14 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

14 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Ziraat Bilgisi (*) Suallere Cevaplarım Bakırköyde Beyt: 1 — İnce iplik gibi olan tır- tılları sabahları erkenden topla- yıp ezmekten başka çare yok- tur, 2 — Karanfilin çok sulamak- tan da toprak hizasından çürü- düğü vakidir. 3 — Yapraklar üzerinde hu- sule gelen tozlar bir nevi mantar hastalığıdır. Evvelce yine bu sü- tunlarda tarif ettiğimiz Bordo bulamacı veyahut yüz gram suda eritilmiş iki gram göztaşı suyunu yapraklar üzerine haftada bir defa olar: iki hafta fasıla ile serpiniz. Gaz ve gazli su yaprak- ların teneffüsüne zarar verir. 4 — Tesadüf ettiğiniz böcek- ler faydalı cinstendir. Fidanları- mütekait nıza zarar vermez, bilâkis yap- | raklara hücum eden basraların yumurtalarını yer, 5 — Kurumasının sebebi fazla su verilerek köklerin çürümesin- den ileri gelmiştir. 6 — Toprağa koyduğunuz gübrenin iyi eskimemiş olması yüzünden kurtlar husule gelmiştir. Toprağınızm harcını değiştiriniz. Turfanda karanfil kitabından bir tane alıp karanfilin harçlarını ona göre yapımız. * Uzunköprü'de O. B, B. yet Bahsettiğiniz mesele için ora- daki ziraat memurlarına müracaat ediniz. » İzmirde A, Cemil Beyet 1—Dalyaların dekoratif cinsleri arasında 18 santimetre büyüklü- ğünde çiçek açan nevileri var- dır. Fakat bunları bildirmiş oldu- ğunuz müesseselerde bulamaz- sınız. Bu müesseseler eski cins- lerle meşgul olmaktadırlar. Yeni cinsler arasında otuz santimetre kutrunda çiçek açan nevileri var- dır. Bunları Avrupadan getirtmek mümkündür. Fakat bir sovanın (yumruğu) ancak kırk beş elli franktır. Nakliye ve gümrüğü hesap edilirse beş liradan aşağıya mal olamaz. Altı neviden ibaret olan bu yeni çeşitleri İstanbulda Şamlı hanında fenni bahçıvanlık müessesesi vasıtasile getirtebilir- siniz. 2 — Dalyaların çiçek açtık- tan sonra budanmasına lüzum yoktur. Toprağının harcı kuvvetli oldukca dalya çiçeklerini esir- ğemez. Budama usulü fidanın dal- lanarak çok çiçek vermesi içindir. Fakat vereceği çiçekler küçük olur, 3 — Büyük çiçek almak için fidanda makadar gonca varsa içlerinden en kuvvetlilerinden iki üç tanesini bırakıp diğerlerini saplarının diplerinden kesmelidir. Bol su ve haftada bir gübre ti verilmek suretile maa ve Slm birin Maamafih küçük çiçekli cinsler ne yapılsa fazla büyüyemezler. Lütfi Arif © Ziraat hasvsundaki müşküllerinizi sarumuz. Son Poata'nın (Ziraat mü- tahassısı ) size cevap verecektir. Sıvasta Bir Muhakeme Sıvas (Hususi) — Bundan altı yedi ay evvel karısını bıçakla öldüren tücaardan Mehmet Efen- dinin muhakemesine başlanılmış- tır. Mahkeme iki gün üstüste devam etmiş, birçok şahit din- lenmiş ve bir şahidin celbi için 23 ağustosa kalmıştır. SON POSTA Ağustos 14 Re Edirne Köylüleri Halkevinde Bir Toplantı Yaptılar Koyunculuğun Islahı İçin Tedbir Aldılar Edirne (Husu- si)—Edirne köylü- leri Halkevi bi- nasında bir top- lantı © yaptılar. Bundan evvelki toplantılara ba- karak şu son toplantıda kala- balığı tasvir et- mek haylı müş- kül olur, Herkes söz söyliyenleri dinlemek O için yanlarındaki ar- kadaşlarının o- muzlarına daya- nıyorlardı. Yüz- leri, vatan top- rağının rengine benziyen gayretli ve imanlı köylülerimiz erkenden kasabaya: akın etmiş ve beyaz kuşaklı, aba poturlu kıyafetlerile Halkevi binasının bahçesinde ko- ridorlarında ve salonlarında toplan- Edirnede Halkevi binası feci bir vaziyette bulunduklarını koyunlarının sahipliğini değil, ço- banlığını yaptıkları halde borçtan kurtulamadıklarını, mallarını mu- | kabil (o ( Speculation ) cılardan çektikleri © paraları © vaktinden mışlardı. Bu içtimada şehrimizi ziya-| evvel yemeğe mecbur kalarak rete gelmiş olan üç meb'usumuz da hazır bulunmuşlardı, Vali Salim Özdemir Bey bir hitabe ile söze başladı: “ Trakya köylüsünün, bilhassa oyunculukla iştigal edenlerin pek Malatya'da İki Kardeşi Öldüren | * Adam Yakalandı Malatya, (Hususi) — Geçen- lerde Tezde ir üç deşten Ahmedi ve Mehmedi 3. düren, Mustafayıda ağır surette şa Alinin Akçadağ bir. mağara da saklan- dığı haber alınmış, tedbir alına- rak kaçmasına ve bir vak'a çı- karmasma meydan verilmeden yakalanmıştır. Malatya Hapishanesinden Kaçan Yakalandı Malatya, (Hususi) — Memle- ket hastahanesinde tedavide iken pencereden atlıyarak kaçan hır- sızlıktan mevkuf Keferdizli Ti- mur oğlu Mustafa (Petürkede yakalanmış ve hapishaneye iade edilmiştir. , Aydın'da Dedeköylü Zade Faik B.in Katili Muhakeme Ediliyor Aydın ( Hususi ) — Korçalı mai Yak Berdan Dedeköylü di kadın ir den öldüren Hacı Salih Ahmedin ağır cezada m mesine başlanılmıştır. Katil Ahmet cürmünü itiraf etmekte, fakat kabahati maktule Mr mektedir gergi rm gamdan celbi için ayın yirmi altısına kal mişlır. Aydın Kooperatifinin İ Heyeti dare Aydın (Hususi) — İstifa eden kredi kooperatifi idare heyeti yerine yeni intihap yapılmıştır. Bu intihapta yeni idare heyetine avukat Nöşet ve Osman Nuri Beylerle çiftçilerden Sarayköylü Mustafa, bahçıvan Hafız met ye Hafız İbrahim Efendiler seçil- mişleidir. mallarını yok fiata vermekte bulunduklarını ( söyliyerek © köy“ lünün hükümetten hakiki kre- di ve sermaye müesseselerinden hakkile yadım görebilmsi için el ele e vererek kuvvetli (Birlik) ler | yapmaktan başka gare göremedik- sonra birkaç uyanık köylü birer birer söz alarak koyunculukla ge- çinen köylülerin gönül yaralarını etraflı bir şekil de izah ettiler. Ve bir sene evvel teşekkül oetmiş olan (Koyuncular cemiyeti ) idare heyetine her tür- lü teşebbüs sala- hiyetlerini o vei- mekte (bulurdu! , — idare heyetinin bütün dileklerine can ve gönülden itaat edeceklerini söylediler. Alkışlarla karşılanan bu söz“ lerden sonra taraf taraf birlikler kurulması hususunda bir (çalışma programı) hazırlamak için bu iş- lerde söz ve fikir sahibi olanların ayrılarak tekrar fırka binasında toplanmaları kararlaştırıldı. Ve geç vakte kadar Milli dertler üzerinde erinde görüşüldü... | Tokat Halkevinde Temsil Faaliyetleri Tokat Helkevinde Çoban Piyesi Temsli Edilirken Tokat (Hususi) — Tokat HafKevi temsil şubesi tarafından tarihi ve milli eserlerimizden çoban piyesi e fazla rağbet bulduğu için üç gün temsil edilmiştir. Temsil bir biri arkasına tekrar büyük bir muvaffakiyetle Antalya Halkevi idare heyeti Antalya (Hususi) — Halkevi halk üzerinde sarsılmaz bir sevgi ve alâka uyandırmıştır. Aza ade- di hergün artmakta, herkes Hal kevine girmek, orada çalışmak arzusunu göstermektedir. Ev; hal kın bilgisini arttırmak için neşri- Çine'de Bir Boyacıyı Öldürdüler Çinede Aydın, (Hususi Sarı oğlu esinde Molla Hasan oğlu Yusuf henüz öğre“ e en bir sebeple boyacı aşidi öldürmüştür. Katil ner etmiştir, jandarmalar tara- fmdan aranılmaktadır. yat yapmakta, köylülerle temarı- bi ime e Ev bir ere olim din ve 500 im Halkevi binasının edildikten sonra niyeti da. ha ziyade inkişaf ir Tokatta bir Idam Kararı Tokat, (Hususi) — İki sene evvel Tokadın Beybağı mahalle- sinde Zencirci zade et Efen- diyi öldüren Ekizler Abdüssa- lim ve Sernefer oğlu Ahmedin muhakemeleri (oOikmal (o edilmiş, Abdüsalim on sene ağır hapse, Ahmetidama mahküm olmuşlardır. omşu Memleketlerd. Beru?'ta Papas Ef. yi Döğdüler Berut, (Hususi) — Berut Rum metropolidi, İlya Essalibi Efend' kilişede ruhani bir ayin yaparker, üç kişinin tecavüzüne uğradı, eyice hırpalandı ve dayak yedi. Kilisede bulunanlar O müdahale ettilerse de papas efendiyi zama- nında kurtarmak mümkün ola- madı. Kendisinin sıhhi vaziyeti fenadır. Kıral İbnissuut Ticaret Mukavelesi Yapacak Berut, (Hususi) — Şarki Erden başvekili Abdullah B. Essarraç dün Ammandan buraya geldi. kendisile konuştum: — Türkiye e bir ticaret mukavelesi akti teşebbüsündeyiz. Komşularımızla münasebetlerimiz tabiidir. Geçen haftada Kıral İbnissuut ile bir dostluk mukave- lesi aktedilmiştir, dedi. Yarım Kalmış Bir Suikast Berut (Hususi) — Suriye Ma- liye Vekili ve esbak Osmanlı demiryolları komiseri Şakir Nime- tullahüşşabani Bey aleyhine bir suikast tertibatı (okeşfedilmiştir. Mücrimler tutulmuştur. (1600) Senelik İneli Bulundu Kahire, (Hususi) '— Fiyom civarındaki eski bir Kıpti mabe- dinde üçüncü milât asrında ya- zlmış bir incil bulunmuştur. Bu incil şimdi Amsterdama götü- rülmüştür. İlim alemi (1650) sene evvel yazılan bu kitaba büyük bir ehemmiyet vermektedir. Bu incili sahibi üç sene evvel bul- muş fakat elimden alirlar diye kimseye (o göstermemişti. (Kitap bugünkü kitaplar gibi ciltlenmiş (110) sayfadır. Kitabın sonundan yalnız (30) sayfa noksandır. Mısırda Esrar kadehe. İskenderiye (Hususi) — İsken- deriye gümrük muhafaza memur- ları büyük balıkçı kayığı içinde bin kilo kadar esrar ve afyon yakalamışlardır. Kayığın içinde ) İtalyanla bir Türk vardır! anlar bu uyuşturucu maddeyi ( Belbis ) vapurundan aldıklarını söylemişlerdir. İskenderiye polisi kaçakçı | İtalyanları muhakeme edilmek üzere İtalya konsölos- hanesine © vermişlerdir. Türkün kaçakçılıkta alâkası tespit edile- mediği için serbest bırakılmıştır. Surye Korku Ve Heyacan İçerisinde m (Hususi) — Son günlerde > en e ap ka bileleri büyük bir korku ve he- yecan içerisindedirler. Buna da sebep Ermenilerin silâhlagmasın- dan ve İraktan Suryeye iltica için harekete geçen ( Nasturi ve — ) az m m ie etmelerin ork- J bebezin Fransız kuvvetleri ii ve kismen tirenle Demirpapı ve şark istikametini tahşit etmektedirler. Bilecik Avcılarının Ziyafeti Bilecik ( Hususi) — Avcılar Cemiyetinin ağustosun ilk cuma günü vermiş olduğu kır ziyafeti. el olmuştur. Hemen he- ütün Bilecikliler bu ziyafete davet edilmişlerdir. Vali Ali Kemali Bey başta olmak üzere atış yapılmıştır. Öğle ve akşam zamanları avcılar tara- fmdan keklik, tavşan vurularak mükemmel bir ziyafet verilmiş ve memleket havalarile raksedilerek güzel bir gün yaşanılmıştır.