30 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

| Kara Cehennem B Her Hakkı Mahfuzdur Her Hakkı Mahluzdur Tefrika No, 7 « B z.ı&rtık Sefaletten Kurtulacaksın Gel Zengin Bir Efendi Güzel Bir Kız Arıyor—x muş, Hanımlar Gibi Yaşayacaksın —| — Kız geldi mi?. Mehmet Bey, geniş bir nefes — almıştı. O ekseriya pek inatçı — olan Padişahın öteki kız üzerinde — (İsrar etmesinden korkuyordu. Bü- /— yük bir sevinçle cevap verdi: — Evet velinimetim; içeride hazır.. Ve fermanı şahanenize — Muntazırdır. j Mahmut, derhal cebinden altın işlemeli yarım daire şeklindeki tarağını çıkarmış, sakalını tara- /— ;yarak kendine çeki düzen vermiye — başlamıştı. — Arzuyu şahanemiz pek ye- — rini bulmadı amma, ne ise,. Bari — kız güzelce bir şey mi?.. Artık fırtınanın tamamen geç- tiğine emin olan ve sevincinden kabına sığamıyan Mehmet Bey, — Mübalâğalı el hareketlerile cevap verdi : | — Şevketlim!.. Eğer şu gök — kubbenin altında bir başka eşi, menendi varsa.. boynum kıldan “ünce, kılıçtan keskin... — İkinci Mahmut bu tavsiften — birdenbire gevremişti. Ağzı, ge- nişçe bir tebessümle yayılarak Bordu : , — Gözleri siyah mı?.. İ — Hemde İzmir siyahı, şev- — ketlim.. tamamen tab'ı şahanenize 3 Tam, Mehmet Bey kapıdan — çıkıyordu. Mahmut onu durdurduü: . — Mehmet!.. — Ferman.. efendimiz... — Kız, bizim kim olduğumuzu bilmiyorya?.. t — Hayır efendimiz.. Hem, ne — münasebet?... ğ — Öyle ise, şimdi kız bizi — kim olarak tanıyacak. — Haşa.. haşa, efendimize is- — mat lâyık değil amma, eğer ten- sip buyuvursanız.. Birkaç kere — kullandığımız ismi kullanalım. y — Yani şu.. Mısırçarşısı aktar- lar kâhyası İbrahim ağa, — Evet efendimiz. p — Münasip... Şu halde, kiz — huzurumuzda bulundukça bize ta- zimat yapmaktan sizleri affedi- — yorum... Otur, Rıza.. Sen de otur Fethi... Şöylece serbest olun.. Kı- za renk vermeyin... * Bir iki dakika sonra Mehmet , Bey kızın elinden tutmuş olduğu — Halde kapıda görünmüştü. Yü- — zünde saffet ve masumiyet par- — layan kızı odadan içeri çekiyor.. onun hicabım tadil edecek söz- ler söylüyordu. İkinci Mahmut kızı görür gör- mez büsbütün gevşemiş. — — Peh.. peh.. peh... hakika- ten dilber şeymiş.. kırk bir kere — maşallah... Demekten kendini memişti. menede- * k Padişah, ertesi günü İstanbula — avdet ederken neş'esine payan — yoktu. Kırk bir yaşma geldiği . halde, bu geceki kadar unutul- B a ş g maz hatiralar bırakan lezzetli bir hayat geçirdiğini hiç hatırlamıyor- du. Kendi sarayında aşk ve neş'e ile fıkırdaşan gözdeler ve saray- lhılar, onu memnun etmiyor.. Bir tek işaretle sahip olduğu kadın- lardan hiçbir zevk duymuyordu. Fotini şimdiye kadar tebdili kıyafetle — gezdiği — hovardalık âlemlerinde, gördüğü —kız ve kadınlara — tefevvuk — eylemişti. Onun içindir ki sabahleyin yalı- dan ayrılırken: — Mehmet!, Kız, biraz fazlaca toy amma.. Bunu burada alakoy. Kendisine ayrı bir oda ver. Evelâllah, sonra sana emanet. Ara sıra gelir, eğlenirim. Demişti, Fotiniye gelince; onun düşün- cesi büsbütün ayrı idi. Hayat, ona büsbütün bir elem ve ıstırap olmuştu. Kendisi, anasız babasız bir kızdı. Kendisini bildi bileli, Ye- niköyde (Barba) isminde ihtiyar bir balıkçımın yanında yaşıyordu. Kimin kızı olduğunu kaç defa Barbaya sorduğu halde, bu suale bir türlü cevap alamamış.. Her defasında, Barbanın çehresi du- manlanmakla kalmıştı. Bundan da anlıyordu ki hayatında mü- hbim bir sır — vardı. — Aklı erdiği gündenberi hayatının bu muammasını halletmiye uğraşmış, fakat — mavaffak — olamamıştı. Her halde, taliin bir haksızlığına kurban olduğunu hissediyor.. se- fil ve perişan bir hayat içinde yuvarlanıp gidiyordu. Dün, Beykozdan Barbanın hemşiresi gelmiş.. ihtiyar balıkçı ile bas başa vermiş.. uzun uzadı- ya görüştükten sonra: — Fotini.. artık barba, çok ihtiyarladı. Sana bakacak halde değildir.. zengin bir efendinin, güzel bir kız aradığımı baber al- dım. Seni oraya götürüyorum. Haydi bakalım.. artık sen de bu sefaletten kurtulacaksın.. hamm- lar gibi yaşayacaksın. Demişti... O, zaten taliin en acı hükümlerine alıştığı için hiç ses çıkarmamış, kadını takip ede- rek Beykoza kadar gelmiş.. Meh- met Beyin yalısına teslim edil- mişti... Kapıdan içeri girer girmez, vücudunu lâtif kokulu yağlarla oğmuşlar, saçlarını büyük bir dikkatle taramışlar, ipek göm- lekler ve elbiseler giydimnişler, bir gelin gibi süslemişlerdi... O, zeki bir kız olduğu için şahsına verilen ehemmiyete bakıyor; her halde mühim bir adamla karşıla- şacağını anlıyordu. Bu adam kimdi?.. Genç mi, ihtiyar mı?.. Güzel mi, çirkin mi idi?.. Bugüne kadar erkekler hakkında hiçbir fikri olmadığı için, bu cihetleri de düşünmüyor- du. O, sadece artık sefaletten kurtulduğuna memnun oluyor.. Hiç ümit etmediği halde birden- bire içine giriverdiği bu muhte- şem hayata hayretle bakıyordu. Arkası — var) & | lerini —SON POSTK Turp Ektim Şalgam Çıktı HikâyesineUygun 7. — Tuhaf şey, ben buralara bezelye dikmiştim, Konserve ku- tusu çıktı.. Gazi Terbiye Enstitüsü Gazi Terbiye Enstitüsü Orta- mekteplere ve orta dereceli mes- lek mekteplerine muallim, İlkmek- teplere müdür ve müfettiş ve umumiyetle beden terbiyesi, resim iş dersi muallimi yetiştiren bir müessesedir. Kayıt ve kabul şartları Maarif idarelerine, Muallim mektebi mü- dürlüklerine tebliğ olunmuştur. Müsabakalar 2 ve 3 Eylül 1933 tarihinde yapılacaktır. * Üsküdar'da Nahıt Hanıma: Üzülmeyiniz. Bu kabil hâdi- seler hayatta herkesin başına gelebilir. Henüz yaşınız müsaittir. Bir sene sınıfta kalmak belki de hakkınızda — hayırlı — olacaktır. Çünkü bundan sonraki senelerin derslerin kavranmasında müşkü- lât çekmezsiniz. * Meliha Hanıma: İsmetpaşa kız enstitüsünün se- nelik yatı ücreti 275 İiradır. Maaşı 55 liradan aşağı olan me- mur çocuklarından yüzde on ten- zilât yapılır. Diğer yatı mekte, ;; %irden ?:ılıyücredi çocıl: Sıı olan herkes için ikinci kar- leşten yüzde on beş Üçüncü kar- deşten yüzde yirmi tenzilât yapı- lı:.'t Der:ler l!y'eylnlde bıq.lır’ v 7 Mektepçi Kocaeli Icra dairesinden: Se- her hanıma 10000 lira vermeye borçlu Uzunbey çiftliği hissedarlarından Ra- bia hanımın borcundan dolayı satılma- sına karar verilen kıymet ve evsafları şartaamede yazılı 65 parça tarlası 4/ 10/9838 çarşamba saat 14-16 arasında icra dairesinde satılacaktır. Şartnamesi 249/938 tarihinden itibaren 1143 nu- marada açık olup teyin edilen günde takdir edilen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en çok art- tıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilir. 15 indi günde en çok artlırana iha- le edilecektir. Şâ kadar ki muhammen kıiymmetin yüzde yetmiş beşi yine elde edilmezse satış düşer ve borç temdit edilir bu gayri menkul Üzerinde bir hak veya milkiyet hususile İsiz ve alacaklara karşı bir iddia veya itirazda bulunacakların ilân tarihinden itibaren B0 gün içinde evrakı müabitelerile bir- likte müracaatları aksi takdirde hakları tapu sicilile #abit olmıyanların — satış bedelinden — hariç — tutulacakları — ilân olunur. (6824) Çanakkale ŞEHİTLERİMiZİ ZiYARET 7 Eylül - Perşambe Ankara Malll Gaziler Cemiyeti Üsküdar Şubasi Heyetinden: 30 ağustor çarşamba günü şubemiz açılacaktır. Arkadaşların saat 15 te C. H. F. merkerzine gelmeleri. erfjğsteği Çı ktı! ( Baştarafı 1 inel sayfada ) E. H. Alâeddin, - Manastır, E.H. Salâhaddin - Üsküdar, E. H. Bahaeddin - İstanbul, E. H. Sır- rı - Girit, E. H. Ömer Lütfi - Erzincan, E. H. Nihat - Beyazıt, E. H. Abdülhalim * Nışantaş, E. H. Raşit - Bayburt, E. H. Rük- neddin - Hopa, E. H. Asım - İştip, E. H. Nami - Çamlıca, E. H. Hasan Fehmi - Gedikpaşa, E. H. Hıfa - Taşköprü, E. H. İzzet-Hanya, E.H. Saim, İstanbul, E.H. Bedri Ergene E. H. Kânm- Erzincan, E. H. Şevket - Erzin- can, E. H. Cemil - İşkodra, E. H. Cemil Erzurum, E. H. Ab- düsselâm - Haçın, E. H. Vahit - Selânik, E. H. Hüsnü - İstanköy, E. H. Hüseyin - Babaeski, E. H. Rahmi Davutpaşa, E. H. Şükrü - İstanbul, E. H. Sabri - Yenizağra E. H. Razi - Manastır, E. H. İbrahim - Erdek E. H. Haydar - Üsküdar, E. H. Nihat - Şümni, E. H. Celâl-Topane, E. H. Bekir * Cesrimustafapaşa Beyler. Erkânıharp binbaşılığına terfi edenler: Salih - Afyonkarahisar, Hâlis - Erzincan, Rasim - Bursa, Ekrem- Amasya, Arif - Yavedut, Hilmi- Nişantaşı Beyler. Piyade — miralaylığına eden kaymakamlar: İrfan - İstanbul, Hakkı - So- gükçeşme, Şükrü - Hopa, Münir- Erzurum, Ziya - Erzincan, Osman- İstanbul, Saffet - İstanbul, Hasan- gergük, Salâhaddin - Yanya, Sami - Soğukçeşme, Sabri - Rus- çuk, Osman - Ayazpaşa, Reşat - Manastır, Tahsin - Hirkaişerif, Şevket - Toptaşı, Agâh - Gemlik, Mehmet Azmi - Bayburt, Ali - Çarşamba, Nail - Elbüstan, Hü- seyin - Sultanhamamı, Nâzım - Manastır, Süleyman - Filibe, Züh- tü - Süleymaniye, Veysi - Sam- sun, Refet - Diyarıbekir, Tahsin - Trablusgarp, Etem - Trabzon, Nazmi - Bayramiç, Hulüsi - Siroz, Rüştü - Kasımpaşa Beyler. Kaymakamlığa terfi eden pi- yade binbaşıları: Mustafa - Büyükçekmece, Veh- bi - Harput, Fevzi - Sivas, Nail - Van, Arif İbrahim - Naklibent, Ömer - Kütahya, İzzet - Manyas, İsmail - Çerkeş, Fehmi - Süleyma- niye, Kâzım - Bozdoğan, er - Kasapilyas, Kâmil - Çankırı, Ni- met - Çengelköy, Mustafa - Erzin- can, Asım - Zile, Ziver - Kapı- ağacı, Hayrettin - Beşiktaş, Sıtkı - Eğrikapı, Tevfik - Yanya, Naci - Erzincan, Ali - Karagümrlük, Ha- şim - Ahmediye, Hulüsi - Şümni, Bekir — Sıtkı - Erzincan, Hayri - Yenipazar, Ethem - Ayasofya, Yu- suf - Niğde, Şevket Hamdi - Kırk- lareli, Mitat Abdulhalim - Draç, Ahmet - Şehzadebaşı, — Raufi - Tophane, — Halim - İstanbul, M. Agüâh - Kızıltoprak, Kemalettin « İstanbul Beyler. Binbaşılığa terfi eden piyade yüzbaşıları: Ali - Akşehir, Abdüllatif - Van, Yunus - Gence, M. Zeki - Kasım- paşa, Kâmil - Urfa, İhsan - İstan- bul, Mustafa - Konya, A, Yakup- İstanbul, A. Sabri - İstanbul, Mus- tafa - Osmanparzarı, A. Lütfi - İs- tormca, M. Emin - Trabzon, Âdil Edirne, Salâhaddin - Davutpaşa, M. Nail - Nasliç, Ali - Küçükmüs- tafapaşa, A. Saip - İslınbul. M. Selâmi - Beşiktaş, A. Rasim - Raz- hk, A. Haşim - İstanbul, Şadi - Edirne, M. Nazun - Sivas, Rasim - Trablusgarp, Mazhar - Fatih, Kâzım - Bağdat, Hulüsi - Harput, terfi Fo Sıtkı - Trabzon, Hamdi - Fatih, Hakkı - İzmir, Akif - Van, Tur- han - Tokat, Hayrettin - Girit, Mazhar - Hersek, M. Sıtkı - Van, M. Avni - Sivas, Kerim - Aydın, Abdülkerim - Trabzon, M. Fehmi- İ.ıtıııbııl, İhsan - Amasya, Mehmet- Kastamonu, İhsan - Amasya, Ra- if - Üsküdar, Sedat - Selânik, Sa- lkiahıddi;- Balat, M. Kâzım - Üs- P: Abdülhadi - Süle; İ Hayrullah - Kınltoprak, Bıırhıymııey: tin - Selânik, Behçet - Balye, M. Şevket - Trabzon, İrfan - Nas- liç, A. Remzi - Bursa, Hayrettin - Kadıköy, Mustafa - Kastamonu, Niyazi - Selânik, Necati - Edirne, A. Muzaffer - Edirne, M. Ali - Şam, Nuri - Üsküdar, Hidayet - Şehremini, Halil - Edirne, Muam- mer - Yusufpaşa, Eşref - Mekke, Eyüp - Prezirin, Sadık - Vefa, M. Faik - Harput, İbrahim - Ortaköy, 'mer - Erzincan, Münip - Galata, Tevfik - Erzurum, Salâhaddin - Manastır, Emin Oktay - Akçaşe- hir, Abdülâziz - Edirne, Hakkı - İstanbul, İbrahim - İstanbul, Mus- tafa - İlgaz, Hüseyin - Bitlis, Fuat Halep, Osman Vehbi - Erzurum, Necmettin - İstanbul, Hakkı - Ka- rahisar, Ahmet Hamdi - Erzincan, Rüştü - Üsküdar, Refik - Küçük- ayasofya, Fuat - Sultanahmet, Cemil - Van, Rifat - Girit, Faik - Maraş, Yahya - Üsküdar, Ömer Lütfi - Erzincan, Neş'et - Otakçı- lar, Hamdi - Sana, Fuat - Selânik, Hasan - Prezirin, Emin - Bilecik, Sadrettin - Selimiye, Halit - İstan- bul, Hasan - Sultanselim, Süruri - Midilli, Gıyasettin - İstanbul, Ab- rürrahman, - Sivas, Şefik - Üsküp, Nafiz - Erzurum, Emin - Süleyma- niye, Niyazi - Ünye, Celâlettin - İsparta, Mükerrem - Kayseri, Ce- lâl - İstanbul, Rifat - Küçükmus- tafapaşa, Mümtaz Lâleli, Nazmi - Akşehir, Abdülkerim - Debre, Fehmi - Manastır, Şinasi - Edirne Ruhi Aksaray, Şükrü - Van, Naci Üsküp, Şevki - Kızıltoprak, İbra- him - Rami, Osman - İzmit, Niya- zi - Kadıköy, Süreyya - Fatih, Şerefettin - Sivas, Abdurrahman - Sivas, Ahmet - Diyarıbekir, Fah- rettin - İstanbul, Rıza - Manastır, Ahmet - Erzincan, A. Yümnü - Uan, A, Galip - Selânik, M. Nu- ri - Zafranbolu Beyler. Yüzbaşılığa terfi eden piyade birinci mülâzimleri: Preveze, Vahit Kasımpaşa, M. Muvaffak Erzurum, Ferit İstanbul, Rıza Konya, M. Sülüklü, Nazmi Manastır, Adnan Üskü- dar, Murat Bilecik, Lütfi Kasım- paşa, Cevat İstanbul, Hakkı İs- tanbul, Sait A, İstanbul, Rahmi Manastır, Hay- rettin Sivas, M. Seyfettin rum, Alâettin Fatih, Avni bul, Şadi Beşiktaş, A. Bürhanet- tin, Kastamonu, M. İhsan İstan- bul, Ali Aksaray, Sıtkı Erzincan, M. İhsan İstanbul, Sıtkı Harput, M. Bürhanettin İstanbul, İbrahim Ayancık, H. Seyfi Sivas, Ahmet Bingazi, F. MünirMaraş, M. Ra- sim Erzincan, M. Kemal Çankırı, Akif İsparta, M, Sadullah İstan- bul Mustafa Niğde, Musa Mardin, S. Niyazi İstanbul, Sadi Yemen, Rıdvan Bitlis, Cemalettin Erzin- can, Behzat İstanbul, Fehmi Eyüp, Ekrem İzmit, Hikmet Bin- gazi, Enver Resne Beyler, Birinci mülâzimliğe terfi eden piyade mülâzimleri: ( Devamı 11 inci sayfada ) Pa yarri ” T