22 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Süyfa — lHaIkın Sesi ; Türkiyenin Sulh Siyaseti Memleketimiz Avrupada ve Bal- kanlarda sulh nüzimlığı — yapıyor. Bu hususta halkımız diyor ki: Cevat Bey (Sulfanhamam Tapalyan han 19) Türkiyenin takip ettiği iyi ve sulh- €u siyaset birçok devletlerin alâkala- rını çekmiştir. Fransız devlet adamı M. Heryo memleketimizde, İsmet Paşa yakında Sofyaya gidecek. Yunan Başvekili Ankaraya gelecek. Funların hepsi dürüst siyasetimizle Balkanlarda ve hatta Avrupada başlı başına bir sulh âmili olduğumuzu gösteriyor. * Yuda Efendi (Sirkeci Kum meydan sokağı 18) Cümhuriyet Türkiyesi son zaman- larda Şarkta ve Balkanlarda nâzımlık rolü yapıyor. M. Heryo Türkiyeyi rdükten sonra genç olsam gelir ürkiyede çalışırdım diyor. Demek ki Heryo Türkiyede bir ve uğra- bit İaliyeti görmüş. Bu gerefii binada disinin de bir say histesi bulun- istemiştir. Biz. Museviler hü- kümetimizin bu muvaffak ve sulhçu siyasetini bütün kalbimizle alkışlarır. * İsmail B. (Beykoz Çayır caddesi 32) — Balkanlar, içia için kaynıyan tehlikeli bir hnng b:ııe— T H’:lr:ler ekseriyetle buradan çıkar. Yakında Sofyayı ıl aret edecek olan İsmet Paşa ihtilâfların halline tavas- sut ıdıedıln. Türkiye, kendisi sulh- perver olduğu gibi sulhü temin hu- susunda da pek nafiz bir kuvvet olmuştur. Bu bizi sevindirecek şerefli bir vaziyettir. İlyas B. ( Sultanahmet İşık mağa- zası ) Japonya, İngiltere, Amerika silâb- lanma müsabakasına girişiyorlar. Bu silâhlanmayı beğenmiyen ve tenkit eden bir hareket başlamıştır. Bu işte en mühim vazifeyi de Türkiye ahyor. Mühim siyaset adamları arka arkaya memleketimize geliyorlar. 24 Saatin Hâdiseleri Fındıklıda - karpuzcu — Azizin karpuz sergisinde 110 gram esrar bulunmuştur. * Lângada oturan kolanyacı Ethem Ruhi Beyin 4 yaşındaki kızı Selman 5 metre yüksekliğin- deki tarasadan düşerek yırılın— mi 'ş Tahtakalede İzrail Efendi- | nin kezap deposundan yangın çıkmış herman söndürülmüştür. * Şoför Feridun ve Nihadın otomobilleri Arnavutköyünde a- kıntı buraunda çarpışarak her iki otomobil de hasara uğramışlardır. * Limanda bulunan Stella Ditalye vapurunda çalışan amele Zeynelin üzerine bir balye düşe- rek ağır sürette yaralamıştır. Herp Malüllerinin İçtimar Önümüzdeki cuma günü lıırp malülleri Üniversite konferans sa- lonunda bir içtima yapacaklardır. l ! SON POSTA b DAHİLİ HABERLER Ağııiııı 22 Maliyede Yeni Tayinler Tayinler Âli Tasdika Arzedildi 1300 Kişi Memuriyet istedi Yeni maliye teşkilâtında İstanbul tahakkuk müdürlüğüne Adana defterdarı Talât, dürlüğüne Ankara defterdarı Salim, Beyoğlu ta- Sımııuı Merdan Zeynelâ- Beyoğlu defterdarı Rıza, — Üsküdar tılnklnık müdürlüğüne Âmir, tahsil müdürlüğüne Maliye merkez guebe MŞ&,Dıııg.mthnnveDuphıne ııhd.ür— :ifhe Fuat Beylerin tayinleri dün âli tasdika arze- M.îllı Emllk lldürlhgüm Mılıye Vekâleti Em- hakkuk bidin, tahsil mi Yeni Otomobil Plâkaları tahsil mü- Ali lâk Müdür Muavini Münür Bey, Pul Müdürlüğüne Hariciye Vekâleti Muhasebe Müdürü Abdülkadir beyler tayin edilmişlerdir. Yeni müdürlüklere tayin edilenlerin hepsi İstanbula gelmişlerdir. Yalnız Av Vergileri Müdürlüğile Muhakemat henüz kimse tayin edilmemiştir. Yeni teşkilâtta memuriyet almak için 1300 kişi müracaat etmiştir. Bunların 100 nü yüksek tahsil görmüş gençler teşkil etmektedir. bulun memurhn 1100 kişi olacaktır. Müdürlüğüne Yeni kadronun ]Tayyare Bayramı |Yalova'da Çekirge Nasıl Tes'it İki Ay; Kadar Değiş- |Edilecek tirilecektir Yeni otomobil — plâkalarının hepsi beyaz olacaktır. Yalnız taksi plâkalarında bir (T ) harfi bulunacaktır. Yeni plâkalar bir müteahhide ihale edilmiştir. İki aya kadar hazırlanacak ve ikişer liraya —seyrüsefer — idaresinden temin edilecektir. Zahire Borsasında Dün Anadoludan — İstanbula 41 vagon buğday gelmiş ve iyi yedi buçuk santimden satılmıştır. Tiftik, yapağı üzerine iş olmakta Avrupa ve Rusyaya - mal sevke- dilmektedir. Ayakkabıcılar Cemiyeti Ayakkabıcılar: cemiyeti, ya- kında bir içtima yaparak şehri- mizdeki 20 bin ayakkabıcı esna- fını, cemiyete kayde çalışacaktır. Bundan başka bir meslek mek- tebi açılması için lâzımgelen yer- lere müracaat yapılması da karar- laştırılmıştır. Cemiyet yakında bir esnaf kooparatifi tesis ederek kösele, deri ve saire satışına başlıyacak ve yeni ortaklar temin ile ser- mayeyi tevsie çalışacaktır. Yakında Üzümler Çoğalacak İstanbulda ekim vaziyeti bu sene çok iyidir. Yalnız bu sene üzüm mahsulü biraz geç yetişmiş- tir. Üzümcüler fazla masraf yap- miya mecbur olmuşlardır. İstan- bul üzümü yakında çoğalacaktır. 30 Ağustos Tayyare bayramı hazırlıkları bitmiştir. Merasime çarşamba günü saat 9,15 de baş- lanacak, Kolordu karargâhında bayramlaşma yapılacaktır. Saat ondan itibaren de Üni- versite meydanında, askeri kıtaat, mektaplef polis ve itfaiye kıta- larının ve şehir teşekküllerinin resmi geçidi başlıyacak, nutuklar söylenecek, şehir gezilecektir. Geceleyin de asker ve talebe tarafından fener alayları tertip Üniversitede Münhallere Tayinler Yapılmak Üzeredir Üniversite idare heyeti dün Üniversiteye alınacak yeni ele- manlar hakkında tetkikatta bu- lunmuştur. Toplamışa talim ve terbiye heyeti reisi İhsan Bey de iştirak etmiştir. Münballere yeni tayin- ler yapılmak üzeredir. Maarif Müsteşarı Ankaraya Gitmedi Dünkü gazeteler Müsteşar Ve- kili Avni Beyin Ankaraya dön- düğünü yazmışlarsa da bu haber doğru değildir. Avni Bey dün Üı::mteyc gelmiş, bir müddet meşgul — olmuştür. Bu günlerde Ankaraya dönecektir. Türklüğü Tahkir Türklüğü tahkır etmekle maz- nun Gıyasettinin muhakemesi bit- miş, bir sene sekiz. ay hapse mahküm olmuştur. Kalmadı Tarla Fareleri De Öldü Dört senedenberi Yalovada çekirgelere karşı açılan mücadele nihayet bulmuş, Yalovada tek bir çekirge kalmamıştır. Tarla fare- leri de tamamen ölmüş ve müca- deleye lüzum kalmamıştır. Eroinciler Mahkemede Dün esrar ve eroin kaçakçılı- gile maznun Şükrü, Hüseyin, Yani, Jozef, Perikli, Hüseyin, Avram, Yani, Hıristo, Hans, Ah- met, Kâzım, Osman, Neş'et Efen- dilerle Roza, Katina Hanımlar sekizinti — ihtisas — mahkemesine sevkedilmişlerdir. Bunların mevku- fen muhakemelerine” başlanmıştır. Musikişinaslar Esnaf Değilmiş! Zabıtai belediye memurları saz çalan ve şarkı söyliyenlerden es- naf cüzdanı aramış ve cüzdanı olmıyanları işten menetmişti. Ye- ni Türk musiki taavün cemiyeti Musiki san'atkârlarının esnaf ol- madıkları hakkında Vilâyet idare heyetine ve mahkemeye müracaat âyet idare heyeti ve mah- keme musikişinasların esnaf ol- madığına ve kendilerinden cüz- dan aranmamasına karar — ver- miştir. Feci Bir Kaza Taksimde Bostan sokağında Fotinin demirci dükkânında çırak Necati ile Foti çalışırlarken celle- rinde ne olduğu belli olmıyan bir madde iş'iğal etmiş her ikisi de ağır surette yaralanmışlardır. [ Günün Tari/ıl Viyanada Türkler- den Kurtuluş Bay- ramı Yapılıyor Viyananın Sadrazam Kara Mustafa Paşanın muhasarasından kurtulduğu günün 250nci yıldönümü olan 12 eylül günü Viyanada büyük, merasim yapılacak, hristiyan garbın müslüman şarka galebesi adlı bir ayin icra edilecektir. Ayrıca Viyanada ve diğer şebirlerde Türklerden kurtuluş adlı şenlikler icra edilecektir. Şenliklâre Fransız, İngiliz, 'a, İspanya, Le- histan vesair devletlerin murahhasları iştirak edecektir. Şoförlerin Kasketleri Şoförlerin numaralı kasket giyme- leri emredildiği halde birçok şoförle- rin bu emre riryet etmedikleri gö- rülmektedir. Numaralı kasket giymi- yen şoförler şiddetle tecziye edile- cektir. Bu Sabahki Sis Bu sabah şebrimizde saat beş buçuktan itibaren kalın bir sis baş- lamış saat sekize kadar devam et- mibtir, sis yüzünden vapur seferleri intizamını kaybetmiştir. Osmanlı Bankası Müdürlüğü Osmanlı Bankasının Türkiyedeki umumi Mmüdürlüğüne, şimdiye kadar muavinliğinde bulunmuş olan M. A. H. Reid tayin edilmittir. Bankanın imtiyaz müddetinin tem-: didi üzerine M. A. H. Relid'in umumi müdürlüğe — tayinine hükümetçe de muvafakat edilmiştir. Evkaf Maaş Verdi Evkaf. Müdürlüğü — Ağustos maaşlarını dün ve evvelisi gün dağıtmıştır. Evlııfldınıibı—dıı Zeytin Hastalığile Mücadele Kartal zeytinliklerinde hastalık görülmüş ve 70 bin zeytinin Hal İnşası İçin İstikraz Belediye hal inşası için bir imti- yazlı şirketten 200 bin lira istikraz etmiştir. Bu şirketin hangi şirket ol- duğu malüm değildir. Hal Cümhuriyet bayramına kadar yetiştirilecektir. Akıl Doktorluğu Kongyresi Şehrimizde Balkan milletleri Taba- betiakliye ve asabiye kongresi e nazaktır. Hazırlıklar yakında bit cektir. Efgan İstiklâlinin Yıl Dönümü İstanbul, 21 — Efganistanın istik- Tâlinin yıldönümü dolayısile büyük elçi Sultan Ahmet Han tarafından Tarab- yada Tokatliyan oötelinde büyük bir müsamere tertip edilmiştir. Sefir Hazretleri refikalarile bir- likte: misadirlerini - izaz ile- meşgul olmuşlardır. Bale son zamanlarda verilenlerin en ziyade muvaffak olan- larından biridir. — Ne olacak Hasan Bey, Sorbon- da Türk. ıeıleılyd için bir kürsü Son Postanın Resimli Hikâyesi: — Türkün — hakiki mabiyeti ile tanmmasını teklif — etmeyi ıudîiıı yıpıbılıı- Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: HııınB.—Ohlde den teşekkür ederiz, — Çalışacağım Hasan Bey, malümya sevişmek anlaşmakla, anlaşmak ta tanışmaklfa kabildir. YA