22 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

22 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN, GÖÜZÜ || ;HALTRERN RULAĞI H ASN DÜLÜ — Sene: 4 — Ne: 1404 Vei içleri Telefosm 20203 Şehinşah Hz. Eskişehirde.. Hava Mektebini Gezdiler, Tayyare- cilerimizi Takdir Buyurdular Şehinşah misafirimiz ve Gazi Hz. bir arada Eskişehir, 21 ( Muhabirimizden Telefonla) — Misafirimiz — İran Şehinşahı ve Reisicümhur Musta- fa Kemal Hazretlerile Başvekil hsmet Paşa, Hariciye Vekili Tev- fik Rüştü, Tahran Sefiri Hüsrev Beyleri, Fahrettin Paşa vesair zevatı. hâmil olan hususi tren tam saat (8,30 ) da Eskişehir is- tasyonuna girdi. Şehir ve istas- yon İran ve Türk bayraklarile baştan başa donanmıştı, İstası- yonda hazır bulundurulan husust * trenlerle — tayyare meydanına hareket edildi. Misafirimiz lran (Devamı — 3 üncü sayfada ) İzmirin Sevinç Günleri Izmir, 22 (Hususi) — Memleker fimizin ve Büyük — Gazimizin müuhterem misafirleri Iran şehins vahı Hz. ile Retsicümhar Hz. ne burada sevinçle intizar edilmek- tedir. Iki devlet reisini hararetle istikbal için dolgun bir program tanzim olunmuştur. Vali Kâzım Paşa ve diğer zevat kendilerini vilâyet hududunda — karşılamak için hareket etmişlerdir. ——— —a — Bakalorea Meselesi Dönen Talebenin Nisbeti Şimdilik Yüzde Yetmişe Yaklaşıyor Lise ve orta — mekteplerde bakalorea imtihanları neticelendi, birçok talebe muvaffak olamadı. Bunlar Eylülde tokrar imtihan rdileceklerdir. İmtihanlar yapılır- ken, alâkadarların ifadesi en fazla Muvaffakiyetin yüzde yirmi nisbe- tinde olduğu — merkezinde idi. Fakat imtihanlar bittikten sonra ! Bir bakalorca imtihanı va: ziyeti şehrimizdeki lise ve ortamektep- lerde kaç talebenin imtihana gir- diği, kaçının döndüğü hakkında bir cetvel hazırlatımıştır. İstanbul, üç imtihan mıntakasına ayrılmıştı. Bu mıntakalardan Beyoğlu cihe- tine ait rakamlar şu şekilde ifade ediliyor ; ( Devamı 9 uacu sayfada ) İrfan Âleminde Bu. İki Güzel Mektebe Kıymamalı Maarif vekâleti -önümüzdeki ders senesi başında tedrisata başlamak üzere şehrimizde bir lise daha kurmıya karar verdi, Haydarpaşada eski tıp fakültesi binasında açılacak olan bu yeni lise için şimdiden hazırlıklar yapılmaktadır. Binada ayrıca bir muallim mektebi, bir de orta mektep tesis edilecek, bir bina içinde yerleşecek olan bu Üç mektebe «2000» talebe devam edecektir. Lise Jleyli olacaktır. Binada yapılacak yeni tesisat için 160 bin lira harcanmesına karar verilmiştir. Bu paranın bir kısmile de ders aletleri ve diğer levazım tedarik edilecektir. Maarif vekâletinin bu güzel kararile İstanbul, memleket irfanı için çok verimli bir mücssese daha kazanmış oluyor, Ancak, bazı şayıalara ve bize söylendi- ğine göre, Vekâlet bu karanı veriken, İstanbul Erkek ve Kaba- taş İiselerini de alâkadar &eden bir karar daha vermiştir. Şayia- lara inanmak lâzım gelirse, Vekâ- ( Devamı 9 uncu sayfada ) İZMİR PANAYIRI 26 Ağustos 934 sabahı açılıp 16 Eylül 934 akşamı kapanacak, IZMİR. ŞEHRİ — beynelmilel dördüncü 9 Eylül panayırında mal teşhir ve ziyaret etmek en kârlı bir işti.. Kara ve deniz yollarında tenzilât ve panayırda kolaylıklar vardır. Müracaat adresi : IZMIR BELEDİYESİ — CUMA — 22 HAZİRAN kerrorakeneğayen c Ka besesArereran — — ——— 1934 İdare İştsel telefonur 20203 Fiatı $ kuruş —a eee Şirketi Hayriyğye Bir Cevap Boğazı Öldüren Sebepleri Bir De Benden Dinleyiniz Bir Okuyucumuz, Şirket Müdürüne, Çok Dikkate Değer Bir Mukabele Yapıyor * Şirketi Hayriye ,, müdürü Yusuf Ziya Bey — geçende bize, Boğaziçinin bugünkü sönük vazi- yetinin sebeplerini anlattı. Yusuf Ziya Bey, Boğaziçinin sönmesin- de Şirketi Hayriyenin hiçbir ka- bahati olmadığını — söyledi ve sönme vaziyeti hakkında -büyük harbin tesiri, iktısadi buhran ve sair sebepleri ileri sürdü. Bu yazıyı okuyan Boğazlı bir okuyucumuz, —uzun boylu uğ- raşmak — süretile bir mukayese yapmış, neticede Şirketi Hayriye tarafından ileri sürülen sebep- lerin hiç te doğru — olmadığı neticesine varmıştır. Bu okuyu« cumuz; “ — Baoğaziçini öldüren se- bepleri bir de benim ağzımdan | dinleyiniz!,, dedikten sonra şunu ilâve ediyor: “ — Kabahat ne büyük harp- te, ne iktısadi buhranda, ne Rumların mübadelesinde ve ne de diğer şeylerdedir. Bütün kabahat Şirketi Hayriyededir., Bize tafsilatlı bir mektup gön- dermiş olan öokuyucumuz bu iddi- alarını ispat etink için tetkiklerini çok derin ve etraflı yapmış, bil» hassa muhtelif senelerde şirkef vapurlarının taşıdığı yolcu adedile eldpa edilen hasılat arasında, bizi de hayrete düşüren mukayeselere ( Devamı 9 uncu sayfada ) Güzel Boğaziçine Bir bakiş _:—W — Yüz, yüz elli sene daha yaşıyabileceğini | — Azizim sen benim hayatta yegâne dostumsun. Vasiyetim olsun öldükten sonra beni belediyenin yaptıracağı asri mezarlığa gömdür! nereden — tahmin