler bu fırsattan istifada ederek, - tarlalarını ve ekinlerini zaman zaman tahrip eden yaban domuzlarile mücadeleye çıkmış- lardır. Birkaç köylü iki Üç saat içinde kazma ve baltalar ile yüz elliden fazla yaban domuzu öldür- müşlerdir. Hayvanlar soğuk yi zünden kıpırdanamadıkları kolaylıkla öldürülmektedir. Fakat devamlı karın fena tesirleri de yok değildir. Bu yüzden ot ve saman sıkıntısı da baş göstermiş- tir. Bir miktar koyun açlıktan telef olmuştur. — Köylü 3 Baro Birçok Ölü Ve Yaralı Var, Bütün Yahudi Mağazaları Yağmaya Uğradı Paris, 17 (Husust) — Lehis- | tınin Yukarı Silezya - kısminda | Yahudilere karşı kanlı tecavüz- | lere girişildiği hakkında buraya çok heyecanlı haberler gelmekte- dir. Bu tecavüzlerin Yukarı Silez- yanın Alman ahalisi tarafından tertip edildiği öğrenildikten sonra mesele bir kat daha mühimleş- miştir. Verilen tafsilâttan çıkarı- lan manaya göre, Yukarı Silezya Almanlarının geniş mikyasta bir Yabudi - katliâmi teşebbüsünde bulunduklarına Inanmak — lâzım geliyor. Almanyada Musevi aleyh- tarı olan Hitler fırkasının iktidar mevkilne geçmesile birlikte zuhur eden bu kanlı hâdiseler siyasl mahafilde son derecede ehem- ——— Üüi Lehistan — Cümhar M. İngar Mosüki Reisi I miyetle karşılanmıştır. Museviler- den birçok ölüler ve yaralılar bulunduğu haber verilmektedir. Varşova, 16 (A. A.) — Yukarı Silezyada kâin Ziviş şehrinde Yahudiler — aleyhinde — birtakım | kargaşalıklar olmuştur. Zlatna - Misola'da tahrikâtç- lar tarafından sevkolunan kaik, Yahudilere ait mağazaları tahrin etmiştir. Ajcza kasabasında zabıta me- murları, birtakım - nülmayişçileri dağıtmakta oldukları bir sırada bir hayduda ateş edilmiştir. Birçok yaralı vardır. Lilov u_lı:ıiıdı 10 mağaza tahrip edi- miştir. Şimdiye kadar 83 kişl tevkif (Devamı 9 uncu saylada ) çe Mi Ayrılıyor? Bir Kısım Avukatlar Beyoğlu Ve Üskü- stanbul avukatlar arasında — ve bilhassa avukatlar ile inzibat meclisi ara- snda çıkan birtakım ihtilâflar Üzerine İnzibat Meclisi reisi ve azalarının bepbirden istifa ettik- lerini haber vermiştik, Bu istifa hâdisesi karşısında — ihtilâfların halledilmesi için çalışılmaktadır. Fakat bize verilen malümata gö- re ihtilâflar gün geçtikçe derin- leşmekte ve birtakım — ayrılıklara yol açmaktadır.. Mevsuk — bir membadan öğrendiğimize göre, avukatlardan - bir kismı' yeni bir baro tesisi için teşebbüşe giriş- mişler, hatta bunlar kendi ara- larında bu hususta konuşmalar bile yapmışlardır. Bu konuşmalar arasında bazı avukatlar İstanbul Birinciye (100) dördüncüye (25) lira, güönüne Vatana Hizmet Etmiş Olursunuz ikinciye (75) Üçüncüye (50) ayrıca (100) karle de birer hediye verilecektir. Listelerin hergün, hatta tek kelime ile doldurularak günü matbaamıza — gönderilmesi Altınct Üstes T, D, T. Cemiyetinden: Karşılıkları aranacak arapça ve farsça kelimelerin altıncı listeti şudur: Facia, Fahiş, Fahri, Faide, Fail, Faiz, Fani, Fatih, Fazıl, Fazilet, Feci, Fecir, Feda, İlk cevaplar ti inci sayfamızda olar Açılmasını İstiyor İstanbul avukatlarından bir kısmı toplantı halinde barosundan — ayrılıp — şimdilik Üsküdar ve Beyoğlu kazalarında lâzımdır. İstanbuldan ayrı birer Baro teş- kilini münasip görmüşlerdir. Bu fikir ekseriyetle münasip ve mu- vafık görülmüştür. Bu avukatlar arasında — bazıları Kadıköyünde de bir Baro teşkilini ileri sür- müşlerdir. Bu hususta — yakında resm! makamlara müracaat edi- leceği haber alınmaktadır. Kene disile görüşen bir muharririmize genç — bir avukat şunları söyle- İnzibat Meclisi tarafından verilen bazı kararlar bir kısım| arkadaşları gücendir: miştir, Şimdilik Üsküdar, Bey- oğlu ve Kadıköy — kazalarında birer Baro teşkili için teşebblle- ler başlamıştı.. Bu kazalarda muhakkak — birer Baro teşkili fikri giltikçe taraftar — kazam- maktadır. ,,