26 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Müvezzilerin Beyaz Ceketi Ve Halk Müvoezzilare beyaz ceket giydi- rilecekmiş: diye bir şayıs çıktı. Derken hakikat oldu, Bu veleh uyandıran hâdise —karşısında halkın intibar şu olda: İhsan Bey ( müteksit zabit Kadirga 11) — Gazete müvezzilerinin yeknasak elbise giymeleri düşünülmüş ve kara- gın tatbiki için de bütün gazete satıcı- ları çağrılarak kendilerine ihtarlarda tenbihlerde — bulunulmuştur. — Yalnız müvezziler kendilerinin tam İş zama- nında merkere çağrıldıkları için ga- gete satamadıklarım, ekmek parası kazanamadıklarını ileri sürerek bu çağrılış zamanını tenkit etmiye ve sızlanmıya — başlamışlardır. — İutısadi buhranın dünyada şiddetle hüküm sürdüğü şu zamanda bir lokma ekmek üıw kazanacak bir iş bulan bu zaval. tamı İş zamanlarında merkeze toplattırılmaları tenkide değer bir bharekettir. * Salih Bey (Kunduracı Nurüosma- üye 78) — Azizim şimdi bir. lokma Bkak Hrk erlanai dpMDİMAR Blnin almak için çalışıyoruz. Bizim bu çe- tin hayat mücadelesinde kaybedecek yaktimiz yoktur. Müvorzilere bir ör- mek beyaz elbise giydirmek için hepsini tam iş zamanında suçlu İn- sanlar gibi toplattırarak — saatlerce merkezde bekletmek doğru değildir. Her medeni memleketle olduğu gibi yalnız müvezzilerin değli, Ciğr> satı- gıların da temiz ve yekmısek elbise giymeleri fena bir şey değildir. Mü wezzilerin İçinde ihtiyar enrcelerine ekmek parası ve yakında — açılacak mektebi için kitap parasi kazanacak zavallı va fakir mektep yavruları da vardır. Bunlara tebligat yapılırken içleri az olduğu bir zaman seçilme- lidir. Diğer iş sahipleri için de böyle Olmalıdır. Sonra Mmüvezrilere beyaz elbise giydirmek te doğru değildir. Bu, itfalye neferine, şimendifer ma- kinistine beyaz elbise giydirmiye benzer. Bunlar gazete sa! , ga geteler makineden çıkarken mürek- kepleri yaş olduğu İçiz İnsanın elini ve elbisesini boyar. Hergün elbise ikamıya vakitleri olmuyan müverzilere Ü ah değil sim siyah bir gömlek Intihap etmelidir. x Salim Bey ( Sultanbamamı 1832) — Devletin, Belediyenin, memlektin bü- tün vergilerini, mükellefiyetlerini yük- lenenler çalışan yurttaşlardır. Onlara her hangi bir tebilgat — yapılırken işlerindan alıkonmayacak bir zaman İntihap edilmelidir. Müvezziler tam gazete satacakları zaman suçlı gibi toplattırılarak kendilerine boyarz elbise giymeleri emredilmiş. Bir defa meslek Kcabı müvezziler beyaz elbise giye- mezler. Çünkü her gün henüz mürek- kepleri kurumamış gazeteler) koltuk- larında — taşırlar. Soenra bunlara içleri — bulunmadığı — bir. — zamanda pek âlâ tebligat yapılabilirdi. Memur- larımızın tebligat işlerinde daha say- gh ve düşünceli hareket otmeleri icap etmektedir. Macar Polisleri Geliyor Bugün Çar Ferdinant vapurile Macaristandan polis teşkilâtına mensup 23 kişilik bir heyetin şehrimize gelmesi beklenilmekte- dir. Heyet şehrimizde üç gün kalacak, burada polis teşkilâtını tetkik edecektir. v I - Son Posta'nın DAHİLİ HABERLER Adliye Enkazı Yıkılırken.. Ayasofya Camii Ve Minareleri Dün Atlattı, Yol Da Kapandı Bir Tehlike Adliye enkarzmı satın alan müteahhit şimdiye | kadar bütün duvarları yaktırmış, yalnız Ayasofya tarafındaki iki duvar kalmıştı. Ayasofya — minarele- rini ve türbelerini tehlikeye döşüreceği anlaşılan bu duüvarın yıkılması için çok dikkat edilmiş ve nihayet düm sabah bu yüksek duvarı, enkazı iç tarafa yık- mak için halatlar bağlanmış ve çekilmiştir. Fakat duvarın altındaki sütunlar aksi istikamete kaydığı Bölmeli Sandıklar Meğer Alt Kısımlarında Kaçak Eşya Gizli İmiş Evvelisi gün Galatada yolcu salonunda — şayam dikkat — bir kaçakçılık hâdisesi meydana çe Tevfik Efendi isminde bir yolcu- nun Üç sandık tutan eşyası mua- yene edilirken bu sandıkların biçimleri — memurların - şüphesini celbetmiştir. Bunlar sıki bir göz- den geçirilince, alt kısımlarının bölmeli olduğu görülmüş, ve bu bölmelerden 83 kilo Mmerserize pamuk ipliği ve 3 kilo da pamuk ipliği çıkarılmıştır. Tevfik Efendi hakkında takibat yapılmaktadır. 24 Saatin Hâdiseleri Cibalide Karnik Efendinin buğday fabrikasında çalışan Ma- hir isminde birisi sağ elinin Üç parmağını makineye kaptırmıştır Y Kadıköyde Mühürdar cad- desinde Emin Bey — apartımanı kapıcım — Hüseyin, — tabancasını kurcalamakta iken silâh oteş âl- mış ve çıkan kurşun sağ böğrüne saplanarak ağır surette yaralan- mıştır. * Kasımpaşada Zindanarka- sında oturan kamarot Mehmet Sabri Efendinin üzerinde — bir miktar esrar bulunarak müsadere edilmiştir. * Mustafa İsmünde bir ka- laycı ile İrfan isminde bir arabacı Balatta İranlı Hüseyinin kahve- sinde kumar oynarlarken cürmü- meşhut halinde yakalanmışladır. 450 Soyyah Geliyor Yarın Alman bandıralı Sofya seyyahı gelecektir. Seyyalılar va- Çurdı bir ziyafet vereceği için ali ve Belediye Reisi Muhiddin Beyi vilâyet ve fırka erkânını vapurun acantası vasıtasile şimdi- den davet etmişlerdir. Seyyahlar arasında tanınmış — âlimler de vardır. Resimli Hikâyesi: — Ah hanımcığım oğlumu görme, doktorlar gibi bem- açtırabilmiştir. Soruyoruz ? Gazete Satanlar Üç Gün Sıra İle Niçin Karakollara Götürüldüler ? Verilen yeni bir ksrar mucibince gazete müvezzilerinin beyaz gömlek giyecekleri, beyaz gömlek taşımıyan müvezsilere — gazete — sattırılmıyacağı yazılıyordu. Yaptığımız tahkikata göre, ne be- lediyenin, ne de Emniyet müdürlüğü- nün bu yolda verilmiş bir karam yok- tur. Salâhiyettar bir zat bize dedi ki: “ — Böyle saçma şeylere inanmak doğru değildir. Gazete müvezrilerinin böyle bir mecbusöyet mltana konması kimsenin aklından geçmemiştir. Çünkü beyaz gömlekle, müvezzilik ve gazete satmanın taünasebeti yoktur. Müvez- zilerin akşam saat 7 den sonma, faa- liyetten menedildiği haberi de katiyen doğru değildir. ,, Son Posta: Bu süzleri söyliyen zat yüksek bir salâhiyeti temsil ettiğine göre, Perşembe akşam, Cama günü ve dün gazete satanlar miçin toplat- tırıldılar? Bunu semimiyetle sorüyoruz. ve evabımı bekliyoruz. Erken Kapanma Şikâyetleri İki Ay Sonra Yeni Bir Talimatname Yapılacak Dükkânların erken kapanma- lart hakkındaki karar etrafında, şikâyetler, müracastlar devam ediyor. En fazla şikeyetçi olanlar bakkallardır. — Bunların — şikâye- tini evvelce yazmıştı». Belediye, Istanbulda ilk ola- rak tatbik edilen bu erken kapan- ma usulünde, şimdilik bir tecrübe mahiyeti görmektedir. Öğrendi- ğgimize göre dükkânların kapanma saatları -hakkında iki ay sonra yeni bir talimatnamo — vücuda getirilecektir ki bu, kiş - tarifesi olacaktır. Kaşın, her dükkânın vaziyeti iyice tetkik edilecek, şehrin umumi hayatı nazarı dik- kate alınacak, — şimdiye - kadar edinilen tecrübelerden de istifade olunarak, ihtiyaca tam cevap ve- için duvar da ansızın cami tarafına göçmüş v& ön taraflaki ağaçları tamamen ezmiştir. Duvarın içinde | bulunan bir demir, türbe ve dükkânların önlerindeki büyük ağaçlara dayandığı için dükkânlar ve cami muhakkak bir tehlikeden kurtulmuştur. Buradaki yol tamamen kapanmıştır. Müteahhit fazla amele tedarik ederek dün akşama kadar yolu kısmen Deniz Ticareti İşlerin Yeniden Tanzimi İçin Çalışılıyor Aldığımız malümata göre, İkti- sat Vekâleti, deniz Hcareti işle- rinin tanzim ve ıslâhı için esaslı şekilde harekete geçmiye karar sıkıştırılacaktır. Tehlike Geçirdi Dün Taksimde bir hadise olmuş bir kadın bir apartmanın tarasasından düşmek Üzere iken kurtarılmıştır. Taksimde Kralami apartımanında 3 No da oturan madam Sofiya isminde bir kadın, dün biraz hava almak için apart- manm sokağa nazır olan tarasa- sına çıkmıştır. Madam bir aralık müvazenesini — kaybetmiş, — başı dönmlüş ve tarasadan aşağı yu- varlanmak üzere iken parmaklığa tutunarak feryat etmiye başlamış- tır. Madam Sofiyanın feryadını duyan — karşıdaki — apartmanların kapıcıları imdadına — yetişerek aşağı düşüp parçalanmak Üzere bulunan kadını kurtarmışlardır. Hastaneyi Soyarken Günün Tarihi Baîvekil Paşa zmirde .. Beynelmilel İzmir sergisinin küşat resmini yapacak olan Başvekil İsmöt Paşa Hz. dün Gülcemal vapurile İz- mire hüreket etmişlerdir. Başvekille beraber Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey de gitmiştir. Gülcemal vapuru saat 11 de Gü- lâta mhtımından hareket etmiş, Baş- vekilimiz burada Meelis Reisi Kâzım Paşa (lâ, Cümhuriyet Halk Fırkası Umumi Kâtibi Recep, Dabiliye Vekili Şükrü Kaya, İktısat Vekili Celâl Beylerle şehrimizdeki! meb'uslar ve Birçok zevat tarafından uğurlanmışe lardır. Gülcemal vapuru, bu sabah İzmire yaracaktır. Başvekil Paşa küşat res- mini müteakip tekrar şehrimize dö- neceklerdir. İki Fransız Denizalti Gemisi Geldi Dün sabah limanımıza Franma donanmasına mensup — Antiyop ve Lavestal isminde iki denizaltı gelmiştir. Efgan - Macar Dostluk Misakı İmzalandı Efganistan'ın Ankara büyük elçlal Sultanahmet han ile Macaristan'ın Ankara elçisi M. Jüngert - Aranoti Mi- hali dün yeniköy'deki Macar sefirinin yazlık ikametgâhında Efganistan v Macaristan arasında bir dosluk mua- hedesi imza etmişlerdir. Liselere Telebe Kabul Müd- deti Bitmek Üzere Lise ve orta mekteplere yeni talebe kayıt ve kabulü teş gün #onra bitecektir. Bu müddetten sonra müracaat eden talebe alınmıyacaktır. Yalnız 22 Eylülde başlıyacak olan sınıf ikmal imtihânlarını müteakip, başka bir mektebe yazılmak mecbu- riyetinde bulunan talebeler, kayıt ve kabul edileceklerdir. Belediye İntihabı Vali ve balodiye relsi Muhiddin Bey düan Firka merkezinde — Fırka reisi Dr. Cemal beyle belediye lati« habı hakkında Üç saat kadar görüş- müştür. Yapıcıların Bir İsteğl İnşaat yapan kalfalar, ustalar ve işçiler cemiyeti belediyeye müracaat ederek, diğer bütün csnaf gibi, ken« dilerine de imtihan edilerek — birer ehliyetname verilmesini istemiştir. Denize Düştü Gümrük kontrol memurların- dan Atıf Efendi köprüye yanaş- mak üzere bulunan Şirketi Hayri« yenin 58 No.lı vapurunun dalga- larından motörün — sallanmasile denize düşmüş İse de kurtarık mıştir. Üniversitede İmtihanlar verilen blr ea dınııhd':.:kl İmtk Üniversitede, vara göre, eylâl han yapılacaktır. olacaktır. İkinci grup imtiban 165 oylülde başlayacak ve 15 teşrinlevvile kadar devam edecektir.