19 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

19 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

*SON POSTA Dünkü yüzme şampigona müsabakalasıma iştirak eden sporcular bir arada Türkiye Yüzme Şampiyonlu- ğu Müsabakaları Neticelendi İstanbul —ârinci, İzmit ikinci İstanbul, 18 (A.A.) — Türki- | ye yüzme birincilikleri dün öğle- | den sonra Büyükdere yüzme ha- vuzunda yapildi. Bu birinciliklere eçen sene iştirak eden İstanbul, ür, Kocaeli ve Bandırma mın- takalarından maada ilk defa ol- mak üzere Ankaralı yüzücüler de iştirak ediyordu. Büyük bir intizamla cereyan ettikten sonra yine büyük bir muvaffakıyetle biten bu müsaba- kalarda alınan neticeler şunlardır: 100 metre serbest: Bu yarışa İzmirden Alp, İs- tanbuldan Orhan, Bandırmadan Şakir, Kocaeliden İsmail Beyler iştirak ediyorlardı. Neticede İs- tanbuldan Orhan Bey 1.13.1 ile birinci geldi. Bandırmadan Şakir Bey ikinçi, Kocaeliden İsmail Bey üçüncü, İzmirden Alp Bey dör- düncü oldular. 100 metre sırtüstü: Bu yarışa Ankaradan Azmi, İzmirden Salâhaddin, İstanbuldan Orhan, Bandırmadan Şamil, Ko- caeliden Haydar Beyler girdiler. Neticede — Kocaeliden Haydar Bey 1.36.6 ile birinci, İstan- buldan Orhan Bey ikinci, Bandır- madan Şamil Bey üçüncü, İzmir- den Salâhaddin Bey dördüncü, Ankaradan Azmi Bey beşinci oldular. 200 metre kurbalama: Ankara ve İstanbul mıntaka- ları bu yarışa iştirak etmiyordu. Neticede İzmirden Alp Bey 3.19.8 - yeni Türkiye rekoru - ile bi- rinci, Kocaeli mıntakasından Yu- suf ikinci, Bandırma mıntakasım- dan Hüseyin Bey üçüncü oldular. 200 metre serbest: Bu yarışa Ankara mıntakası iştirak etmedi. Neticede: İstan- buldan Saffan Bey, 2.50.6 - yeni Türkiye rekoru - ile birinci, İz- mirden Rasim Bey ikinci, Koca- eliden İsmail Bey üçüncü, Ban- dırmadan Mehmet Bey dördüncü oldular. 400 metre serbesi: İstanbuldan Mehdi Bey 6.35.2 ile brinci, Kocaeliden İhsan Bey ikinci, İzmirden Alp üçüncü, Bandırmadan Ali Osman Bey dör: 3cü, Ankaradan Ab- dullah Bey beşinci oldular. İstan- buldan Salim Bey bu yüzmeye rekor için ve müsabaka harici olarak iştirak etti ve 6.20.6 ile yeni bir Türkiye rekoru yaptı. 4 X 200 bayrak: İstanbulun, Agâh, Toma, Lili, Saffan takımı 14.34.6 ile birinci Kocaeli ikinci, İzmir üçüncü, Ban- dırma dördüncü oldu. Ankara iştirak etmedi. 1500 metre serbest: Ankara bu müsabakaya gir- medi. Kocaeliden — İhsan 25.4.8 ile birinci, İstanbuldan To- ma ikinci, İzmirden Rasim üçün- cü, Bandırmadan Sabrı dördüncü geldiler. Müsabaka harici iştirak eden Salim Bey eski rekoru kır- dı ve 25444/10 ile yeni bir 'Türkiye rekoru yaptı. Türk bayrak yarışı: Ankara, mıntakası bu yarışa iştirak etmedi. Neticede: İstanbul 6.33.4 ile birinci, Kocaeli ikinci, İzmir üçüncü oldu. Bandırma diskalifiye edildi. Atlama: İstanbuldan Ahmet Bey 84.62 puvanla birinci, İzmirden Rasim Bey ikinci oldu. Umumi tasnifte İstanbul 107 puvanla birinci, Kocaeli 84 pu- vanla ikinci, İzmir, 53 — puvanla üçüncü, Bandırma 37 puvanla dördüncü, Ankara dört puvanla beşinci oldular. At Yarışlarının Dördüncü Haftası İstanbul at yarışlarının dör- düncüsü de dün, yine kalabalık bir seyirci kütlesinin önünde ya- pıldı ve hayli heyecanlı oldu. Ne- ticeleri yazıyoruz: Birinci koşu satış koşusu idi ve 11 hayvan iştirak etti. Birin- ciliği Ahmet Ef. nin “Tayyar, 1 ikinciliği Prens Halim Beyin “İb- ninnur,, ÜG“H:NSİI Tevfik Beyin “Sada, S1 kazandı. € Yerli ve yarım kan İngiliz atları arasındaki ikinci — koşuda Ahmet Fikret Beyin “Yıldınm,, 1 birinci, Emin Salih EFf. nin “Klas, t ikinci ve Prens Halim Beyin “Semir,, i üçüncü geldi. 'Taylar arasında yapılan Üçün- cü koşuda birinciliği Ahmet Fik- ret Beyin “Marmara,, sı, ikincili- ği Emir Salih Ef. nin “ Ece ,, si ve üçüncülüğü de yine Emir Sa- lih Ef. nin “Kösem,, i kazandı. Dördüncü koşuda Akif Beyin “Bekâr,, 1 birinci, Fikret Beyin “Piper,, i ikinci geldiler. Son koşuda ise Mehmet Beyin “Sümbül,; G birinci, Mehmet Ef. nin “Şen,i ikinci ve yine Mehmet Ef. nin “Leylâ,, sı üçüncü oldu. Mülekette Spor * DüzceGen;l;ıâluSpor- cularını Mağlüp Ettiler İzmit Ve Adapazarı Muhtelitleri Ara- sında Bir Kupa Bolu, ( Hususi ) — Bu ayın onuncu günü şehrimizde müstes- na bir spor heyecam yaşadık. Şehrimiz Halkevi spor şübesi ta- rafından Düzce Gençler Birliği sporcuları, bir maç yapmak üzere çağırılmışlardı. Bu daveti mem- nuniyetle kabul eden Düzce fut- bolcuları şehrimize muvasalâtla- rında Halkevi mensupları ve halk tarafından samimiyetle karşılan- dılar. Neticesi herkes tarafından merak ile beklenen müsabakaya cuma günü saat dörtte başlandı. Maçın yapılacağı Karagözler ça- yırının etrafı kalabalık bir seyirci kütlesile çevrilmişti. Düzce takı- mı sahaya şu şekilde çıktı: Ni- hat - Abmet, Şeref - Mahmut Emin, İbrahim, Celâl - Beduş, Siyavş, Mustafa, Mahmut, Münir. Bolu takiımı da şöyle teşkil edilmişti: Raci - Mustafa, Hakkı - Suat, Mehmet, Yakup - Ziya, Kâni, Ferit, Meki, Tahir. Oyuna Mülâzim Reşit Beyin | hakemliği ile başlandı. İlk akmı Düzceliler yaptılar, fakat top dışarıya çıktı. Müteakiben Düz- celiler birkaç akın daha yaptılar, Buna mukabil Bolu gençleri de akınlar yapıyorlardı. Bir aralık Düzceliler hâkimiyeti ele aldılar. Neticedeoyun 1-2. Düzce takı- mının galibiyetile hitamj buldu. Maçtan 'sonra Halkevi spor şubesi tarafından elli kişilik bir çay ziyafeti tertip edildi. Ziya- fette Halkevi reisi Mithat Bey tarafından gençlere hitaben güzel sözler söylendi. Düzceliler müte- akiben memleketlerine döndüler. Düzce, ( Hususi ) — Bolu'da kazandıkları muvaffakıyetten son- ra şehrimize dönen futbolcuları- mız bütün halk tarafından hara- retle karşılandılar ve alkışlandılar, Adapazarında Spor Adapazarı, ( Hususi ) — Pek yakında İzmit ve Adapazarı muhtelitleri arasında Halkevi ta- Maçı Yapılacak rafından bir kupa maçı tertip edilecektir. Ötedenberi kuvvede kalan bu hususun bu defa fiile çıkacağı kuvvetle muhtemeldir. Bu maçtan sonra Kocaeli muhte- litinin teşkil edilerek hariçten en kuvvetli takımlarla temas edilmesi düşünülmektedir. Deniz müsabakaları aolayısile Beykoz takımının Adapazarına gelmesi eylüle bırakılmıştır. Fenerliler Yalova'ya Gidiyorlar Fenerbahçe kulübü tarafından yarın için cazip bir deniz gezin- tisi tertip edilmiştir. Kulübün bugüne kadar- kazandığı şampi- yonluk ve birincilikleri kutlula- mak maksadile yapılmakta olan bu gezintiye bütün Fenerliler - iş- Hirak edeceklerdir. Tenezzüh için Akay idaresinin (Pendik) vapuru kiralanmıştır. Vapur yarın saat 13 te köprüden kalkacak, Kadı- köyüne de uğranılmak - suretile Yalova'ya gidilecek, orada eğ- lenceler, yüzme ve tenis müsaba- kaları yapılacaktır. Almanya'da Futbolcular Müthiş Bir Kaza Geçirdiler Berlinden bildiriliyor: Yukarı Palatına da Nömberg- de yirmi iki kişiden mürekkep bir futbolcu kafilesini getirmekte olan bir kamyon devrilmiştir. İçindeki- lerin hepsi yaralanmıştır. Bunlar- dan birkaç tanesinin yaraları ağırdır. Bir tanesinin de hayatı tehlikededir. Av Sporu Denizli, 18 — Halkevi avcı- lar kolu 200 kişilik bir avcı ka- filesile bugün Gerzile mevkiinde avcılar bayramımı yapmiş ve av- Düzce ve Bolu futbolcuları bir arada