14 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

:Lı'lgan Harrğveyr Amerika'da Çok Sevildi Avrupanın en güzel ve şirin yıldızı Lilyan Harvey şimdi Ame- rikada yeni filimler çevirmekle meşguldur. Son gelen sinema ga- zetelerinde okuduğumuza göre, güzel Lilyan Amerikalılar tarafın- dan çok beğenilmiş ve çok sevik- miştir. O kadar ki Lilyan Ameri- kaya ilk ayak bastığı gündenberi hergün yüzlerce mektup almakta- dır. Şayanı dikkattir ki bu mek- tupların çoğunu genç kızlar ve bir kısmını da yaşlı madamlar göndermektedir. Buna — mukabil erkeklerin gönderdiği mektuplar daha az bir yekün tutmaktadır. Kendi hesabına — bakılacak olursa Lilyan Harveyin bir ayda aldığı mektup adedi 3000 4 — te- cavüz etmektedir. Bir Yıldız Hastalandı Maruf Amerikalı yıldızlardan Dik Povl geçenlerde stüdyoda bir filim çevirdiği sırada birden- bire hastalanmış, baygın bir hal- de hastahaneye kaldırılmıştır. Ceki Kupar Kovboy Küçük yıldız Ceki Kuper ya- kında bir Kovboy filmi çevire- cektir. Bu filimde küçük yıldıza meşhur erkek yıldızlardan Jorj Bankroft arkadaşlık edecektir. Meşhıîıî Komik _Şatagon Sinema, Tiyatroyu Sesli sinema çıkalıberi tiyatro hergün biraz daha zarar görmektedir. Sinema yüzünden yalgız tiyatrolar değil, ayni zamanda muzikalı varyete numaralarının yapılmakta olduğu Müzik - Holler de hayli zarar görmüşlerdir. Çünkü sesli filmlerden birçoğu bunların birer taklidi gibidir. İşte burada gördüğünüz bir film parçası bunun bir misalidir. Bu filmde tıpkı Muzik - Hol sahnelerinde olduğu gibi âr 250>ge_nç kız lı_ir arada oyıımıktı_djr. Fena Halde Hastalandı Doktorların Sözlerine Bakilırsa Deli Olması Bile Muhtemeldir Holivut ( Hususi ) — Bütün dünya sinema meraklılarının pek iyi tamdıkları ve Düztaban ile Bastıbacak diye andıkları İskan- dinavyalı komikler (Pat ve Pata- şon) nihayet biribirinden ayrıl- mışlardır. Bunun sebebi, Pataşo- nun ansızın hastalanmasıdır. Pata- şon bir müddet evvel sinir hasta- hığına tutulmuş ve kendisini mu- ayene eden doktorlar tarafından çalışmaktan — menedilerek — bir sanatoryomda tedavi altına alın- mıştır. Pat ile Pataşon son zamanlar- da önümüzdeki mevs'm için bü- yük bir filim çeviriyorlardı. İşin yarıda kalması Pataşonun fena halde canını sıkmış ve senelerce beraber çalıştığı, bir an bile yanın- dan ayrılmadığı arkadaşı Pat'a : “Ne olursun, filmi tamamlarım, hastaneye ondan sonra yatarım ,, demiştir. Pataşonun bu sözlerinden son- ra kendisini tedavi eden doktor- lardan biri de : “ — Eğer böyle bir çılgınlık yapacak — olursanız. film ikmal olunmadan — sanatoryoma değil, bir tamarhaneye gideceğiniz mu- hakkaktır. ,, demişlerdir. Hem dostunun sözlerini, hem de doktorun sözlerini büyük bir dikkatle dinleyen Pat ise şu ce- vabı vermiştir: “ Filimden de vaz- geçerim, eğer icabederse kum- panyay# tazminat da veririm, fa- kat sıhhatinizin daha fazla bozu- masına katiyen razı olamam.,, Pataşonun hastalığından, uzun müddet tedaviye muhtaç olma- sından ve nihavet Pataşon ile Pat ve doktor arasında geçen bu İ | muhavereden haberdar olan film kumpanyası dehşetli surette telâ- şa düşmüş ve Pataşonun yerini tutacak bir adam aramıya baş- lamıştır. Nıiııyet rejisörlerin ve (komis- yoncuların) hararetli faaliyetleri neticesinde Pataşona biraz ben- ziyen Gans Petersen isminde bir Danimarkalı bulunmuştur. Dani- markada iyi bir şöhret kazanmış olan bu adam, Pataşonun vazifesi kendisine teklif edilince evvelâ hayret etmiş, fakat sonra: Böyle şerefli bir vazifeyi tabii büyük bir memnuniyetle ka- bul ediyorum. Fakat Pataşonun yerini tutabileceğimi hiç ümit et- miyorum, — neri ben, nerede Pıtltonl Onunla beni mukayese etmek dünyada en büyük haksız- hık olur. kü o, bence eşi bu- lunmıyan sanatkârdır. Bu vaziyet — karşısında ne yapacağını şaşırtn Pat, filmdeki rolünü değiştirmek istemiş, fakat kumpanya direktörü : ( Halk size ve rollerinize alışmıştır. Bu röllere devam etmenizi bekliyorlar, de- miştir. * Bu sene Kaliforniya plâj- larında yeni bir moda daha çıktı. Bu modayı pek cafcaflı bir şey zannetmeyiniz. Sadece şemsiye modasıdır. İlk defa güzel ve şirin yıldırz. Mari Karlizl tarafından ortaya atılan bu hareket herkesi çarçabuk sarmıştır. Halbuki me- sele pek basittir.. Çünkü cici Karlizl'in kullandığı şemsiye mi- kadan yapılmıştır. Plâjlarda kul- lanılan bu mika şemsiye güneşin keskin ışığını söndürüyor ve vü- Dorotea yor Varlırıırı&non;;ı Mi Sevgilileri Vefasız Çıktı Bundan tam on iki sene evvel dünyanın en güzel erkeği sayılan Rodolf Valentino ölmüş ve bir müddet sonra bütün eşyaları me- zat suretile satılmıştı. Bu eşyalar Rudolf Valentinonun prestişkâr- ları tarafından hakiki kıymetin- den çok fazla bir para verilerek adeta yağma edilircesine bir kaç saat zarfında satılmıştı. Bu eşya- lar arasında bulunan Rudolf Va- lentinonun bindiği hususi otomo- bil hakiki kıymetinden çok fazla- ya, yâni tam 25000 dolara peres- tişkârlardan bir iliz. kadını tarafından alınmıştı. Şimdiye ka- dar sekiz on elden geçen bu oto- mobil nihayet geçen gün 500 do- lara satılmıştır. Bu vaziyet Rudolf Valentino için yanıp tutuşan kalplerin azal- mış olduğunu göstermektedir. Rudolfün ölümünden — sonra ıçıol yüksek bir ::rede satılan usüsi — piyanosu Geçen n Holivımı"zıknı mezada çık::l- mış, gariptir ki müzayede daire- sinde iki gün kaldığı halde piya- noya bir tek müşteri bulunmamış ve nihayet ihtiyar bir kadın hur- da fiatile almıştır. Bu iki hâdiseyi mevzuu bahse« den Amerika gazeteleri, kadın kalbinin 'çok vefasız olduğunu yazıyorlar, WECe —-. —— Üç Film Çevirecek | “ Mektepli kızlar ,, ismindeki filmile çok büyük bir şöhret ka- zanan esrarengiz Âlman yıldızı Dorotea Veyk şimdi Amerikada- dır. Bu cazip yıldız. üç yeni film çevirmek üz e. dolgun ücretli bir mukavele imzalamıştır. cudün baştan başa simsiyah yan- masının önüne geçiyor. Güneşin ışığı ve harareti mikanın şeffaf kısmınden sözüldüğü için vücude hafif bir esmerlik gelmektedir. Veyk — | Sılvıya Sidney At? Ortadan Kayboldu Çevirdiği Filim Yarıda Kaldığı İçin Kumpanya zarara Uğradı Amerikan sinema âlemi bir yıldızın ihdas ettiği , yeni bir garip vaziyetin dedikodusunu ya- pıyor. Bu yıldız Silviya Sidney dir. Moris Şövalye ile beraber mühim bir film çeviriyorlarken bir gün Mis Sidneyin Holivuttan kaybol- duğu öğrenilmiştir. Alâkadar film kum, anyasınm telaş ve müracaati, dostlarının heyecanlı araştırmaları neticesinde Mis Sidneyin kimseye haber vermeden tayyare ile Nev- yorka hareket ettiği, oradan da Avrupaya gideceği öğrenilmiştir. Halbuki Mis Sidneyin böyle ani olarak Avrupaya hareketini icap ettiretek hiçbir sebep olmadıktan başka film yaptıran müesseseyi de yet müşkül vaziyete sokmuştur. süııkil Mis Sidneyin Moris Şövalye ile beraber çevirdiği film kısım- larını tekrarlamak — için 100 bin dolar sarfetmek, ayrıca b.. film yıldızı bulmak lâzım olduğu gibi Moris Şövalyenin Mis Sidneyle beraber çevirdiği kısımları tek- rarlattırmak için de mühim bir tazminat vermek icap eylemekte- dir. Film yıldızlarımın şimdiye kadar bir haylı garabetleri görül- müştü. Fakat Mis Sidneyin yap- tığı gibisine şimdiye kadar hiç tesadüf edilmemişti. Bir yığın dedikoduyafsebep 'olan bu firar hâdisesi hakkında türlü türlü şayialar yol almıştır. Bu şayialara inanmak lâzımgelirse Moris Şövalye bu güzel yıldıza izdivaç teklifinde bulunmuştur. Halbuki Sillviya gönünü beşka | bir erkeğe vermiş ve bu teklifi reddetmiş olmak için kaçmak kararını en kestirme yol olarak bulmuştur. Buna mukabil Moris Şövalye, isminin karıştırıldığı bu şayiayı şiddetlk — reddetmiştir.. Çünkü Moris, karısını boşadıktan sonra başka — bir yıldız. ile evlenmek kararını vermiş bulunmaktadır. Bununla beraber firar hâdise- sinin hakiki sebebini öğrenmek mümkün olamamıştır. Hiç yoktan büyük bir masrafa girmek mec- buriyetinde kalan sinema kum- panyasının Mis Sidney aleyhinde eTrem aai ran Dünyanın Bir Ucunda Güzel yıldızlardan Kate fon Naji yakında “dünyanın bir ucun- da,, isimli bir filim çevirmek için angaje « lilmiştir. Bu filimde kendisine erkek yıldızlardan Şarl Vanel, Piyer Blanşar ve Labri refakat ede- ceklerdir. Bu filim hem fransızca, hem de Almanca olarak çevwri- lecektir. Propaganda Filimleri Son zamanlarda Almanyada olduğu gibi Fransada da xziraat, sıhhat ve iktısat mevzularına ait propaganda — filimleri yapılmıya başlanmıştır. Bu filimlerde meş- hur kadın yıldızlar da ryol ak maktadır.