26 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

e alimn | Dünya Hâdiseleri ' 963 Kilometre 9 Saatte “Nakliyat Mecmuası,, bın son numarası tren sür'- atleri — hakkında zengin — malümetı ihtiva etmektedir. Bu malümata göre dünyanın en sür'atli şimendiferleri Fransa ve — İngilterede — bulunmaktadır. Diğer memleketlerde de oldukça mühim terakki adımları atılmışt.r. Meselâ Amerikanın muhtelif şe« birleri arasında işliyen yeni tren- leri saatte (110) kilometre yapa- cak bir — sür'attedir, — Bununla beraber hiçbir memleket Fransa ve İngiltere gibi sür'atli trenleri çoğaltamamıştır. üÜnyanın En Süratli Trenleri Kot dazür pülman treni Paris ile Marsilya arasındaki (863) kilo- metrelik mesafeyi (9) saatle al- maktadır. Bu trenin vasati sür'ati saatte (96) kilometrce tutmakta- | dır. Ondan sonra Paris - Kale Brasında — çalışan Altınok — adlı sür'at katarı gelir. Bu tren (300) kilometrelik mesafeyi - (3) saatte almak surelile saatte vasati (100) kilometre gitmektedir. Daha #onra Paris - Nansi hattı üzerinde işliyen (35) numa- | ralı ekspres iki şehir arasında vasati yüz kilometre sür'alle ko- şarak şehirden şehire (3) saatte gitmektedir. Bununla beraber bu mecmua, Fransızların gözünün henüz doy- Çünkü muhtelif atelyelerinde her gün yüzlerce lokomotifin sür'at tecrübesi yapılmakta ve sür'at hergün biraz daha arttırılmakta- dır. * Her yerde Staviski, Roşet rezaletleri, mali sulistimal- Amerika Sui-| ler ve bin türlü dalavereli iş coş- istimalde D kun bir akın hi- kor kırıyor| Tinde devam edip dururken Amerika — buanda da müstesna kalmak istememiştir. Gazetelerin haber verdiğine göre son zamanda Amerikada da büyük —mikyasta bir muazzam suüstimal meydana çıkmıştır. Amerikada olduğu —gibi bu suüstimal - de büyük mikyasta olimuş ve içine (43) tayyare şirketini alan vasi bir daire halini almiştır. Amerika tayyare — postaları girketleri birlik olarak hükümete bir külâh giydirmişler fakat çok geçmeden işin kokusu kendini hissetlirmiştir. Bu yüzden Reisi- cümhur Ruzvelt bunlarla aktedil- miş bütün mukaveleleri feshet- miş methaldar şirketleri iş saha- sından uzaklaştırmıştır. Suüstimalcı şirketlerin müdür- leri ve meclisi idare reisleri ara- sında meşhur tayyareci Lindberg in ismi de vardır. Lindberg Re- isicümhurun hareketini protesto etmiş kendisine açık mektuplar yazmış fakat bir türlü mumailey- hi kararından — döndürememiştir. Buüğgün — biribiri — arkasından patlak vermiş suüstimaller ara- sında Amerikadaki — hepsinden daha büyük ve ehemmiyetli ad- dedilmektedir. Bunun yekünu milyarlarla ölçülmektedir. Mama- fih Lindbergin bu suüstimallerin hiçbirile alâkadar olmadığı teza- hür etmiştir. her şey büyük | HKorkunç | Bir Falcılık İki Müneccim, japonyanın İkiSene İçin- g;; de Tarumar Olacağını Sö Avrupada in- sanların yı dızla- ra bağlı ve umu- | miyetle talihlerin yıldız. hareketle- rile alâkadar ol duğu hakkında garip bir itikat vardır, Bu itikat muhitini genişle- te genişlete mil- letlerin mukad- deratma kadar sirayet etmiştir. Son — zamanda semavi — hâdise ve hareketleria sgeyrine bakarak milletlerin istik- baline dair keha- nette bulunmak moda olmuştur. Bazı kehanet- Jerin- gayet. ge- rip bir tesadüf eseri — olarak « tahakkuk etmesi, herkes'in alâka- sını şiddetle ha-s rekete getirmek- tedir. Bu kabilden olmak üzere | bu senebaşında, sene içinde olup | bitecek mamış olduğunu ilâve etmektedir. | hâdiseleri haber veren Moris Priva ve Kerneiz isminde- ki iki müneccimin, — Fransa ve Belçıka hakkında açtıkları remik- de, bu iki memlekette olacağını | bildirdikleri hâdisşelerin aynen çıkıvermesi nazarı dikkati şid- detle celbetmişti. Bunlar daha o zamanlar Belçika Kıralının başı kırılarak öleceğini söylemişlerdi. Bu tesadüflerden cesaret alan müneccimler gayretlerini üç mis- line çıkarmışlar, hergün ortaya yeni bir kehanet savurmıya baş- lamışlardır. Bunların içinde ipe sapa gek- Bir ihtilâl neticesinde tacından ve ftahtından — olacağı tefe'ül edilen Jeponya Imparatoru (Mikado) meyenleri olduğu gibi hâdiseler ile yakından alâkadar olan, en büyük diplomatların dediklerine elifi elifine uyan ve bu yüzden İnsamı uzun uzun düşündürenleri de vardır. Moris Priva ile Kerneizin yine bir araya gelerek Japonya hakkında döktükleri remilin neti- cesi insam telâşa ve meraka sürükleyen kehanetlerden birisidir, Bu iki müneccim hakkında bakınız ne diyorlar : «— Bu memleketin istikbali Avrupa memleketlerinin istikba- linden daha korkunç, daha ka- ; halini Japonya - ylüyorlar Arka Arkaya Harp, Denîzî(_al;a_râafrı, Yanardağların Patlaması Ve Daha Birçok Felâketler... senesinde güneş tatulması ranlıktır. Japonya bugün, harareti son dereceye her çivi yerinden ıslık çalan bir- şiddetle buhar koyuveren bir kazanın andırmaktadır. Kaynama ve galeyan son haddine varmış, patlama zamam> yaklaşmıştır.,, 932 Senesindeki Günoeş Tutulması Ve Japonya İki müneccim Japonya hak- kındaki falcılıklarına şöyle devam ediyorlar: *1932 senesi ağustosunun 3l inde vukua gelen güneş tutulması hâdisesi Japonyanın taliile çok alâkadardır. Nitekim ilk tesirler kendini bissettirmekte gecikme- miştr.. Bu — semavi — hâdise, Japon toprağı Üzerinde — vukua gelmiye kaşlıyan hâdise silsile- lerini ve uzun zaman devam ede- cek bir karışıklık mevsiminin baş- langıcı olmuştur. Uzak şarkın bü- yük İmperatorluğunda sulh ve istikrar, uzun bir zaman için unu- tulması lâzımgelen bir şeydir. varmış, Mançuri muharebesi, Çindeki askeri barekât mukadder olan bulanıklığın ilk işaretlerinden baş- ka birşey değildir. Bu sene ikinci bir işarete intizar etmek lâzım- Jeponya için bir felâket başlangıce olduğu neticesi çıkarılan T932 dır. 1935 senesi ise bunların hep- | sinden daha büyük hâdiseleri si- nesinde besliyen bir senedir. zamanlarda müşahede edilen ya- lancı muvaffakıyetlerin yerlerini birdenbire felâketlere terkettiği görülecektir. Bunun başka türlü olmasına imkân ve ihtimal yoktur. Dahildeki bozuklukların aza- mi bir buhrana sebebiyet verdik- leri görülecektir. Nagihâni indifa eden bir volkanın şiddeti ile ola- cak bu hâdiselerin önüne geçmek kimse için mümkün değildir. Japonya, harbi asya taprak- larına götürmekle mukadderatını yıldızların çizdikler bir dişli çarka kaptırmış oluyor. * Artık vaziyete hâkim olmaktan uzaklaşmıştır. Bu dişli çarkın devrini tamamlaması- ni beklemekten başka bir akıbet yoktur. Hulâsa, semavi bâdiselerin işaretine nazaran Japonya düm | nizam İlk | yanın en tehlikeli bir noktası ha- line gelmiş, haki- ki bir barut fıçe sına dönmüşlür. Siyast ufuk- lardan — gelecek siyah bulutların yanıbaşında - bir de tabiatin çetin darbesini — bek- lemek - lâzımdır. Zelzele, tufan ve firtınalar bu bü- yük milletin top- rağına maddi hat- tâ manevi zarar- lar getirecektir. Kari Mektupları Kariimizin Bekârlık Vergisi Hakkında Fikri Bir katiimiz yazıyor: Bekârlardan vergi — alınmas mezubahs olmaktadır. Amerikanı ekser mahallerinde de vergi alın maktadır. Amerikanın en meşhun âlimlerinden Mister Benjamen iral ettiği en son nutkunda bu hususts demiştir ki: —*“Bekârlık nüfus azlığınm en mühim sebeplerindendir. Nüfus azlığı bir hükümeti manen ve meddeten müteessir eder. Ayrıca bekârların artması — fuhuşun da genişlemesini mucip olur. Binaen- aleyh mücerret yaşamak arzusun- da olanları evlenmiye icbar etme- Ldir. , Mister Benjamenin şu muta- lâası çok doğrudur. EFizde de bekârlardan vergi alınmalıdır ve bu vergi bekârları evlenmiye icbar etmek için çok ağır olmalıdır. Fakat en bü- Yük zararı Japon milletikendi ken- dine |yapacaktır. sıyasi e, bu- günkü Japonyayı altüst edecektir, Mutlakiyet idare devri ecek, impa- ratorluğun istık- | balikararacaktır, | Gemi azıya alan halkın kini büyüdükçe büyüyecek ve şiddetle harekete gelecektir. Üranüs yıldızına bakılırsa Ja- ponlar içtimai bir deliliğe tutu- lacaklardır. Rusya Ve Amoerika İle Muharebe Rusya ile münasebatına ge- lince; yıldızlar Japonların tehlikeli Acam Lândrüsüne Nasıl Ceza Vermeli? İzmit karilerimizden M. Besimi | Bey gönderdiği mektuptaİrardı türeyen ve birçok ahlâksızlıklar yaparak İran Landrüsu unvanını alan Ali Asgar hakkında tertip edilecek cezanın mevzuatı kant- niye haricinde ve sırf şahsına mahsuş bir ceza olması lâzımgek diği ve bu cemiyete müessir bir ibret teşkil etmesi icap ettiği mütaleasında bulunmaktadır. | l Cevaplarımız ' Şişlide Sadettin Elendiye: — Küçük Sıhhat mektebi Sirkecide Demirkapıdadır. Mek- bir harp oyununa girişeceklerini kuvvetle söylemektedirler. Bu, iş başında bulunan bazı siyasi ricalin ve bizzat impara- torun arzusuna muhalif bulunma- sına rağmen olacaktır. Japonyanın harp devirlerinden ikincisi olan bu devir 1934 sene- Müneccimlerin remillerine Bakılırsa Japonya Imparatoriçesi de gürül- tüye gidecekmiş sine tesadüf etmektedir. Bir sene sonra yani 1935 se- nesinde ikinci bir muharebe pat- hyacaktır. Bu muharebe Amerika ile olacaktır. Çünkü semavi işa- retlere göre bu iki milletin ara- larındaki siyasi münasebetler hiç te düzgün değildir. Sonra sırasile Çin, belki de İngiltere Uzak Şark mıntakala- rında yanan harp ateşine atıla- caklardır. Bundan çıkacak netice, Japon- ya için o kadar kötü olacaktır ki yukarda söylendiği gibi içtimal bozulacak tebe girebilmek için ilk tahsili bitirmiş olmak lâzıdır. Doğrudan doğruya mektep idaresine mi- racaat edilmelidir. * Gazemir imzah mektup sahibine; — Güzel yazı yazmak için kaligrafiye — çalışmak — lâzımdır, Kaligrafi — defterlerini hrtasiye mağzalarında bulursunuz efendim. Bo maddeden şikâyet öden im* zasız mektup suhibine; zasız mektuplar nazarı dikkate alınmaz efendim, * Birkecide Üçüncü oğla Turgut Beye 3 — Münderecatımızın çokluğu ve yazınızın uzunluğu mektubunuzun intişarına imkân vermiyor. Muh- teviyatını biz de faydalı bulduk, Bu mektubu Maarif Vekâleline göndermek faydadan hali değildir efendim. Necati ezeli bir hürmetle bağlı oldukları Mikadoa'nan tahtı — sarsılacaktır, hükümet reisi mevkünden, hattâ hayatından olacaktır. Hülâsa, zelzeleler, yanar dağ indifaları, deniz kabarmaları hep Japonya içindir. Hint ilâhı Siva iş başına geçmiştir. Ve bu mem- leketin mukadderatını değiştir- mekle meşguldür.» İki müneccimin gözlerini yu- mup şom ağızlarım açarak Ja- ponya için söyledikleri — sözler aşağı yukarı böyledir. Fühakika senelerdenberi dur- madan kaynıyan ve fıkırdayan bu memleketin bu seneler zarfında bazı tali tecrübelerine gi büyük siyasiler tarafından da iddia edilmektedir.