24 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

24 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

arasaerana SON POSTA MeşAsaasee ea ASA AARAR AA KA LA LA SAA BAA Kuvvetli Bir Viyana Takımı Geliyor LA Sağ muavin 1 ve 3 haziran 1934 cuma ve pazar günü Viyananın birinci sı- nf — profesyonel — takımlarından Fussbal Klub Wicn şehrimize gelerek iki maç yapacaktır. Bu haherin futbol heveskârlarını çok alâkadar edeceğini tahmin etmek güç değildir. Sporcular şimdiden gelecek takımın oyuncuları, kuv- yeli, futbol tarzları hakkında meraklanmaktadır. Bu gsütunlarda — önümüzdeki hafta seyredeceğimiz Viyananın küvvetli — kulübü hakkında edecek malâmatın mühim kışmını veri- yoruz. | ve 3 haziranda şehrimizde oynayacak —olan Fussbal klub Wien profesyonel birinci küme- nin on iki takımı arasında altıncı- lğı kazanmıştır. Bu altıncılığın ne çetin mücadelelerden sonra elde edildiğini anlamak için bu sene Viyana Hikinin tasnifini şöy- lece sıralayalım : 1- Admira 2 - Rapit 3- Austria 4- Vienna 5 - W. A.C Viyana futbolunun — şöhretleri dünyayı tutmuş şu takımları ara- sında altıncı gelmek hiç şüphesiz büyük bir muvaffakiyettir. Fussbal - Klub Wien bu sene- | ki lik maçlarında başta gelen bu beş kulüp İçin daimi bir tehlike olmuştur. Onlarla yaptığı iki maç- tan birini kaybetmişse muhakkak kazanmış veya bera- berlikle bitirmiştir. Binaenaleyh başta gelen bu takımlarla hemen hemen- hemayar vaziyette şayılabilir. diğerini bir Takımın içinde s0ol iç oynayan Harvat gibi 54 defa Avusturya formasını sırtına geçirmiş ve Vi- yanalılar tarafından çok - sevilen meşhur bir oyuncu vardır. Müda- faalarında 24 defa beynelmilel olmuş Şnaydec gibi tecrübeli ve fevkalâde yer tutan bir müdafü ve Viyananın en eyi kalecileri Ihtigat muavin meyanında sayilan bir de kale- cileri vardır. Bunlara son senelerde Avus- furyada genç milli takımında oyna- mış ve oyunu takdir uyandırmış bir sağ açık, tevziatı ve kafa pasları fevkalâde isabetli olan bir merkez muavinini de katarsak takımın esasını çizmiş oluruz. Fussbal - Klub Wien takım- İzmitte Lik Maçları İçin Hararetle - Çalışılıyor İzmit, (Hususi ) — İzmit mu- takasının lik maçları için başlıyan çalışmalar hararetle devam et- mektedir. İttiha Spor ve İdman Yurdu başka başka takımlarla ekzersiz maçlarına devam etmek- tedirler. Geçen sene zayıf bir ekseriyetle mıntaka şampiyonlu- ğunu Adapazarlılara veren İzmit takımı, bu yıl çok kuüvvetli bir kadro ile sahaya çıkacaktır. Kuvvetle yapılan tahminlere göre, Kocaeli muıntakası şampi- yonluğu, muhakkak olarak İzmitte kalacaktır. İzmit sporunda yeni yeni ela- manlar görünmektedir. Aylardan- eden çalışmalar da güzel randman verecektir Çorlu Takımı- Galip Çorlu (Hususi) — Cuma günü Çorlu Spor Kulübü gençleri ile Tekirdağ Yılmaz Kulübü arasın- da Tekirdağında alay — futbol sahasında kalabalık bir seyirci önünde yapılan maçta Çorlu takı- mı 1-2 galip gelmiştir. Sair külüplerin beş kuvvetli oyuncusu ile takviye ekilen Yılmaz kulübü bütün dindinmelerine rağmen yine galibiyeti elde etmeye muvaffak olamamıştır. Oyun baştan niha- yete kadar samimi bir ahenk içinde cereyan etmiş Çorlu takı- mından Rakım, Davut ve Tekir- dağ kulübünden Şevki ve Şehap Merkez muavin l | | Fenerbahçe 1,3 Hazirana Ha Sağiç nin burada göstereceği oyunun futbol — heveskârlarını tamamile tatmin edeceğini xannediyoruz, Gelecek Viyanalıların sisteminde çoktandır. unuttuğumuz ince fut- bolün birçok numaraları vardır. Böyle bir takıma hazırlanan Fenerbahçeliler olanca gayretle- rini sarfedecekleri maç için yeni kadrolarını tecrübe etmektedirler. Nihai Maçlar Adapazarında Oynanacak Adapazarı (Hususi) — Evvelki mektubumda cuma günü yapı- lacağını bildirdiğim lik maçları, lisansları henüz gelmediğinden dolayı tehir edilmiştir. Maçlara yakında başlanabileceğini futbol heyeti reisliğinden anladım. İzmit ve Adapazarı birincileri arasında» ki nihalt maç ta şimdiye kadar her sene İzmitte yapılıyordu. Fa- kat bu sene nihal maçın da Ada- pazarında yapılması için Adapa- zarı kulüplerinin müşterek talebi l edilmiştir. Futbol heyeti | reisi bu talebi federasyondan al- dığı emre göre tetkik etmiş ve filhakika Adapazarı sahasının son zamanda nizami vaziyete ifrağ edildiği ve İzmit sahasına gerek bu cihetten ve gerekse çimen olması dolayısile daha faik olduğu | anlaşılmıştır. Bu münasebetle şeh- vimiz bu sene hararetli maçlara sahne olacaktır. İngiliz Kupa Şampiyonu Yine Yenildi Bu senenin İngiliz kupası şam- piyonu — Mançıster Siti — takımı Avusturya şampiyonn ile karşı- laşınış ve neticede Avusturyalılar hiç beklenmiyen parlak bir gali- biyet elde ederek İngilizleri 5-3 Beylerin oyundaki yüksek muvaf- fakiyetleri tebrike şayan görll- müştür. | MemleketlğmSpor “Hartketleri zırlauıyorI Uşak Lik Maçlarının Heyecanlı Karşılaşması Uşak (Hususi) — Uşak halkı | gok heyecanlı bir spor günü ya- şadı. 934 likinin en mühim maçi memleketin rakip ve kuvvetli takımları arasında yapıldı. Saha ve tribün binlerce halkla dolu idi. Saat S de takımlar; Sarı Lâ- civertlilerli z Amerika Kupası İngilizlerin senelerdenberi ala- madıkları Amerika kupasına bu sefer iki millet te husus! kotralarla çıkacaklardır. Meşhur — İngiliz çay karalı Tomas Lipton'a her defasında yüz bin liraya mal olan bu yarış için yine pabalıya çıkan bir | siyahlılar (Gençler) sahaya alkış: | lar arasında çıktılar. Oyuna Tw randan Futbol heyeti reisi Y Ziya Beyin hakemliğile başlanıldı. Oyun heyecanla devam eder- onuncu dakikalarda Gençler penaltıdan bir gol yaptılar. Er- genekonlular akınları — fazlalaştı- rarak göle mukabele — ederek beraberliği elde ettiler. Ergene- konluların bu golü halkı İyice heyecanlandırdı. ve gol! bravol yaşal sesleri etrafı kaplıyordu. Birinci haftaym 1-1 beraberlikle bitti. İkinci haftaymda Ergenekon- lular çok çalışıyor ve hakim yaziyette oynuyorlardı. Gençler bu akınlara mukabele edemeye- rek müdafaaya çekiliyordu. Er- | genekon santrforu Ekrem, has- mından yediği şiddetli bir tekmo ile oyundan çıktı. Birkaç dakika sonra Ergenekonlular seri bir akınla gol yaptılar, Halkın, gol! seslerile tekmeden yaralanın ba- yılan Ekrem ayağı sarılı olduğu halde tekrar sahaya alkışlar ara- sında çıktı. Son dakikalarda Gençlerin bir akınında Ergenekon sağ beki Remzinin kalbine sıkı | gelen bir şut fedakâr beki yere serdi. Birkaç dakika sonra Remzi ayıldiı ve oyuna girdi. Artık yağmur yağmıya başlâamış — ve hakem düdüğünü çalmıştı. " Evvelki hafta ona 3 golle mağlüp olan gençler bu bafta 2-1 golle mağlüp olar rak sahadan ayrılırken, — halk galip olan Ergenekon takımının kaptanı olan Âli Beyi — havaya kaldırarak şal şal deye bağrışı- mıntakası | yordu TEŞE - M34 Ğ"WO nu gelecek haftaki maçfa veçite- cektir. Ergenekonun şampiyon olması kuvvetle tahmin edilmek- tedir. Üstter Uşak Gençler Birliği şampiyon B takımı, Altta: Gonçler Birliğini hegecanlı bir maçlar sonra genen Ergeneken birinci takımı