3 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

3 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

GAT T KT COYNR ça İTTİHAT . TERAKKİ ÜU W — Her hakkı mahfuzdur — Dördüncü Kısım No. 140 Ziya Şakir Nasıl Doğdu?.. Nasıl Yaşadı?.. 3-7- 834 — Nasıl Öldü? Nâzım Pş. Aleyhindeki İsnadat İçin Selim Sırrı B. İsticvap Altına Alınmıştı Paşa, gece gündüz sarhoş. Hattâ bu hareketinden utanıp sıkılmıyor, sanki herkesle —alay eder gibi viski şişelerini vagon penceresinin önüne diziyor. Bu, ne hayasızlık.. Sözleri, dalga dalga yayılarak barp siperlerine ve İstanbulun en ücra köşelerine kadar aksediyor- du. Harbın feci havadislerine karı- şan bu dedikodular, Babıâlide ve vükela meclisinde bile bir galeyan husule — getirmiş, 'Nâzım Paşa aleyhinde tahkikat icrasına lüzum gösterilmişti. Şeyhislâm Cemalet- tin efendi, Nâzım Paşanın yaver- lerinden olan Selim Sırrı (1) beyi celbetmiş, Nâzım Paşa aleyhine deki bu sözlerin doğru olup ol- madığına dair istiçvaptan geçir« miş; fakat Selim Sırrı beyin: — Paşa midesinden mustarip- tir. Mütemadiyen maden suyu içer. Ve garip bir itiyat ile de boş şişeleri vagon pençerelerinin önüne dizer. Een, bir kadeh içki içtiğini görmedim. Demesi ve bu sözlerini yemin ile de temin etmesi üzerine, Cema- lettin efendi: — Şu halde Paşaya selâm söy- leyiniz. O şişeleri oradan kaldır- sın. Dedikoduların önü alınsın. Diye haber göndermişti. Nâzım Paşayı milletin ve or- dunun nazarından düşürmek için, bütün bu şayiaların İttihatçılar tarafından — çıkarıldığı — rivayet olunuyor; — Nazım Paşaya hoş görünmek — İstiyenler - tarafından gerek siyil ve gerek asker İtti- hatçılar aleyhinde şiddetli hare- ketler icrasından çekinilmiyordu. Btanbulda zabıta amirliklerine yerleştirilmiş olan (Halaskâr) za- bitler, ittihatçıları şiddetle takip ederek (Arif Paşa divanıharbijne sevkediyorlardı. Divanharbin - ri- yasetinde bulunan Yanbolulu Arif Paşa bir zamanlar ittihat kulüp- kerinde heyeti idare azalığı etmiş, fakat Hizip meselelerinin cemiyeti Barstığı esnada itilâfçılar cephesi- ne geçmişti. Tab'an sakin bir zat olduğu için divamharbe gönderi- len ittihatçıar — hakkında ağır kararlar — verecek kadar cür'et gösteremiyor; bu hareketi şiddet taraftarı olan itilâfçıların hoşuna gitmiyordu.. Nihayet bütün Iatan« bul ıııhı:ıı:ı günlerce İşgal eden ir hâdise zuhur etmi, :»ıwıu-:ı karşı beslenen kıım: usumel gösterile; zaman gelmişti. gü Cemiyete mensup bütün zabi- tan gibi - cemiyetin müessislerin. den - yüzbaşı İsmail Cambulat Bey de Çatalca harp mıntakasında bir vazife deruhte etmişti. Bu sıra- da en yakın akrabasından genç bir :l:-ln ıîru surette hastalanması erine bir mezuniyet almı İstanbulu gelmişti. Fakat hastanın hali vahimdi. Celbedilen doktore lar; ümidi kesmişler ve son bir ameliyata lüzum göstermişlerdi... Bu vaziyet karşısında Canbulat Bey, Merkez Kunandanlığına ha- ber göndermiş, mezuniyetinin bir iki gün temdidini rica etmişti. 1) Meşhu iyeli ; -.Ll&üş:ı;":ırgı:—’:bodem ho- Amirliğine emir verilmişti. İnzibat İ İ — | âmirleri, bu emrin usulen tebli- b ğine bir (kanun) neferi memur etmişleri. Canbulat Beyin refikası, hürriyetin ilânından birkaç sene evvel Göztepe İstasyonunda (Be- dirhani) ler tarafından öldürtülen Rıdvan Paşanın kerimesi idi. Bu katil meselesinden dolayı Bedir- hanilerden bazıları ve ezcümle bu cinayeli tertip ve idare eden Üsküdar ciheti kumandanı Ali Şamil Paşa, Abdülhamit tarafın” dan Trablusgarbe nefyedilmişti. İşte, buü kanun neferi Ali Paşanın en yakın ak- rabasındandı. O zamandanberi Rıdvan Paşa ailesine husumet besliyen bu adam, şimdi, Rıdvan Paşanın damadı olan İsmail Cam- bulat Beyi tazyik edecek bir vesile zühur edip te bu vazife kendisine tevdi edilir. edilmez azami şiddet göstermek suretile Yüzbaşı kıyofetinde Ismail Canbulât B. Fakat bu rica kabul edilmemiş, | kalbindeki intikam hislerini tes- Canbulat Beyin cebren vazifesine sevki için Kadıköy askeri inzibat kine karar vermişti. (Arkanı var) Ankara: Yüksek Ziraat Enslitüsü Rektörlüğünden Yüksek Ziraat Enstitüsü talebesi için İüzumu olan aşağıda yazılı 6 kalem eşya aleni münakasaya konu'muştur. Taliplerin şartnameyi görmek üzere hergün Enstitü Muhâsebesine ve ** 7,5 9 Temmuz günü saat 9,50 de Yüksek Enstitü ihale ve Idare Komisyonuna müracuatları. “3301,, Adet Eşyanin cinsi 140 Pamuk şilte 200 Yorgan 350 Yastık maa yüz 400 » — kilifli 350 Yatak çarşafı 200 Yorgan çarşafı iktısat Vekâletinden: Ölçüler hizamnamesinin 2 nci kısmının 4 üncü faslı hüküm- lerine göre boyları 74 üncü maddede yazılı büyüklüklere uygun olmıyan her türlü ispirtolu içkilerle, gazoz, soda, maden suyu, menba suyu ve süt şişelerinin ve binlik damacana ve kaplarının kullanılabilmesi için Mımtaka Ölçüler ve Ayar Başmüfettişlikleri vasttasile Vekâletimizden izin alınması ve bu şişe ve kapların sil- me olarak veya çizgi konmak suretile litre veya santilitre cinsinden bulumacak hacimlerinin üzerlerine yazılması lâzımdır. Açık ve pera- kende içki satılan lokanta, birahane, gazino, bahçe, _bır gibi yer- lerde kullanılan sürahi “karafa,, , hdıh' vesnir kapların da en geç 1/1/1935 tarihine kadar üzerlerine hacimlerinin yazılması ve bu hacimlerin çizgi ile gösterilmesi icap eder. Yukarda yazılı mecbariyetler hakkında fazla _Illâlııt almak istiyenlerin sonradan zarar ve ceza görmemek - için bulundukları yerin bağlı olduğu mıntaka ölçüler ve ayar başmüfettişliklerine hemen müracaatları lüzumu ilân olunur. “3621,, Ankara: Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: ŞA Yüksek Ziraat Enstitüsü talebesi için aşağı ayakkabı münakasai aleniye ile ihale M_Hı'. Taliplerin şartna- meyi görmek üzere hergün Enstitü Muhasebesine ve %'I_.s teminat- larile beraber 9 Tommuz 934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 11,5 da Enstitü ihale ve idare komisyonuna müracaatları, “3298,, Adet Esyanın cinsi 350 — 360 Erkek İskarpini 40 — 45 Kadın — » Yeni ".;"!“İ Zayi — Üsküdar Malmüdürlüğün- den almış alduğum maaş cüzdanımı bettim, Yenisini racağımdan :lı:-ıı .hlhıl ='- (27) Fen ve San'at — İzmirde intişar eden bu aylık sanayi ve işçi mecmuas | ci gn 10 ulcu sayısı da çıkmıştır. Kanlı — Sayta 9 Bir Namus Davası AA — İzmir Civarında Bir . Cinayet İzmir, (Hususi) — Karapınara bağlı Karabağ köyünde tüyler Ürpertici bir cinayet oldu. Bu cinayetin sebepleri etrafında köy halkı arasında dolaşan — sözler birçok dedikoduları mucip olmak- tadrı. Bu hususta söylenilenleri şöyle hulâsa etmek mümkündür. — Karabağ köyünde öteden- beri hayırhahlığile tamınmış — bir adam vardır. Bu adama genç, ihtiyar herkes çok samimi bir hitapla « İsmailcik » ismini ver- mektedir. Bu adamın yaptığı iyilikler, bilhassa bekâr kadınlar üzerinde toplanmaktadır. Çiftini, çubuğunu bırakıp silâha sarılan askerlerin aileleri. bu — adamın yardımına nail olmaktadır. Ka- dınlara onun, bunüun - tarlasında âş bulur, harçlık verir ve hattâ evinde onların İaşelerini temin edermiş.. Fakat günün birinde vukubulan bir hâdisesi herkesi Şaşırtmıştır. Karabağ köyünde İbrahim İşlenildi adlı evli bir delikanlı işsiz kalmış... Köyün hayırhah adamına müra- caat etmiş: — Kaulun, kölen olayım İsma- ilcik; demiş... Bana bir iş... — Başüstünel!... İsmailcik derhal ona buna koşmuş ve “bizim delikanlıya bir iş,, diye yırtınmış durmuş... İb- rahim iş bulunca evinden uzak- laşmış... İsmailcik te doğru solu- ğu İbrabimin evinde, İbrahimin ailesinin yanında almış... Bir bissi kablelvuku İbrahimi evine sevketmiş... Zavallı adam doğru evine koşmuş... Ve işlenen muazzam günaha gözlerile şahit olmuş... Aradan bir iki gün geçmiş... İbrahim, kendisine iş veren İsma- ilin yolunu beklemiş... Ona yolda arkadaşlarının yanında tesadüf edince tabancasını çekmiş ve ateş etmiye başlamış ve neticede İs- mailcik ölmüştür. Katil İbrahim de yakalanarak tevkif edilmiştir. Muazzam Bir Geçit Resmi Dünyanın en büyük donanma resmigeçidi, meselenin mutahas- sısı olan İngilizlerin kendi iddia- larına göre geçen hafta Nevyork Himanının açıklarında yapılmıştı. Bu İt resmine başta Endia; nıhzlı:ıd olmak Ihı;te on ııpr.l’ıulı., yedi ağır krovazör, sekizi hat- 3500 Zabitin İştirak Ettiği Bir Ziyafet tıharp krovazörü, kırk — torpido ve birçok muhrip ile tayyare gemileri iştirak etmiştir. Geçit resminden sonra filo limana döndüğü zaman amiral tarafından zabitlerine 3500 kişilik bir ziyafet verilmiştir. anbul 373 İstiklâl caddesi Ailelere ve talebelere İLÂ N Tatil zamanları devamınca 20 Eylüle kadar 10 -TÜORK - LİRASİLEİ0 BERLİTZ de bu müddet içinmmuhîm tenzilât KAYDA BAŞLANMİŞTIR. her lisan için kurslar açılmıştır. Husust derslere Ankara Konya caddesi Ankara: Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden : Yüüksek Ziraat Enstitüsünün ihtiyacı olan aşağıda yozılı 10 kalem tabak, çatal, kaşık vesaire aleni münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek üzere hergün Enstitü Muhasebesine ve *b 7,5 teminatlarile birlikte 9 Temmuz 934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 10,30 da Enstitü ihale ve İdare Komisyonuna müracaatları, “3297,, Adet Eşyanın cinsi 200 Çorba tabağı 250 Yemek , 225 (takım) — Çatal, kaşık bıçak 2715 Çay fıncanı maa tabak 250 Çay kaşığı 100 Su bardağı 40 Sürahi 50 Demir kepçe (çorba tevziü için) 50 Tuzlak 40 Tel nihale » İstanbul Sıhht Müesseseler Muhasebeciliğinden: Leyli Tıp talebe yurdunda mevcut 120 adet gaz tenekesi ile 400 adet erzak çuvolı 4/7/934 Çarşamba günü saat on birde pa- zarlıkla satılacaktır. - İsteklilerin belli Mütekalt Yüzbaşı: Mazhar gelmeleri. vaktinde mezkür yurda *“3617,, TT eildenini adai Dün mttke - « üit