31 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

31 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN IGÖZÜ HA KI ULAĞI HALKIN DİLİ Sene: 4 — No: 1114 yane işleri telefeser 20203 Yazı öşleri telelanu :'U;nu;nî;ıelerin İlğasına Doğru! me Bir Başlangıçtır Bütün Vilâyetlerimizde Fuhşa Karşı Mücadele Tedbirleri Tamim Edildi Ankara 30 (Hususi) — Sıhhi- ye Vekâleti vesikalı ve- vesikasız fulşun memleket gençliği arasın- da yapabileceği bulaşıcı hastalık tahribatının — imkân önüne geçebilmek maksadile hu- susi bir komisyon marifetile yap- dırttığı korunma çareleri ve ta- haffuz tedbirleri talimatnamesini bitirdi. Yeni talimatname birkaç güne kadar memleketin bütün sıhhiye müdürlüklerine gönderi- lecektir. esasını fuhşun — mucip olduğu bulaşıcı hastalıklara karşı müca- dele tedbirleri teşkil etmektedir. Bununla -beraber hüküm süren kanaate göre, yeni talimatname bu sahada yapılacak olan işin küçük bir başlangıcıdır. Haki- katte yı:ılmuı icap eden başlıca iş umumhanelerin derhal ve ta- mamen ilgası, hemen - mümkün olmadığı takdirde — ehemmiyetli surette tahdidi, umumhane hari- cinde vesikalı fahişenin dolaş- nisbetinde | PEsının önüne geçilmesi, vesika- sız fuhşun da mutlak surette ni- hayete erdirilmesidir. Esasen kısa bir müddet evvel Dahiliye ve Sıhhiye vekilleri arasında konu- şulmuş olan bu meselenin tekrar canlanmasına ve bu defa intaç edilmesine intizar olunabilir. Bu maksatla umumi fubşun memnu Talimatname 227 maddedir ve | Pulunduğu İngiltere ve Amerika memleketlerin bu hususa müteallik kanunları şim- diden getirilerek tercüme edil- miştir. %uıılır tetkik edilecektir, Şu da haber veriliyor ki fuhşu randevuculuk ve sair suretlerle gizliden gizliye yapanlar hak- kında girişilecek olan mücadele pek şiddetli olacaktır. gibi muhtelif u Cenup Hududumuzda Kaçakçı Mücadelesi Gaziantep (Hususi) — Cenup hududundaki kaçakçılık müca- deleleri hararetle devam etmektedir. Antebin Yürük dağında son defa büyük bir kaçakçı kafilesi yakalanmış ve 500 kilo kıymetli ipekli ve eşyaların yüklü bulunduğu beygirler müsadere edilmiştir. Kaçağı mıntaka memuru Nuri Ef, yakalamıştır. Gönderdiğim resim müsadere edilen eşyayı göstermektedir. Tniversite Kad;o sunda » Değişiklik Yapılıyor Muallim Namzetleri Sıkı Ve Ciddi Bir Müsabaka İmtiha_ı_nı Geçirecekler Maarif Vekil vekili Refik Bey, yeni Üniversite komitesile birlikte Üniversite kadrosu üzerinde esaslı tetkikat yapmaktadır. Öğrendi- ğimize göre Galatasaray lisesi içtimaiyat muallimi olup Üniver- site kadrosuna alınmış olan Hilmi Ziya Bey, talebi üzerine, tekrar Galatasaray lisesindeki vazifesi- ne iade edilmiştir. Doktor Ömer Nazım ve Nebil Beyler de hariçte çalışmayı daha münasip gördükleri için Üniver- site muallimliğinden ayrılmışladır. Üniversite iktısat — muallimli- ğine - seçilen - Nizamettin Âli B. hususi bir müracaatta bulunmuş, kendisine profesörlük verilmediği takdirde — muallimlikten mesini ileri sürmüştür. Nizamettin Beyin üniversite- den ayrılması ihtimali çok kuv- vetlidir. Henüz doktora yapma- dıkları halde üniversite kadrosu- na alınmış olan bazı profesör muavin namzetlerinin de lise mu- allimliklerine — tayin — edilmeleri kuvvetle muhtemeldir. Doktora yapmış olan profesör muavin namzetleri de büyük bir müsabaka geçirmek suretile muavin olabi- leceklerdir.. Bu — müsabakaların gelecek sene asıl kadroların tan- affedil- zim edilmesinden evvel vapılması mevzuzahstır. ( Devamı 12 inci sayfada ) ” — PERŞEMBE — 31: Ağustos 1933 Zater Yeni Yapılan Talimatna- v Son Post —e --< Fiatı 5 kuruş Bayramını K İdare eri telefomu : 2020: utluladık Dün bütün memleket 30 ağustos zafer ve taggare bayramınt kutluladı, Büyük Gaziye, kahraman ordaya minnet ve şükranlarını sunda. Bu meyanda şehrimizde de asker! mekteplerin, muhtelif sınıflara mensup kıt'a- lerin ve Üniversite talebelerinin iştiraklerile Beyazıt meydanında güzel bir geçit resmi yapıldı, Ayrıca Yeşil köyde de Istanbul namına yeni alınan Tayyarelere isim konma merasimi yapıldı. Size burada dünkü terahü- ratın canlı intıbalarını takdim ediyorur. Bugün Hz. ni Kabul Ettiler Yalova, 30 — Reisicümhur Hz. bugün saşt 16 da Erkânıhar- biyei Umumiye — Reisi — Müşir Fevzi Paşa Hazretlerini kabul buyurmuşlardır. Rize'de Binalara Nazarlık Takılıyor Rize (Hususi) — Burada es- kiden kalma âdetlerden olarak yeni yapılan binalara takılmakta olan nazarlıklar çok garip bir şekilde tertip edilmektedir. Telden çevrilmiş bir daireye birkaç tane büyücek kırmızı bi- ber, birkaç baş sarmısak ve bir- çok mavi ve beyaz bez parçaları ve bir ipliğe dizilmiş bir sürü mavi boncuk asılmış ve müstatil şekilde kesilen tahta parçalarına da birkaç tane maşallah kelimesi yazılarak ve bir de mavi beze sarılmış bir muska takılmak su- retile yapılan bu nazarlıklar evin cephesine asılmaktadır. Tertfi Listesi Birer rütbe terfi eden zabit- lerimize ait listenin neşrine de- vem ediyoruz, Lütfen 14 üncü sayfamızda okuyunaz. Ayarsız Dirhemlerin Satılması Yasak! Yeni Ölçü_l;r Meselesi Tatbik Sahasında! Bütün İhtiyacı Istanbulda Mevcut Milli Fabrikalar Temin Edecekler Yeni ölçüler kanunu 1 Kânun- saniden itibaren tatbik sahasına geçecektir. Halkın bu bususta acemilik çekmemesi için alâkadar daireler — tarafından hazırlıklar yapılmaktadır. Bu hazırlıklar ne- Bir Şaki S | lerdir, İstanbul mıntakası yeni ölçüler başmüfettişi Kudret Beyi | görerek sorduk. Bu sahada bize şu mulümatı verdi: — * Yeni ölçü ve ayarlar ni- ( Devamı 12 inci sayfada ) sSü Yakayı Ele Verdi. Haydutlar Şehri Dağdan Daha Emin Buldular.. Dağda Jandarma Şehirde De Zabıta Mücadelesi Diyarıbekir valisi Faiz &. Diyarıbekir ( Hususi ) — Vali- | miz Faiz Bey vakit vakit şurada burada çapulculuk yaparak adam soyan ve öldüren şahısların be- hemehal tutulmaları için tedbir almıştır. Bu tedbir sayesinde şa- kiler — dağlarda — barınamıyarak izlice şehre inmişler ve saklan- Sıçlırdı.ın Bu sefer de polis kuv- vetleri sıkı bir takibe başlıyarak bunları yakalamışlardır. Yakalanan — şakiler Kadeşti köyünden Mehmet oğlu Hiso ile meşhur şakilerden Rekonun kar- deşi Eşref, Krenaz köyünden kendi — karısını öldüren Liceli Yusuf, Kadeşti köyünden Meh- met Ali oğlu Hüseyindir. Bunların arkadaşı Şüyh Umran köyünden Mehmet Ali firara muvaffak ol- muştur. Fakat yakalanmak üzere takibe başlanmıştır. Bu şerirler İrincil köyünden Ali Kâhyayı, Doderi aşiretinden Hacı İsa oğlu Mahmudu ve Karanaz köyünde bir kadını öldürmüşler, Hani yolu üzerinde mektep muallimi — Ali Ulvi Beyi yaralayıp çeneşini par- çalamışlar ve ebediyyen dilsiz kalmasına sebep olmuşlar, Lice- nin Fis obasını, Doderi aşiretini | basıp soymuşlar, Hanili tüccar | Ramazanın yolunu kesip hayvan- larımı ve eşyalarını aşırmışlardır.