13 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

13 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

SI | BaLKIRRCÜ KALRINL İ HBAÂLRENadli —t <— Sene 4 — No: 1425 #eresesesARARAAAALAAAAA AA KA YA KA AAA | M.Hitlerin Sinirleri Bozulmuş Rayştag Meclisinin Toplantısında | '-wı.u-ı 20203 Ka Bile Nutuk Söyliyemiyecekmiş Bir Kısım Avrupa “Gazetelerine Gün Doğdu: Londra, 13 — o (Husust ) — İm- giliz gazeteleri Ve bilhassa İn- giltere efkâru- Mumiyesi Alman- yadaki — hâüdise- leri takip husu- sunda büyük bir dikkat — gösteri- yor. Amele fır- kasının fikirlerini neşreden — Deyli Herald gazetesi Alman Başvekili M. Hitler hak- kında — yepyeni bir haber veri- yor ki efkârı - mumiye bü ha- heyecan ile şılamıştır. -Deyli Herald'ın — neş- rettiği — bir tel- grafa göre, M. Hitler vahim de- recede bir sinir buhranından fena halde ıstırap içindedir. M. Hitler bu sebeple uzun müddet istira- hata muhtaç bulunmaktadır. Ve bu istirahat esnasında resmi ve- zifesile uğraşamıyacak, kendisime başmuavini M. Rudolf Hes vekk- let edecektir. M. Fon Papen ek- yevm Başvekil muavini olduğu helde Başvekillik vekâletinin ken- | | yeceklerini de sormaktadır. dulara sebep olmuştur. Diğer ta- | disine verilmemesi siyasi dediks- raftan M. Hitlerin, yakında top- lanacak olan Rayştag meclisinde de rahatezlığı yüzünden nutuk söyliyemiyoceği haber veriliyor. Bundan başka beynelmilel si- Almanya Hakkında - Veriştiri KI & $ | yasi meseleleri hal çareleri husu- sunda Fransa (ile İngiltere ara- sında bir anlaâşma vücut bulması Almanya siyasilerini çok Ffazla mesgul etmektedir. Tngiliz gazetelarinden bazıları, | bu vaziyet karşısında bugünkü Alman Jliderlerinin huhuk — müsa- vatı Versay muahedesinin esaslı şekilde değiştirilmesi husundaki kararlarını muhafaza edip etmi- iktisat Nazırı Azledildi Berlin, 12 (A. A.) — Birkaç ay evvel Almanyanın iktısadi iş- lerini idareye memur edilmiş olan M. Filip Kesler azledilmiştir. ( Devamı 8 inci sayfada ) Bu heyecanlı öseri yazan F, Bey Son Posta okuyu- cularını yeni (tefrikamız hakkında — tenvir için diyor klı “ Gören göz kılavuz istemez en, — bildiklerimden yazmadım ve bu gördüklerim, herkesin, husus çu sırada bizim bilmemiz bakikatlerdir. Harp.« n dinmediği bir za- harbi — hazırlayan, t yapan — kuvvetlerin içyüzlerini bilmek — daima faydalıdı. başka etmek Ben gördük- irşey âzım p Duruyorlar Ölüm Cezasi | Bir Katil Hakkında Mah- keme Kararında İsrar Etti Bartın, ( Hususi ) — Bundan dört ay kadar evvel Safranbolu- nun Bostanbükü köyünden Ismail isminde , tarla bağışlamadı, diye —kaynatasını 37 yerinden bıçakla yaralayıp öldürmüş; altı ay evvel de> Bartın ağır ceza mahkemesince idama — mahküm edilmişti. Fakat bu karar usule âit bazı noktalardan temyizce bozulduğu için, geçen pazar günü muhakeme tekrar — görülmüş ve katil. hakkında yine idam kararı verilmiştir. — Xf Üç Kişi Do Konyada Asıldı Konya, 12 (A.A.) — 1922 gece evlerine girmek — suretile parasına tamaan — Yahya — kızı Havva ve evlatlığı Ayhani feci bir surette Öldüren — Sultaniyeli Abdürrahman oğlu Mahmut ve Aksaraylı — Yusuf oğlu Hasan haklarında Konya ağır — ceza mahkemesince verilen ölüm ce- zası bu sabah Cümhuriyet mey- danında — infaz -edilmiş, — katiller asılmıştır. | Telefon Ücretleri Yine İnecek Telefon ücretleri tarife komis- yonu dün toplanmıştır. Dünkü toplantıda ücretlerde — yeniden yüzde — beş tenzilât yapılması kararlaştırılmıştır. — Yeni — tarife ağustos başından itibaren muteber olacak, altı ay devam edecektir. Şimdi bir senelik mükâleme için şirket (26) lira (13) kuruş almak- tadır. Bu miktar yüzde beş betinde tenzil edilecektir. Cenubi Amerikada Muharebeler | ile | temmuzda yaptıkları taarruzlardan büyük — Şako cephesine 8 birinde iki ordunun zayiatı 11,000 kişidir. Paraguaylılar, söylendiğine öre galip vaziyettedirler, İstanbul bugün çok canlı bir spor günü geçirecaktir. Tatsilâtını lütfen 8 inci sayfamızda okuyunuz. Ka e Santiago dö Şili, 12 (A A) — | | Paraguaylıların Bolivya kuvvetleri son Posta — CUMA — 13 TEMMUZ 1934 İdare işleri telefenen 20203 — Fiatı 8 kuraş sasaasARAAA SA AAAARAR K KA KA SA LA A A AAA ŞA ae AA LA BAA AAA LA AAA LA LAR ASA SAA AA SA AAA AAA ASA ŞA ŞA A SA AAA Kadınlarımızın Vücutları .. Güzelleşiyor Mu, Yoksa Bozuluyor Mu Acaba? Türk Kadınının Vasati Vücut Ölçüleri Amerikalılarınkine Uyuyor Biçki Yurdu Reisinin 10,000 Türk Kadını Üze- rindeki Tetkiklerine Nazaran 20 Senede Bel- ler Kalınlaşmakta, Bedenler Kısalmaktadır Memleketimizde ilk tesis edi- len biçki müessesesi ( Biçki Yur- du ) dur. Bu müessese Türkiyenin her tarafına ( 21 ) senedenberi yüzlerce, binlerce biçki mütehas- sısı Türk hanunları yetiştirmiştir. Biçki yurdunun — hiymetli — reisi İsmail Hakkı Bey ayni zamanda 10 senedenberi Türk - tarihinin menşeleri hakkındaki tetkiklerile tanınmış, gayet meraklı ve mü- dekkik bir zattir. Meselâ İbrahim peygamberin Türk neslinden gel- diğini ilk defa iddia eden ken- disidir. İddiasının müsbet delille- ri de çoktur. Dedik yal İsmail Hakkı Bey 21 senedenberi * Biçki — yurdunun buşında bulunmaktadır. kendisi ayni zamanda bir biçki mütehassısıdır. Mücssesosi- nin başında 21 senedenberi biçki (Devamı 9 uncu sayfada ) İki Cinayet Düzcede İki Kişi, Muşta Da Bir Adam Öldürüldü Dürzce, (Hususi) — Geçenlerde Akçaşehirin Tahiri köyünde büyük bir aile kaygası olmuş, müthiş bir arbededen sonra iki kişi ölmüş, üç kişi yaralanmıştır. Kavgaya sebep iki komşu kızının münakaşası- dır. Köyden Mehmedin kızı Hasanın kızı biribirlerile atıştıktan ( Devamı 9 uncu sayfada ) se gapan Biçki dil Hakkı Bey v emaa Niçin Görünürler ? —> RNAA — Günün birinde tuvalet eşyası satan mağarzalar kapansa, acaba ue olur ? — Sokakta bir tek kadım göremezsin dostum !