18 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

18 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Şehinşah Hz. Falih Rufka Eski, astil ve kardeş İran mil- letinin büyük hükümdarını şehri- mizde selâmlamaktan derin bir şeref duymaktayız. 16 baziran 1934 günü, Cümhuriyet Ankara- sının tarihinde unutulmaz bir hâ- tıra olarak kalacaktır. Şehinşah Hz. ile Gazi Hz. nin şahsiyetlerinde, iki milletin yeni devirleri kucaklaşmaktadır. Mi- İçtlerimizin talihsizliği birlikte bit- ti ve güzel talihleri birlikte başladı. ran da, kurlarıcı ve koruyucu- sunu zamanında bulmuştur. İran ve Türkiye, tabii dosttur- | lar: Çünkü —menfaatlerinde ve zararlarında birlik vardır. İran ve | Türkiye, süulh ve emniyet dava- | sının tabil taraftarıdırlar : Çünkü ikisi de milletlerinin yeni inkişa- fını tamamlamak için, uzun sene- ler, çalışmıya mahtaçtırlar. İkisinin de saadet devri, milli istiklâllerinin her türlü kayıtlar- dan âzade olması ile başlamıştır. | İran ve Türkiye, sulh ve emniyet | fikrine ne kadar milli ııhHlMuuıın müdafaası ve ını_ıurılyılı Mesclesinde de irade- leri © kadar kat'i ve tamdır. ran ve Türkiye'nin bulunduğu mıntaka, sulh bavası bozulduğu vakit, tehlikelerin ve kargaşalık- ların €n çok azıp köpürdüğü na- zik bir mantakadır. Bu mıntakada emniyet, cihan sulhu için müs- tesna bir kazanç olarak — telâkki olunabilir. Şehinşah — Hazretleri, — İyan muhadderatını değiştirmiştir. İran milletinin fazilet ve kabiliyetleri, büyük — hükümdarın yeni bir. hız almış, İran sancağı Asya ufuklarında eski şerefini tekrar kazanmıştır. İran - tarihin- deki bu esaslı inkılâbın sebebi, kendi milletinin hayatiyetine ve müslesna vasıflarına inanan, bu vaşıfları yeniden kıymetlendiren Şehinşah Hazretlerinin — zekâ “Zim ve iradesi olduğuna .üplıe. yoktur. İran milletinin sarsılmaz bir sevgi ve iman ile bağlı olduğu .nhi ı;l_lıuılııı-ke:. hususi ve müs-” tesaa bir haz duyu, ğ sebebi de budur. S Çlera Türkler, İran milletini her gün daha mesut ve daha kuvvetli muvaffakiyeti, Şehinşah Hazret. lerinin eserine sadık ve merbut kalmakta olduğunu takdir ederler, Bu sözlerimizin milletimizin öz hislerinin ifadesi olduğuna, Şehin- şah Hazretleri Türkiye'de kaldık- ları müddetçe ve memleketin her tarafında şahit olacaklardır. Tür- iye kendilerine hudutta bir kar- deş kucağı olarak açıldı. Bütün memleket, haşmetlü misafirimizin günlerce devam eden zahmetli yolculuğu ihtiyar etmesindeki asıl zamanında, | I ş bağlı iseler, | $ | | Büyük Elçisi Sadık Han ve refi- görmek isterler ve İran milletinin | kaları bulunmuşlardır. Kaştayı tamamen duyacak kadar | Hassastır. “ Hükimiyeti Milliye ,, den ——" ; İki Cinayet Biri Kardeşini, Diğeri Arkadaşımı Öldürdü İzmir, 18 ( Hususi )— Akhisa. rın Gökçeahmet köyünde dört ; Resimli Makale ÖSS AO K Hayat Mücadelesi Wi Neylesin Mahmut Ş, | Yer AT Vermeyince Mabut // y Sözün Kısası Münderecatımızın çoklu- gundan dercedilememiş- tir. Bulgarlar Tevfik Rüştü Beyin Tek- lifine Sonbaharda Cevap Verecekler Sofya, (Hususi) — Bulgar Başvekili M. Kimon Yorgiyef bir Alman gazetesi muhabirine vuku bulan beyanatında ezcümle de- miştir ki: — 19 mayıs taklibi hükümetinde kat'iyyen ecnebi parmağı yoktur fırkalara karşı olan vaziyetimiz menfidir. Memleket halkımı artık fiırkalar — vasıtasile değil profes- yönel teşkilât — vasıtasile devlet | idaresine sokmak istiyoruz. Yaptığımız tasarruflar netice- sinde birçok münevver işsiz ka- lacaklardır. Fakal onlara başka yerlecde iş bulacağız, Diğer Bul- garlara karşı nasıl tedbir alıyor- sak Makedonyalılara — karşı da ayni — tedbirleri — tatbik — edi- yoruz. Siyasetimiz _Muşın'vf_ kabinesinin en son takip ettiği siyasetin daha fa'al surette taki- bidir. Bütün komşularımızla an- ” | laşmak istiyoruz. Yugoslavya ile SON TELGRAF HABERLERİ Büyük Misafirimizin An- karad;ı Ş ikinci Günleri ( Baştarafı 1 inci sayfada ) Ziyafette Reisicümhur Hz., B. M. Meclisi Reisi ve refikaları, Hariciye Vekili ve refikaları ve Dahiliye Vekili, Şehinşah Hz. mihmandarları Ali Sait Pş. ve refikaları ve Fahrettin Pş., Tah- ran Büyük Elçisi Hüsrev Bey ve refikaları, İran Hariciye Veziri Bâkır Han Kâzımi, saltanal da- hili ve harici teşrifat müdürleri, Şehinşah Hz. nin hususi kalemleri müdürü ve İran jeneralleri ve Şehinşah Hz. nin Halk Evin- den köşke azimet ve avdetlerin- de otomobillerinin etrafında mız- rakalı süvari - kıt'aları bulunmak- ta idi, Şehinşah Pehlevi Hz. şerefine Stat on altıda yarış sahasında askeri kıtaa tın, izcilerin ve mek- teplilerin iştirakile muazzam bir geçit resmi yapıldı. Aziz misafirimiz ile Gazi Hz. sahaya — gitmek - için geçecek- leri yollarda gelip geçmeyi im- | kânsız bırakacak derecede müthiş ay evvel yapılan bir cinayet mey- | dana çıkrılmıştır. Bir çuval içinde bulunan parçalanmış bir cesedin hüviyeti tesbit edilmiş, bunun Şerif isminde birinin — kardeşi olduğu ve Şerif taralından öl: dürüldüğü anlaşılmıştır. Yine Akhisarın Sırt köyün- | den İsmail kadınlara sarkıntılık | ettiği için Mustafa isminde bir' | arkadaşını öldürmüştür. bir kalabalık vardı. İki devlet reisi, on binlerce kişininin çınlayıcı alkışları ara- sında — sahayı — teşril — buyur- dular. Bu sırada bando - İran ve Türk milli marşlarını çalı- iSTER İNAN Bir lasum exnafin ihtikâr ve - hilekârlık yaptıkları hakkında iddialar karşısında şöyle bir misal gösteriliyor: Mulga İstanbal mıntakası Ticüret M Sanayi Müdürü Refik ve Ticaret odası ( den Gani Beyler Balıkpazarından geçerle bir paketin ağıılık ölçüsü olarak kullanıldığını gör- yordu. Pehlevi Hz. ile Gazi Hr. geçit resmine iştirak eden kıtaat ve mektep - dizilerini - tef- tiş buyurdular, sonra merasim başladı ve çok muntazam ve mu- azrzam bir tezahür ifade eden ge- çit resmi tam bir saat sürdü. Müteakıben iki devlet reisi halkın durmiyan alkışları ve “ya- şa.. var ol!,, nidaları arasında sahadan ayrıldılar.. Bundan sonra iki devlet reisi yurdular. Bunu müteakıp muhte- rem — misafirimiz şerefine Ordu Binicilik mektebi talebe zabitleri ile Ziraat Vekâleti Binicilik Mek- tebi talebeleri tarafından mania yarışları tertip edildi. Reisicüm- hur. Hz. ile devlet erkânımızın da hazır bulundukları müsabaka- lar çok güzel oldu ve Şehinşah Hiz, nin takdirlerini kazandı. Zabitlerimiz, önde — mektep kumandanı Cevdet Bey olduğu halde Şehinşah Hz. ile Gazi Hz. ni selâmladılar ve müteaki- ben yarışlar icra edildi. Muhterem misafirimiz yarışlar- dan sonra binicilik mektebine bir kupa hediye buyurdular. Gece Hariciye Vekilimiz tara- findan Şehinşah Hz. şerefine An- kara palasta bir ziyafet keşide edildi. Ziyafette Şehinşah Hazretle- ISTER dürü Muhsin, heyetin- alelâcaip rile Reisicümhur Hazretleri, ma- iyetleri, B. M. M. Reisi, Başvekil, Büyük Erkânı Harbiye Reisi Paşalar ile Ordu Müfettişleri Paşalar ve Vekiller, Sefirler bu- lundular ve ziyafeti parlak bir kabul resmi takip etti. Kabul resminde saat yirmi üçte Gazi Hı., sağlarında Şehinşah Hz. olduğu halde ziyafet salonun- dan büyük salona girdiler ve localarına oturdular. Gazi Hz. ilk danslarını, mem- leketimizden birkaç güne kadar ayrılacak olan Sovyet Sefirinin refikalarile oynadılar, müteakıben de Şehinşah Hz. nden maiyetle- rinin dansetmeleri için müsaade aldılar. Pehlevi Hz. nin bu sıradı atleri - durmuştu ve Gazi saatlerine bakarak ayar ettiler. Muhterem misafirimiz çarşamba günü — İstanbulu — şereflendirmiş olacaklardır. Izmiri de ziyaretleri muhtemeldir. * Ankara, 17 — İran Şehinşahı Hz. nii - Ankarayı - ziyaretlerine büyük bir ehemmiyet atfedilmek- tedir. Bu ziyaret Türkiye ile Iran arasındaki dostluk bağlarının sarsılmaz ve çözülmez olduğunun en kat'i ve en yüksek bir delili mahiyetindedir. Bu ziyaret münasebelile, iki İNANMA! müşler ve bunu satıcının elinden almışlardır. Bu paket kullanıla kullanıla pislenmiş bir kâğıda sarılmış olan bir tuğla parçasıdır ki belediye müzesino kaldırılsa İstanbul halkının 1934 senesinde - hilekârlar elinden neler çektiğini gösteren tarihi bir vesika olur., İSTER INAN ISTER İNANMA: yaptığımız ticaret mukavelesi bir başlangıçtır. gö Balkan mişakıta girmemiz için Tevfik Rüştü Beyin yaptığı tek- life henüz cevap vermedik. Bu husustaki cevabımızı ancak son- baharda vereceğiz. Muahedelerin tadili meselesinde yine eskisi gibi Cemiyeti Akvam misakının 19uncu maddesine istinat etmekteyiz. Küçük itilâf Konferansı Bükreş 18 (A.A.) Küçük itilâ- fın daimi meclisi bugün burada toplanmaktadır. Üç Devlet hari- iye nazırlarının bu mülâkatlarına büyük bir ehemmiyet veriliyor. Şoför Tevkif Edildi Geçenlerde Fındıklıda Ahmet isminde bir ıof&") Muıo_bil .ı: İbrahim isminde bir çocuğu ç namişti. ç'::ı:'k ölmüştür. Şoför d tevkif edilmiştir. a Büyükadada Bir Vak'a Büyükadada Niko isminde bir balıkçı, Emin isminde bir sucuyu muhtelif yerlerinden ağır surette yaralamıştır. İzmirde Bir Tiren Kazast İzmir 18 (Hususi) — Salihli ile İzmir arasında işliyen tren Karşır yaka istasyonu civarında TO ya- şında sağır Hatiçe Hanıma çarp- miş, öldürmüştür. Malmüdürleri Arasında Değişiklik f Ankara, 18 (Hususi) — Lice sabık malmüdürü Tahsin KBGY Adıyaman malmüdürlüğüne, Ras- tamonu malmüdürü Müslim Sami bey Seyhan merkez malmüdürlü- güne, Çankırı merkez malmüdürü Rüştü Bey Kastamonu Merkez Malmüdürlüğüne —Ankara Deft- terdarlığı tetkik Memu- ra Mehmet — Bey — Bergama Malmüdürlüğüne, Refet Bey de Silivri — Malmüdürlüğüne — tayin | edilmişlerdir. Tmemleketin daha ziyade yakınlaş- mast için, icap eden mevzular üzerinde gürüşüldüğü de tahmia edilmektedir. Bilhassa — İranla Türkiyenin iktıisadi yakınlaşmaları ve şimen- diferle bağlanmaları mevzularına da temas olunduğu muhakkak addediliyor. Salı günü, ba yüksek ziyaret münasebelile resmi bir tebliğ neşrine intizar olunmaktadır.