26 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

— A Halkın Sesi Esnaf Bankası İşi Millet Meclisinde Esnaf bavkası fırka gropunda görüşüldükten sonra müzakere- sinin Mıdlet Meclisinde alenen yapılması karargir oldu. Ba kararın hasıl ettiği intibaı, dün töyle tesbil edebildik: Fuik Bey ( Erenköy İstasyon cad- desinde 52) — Esnaf bankası dediko- dusu on beş, yirmi gündenberi devam ediyor. Belediyenin — mükelleflerden damla damla topladığı, zavallı tanzi- fat amelesinin alın terinde artırdığı paraların deve yapılması halkı haklı bir alâkaya sürükledi. Nihayet mesele dün fırka grupunda görüşüldü. Hü- kümetin teklifile de işin Millet Mec- lisi kürsüsünde, efkârınmumiye önün- de konuşulması kabul edildi. Mesele- nin Millet Veki'leri müvacehesinde tetkik edilmesi herhalde de halinde uzamasından çok iyidir. Sırn B. ( Sultanselim - Çarşamba caddesi 43) — Esnaf Bankası dedi- kodusu münasebetile hükümetin fırka grupuna yaptığı teklifi çok muvafık buldum. Zaten halkçı ve hakikatçı bir hükümetten de böyle asilâne bir hâreket beklenebilirdi. Şimdi mil- letin vekilleri milletin kürsüsünde bu sulistimal iddialarını enine boyuna tetkik ederek mos'uller varsa mil alenen gösterecek ve adaletin pençe- B'ne teslim edecektir. * Raj Bey (Yediknle Tramvay enddesi 8) — On beş, yirmi günden- beri gazeteler Esnaf bankası dedi. kodusile dolu. Şehir Meclisinde de bu dedikoduya (İstanbulda Staviski rezaleti) damgamı basıldı. Bu haberin dedikodu halinde daba fazla uzaması efkârı umumiyeyi cidden rencide edi- yordu. Fırka grupunun dünkü mü- zakerelerinde bu Mmeselenin m'letin önünde açıkça konüşulması kabul edilmiştir. Dahiliye Vekilinin veres ceği izahat meseleyi kökünden bak ledecektir. Belediyonin Borcu Va Yeni İtilâf Belediye ile Periye bankası arasındaki ihtilâfı halletmek için Vali ve belediye reisi Muhiddin Beyden sonra Ankaraya çağırı'an belediye iktısat — müdürü Asım Süre Bey dün —dönmüş ve kendisini gören bir muharriri- mize şunları söylemiştir: * — Ankaraya Perye banka- siyle yapılacak — itilâf esaslarını görüşmek —Üzere çağırılmıştım. Banka mümessillerile Adliye Ve- kili Saraçoğlu Şükrü Beyin 'vak- tile Pariste düyunuumumiye mü- messillerile kararlaştırdıkları iti- J4f esasları dahilinde bir itilâfna- me hazırlanmıştır. Alâkadarlar tarafından tetkik edildikten sonra tasdik muamelesi yapılacaktır.,, Haber aldığımıza — göre bu BRilâfnamenin bir sureti bankanın Pariste bulunan merkezine gön- Aylık Yoklaması Başlıyor Yeni Hazırlanan Yoklama Talimatna- mesinin Esaslarını Neşrediyoruz Maliye Vekâletinin geçenlerde verdiği bir karara göre, bu sene üç aylıkların yoklamaları Mayıs ve 'Teşrinisani aylarında yapılacaktır. Maliye Vekâleti bu yoklamalar için hazırladığı yeni bir tal'matna- | meyi Vilâyet maliye murakıp ve muhasebeciliğine Muhasebecilk bu birer nüshasını Malmüdürlüklerine göndermiştir. Pa- bütün Malmüdürleri Vi.âyet Muhasebe Müdürü Vahit Beyin riyaseti altında toplanarak yeni talimatname etrafında bir görüşme yapılacak ve | alınacak karar ilân olunacaktır. Yeni talimatnamede yoklama işlerinin ara hatları üzerinde fevkalâde bir değişiklik yoktur. Başlıca esasları şunlardır: 1 — Maaş sahipleri bir Mayıstan itibaren bele- diye veyahut belediye şubelerine tasdik ettirecek- tebliğ etmiştir. zar günü a . Bir Facia Duvar Ansızın Yıkıldı, Bir Amele Ezildi Dün öğle üzeri Beyoğlunda bir facia olmuş, — bir kalfa yıkılan duvar altında kalarak ağır suret- te yaralanmıştır. Beyoğlu Balıkpazarında Tutu çıkmaz sokağında oturan Kon- | do efenci isminde biri üç katlı evini tamir ettirmeye karar ver- miş ve bu işi Ploton kalfa ismin- de birine havale etmiştir. Dün öğle üzeri Ploton kalfa ik'nci katta meşgul iken duvar- lardan biri ansızın ve büyük bir gürültü ile yıkılmış, kalfa yıkılan duvarın altında kamıştır. Muhte- Kf yerlerinden ağır suretle yara- lanan adamcağız — hastahaneye kaldırılmıştır. 24 Saatin Hâdiseleri Beşiktaşta Acıçeşme sokağın- da oturan Hasan isminde birinin evinde yapılan arama neticesinde kaçak tütün ile kaçak Cıgara kâğdı bulunarak müsadere edil- miştir. Hasan bunları Çenberli- taşta Muhiddin isminde birinden aldığını söylemiş ve Muhiddin de yakalanmıştır. Bundan başka son 124 saat- te tirkaç hırsızlık hâdisesi olmuş ve suçluları deri'mişlir. Bir nüshası da Ma! Vekâletine — verilmiştir. Her iki tarafın menfaatlerine uygun bir şekilde hazırlanan — itilâfnamen'n her halde tasvip edileceği kana- ati vardır. talimatnamenin mele maaşları Annelere Öğütler Çocuğunu mümkün olduğu kadar az öp v öp: zda bula» şıcı hastal.klara roplar vardır. ir, zira, ©Ğ mahsus burçok mik » suğunu denin büyüdüğün gibi etme, oDa ki, o gelecek sen gibi, geçmiş için, aBi bir terbiye er içın bü- y enin hâl için değil » Yarının aakerini neden- umacı- dan ve enireden, ko'kacak çekilde alıştırırsın? Çocuğu (Türk gibi cesur) denildiği gidi Cesaret versen daha iyi değil mi? x4 Yavrunu; yalan söylemiye alış- tırma; eğer, sen yalan alışınamışsan, eminol ki, çocuğun da yalanın pek ayıp olduğanu bilecek- ür. Yavruna de ki: Yalan korkaklık neticesidir ve zayıfların silâhıdır. x Yavrona; mümkün mertebe mü- saadekâr ol, Ona herşeyi yasak ete mekte zevk alına, Dr. Prf; İhsan Hilmi söylemiye Teslim Oldu Evvelki gece Beyarıtta bir ci- nayet oldu. Köfteci Şerif Efendi bir arkadaşını tehlikeli sarette ya- raladıktan sonra ortadan kaybol- du. Polis kendisini arıyordu. Fa- kat Şerif Efendi dün kendi ken- dine müddeiumumiliğe gelerek muavinlerden Ferhat Beye tes- lim oldu. Şerif Efendinin kendi elinde de bir yara vardır. Şimdi tahkikat yapılıyor. leri ilmühaberle beraber fotoğraflı maaş cüzdanla- rını, resmi senetlerini, fotoğraflı mensup oldukları mal dairelerine ibraz edeceklerdir. 2 — Yoklama ilmühaberlerini İstanbulda bele- diye daireleri tasdik edeceklerdir. Belediye teşkilâtı olmıyan yerlerde yoklama tasdik işleri muhtar ve | ihtiyar heyetleri tarafından yapılacaktır. Bu yoklamalarda nüfus kâğıtlarının fotograflı olması lâzım geldiğine göre zat maaşları sahiple- rinden nüfus kâğıtlarında fotografları bulunn ların şimdiden nüfas dairelerine müracaatleri lâzım- dır. Gerçi yeni talimatname bu yoklamada imkân- sızlık karşısında fotografsız nüfus kâğıtlarile mva- yapılabileceğine müsaade ediyorsa da rat sahiplerinin etmemeleri de tavsiye edilmektedir. nüfus - küğıtlarını yan- bu imkânsızlığı suistimal Dövizciler Dün De İki Para Kaçak- çısı Tutuldu Polis dün Galatada cürmü- meşhut halinde bir döviz kaçak- çılığı tesbit etmiştir. Limanda bu- lunan bir İtalyan vapuru tayfa- "sından Pranti Galatada sarraf Nikolos Efendiye ötcdenberi ec. nebi parası getirdiği pclise ihbar edilmiş ve polis kendini takibe başlamış, nihayet dün ikisi de cür- mümeşhut halinde yakalanmışlar- dir. Paralar müsadere edilmiştir. Altıncı Ve Birinci Hukuk Mahkeme.eri Eski Maarif nezaretinde bulu- nan altıncı ve birinbi hukuk | mahkemelerinin de Yenipostaneye nakli kararlaştırılmıştır. 'Denizde Bir Çarpışma Dün saat 12 raddelerinde Karadenizden — gelmekte — olan İt,al_um Bandıralı Dormode vapuru Kuruçeşme açıklarında Rusyaya gilmekte olan Yunan bandıralı Gazes vapuruna çarparak sancak tarafından derin bir yara açmıştır. Gazes vapuru Bebek önlerinde karaya oturmıya mecbur olmuştur. Dormode vapuru da baş tarafın- dan hasara nğramış ve Dolma- bahçe önlerinde — Demirlemiştir. Zabıta ve liman idaresi tahkikata başlamışlardır. Muallim Namzetlerinin Tatbikatı İstanbul Erkek muallim mek- tebi tatbikat sınıfı dün sabah | Alman lisesine giderek sınıflara girmişler ve tatbikat yapmışlar- dır. Pedagoji muallimi Hıfzırrah- man Raşit Bey talebeye — bazı bahisler etrafında izahat vermiştir. — — —— Türk - Sovyet Dostluğu Sovyet Gazetelerinin Ha- raretli Neşriyalı Moskova, 25 — Gazeteler, Türk tayyare filosunun Moskovaya gel şini ük bir ehemmiyetle karşılamış- h. Askeri ihtilâl Meclisinin Ekirleri- ni neşreden Karsnaya zvesta gazetesi diyor kiz “Sovyet Rusyanın — dostu — olan Türk misafirlerinin Moskava'ya ge- lişi Sovyet ve Türk mülletleri sındaki dostane münasebatın — yenl bir tezahürüdür. Daha — geçen'erde Sovyet hükümeti bir heyeti mu« rahhsaası Voroşilof'un riyaseti altıne da Türkiyayi ziyaret etmişti. Bun- dan evvel Sovyet Rusya Türk kuvvetlerinin — mümessilleri aras hava | birçok defa Türkiyenin misafiri —olmuşlardı. | Sovyet mümessillerine Türkiyede yas pılan hararetli kabul, Türkiye ile Sov- yet Rusya arasındaki dostane mü«< nasebatın takviye ve ink'şaf ettirile mesinin ne kadar mühim olduğu hakkındaki derin anleyışın çok — tabil ifadesidir.,, Makale şu kelimelerle bitmekte- dir: *“Dost Türk ordusu © selâm.,, imeasillerine Gazi Hz.nin Teşekkürleri Ankara 25 — Riyaseticümhur! umumi kâtipliğinden: J Reisicüdmhur Hz. 23 nisan bayrase mıni kutlu'amak vesilesile aldıkları tf yazilarından pek mütehasns 0'ını ve teşekkürlerinin iletilmesite ” Ait dolu ajansını tavsit buyurmuşlardır. Tokatta Düzenlik Tokat 25 — Vilâyetimizin son za- manlarda imar faaliyeti geniş'emek- tedir. Bu meyanda yollar yapılmak- ta, birçok mekteplerin, hastahanenin, bir vali konağının ve Gazi beykelimit — Inşası için bazırlanılmaktadır. Diğer taraftan devam etmektedir, Şehir Tiyatrosu Ankaradua Ankara 24 (Hususi)— İntanbul Şes hir tiyatrosu (9) temsil vermek Üzere buraya geldi. Pazar akşamı ilk olarak “Volpon,la işe başladı. Dün akşam da “O Gece,yi verdi. Bu akışaım da “Cin, f temsil edecekle Ten er kala« balık oluyor. Seyirciler arasında killer ve birçok meb'us ve yü zevat var. Raşit Rızanın takdirkârları fazladır. Gazi Hz.nin İltifatları Umum Mütekaidini Askeriye Ce- miyetinin kongresi münasebetile ken- dilerine çekilen taz'm telgrafına Gazi Hz. cemiyete gu cevabi göndermek suretile teveccüb — ve iltifatta bulun- muşlardırı “ Kongre münasebetile bakkımda bildirdiğiniz asil duygularınızdan pek mütehassis oldum. Teşekkür eder vo hepinize selâm ve sevgi yollarım., Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal  pancar zeriyatıdâ Pazar Ola Hasan Bey Yola Çıkarken... ı — Devritlem seysbatine çıkacağım ha- ber &'dim - Hesan Beyi Güle güle git, güle güle gel Sana bir kutu da şeker getirdim. — Çohan #rmağanı, çam sakıı, Hasaa Bey. Allab yolucu açık etela, Hasan Bey — Teşekkür ederlm dostla mm, fakat müsaade etseniz de karım gek- meden hareket etsem. O da mullaka bir hediye getirecekilr. — Bu da benim hediyem Hasan Bey, dürbün, Seyahatte etrah İyi görüp bizi he valilemden baberdar edersla. Hasan Beyin dostlar — Acaba nasıl bii bediye getirir derain Hasva bey?. Hasan Bey — Nasıl bik hediye olacalı; dönüşte getirmemi istediği bir alay eçyar ” Bi ue Hatesini |