20 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran -— Hasan zeytinyağı ile ve Hasan kremile yapılmış gayet kuru ve mükemmel ve büyük : ati Bu Sütunda —Hergün L'—_——— Tercüme eden: Hatice Hatip HİSAN TuvaletweGliser  YE SARIŞIN YILDIZ Madmazel Orminiler üç kiz kardeştiler üçü de biribirinden gürzeldi. Bilhassa Pia ile Stella biribirlerine barikülâde benzerler- di. Piayı tanıyıp ta Stellaya rast gelen: “Bu esmer genç kız muhak- kak Pianın kardeşidir,, derlerdi. Pin fakat isim ve şöhrete ba- ris bir genç kızdı.. Sahnede ça- lışıyor ve Floransada, Cenevede, Napolide büyük bir muvaffakiyet kazanıyordu. Sinemadan iyi bir angajman alabilmek için saçlarım akisleri plâtin rengi olan sarışın bir ren- ge boyadı. Kara gözleri, küçük ağzı ince burnile daha güzelleş- mlş-sido. Bütün sinema perdeleri pek yakın bir zamandan sonra Piayı yıldız olarak göstermek istediler. Gayet çabuk gelen bir şöhret genç İtalyan kızım dünyanın her tarafına tamıtmıştı. Kız kardeşlerin ikincisi olan Stella, Pise Darülfünunu felsefe profesörü ile nişanlı idi - Stella evinde kapalı yaşıyan dindar bir genç kızdı. Nişanlısımın biraz pa- ra biriktirmesini bekliyordu. !_vi bir ev döşeye bilecek hale gelir gelmez izdivaç edeceklerdi. En küçükleri Nina Darülfünün tale- besi idi. Doktor olmıya — çalışı- yordu. Aileleri çok sakin ve biribirine metbut bir aile idi. Anneleti ev işlerile Uuğraşırdı. Babaları bir orkestrada keman çalar. Ve bu- nun için ekseriya turnelere, çıkar evde bulunmazdı. - Pianın - muvaffakıyetleri gün- den güne ertiyordu. - Niste, Pa- riste, Holivutta oynamıştı. Bötün dünya onun yanağında iki çukur yapan tebessümünü artık tanı- yordu. Günün birinde gazeteler onun Amerikadaki çay kıralı meşhur Lincoln Plunkettin genç — oğlu Yohm Thomas Plunkett ile evve- lâ nişamnımı ilân ettiler. Resimli mecmüalar yan yana resimlerini neşrettiler. Mösyö ve — madam OÖrmini bu nişamı takdiş ettikleri- kızlarına telgraflarla bildirdiler. Fakat hayat o kadar kolay ve sade bir şey değildir. Yine ayni gazeteler birkaç zaman sonra Miss Bella Gerny - Smith ismini taşıyan Amerikalı bir genç kızın :"'9 aleyhinde — bir ava Daçtığım — yazdılar. —Bella genç Plunket'in eski NüRtür. ök duğunu iddia ediyor ve zebepsiz yere nişanlarını bozduğu için on- dan yüz bin dolar zararı manevi dava ediyordu. Pia bu kadından bahsedildiğini evvelden hiç işit- memişti. Bunun ne olduğunu ni- şanlısına sordukça © şöyle izah etti: — Canım saçma bir şey... Geçen sene kendisine biraz kur etmiş olduğum bir kadın, şantaj yapıp benden para koparlmak istiyor. Kendisine on bin dolar verir, sustururum. , — — , Fakat bu cevaba rağmen Bella Susmuyordu. Pia eyi bir angaj- aKL man almıştı. Pariste ve Nis'te filim çevirecekti. Çay kıralının oğlu onunla birlikte Avrupaya geçti . Bu ara babanın eli kuvvetli bir romatizmadan âdeta kıpır- danmaz bir hale gelmişti. Keman çalamıyordu ve para azalmıştı. Orminiler sıkıntı içerişinde idiler. Pia geldi : — İşte ben buradayım üzül- meyiniz dedi. Hakikaten üzülmiye — mahal yoktu. Bir başvekilden çok para kazanan Pia mütemadiyen çekler veriyordu. Elim çevrilmiye başlamıştı. Rejisör direktör, müstakbel mu- vaffakiyetten yüzde yüz emindiler. İşler böyle eyi giderken bir gün Pia nişanlısile birlikte bir otoe- mobilde iken cesur bir çılgın ba- sambağa sıçradı ve bir şişe kezza- bi genç kadının yüzüne döktü. Piayı hemen bir hastaneye kaldırdılar, Plunkett biraz yan- mış olmasına rağmen halka ka- rıştı. Bellayı yakaladı ve herkesle birlikte dövdü. Bellayı da hasta- neye kaldırdılar fakat ona kimse acımadı. Esasen ona yapılan bu muamele Pia'nun gözelliğini ye- rine getirecek değildi yal.. Emprezyariyosu, reklâm şefi, hesabına çalıştığı firmanın ve oy- nanlan senaryonun sahibi çılgın Amerikalı aleyhine dava ikame ettiler, Fakat bütün bundan ne çıkarpı. Pianın barap olan yüzü ancak bir senede eski haline ge- lebilecekti. Bu, bir sene içinde hem filim firmsı hem 'de OÖrmini ailesi iflâs etmişti. y Gazeteler yine muhtelif hava- disler vermiye başladılar. Bazıları güzel yıldızın pek yakmda düzel miş bir yüzle stüdyoye avdet edebileceğini, bazıları da artık filim hayatma veda edecek kadar yüzünun bozulduğunu yazıyorlardı. Pia uzun bir zaman bir hastahane ve güzellik enstitü- sünde büyük ihtimamlarla tedavi edildikten sonra ailesi yanına avdet etmişli. Yüzü sargılı ve kaibi kederli idi. Ormini baba: — Benim mesleğimdeki hara- biyetimden sonra şimdi de senin balin ailemizi mahvetti, diye ağ- hyordu. Doktör harikulâde teda- vilerden ve avdet edecek bir gü- zellikten bahsediyordu ve sinema kumpanyasının efendileri saçlarım yoluyorlardı. ğ Bu keder ve ümitsizlik içeri- sinde itidalini kaybetmiyen tek insan Pia olmuştu. O, bir. gün kız kardeşi Stella'yı yanma ça- Bırdi. ve: — Dinle beni küçşüğüm, vazi- yeti “yalnız sen — kurtarabilirsin, diye söze başladı. Stella eyvelâ iliraz etti. Fakat mesele bütün familyayı alâkadar ediyordu, ka- bul etti; © akşam Parise hareket etti. Pia'nm - saçlarını boyayan aynı berber Stella'nın saçlarımı da boyadı. Sonra Filoransaya av- det edince - sinemacıları çağırttı. Telâşla geldiler: — Artık kendimi iyileşmiş SON POSTA Takas İşi Mevkufların Bir Kısmı Kefaletle Tahliye Edilecek Takas işlerinde suüstimal yap- tıkları iddiasile tevkif edilenlerden Mehmet Kasım ve Fazıl Beylerin 35 er bin lira kefalet vermek gşartile — serbest — bırakılacakları hakkında bir karar verilmişti. Bu iki suçlu dün bu kefaleti vere- medikleri için serbest bırakıla- mamışlardır. Avukatları bugün Asliye mahkemesine — müracaat ederek kefalet miktarının indiril- mesini veyahut mali kefalete çevrilmesini isteyeceklerdir. Mevkuflardan limon kıralı Di yamandi Efendi de tahliyesi için ilk kararı veren Sultanahmet Birinci Sulh Ceza mahkemesine müracaat etmişti. Hâkim Reşit Bey dün bu müracaati tetkik etmiş ve kanuni ikametgâh gös- termek, tahkikatın her safhasında hazır bulunmasını temin etmek ve bir hapis karsrı verildiği takdirde infan geciktirilmemek şartlarile beraber 12 bin lira kefalet vermek şartile serbest bırakılmasına karar vermiştir. Mevkuflardan Perikli, Yusuf Ziya ve Faik Beyler de dün ayni mahkemeden serbest bırakılma- larını istemişlerdir. Mahkeme bu üÜç suçlu hakkındaki kararını bugün verecektir. Toplantı, Davetler Sünnet Olmak İstiyen Çocuklar Kadıköy Hilâliahmer şubesi tara. fından 9 Agustos Perşembe günü Mo dada Bomonti bahçesinde bir sümet düğünü tertip edilmiştir. Sünnet ola- gak çocukların kaydine şimdiden baş- kanmıştır. Kumluktaki şubeye müra- onat edilmesi rica olunmaktadır. saaeaaanaanaanan ço İstanbul asliye birinci hukuk mahkemesindeni Doyço Oryenit Bank Drestner Bank şubesinin İstan« bulda 4 üncü vakıf ban — 13 Na da mönfesih Bahar Saporta ve şürekâm şirketi azâsından Jül Bauhar ve Juk Saporla elendiler zimmetinde alacağı olan seksen bin ikiyüz doksan dokuz frankla 7895 lira 85 kuruşun — adeini tesviyesine mebni mezkür meblağa mukabil rehnedilmiş olan 2840 Bukır- köy çimento fabrikası hisse senedi ile 185 adet Bakırköy çimento- fabrikala. rmin mücases hisse senedinin ticaret kanununun 766 ncı maddesi mucihince satılması hakkında sepkeden - talebin mumaileyb Jan Saporta ve Jül Behar efendilerin — ikametgâhlarının — meçhuli- yeli hasebile ilânen — tehliğine karar werilmiş olduğundan işbu ilânıtı fer- dasından — itibaren üç gün — zarfında mezkür satış talebine karşı itiraz edil- mediği takdirde mezkür madde muci- bince emvali merbunenin — satılmasına karar verileceği satış - talepnamesinin tebliği makamına imza olmak üzere ilân olunur. (527) hissediyorum. Yakında filmi çevi- rebileceğim, dedi. Onu tebrik ettiler. Ona teşek- kür ettiler. Stella'nun Pia olduğu: na hakikaten inanmışlar mıydı? Yoksa inanmış mı göründüler, Herhalde muhakkak olan ga. zetelerin hemen bu havadisi yay- mış olmasıdır. Servet ve refah Ormini famil: yasına yine avdet etti. Ya Plur» kett'e ne dersiniz?.. O da kendi- sini mateden zalim Bella ile izdi- vaç etti. Floransa'da, Arno nehri sahilindeki küçük bir evde ise yüzü merbemler içinde bir kadın eline aldığı bir gazetedeki şu ilânı tekrar tekrar okudu: , *“Sehbar Pia'yı yeni bitirmiş olduğu son filminde her - zamankinden “güzel | olarak seyredeceğiz.,, YLenış Filim ve film pakları niz. Fotoğraf Tevazımı Meşhur. ZEİSS Elektrik ” İnşası Lüleburgaz in Sabunları Fotoğraf meraklılarına: Paranızı beyhude yere sarfetmeyiniz! sayesinde resimlerinizi daha parlak, daha nat çıkarabilirsi- musirren talep etmeniz; menfaatiniz _bıyfı n 10 ve 15 kuruşa HASAN Ecza deposu Toptancılara tenzilâk d — B üüüi ÖL P İ salan Hicarethanalerdan İKON filmlerini iktızasındandır. (411) Münakasası Belediyesinden 20,000 yirmi bin lira bedeli keşifli Lüleburgaz kasabası elek- trik inşası 3 Haziran 934 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile ve yirmi gün müddetle münakasaya konmuş olup 24 Haziran 034 saat 17 de ihalesi icra kılınacağından talip olanların * 7,5 Depo” zito akçelerini veya minat mektuplarını hâmilen mezkür gün ve saatte belediye dairesine müracaatları ve ihale ve fenni şartname suretleri beş lira gönderildiği takdirde arza edenlere gönderileceği ilâa olunur. İstanbul Asliyo Birinci Hu- kuk mahkemesinden: Müvekkili Şenle Hazımın mümzisi bulunduğu elre müuharrer sönetle Veznecilerde İstiklâ! Hsesi müdürü Agâh Sırm Bey zünmetinde beş yüz cllı ltra alacağını senedin zayi etmiş olduğundan bahisle mezkür senedin Ücüret kana- Bunün 688 inci maddesine tevfikan iptaline karar itası mumaileyh Şerile Hanıma izafeten ayukat Hayrullah Bey tarafındun talep ' edilmiş ve mah- kemece mezkür mıııfdv: ahkâmına tev- fikau — mevzubahs seoedin bedelinin kimseye tediye edilmemesine ve dilerse meahkeme veznesine tevdi etmesine ve bu senedin kimin yedinde' ise 45 gün zarlında mahkeme veznesine ibraz edilmesine edilmediği takdirde senedin iptal edileceğine 31413 No.l: dosxya ile karar — verilmiş — öolduğu — ilân oluuur. (t0) D aaf e SS İstanbul Asliye Birinci Ticaret Mahkemesinden : İstanbulda Bah- çekapıda Haseki hamam sokağında Sadikiye han altında hazır kundura ticaretile moşgul iken evvelce iflâsına bükmolunan Armenak Paragzamyan Efendinin — alacaklılarile — akdeitiği kongordatoya müteallik bütün evrak iflâs idaresinin mütaleanamesile likte mahkememize verilmiş ve bu işe bir korar vermek için 23-6 934 tarihine — müsadif Cumartesi —günü ssat ON DÖRT tayin, edilmiştir. İtiraz edenler haklarını müdafaa iİçin bu celsede bulunabilecekleri icra ve iflân kanununun 2986 ncı maddesi mu- cibince ilân olıııı.' ü (519) bir- | Fatih Sulh Birinci Hukuk mahkemesinden: Sadiye Hanım tarafından Samatyada Arabacıbeyazıt muhallesinin Öksüzce camü sokağında (1) No, de mukim İbrahim efendi aley. hine ikame olanan matlabat davasının cari muhakemesinde müddeialeyhin ika- metgâhı hazırasının meçhuliyetine bina: en bittalep onbeş gün müddetle ilânen tebligat ieresna karar verilerek muha- kömenin devamı 4-7-034 aat 11 re ta- lik edilmiş olduğundan müddeialeyh yevm ve ssati mezkürda hazır bulun- madığı veya muzaddak bir vekil göne dermediği takdirde gıyaben ruyeti da- vaya devam olunacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. () SATILIK MOTÖR Hankulüde fırsat 5,60 motörü 82 beygir , Jöhnson markalı mükem- mel bir. balde. Mürncust: Penhas Efendi Eminönü Gümrük sokak No 6, Tel 22794. FEVROZİN FEVROZİN FEVROZiİN FEVROZİN FEVROZİN *FEVROZİN * Grip, #En ve sızının düşmaaplır.