15 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Senede 250 Bupara Halkın Cebinden Fazla Olarak Çıkıyor : k plerde Yapılan İrfan İhtikârının Önüne Geçmek Lâzımdır Ecnebi Mekte Ni imis Buğdayı İçin Şimdiden Kilo Başına Dört Buçuk Kuruş Teklif Edildi Almanya Ve Yunanistan Buğday Almak İhtiyacında Buğday çuvallarından bir yığın : w Bankası elindeki buğday stokuna İYİ bir fiatla müşteri bul- mak üzeredir. Baz, Alman fırma- larile girişilmiş olan müzakereler son safhasına gelmiştir. Bu firma- lar tarafından bankaya kilo başına dört büçuk kuruş fiat telif edil miştir ve bu teklif Üzerinden banka ile Alman firmalar graşın. da görüşmelere devam “ediliyor, Tahmin edildiğine göre, banka buğdayın kilosunu dört buçok kuruştan daha fazlaya satabile- cektir. Diğer taraftan Almanya- / Iİ Hazırlamakta oldi bü- Zahireler için yeniden bazı tallp- Aa ür dan gerek buğday, gerek diğer tarafından mıştır. 4 Devamı 8 inci sayfada ) müracaatlar © yapıl Ng ÖZÜ KULAĞI DİLİ Yam işleri telefemu: 20203 #lerinin tetkiki istenilen ecnebi mekteplerden biri : Maarif Vekili Zeynelâbidin Bey Maarif Vekâletinin ehemmi- yetle üzerinde durması, tetkik etmesi ve kökten bir karar ver- mesi İâzımgelen bir meseleden haberdar edildik. Alâkadar bir zatin çok yakından yaptığı bir araştırma neticesinde tesbit ettiği bu mesele şöyle izah ediliyor: Şehrimizdeki bazı irfan mü- esaeseleri “Okumak ibtikârı,, ya- pıyorlar. Bilhassa ecnebi mek- teplerine atfedilmek lâzımgelen bu hareket yüzünden her sene (250) bin lira tutarında bir para, hal- kın cebinden yok yere ve fazla olatak çıkıyor. Meseleyi daha açıkça anla- tabilmek için bir misal: şehrimiz- de bir Fransiz mektebi vardır. Bugün hayat geçen yıllara nisbet- le yarı yarıya ucuzladığı, resmi ( Devamı 8 inci sayfada ) yük anket hepinizi çok yakın dan alâkadar edecektir. Bir- kaç'güne kadar neşredeceğiz. mmm Son Posta Bin Lira! | Haydarpaşadan | İstanbula > CUMARTESİ — 15 EYLÜL 1934 Idars işleri telefon o 20203 Fiatı 5 kuruş aa MM maş ma e Bir Profesörümüz Tavsiye Ediyor: Çok Yaşamak İçin Kahkaha Atınız! Çabuk İhtiyarlamamak, Dinç Kalmak İçin Biricik İliç “ Gülmek, tir Şile im rm arac mua yazı müdürleri ,ecnebi dili bilenler, Avrupada bulunmuş olan- lar nihayet merak sahipleri ayni şeyl görmüşlerdir, ayni fikirde- dirler, ayni suali mutlaka bir defn sormuşlardır: Biz Türkler niçin az güleriz ? Hakikaten, meselâ, en gürbüz en sıhhatte, en şen olması lâzım- gelen sporcu gençlerin bir arada çekilmiş resimlerine bakınız. Ce- nazeden dönen bir cemaat gibi somurtkandırlar! Yine meselâ bir biçki evi sergisi hanımları. bir ge- Amerikan koleji Kasa vssunsuassuanaee” İzini, bir eğlence, bir toplantı Hazinenin Zararına | ilâh — resimlerindeki | grupların resimlerine bakınız, aynıdır; ce- nuzeden dönen cemaat! Istanbul ve Beyoğlunun bütün fotoğrafhanelerindeki o resimlere | bakın: Hep ayni vaziyet. Halbeki rastgele bir Avrupa veya Ameri- ka mecmuasını açınız; orada resimleri alinan herkes, bilhassa gençlerin hepsi, hattâ bizce vakur olması lâzımgelenler bile sanki ömürlerinde tasa görmemiş İn- sanlar gibi coşkun taşkın insanın yüzüne gülerler.. | orkunç Bir Cinayet Bir Delikanlı Üç Kişiyi Birden Öldürmüş Öğrendiğimize göre birkaç gün evvel Çorumda basit bir kıskanç- ık yüzündün, şimdiye kadar misli pek az görülmüş bir cinayet İşlen- miştir. Çorum civarında Köserlik köyünden Ahmet oğlu Hızırın Zey- nep ismindeki karısı Karadontaşı köyünden Mustafa isminde birisine kaçmıştır. Hızır karısını çok sevdiğinden bu vaziyet karşısında karar- sızlığa düşmüş, bu İşte kaynanasının parmağı olduğu vehmine kap larak kaynanası Fatmanın üzerine hücum etmiş, evvelâ onu, sonra kayınpederi Hüsnü ve en sonra da bunların on yaşındaki çocuklarını tabanca ve biçak o darbelerile öldürmüştür. Katil kaçmıştır, şiddetle Yurttaşlara gütmek tevsiye eden Profesör M. Şekip Bey Hiç birimiz iddia edemeyiz ki halkımızın - şehirlerdeki O umumi manzarası güleryüzlüdür. Bunun aksi daha doğrudur bile denebilir. Acaba somurtkan yüz, bir refah meselesi midir? Yeni ikte sadi buhrandan mı geliyor? Yahut bir vakar ve terbiye meselesi midir? ( Devamı 10 uncu sayfada) Olan ip Bir. Ticaret Yüz Paraya Tren Seyahati / Her İstasyonda Hararetli Pazarlıklara Girişiliyor nerbahçe 1-2 Kazandı ir Bir tenerzüh freni Sabanca istas- yonundan hareket ederken Devlet demiryolları idaresi, halkın yaz gönlerinden istifadesi için İstanbul ile Sabanca arasın- da, bedava denilecek kadar ucuz tenezzlüh seferleri tertip etti ve bu sefer çok rağbet kazandı. v Fakat yalnız gezmek ve eğlenmek için tertip edilen bu ucuz trenler, bazı kimseler tarafından şahsi bir 1 ticaret vesilesi yapılıyor ki bu | nun neticesinden devlet hâzinesi, yani bizler zarar görüyoruz. Bir arkadaşımız, bu zararlı vaziyeti gu yazısile tesbit ediyor: Haydarpaşadan oAdapazarına gidiniz. Orada Devlet demiryolla- rının yeni İhdas ettiği tenezzüh * Dün Fânerbahçe ile Beşiktaş arasındaki şilt maçını Fenerliler 2-1 kazan trenini bekleyiniz. Tren Adapaza- | dılar. Burada hakemin takım kaptanlarına izahat verdiğini görüyorsunuz. ( Devamı 8 inel sayfada ) Tafsilât spor sayfamizdadır.