14 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Savh Halkın Sesi DAHILİBABERLER | Memleketimizdeki | Altın Damarları Kare ve havalisinde yeniden altın damarları bulunmuş. Se- nede hazineye beş milyonluk bir kazanç temin edecekmiş, Bu husnata halkımız diyor ki: Ahmet Kuddnusi Bey ( Sultanahmet park lokantası ) —Bu haberi memnuniyetle telâkki etmiyecek hiçbir Türk tasavvur edi- lemez. Bizim madenlerimiz tamamen el sürülmemi, Bu sene Macaristana maden kömürü- de ihraç edeceğiz. Bunlar iktısadi vaziyetimizi - düzeltecek iyi alâmet- lerdir. t * Cevat Bey ( Kadırga sokağı 41 ) — Altın, gümüş ve simli kurşun madenlerimiz gibi kömür damarları- mız da pek zengindir. Şimdi altın arıyan bir heyet yeniden senede büt- çemize (5) milyonluk bir varldat temin edecek damarlar bulmuşlardır. Bunlar işlenirken ormanlarımızdan da latifade etmeliyiz. Eskiden Suriye ve Mısıra kereste ihraç ederdik bunu tekrar ihya edersek memleketimize gok para sokmuş oluruz. Güngörmez Nazım Bey ( Topkapı Şehsüvarbey mahallesi Cömertler sokak 27 ) Sarıyerde - bilö altın varmış. Gü- müş, kömür, neft madenlerimiz pek çoktur. Bunlar muntazam bir proğ- ramla İşlelilirse memleketimize bir- çok para getirir. x» Kadir Bey ( Küçükayasofya'da Kü- çükmustafapaşa mahallesi 24 ) Memleketimizde birçok altın da- marları bulunmuştur. Bunlar işletilirse bisçok işsizler iş bulacakları gibi ha- zine de birçok kazanç temin edecek- tir. Madenlerimizin bir an evvel işle- tilmesi temenniye şyanadır. 24 Saatin Haâdiseleri Pangaltıda Dikran Efendi is- minde bir zatın evinde çalışan Natali isminde bir kadın iskarpin vesaire çalarak kaçmış ise de yakalanarak — tahkikata- başlan- muştar. * İbrahim isminde bir sabıkalı birkaç gün evvel Kasımpaşada Ali isminde birinin evinden çak dığı bir kat elbiseyi Kadıköyde satarken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. 4 Yağkapanında yapılan si- lâh arama neticesinde bazı kimse- lerin üzerlerinde taşınması mem- nu kama, bıçak ve saire buluna- rak müsadere edilmiş, sahipleri de mabkemeye verilmişlerdir. * Kadıköyde Bahtiyar Ha- nım isminde bir kadının evinden yangın çıkmış ise de sirayetine ııeydın verilmeden söndürülmüş- “*Üsküdarda Lazari Efendinin fanından yangın — çıkmış ise de sirayetine — meydan verilmeden söndürülmüştür. l Son Postanın Resimli Hikâyesi: Bir Musevi — Ne olacak bi- zim halimi: y bakir bir haldedir. | iz de insan değil | Avrupanın maktadır. caktır. Halen Sofya'da bulunan tin Eşyalarını Mı Çalmış Polis Müdüriyeti — esrarengiz bir. hırsızlk — vak'asınım — izleri üzerine düşmüş ve esaslı şekilde tetkikata koyulmuştur. Evvelki gece Sirkeci'de ka- ranlıklar — arasında içi tamamen dolu esrarengiz bir kamyon ya- kalanmıştır. Bunun üzerine kam- yonu sevk ve idare edenlerden kamyon içindeki eşyanın — kime ait olduğu ve nereden — alınıp ııere türüldüğü ıoı-ulmnçıur len mühim cevaplar üze- rine şafor ve muavini — ikinci şubeye celbedilerek — ifadelerine müracaat edilmiştir. Kamyondaki eşyalarda bir kumpanyanın büyük memurlarından biri — tarafından şirketten gizlice aşırıldığı şeklinde bazı amereler vardır. Tahkikat derinleştirilmektedir. Taşdelen Üsküdara İndiriliyor Belediye Taşdelen suyunun borularla Üsküdara indirilmesine karar verıniılî. Boruların döşene- ceği arazinin keşfi de yapılmıştır. Şimdi belediye suyun membaın- daki nefasetini ve evsafım de- giştirmeden - sahile indirecek olan boruların cinsi hakkında tetkikat yapmaktadır. Bunun için Üskü- dar'da Şemsipaşa'da bazı yerle- rin istimlâkine karar verilmiştir. Burada güzel bir park ve parkın önüne de güzel çeşmeler yapıla- rak Taşdelen suyu buraya akıtı- lacaktır. «« Almanyada Hitler çıkıp or- | faya bir Yahudi düşmanlığı attı.. & muhtelif merkezlerinde kalarak ik- | tısadi ve ticari temaslarda bulunan İktısat Vekili | Celâl Beyin, birkaç hafta sonra döneceği anlaşıl- Sofyaya ' | | Celâl Bey avdet seyahatında Uuğrayacak, birkaç gün Sofyada kalacaktır. Vekil Bey burada, Bulgaristanla Türkiye ara- sında yapılacak ticaret mukavelesile heyetile Bulgarlar arasındaki müzakereler müsait bir hava içinde inkişaf etmektedir. Şimdiye kadar on bir devletle ticaret mukavele- leri yapılmıştır. Bu devletler, umumi ihracatımızın yüzde ellisini alacaklardir. Ticaret mukavelesi yap- tıgımıı devletler şunlardu' Mı(ırıılmı annn)a İ gün iş bnlumu y.ıpııaklan ıbarem İktısat Vekili Celâl B. Avru- pa Seyahatinden Dönüyor İspanya.. meşgul ola- Türk murahhas Sadece umumi | bir ziraat | sulüne uygun EsrarengızKamyon Belediye Bütçe- Bir Şirket Memuru, Şirke-|sinde Bir Milyon Lira Açık Var Belediye Tasarruf Yapa- cak Ve Yeni Yol Yaptıramıyacaktır Belediyenin 933 — bütçesine oktruva resmi olarak (1,350,000) lira konmuştu. Bütçe tasdik edil- dikten sonra oktruva resmi lâğ- vedilmiş ve gümrük — varidatına yüzde on nisbetinde — bir zam yapılmıştı. — Dahiliye — Vekâleti gümrüklere yapılan zamdan hâsıl olan varidatı bütün belediyelere nüfuslarına göre taksim etmiş ve İstanbul belediyesine de haziran ayına — mahsuben ( 25 ) bin lira göndermiştir. Bu para gönderi- lirken (5) bin lira kadar bir para daha gönderilebileceği ya- zılmıştı. Oktruva resmi lâğvedil- meseydi belediye her ay (110) bin lira kadar bir para alacaktı. Şu halde belediyenin ( 933 ) büt- çesinde (1) milyon liraya yakın bir açık hâsıl olacaktır. Bunun için belediye fazla tasarruf yap- mecburiyetinde — kalmıştır. Bu sene ufak tefek - tamirlerdin başka yeniden yol yaptırılamı- yacaktır. M. Janone'nin Muhakemesi Yataklı vagonlar — şirketinin Beyoğlu şubesi sabık şefi M Janone'nin Türklüğü tahkir mad- desinden Birinci Ceza mahkeme- sinde muhakemesi yapılıyordu. Muhıkemeyeldi'ın de devam edik miş, cürüm sabit olmadığı için maznun hakkında beraet kararı verilmiştir. «« Şimdi en zenginlerimizden | ve âlimlerimizden tut da... memleketinin, Boktai nazardan pek tabil ve doğrudur. | Londradaki beyanattan maksat sadece akla uy- Ticaret Mukavelesi si Yaptığımız 11 Dev- let Bütün İhracatımızın Yarısını Alacakw |) Avusturya, Yumanistan, İsveç, Fransa, Almanyıı Alman İktısat Müsteşarının Beyanatı Geçenlerde Londra iktısat konferansında Türki- yenin sanayileşmesi aleyhinde bulunan Alman iktı- sat nezareti müsteşarı M. Posse, Türk-Alman tica- ret mukavelesinden bahisle diyor ki: — Bu sözler Türk iktısadiyatını kastetmiyordu. idi. kendi — toprak — mah- bir yaratması, iktısadi sanayi bir mahiyette Türkiye gibi 4 l Bir Bahçıvan Cürüm Uynurmak Suçile Tevkif Edildi İnhisar memurları Beykoz'da kasap Hakkı Efendinin yazıhane- sinin rafında (97) adet çakmak taşı yakaladıkları için meznunun dün (9)numaralı İhtisas mahkemesinde muhakemsine devam edildi. Ha k- kı Ef. bu çakmak taşlarının bah- çıvan Emin tarafından yazıhane- sine konduğunu ve sonra da me- ihbar — edildiğini iddia etmiş ve şahitlerde — dinlenmiştir. Mahkeme, bahçıvan Emin'in cürüm tasni ettiği neticesine vardığı için dün kendisini muhakeme esna- sında tevkif etmiştir. Şeker Nakliye Ücreti İndirilecek Mi? Devlet deniz yolları işletme müdürlüğüne ait vapurlarla, Türk vapuculuk anonim şirketinin va- purları için yeni bir tarife hazır- lhyan komisyon mesaisine devam etmektedir. Komisyona bir teklif yapılmıştır. Bu teklif yerli şeker nakliye tarifesinin bir miktar in- dirilmesi hakkındadır. Kabul edil- mek üzeredir. murlara Muallimlerin Kıdem Zammı İstanbul muallimlerinden 636 ki- şiye kıdem zammı - yapılmıştır. Diğer 600 muallimin kıdem zam- mı listeleri de yakındâ gelecektir. : En fakirimize kadar bepimiz | hn ycıdı—n kapıdışarı ediliyoruz. San- | ki Yahudi olmak bir günah mudır?, Günün Tarihi Mekteplerin Tatil Günleri Maarif Vekâleti mekteplerde sene içinde tatil yapılacak günleri tespit etmiştir. Büyük yaz tatili hariç olmak üze- re, kabul edilen tatil günleri şunlar- dır. Haftanın tatil günü, yani cuma, Cümhuriyet bayramı 29, 30 31 gün- leri, kış tatili, kânunusani 1, 2, 3, Mil- let Meclisi bayfamı tatili 5,6 mayis, Halıiııiyeti Milliye bayramı günü, Ramazan bayramı 3 gün, Milli Kur- tuluş bayramı 1 gün, Kurban bayra- mı 4 gün.. Gayrimübadiller Cemiyetinin Feshi İsteniyor Gayrimübadiller cemiyeti kongre- sinin 22 ağustosta toplanması takar- rür etmiştir. Cemiyetin feshi için şim- diden bir takrir hazırlanmıştır. Takriri hanırlıyanlar, cemiyetin şimdiye kadar hiçbir şeye muvaffak olamamasını feshe sebep olarak göz- termektedirler. — « İtalyan Güreşçileri Geliyor İtalyan güreşçileri eylâlun ilk haf- tasında şehrimize geleceklerdir. Güreşçilerimizin Viyana ve Peşte- de yapacakları müsabakaların tarih- leri yakında belli olacaktır. Belediye Yardım Sandığı Belediye memurları, vefat eden arkadaşlarının — silelerine — verilmek üzere bir yardım sandığı tesis etmiş- lerdi. Her memur ayda yüzde on para nisbetinde bu sandığa yardım yapıyor ve vefat eden arkadaşlarının ailelerine iki maaş nisbetinde bir para veriliyordu. Şimdiye kadar vefat eden memurların ailelerine yardım yapıldığı gibi sandığın ayrıca banka- da (1100) lirası toplanmıştır. Burgaz Adasının İskelesi Yapılan şikâyetler üzerine Akay f Burgaz adam iskelesinin beton oluıkkî:ptınlmuııı karar vermiş ve we başlanmıştır. Yerli Mallar Sergisinde Beşinci Yerli mallar sergisi yarın akşam üstü müddetini ikmal ederek kapanacaktır. Dün geç vıkte kadar sergiyi 30 bin kişi bir çok alış veriş olmuştur. rı-inln temdit edilmesi hakkında yapılan müracaat- lar kabul edilmemiştir. Tarihi Evrakı Koyacak Yer Yok Evkaf idarösi Ayasofya cami- inin ikinci katındaki taribi evra- kın buradan kaldırılması - için Babıâli mahzeni evrakında çalışan tasnif komisyonuna — müracaat etmiştir. Komisyon yer aramak- tadır. Bulur bulmaz kâğıtları kal- dıracaktır. İki Mahkumıyet Kararı Leonida ile Besim ve Kâmil E- fendiler Galatada Bılırl e kıraatha- nesinde birisine (7 et çakmak taşı satarken cürmü ııııçhıı halinde yakalanmışlardı. Dün Adliyedeki ih- tisas mahkemesinde muhakemelerine deyam edildi. Mahkeme Leonidayı (5) ve Besimi altı ay hapse ve (170) lira cezasına mahküm etmiş Kâmil Efendi hakkındg da beraet karârı vermiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Hasan Bey — Günah değil bezire gânbaşı, A'manlar sizi kaskaaıyorlafı hâlâ bunu anlamadınız ııır.