19 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

19 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

| | 4 HARLKIN Gözü // HALKTNK Ü BALRINaDİ ğ,;.,: 4 — No: 1401 Yazı işleci telefensı 20203 BirKarı Koca Kavgası Dikkate Eeğer ... Mühim Bir Sahte- kârlık -İşini Meydana Çıkardı Adana (Hususi) — Polis, bir nile kakgasınm — neticesinde çok miühim bir sahtekârlık suçunu "A’".denı çıkarmıştır. Verilen ma- lümata göre hâdise şundan iba- Kettir: Adananın Bakırsındı -mahal- lesinde Mahmut Nedim isminde kırk yaşlarında birl oturmaktadır. Bu adam evlidir. Fakat karısı kendisinin başka kadınlarla mü- nasebette bulunduğundan — şüphe etmiş, bu yüzden aralarında bir dil kavgası olmuştur. Bu sırada kadın hiddetlenerek — kocasına karşı ağzından şöyle bir söz ka- Çırmıştır: “ — Ben senin tavan arasına sakladığın şeyleri hükümete ha- ber vereceğim,,, diği bu sözü komşuları işitmişler ve hükümete haber vermişlerdir. Fakat kadının bu sözü üzerine ( Devamı 9 uncu sayfada ) Kadının bağıra bağıra söyle- | Sahte Altın Sürücüler Zonguldakta Halkı Al- datırlarken Tutuldular Zonguldak, ( Hususi ) — Vilâ- yelimizin emniyet ve asayişi İçin titiz. bir hassasiyetle — çalışan jandarmamız, dün iki sahte 'altın sürücüsile — bunlara — yataklık yapan bir çocuğu yakalamak suretile mühim bir muvaffakıyet daha göstermiştir. Hâdise şudur: Buraya Sam- sundan gelen ve ikisi de Trab- zonlu olan Abdullah ve Enver isminde iki kafadar, Kozlu na- sahte altınları sürmeğe (Devamı Yuncu sayfada) nan Fit Hlrytab — gı İki Mevkufun -(35) er Bin Lira Kefa- | letle Tahliyelerine Karar Verildi On kişinin tevkifimi icabeden ve kereste üzerinde yapılan takas sujistimali tahkikatı günden güne #hemmiyetli — safhalara — intikal ediyor. Aldığımız malümata göre güm- Tükte çalışan tahkik heyeti, Tica-« Tet odasınca teşkil edilen takas komisyonunun bu sulistimal işin- deki vaziyetini tesbit etmek Üze- redir. Tâhkik heyeti, komisyonda bulunan azalardan bir kısmının ihmal ve sair suretlerle alâkala- rını görmektedir. Diğer taraftan, keresteler memleketten çıkmadığı halde çıkmış gibi evrak tanzim ettikleri anlaşılan ve diğer şekik. lerde ihmalleri görülen bazı güm- rük memurları da mesul mevki« inde bulunmaktadır. Ayrıca, (12) orman memurunun da alâkaları olduğu tesbit edilmiştir. Bunlar hakkındaki — tahkikat — bitirilince tdoğrudan doğruya vekâlet emrine alınmaları muhtemeldir. Tevkif edilen dokuz kişiden kereste taciri Kasım, komsiyoncu Vusuf Ziya ve Fazıl Efendilerin ::::::ehr ti bulan mevhum r Ser için beyannameler tan- zim ettikleri:ve”bu beyannameler üzerinden muamele Yyaj OĞT çe ptırdıkları tesbit edilmiştir. Fazıl Efendinin gerek doğrudan doğruya, gerek iştirak suretile hemen bütün ke- reste işlerinde alâkası görülmüş- tür. Bundan başka; firar halinde olan kereste taciri Hiristo Ninidiş Efendinin ( 100 ) bin liralık mua- mele yaptığı, fakat bu miktarın (1) milyon lira olarak gösterildiği tahakkuk — etmiştir. Karmakarış Safhalar gösteren bu suiistimal işinde, gümrük ve inhisarlar ve- kllı“ müfettişi Al Kemal Beyin riyasetinde bulunan ve iktısat vekâleti müfettişlerinde İbrahini Hilmi, ziraat vekâleti müfettişler l Takkik heyetir Yakarıdan ilibaren Töraktm, All Kemal, Emin Beyler rinden Emin Beylerden müteşek- kil bulunan takas tahkik komis- yonu, mesaisinin ikinci kısınını da tamamlamak üzeredir. Adli ceaphe Takas işlerinde sulistimal yap- tıkları iddiasile tevkif edilenler- den Mehmet Kasım — ve Fazıl Beyler evvelisi gün kefaletle tah- liyeleri için tevkif kararını veren Sultanahmet — sulh birinci ceza mahkemesine müracact etmişlerdi. Mahkeme dün sabah bu iki mev- kufun otuz beşer bin lira para veyahut — devlet tahvili kefalet vermek şartile serbest bırakıla- bilecekleri hakkındaki — kararını vermiş ve Müddeiumumilik vası- tasile kendilerine tefhim etmiştir. Dün mevkuflardan limon kırah Diyamandi efendi de inüracaat ederek kefaletle tahliye edilme- sini istemiştir. Hâkim Reşit Bey bu talep hakkındaki — kararını verebilmek için de tahkik heye- tinden dosyaları istemiştir. Bugün (Devasu Suncü saylada ) hiyesinde bir amele kahvesine oturmuşlar, — ceplerinde — bulu- B İdare ı;ı.ıı telefeniz 20203 — Fiatı 5 kuruş Haşmetlâ misafirimiz ve Gazi Mustafa Kemal Hazrelleri evvelsi günkü büğyük geçit rerminde üyük Misafirimiz izmirde mir Ve Çanakkaleyi Şerefl Ankara19 —(Hususi) Şehnişah Hazretlerinin bu geceyi Ankarada geçirmeleri muhtemeldir. Bu tak- dirde Gazi Hz. mühterem misa- firlerile beraber çarşamba günü trenle Afyon tarikile İzmire ha- reket ve yolda Eskişehir Tayyare mektebi ile şeker fabrikasını zi- yaret edeceklerdir, İzmirde Şehinşah Hazretleri efine bir balo — verilecektir. mirden Çanakkaleye, oradan da Bursa ve Yalovaya teşrif oluna« caktır. Bu seyahate Fırka umumt kâtibi Recep Bey de iştirak ede- cektir. Ankara, 19 (Hususi) — Âlâ Hazreti Hümayun Rıza Pehlevi Hz. bugün B. M. Meclisini teşrif ederek bir müddet meclis müza- kerelerin takip buyurmuşlardır. Bu Ziyaret Şehnişah Hz. ile onun şalısında kardeş 'İran mil- leti hakkında çok samimi tezahü- rata sebep Colmuştur. Meclisin ikinci celsesi açılırken Alâhazreti kumayun refakatinde B. M. M. Reis Vekili Esat Bey bulunduğu halde riyaseti cümhur locasında yer almışlardır. Celsenin açılmasını müteakij; . - Iki devlet reisi bir arada Başvekil İsmet Pş, Hz. kürsiye gelerek beyanatta bulunmuşlar ve hülâsatan demişlerdir ki: — “ Dost ve asil İran mille- tinin büyük hükümdarı Şehnişah Hz.ri bir kaç gündenberi memle- ketimizi — misafirliklerile — şeref- lendirmişlerdir. (Alkışlar.) Gazi Mustafa Kemal Hz., yeni Türkiye devleti için olduğu gibi — Şehinşah Hz. Ve Cümhur Reisimiz İz- endirecekler Şehinşah Hz. de yeni İran dev« letinin istiklâl aşkını, asil hisle- rini, çalışkanlığını temsil eden yüksek bir şahsiyettir. (Alkışlar) Hudut |Mesolesi Komşu ve kardeş iki milletin kudretli ve büyük reisleri zema- nında İram Türk münasebatı yer« ( Devamı 3 üncü sayfada ) B;rkızKaçırma Teşebbüsü İki Kadın İki Delikanlıdan Zorlu Çıktı Susurluk, (Hususi) — Kuruca- oluk köyünde bir kız kaçırma hâdisesi olmuştur. Yunus ve Yu- suf isminde iki genç, köylülerden Ahmet ağanın 14 yaşındaki kızı Fatmayı, kızcağız annesi ve yetr gesl ile beraber bahçeden - gelir- ken silâh çekerek yakalamışlar, yüz adım kadar sürüklemişlerdir. Fakat anne ve yenge cesaretli davranıp Fatmayı bunların elim den kurtermiya muvaffak olmuş- lardır. Bu hâdise üzerine iki taraf biribirinden davacı olmuştur. Ad. liye tahkikat yapıy: Geçit resmine iştirak eden kahraman askerlerimiszden bir kil'a, taktın yürüyüşlü vazigelinde