23 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

23 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

'ı"ı'tım-ı' ve TERAKKİ — Her hakkı mahfuzdur — Beşinci »Ziya Şakir> Birçok Kargaşalıklar Arasında Arna- vutluak Ta İstiklâlini İlân Etmişti .. | Şayet, bıma rağmen — Rumeli osmanlı hakimiyetinden çıkarsa, Ozaman Arnavutların hayat ve istikbalini kurtarmak Vâzımgele- cek. Bunun için de Arnavutluğun istiklâlini ilân etmek icap edecek. Sadrazam — ile — şeybülislâm; kat'I bir mecburiyet karşısında kalındığı takdirde bu fikrin tat- bik olunmasında bir beis gör- memişler, İsmail Kemal Beyin beyanatım tasvip eylemişlerdi. Tabildir ki bu tasvip, hiçbir res- mi kıymeti haiz değildl Fakat Ismail Kemal Bey bu iki devlet ricalinin verdikleri cevabı senet ittihar etmiş ve derhal Arnavut- luğa giderek (Arnavutluk istiklâ- linin Babıâlice tasvip edildiği) şeklinde işan eylemişti... O andan itibaren açıktan açığa faaliyete geçen istiklâl taraftarları derhal Cenubi Arnavutluğun şehir - ve kasabalarından murahhaslar tayin etmişler; (Avlonya) da büyük bir içtima aktinden sonra ÂArna- vutlük — istiklâlini ilân eylemişler; idarei muvakkate riyasetine de lsmail Kemal Beyi geçirmişlerdi. Ismail Kemal Bey, Siyasi ha- yatında bütün — mücadelelerinin zübdesini teşkil eden (baş olmak) gayesine, —nihayet kavuşmuştu. Fakat, ne istiklâlin ilân edilmesi ve ne de İsmail Kemal Beyin bu işin başına geçmesi, İstilâ ordu larının hareketini durduramıyor- du. Müttefik orduların kat'aları her taraftan Arnavutluğa giriyor; köyler ve kasabalalar, yabancı çetelerin zulmü altında inliyor.. Daha dört gün evvel Arnavut komitecileri tarahndan istihkar edilen Türk askerleri şimdi her tarafta mumla aramyordu. Yerli redifler, kâmilen firar etmişlerdi. Arnavutluk istiklâlini ilân edenler **o havalideki - kumandanlara müracaat ediyorlar; Babıâli ile olan — itilâflarından bahsederek yeni hükümetlerinin varlığını ko- rumak için Türk askerinin imdat etmesini istirham eyliyorlardı. Arnavut meb'uslardan Hamdi Bey, (Çamlık kıt'ası müstahfaz liva Kumandanlığı) na tayin edi- mişti. Fakat bu zatin - teşriniev- vel sonunda - karanlık ve yağ- murlu bir gecede irtikâp ettiği büyük bir hata, elindeki bulunan kıt'aların perişan olmasına sebe- biyet vermişti. Her tarafa dağılan yerli askerler köylere kasabalara, çiftliklere — yayılmışlar; düşman çetelerinden daha fazla yağma- kerliğe başlamışlardı. ( Bektaşi babaları), bu itaatsiz ve yağmacı efradın — karşılarına — atılıyorlar; nasihatler ve manevi telditlerle bunları teskin ve ıslâha çalışıyor- lardı. Düşman karşısında üciz ve mağlüp bir vaziyete düş_"" bu liva kumandanı, Harbiye Nezare- &Bne, Manastırda bulunan garp ordusu kumandanına telgraflar çekiyor; ( mübarek Türk asker- lerinden) ( miktarı kâfi kıırvet') gönderilmesini (sclâmeîi vatan) 7İ namına rica ediyordu. Garp ordusu, muhtelif kısım- lara — ayrılmıştı. — Erkâmharbiyei umumiyenin — plânı mucibince S n ib Kısım No. 5 Hadımköy - cıvarında bir çadırlı ordugüh hale getirilmiş ve müdafaası, müstakil bir kolorduya tevdi edil> mişti. Bu kolordunun başinda, Yanyalı Esat Paşa — bulunuyor; (Yanya müstahkem mevkdlijne de, bu zatın biraderi olan erkâmıharp miralayı — Vehip Bey kumanda çdiyordu. (1) (ij O Vekip Bey 824 ) günü Manastırda edilirken nutuk söylemesi lâzım gelmiş; fakat comiyet tarafından ancak idam kararı verildikten bu nutku söy- lemek cesuretini â; ( 10 temmuz hürriyet — ilân Nasıl Doğdu?.. Wasıl Yaşadı?.. 93-7- 9334 — Nasıl Öldü?. Düşman orduları her tarafı istilâ ettikleri halde Yanyayı mu- hasara altıma almamışlardı. Garp ordusu ile Yanya müstahkem mevkiinin arasında daimi bir irti- bat vardı. Kânunuevyelin birinci gününden itibaren Yanya etra- fında şiddetli harpler başlamış, buradaki yerli rediflerin dağılması — üzerine müstahkem mevkiin müdafaası, kâmilen Ana- dolü evlâtlarından mürekkep olan Nizamiye kıt'alarınm uhtei şecaa- Hne kalmıştı... (Arkası var) devama | Ergani Bakırı Türk Anonim Şirketinden: 1 — Aşağıda müfredatı gösterilen binaların inşaatı kapalı zarf usulile toptan münakasaya konulmuştur: A) İdarehane binası - Maden sahası üzerinde. B) Hastahane binası - Maden sahasından iki bin metre mesafede. C) Müdir evi binası - Maden sahasından Üç bin metre mesafede. D) Dört aile ikametine mahsus olarak bir çatı altında inşa edi- |j lecek memurin evleri binası - Maden sahasından üç bin met- re mesafede, E) On iki aile ikametine mahsus olarak bir çatı altında İnşa edilecek usta başı evleri binası - Maden sahasından bin met- re mesafede. Talipler evvelce bu gibi işleri başarmış olduklarına dair mu- teber evrak ibraz ederek şartname ve mukavele suretleri ile vahidi kıyasi fiat cetvellerini Şirketin Bahçekapıda Taş Han- da kâin İdarei Merkeziyesinden beş lira mukabilinde alabilirler. Teklifler nihayet Ağustosun dokuzuncu perşembe günü saat on beşe kadar kabul edilecektir. Münakasaya girmek isteyenler beşinci madde mucibince dok duracakları fiat cetvellerini muhtevi kapalı zarfı ve şartname ahkâmının kabultnü mutazammın imzalı bir varaka ile istita- atı fenniye ve maliyelerini müsbit birer vesikayı, Türkiyede müesses ve muteber bir banka tarafından verilmiş muvakkat teminat mektubu ile birlikte diğer bir zarfa koyarak, üçüncü maddede tayin olunan vakte kadar, Şirket Müdüriyeti Umu- miyesine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Muvakkat teminat mektubu yirmi bin Hrahk olacak ve ihalenin te- karrüründe teminat miktarı iki misline iblâğ edilecektir. Teklifler her bina için ayrı olmak Üzere vahidi kıyasi fiatı esasına göre hesap ve tayin olunacaktır. Tekliflerin şartaame ilc fiat cetvalleri münderecatına tama- men uygün olması meşruttur. Fiat cetvellerinin tetkikinden sonra Şirket bu siparişi müna- sip gördüğü talibe vermekte, yahut ihaleyi tehir veya yapılan münakasayı fesheylemekte muhtar olacaktır. İnşaat bakkımda fazla malümat almak ve mevcut plânları görmek isteyenler her gün saat on üçe kadar Şirketin Mer- kezi İdaresine müracaat edebilirler. Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri | Karakd, Köprübaş Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarınde Han Tel, 227d0 İZMİR SÜR'AT İskenderiye Yolu | EĞE vapuru 24 'emmuz Salı li de Galata rıhtımın- dan kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “4078,, Bartın Yolu BURSA yapuru 23 Temmuz Pazartesi 19 da Sirkeci * rıhtımından kalkaca (4079) k Trabzon Yolu | VATAN vapuru 24 Temmuz Salı 20 de Galata rıhtimin- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- | lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya | acaktır. “4080,, | Gül ve Karanfil Gül ve karanlil meraklılarının — bü- yük bir eksikliğini tamamlamak üzere zirnat muharririmiz Lütli Aril B. tara- fından - yazılarak neşrolunan — bu iki kitabı — çiçek — meraklılarına tavaiye € Bu iki kitap on beş bin çeşil gülün — ve iki yüz çoşit büyük çiçekli karanfillerin yetişlirilmesinden ve ba- kılmasından bahseder. Gül kitabı yüt ve karanfil kitabı elli kuruştur. Yalız İstanbulda Şamlı hanında — muharriri> mizin 12 numaralı feani bahçıvanlık müossesesinde satılır, bedeli mukabi: linde ve karilerimizden posta ücreli alınmaksızın her yere gönderilir.