15 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

15 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

İhtil âflı Maçı Eeher Kazandı — erbahçe Şilti Aldı Dün Fenerbahçe stadında oynanan Fener - Beşiktaş ma Hasılatın taksimi ve saha hak- kanın yarı yarıya bölünmesi mes- elelerinden Fener - Beşiktaş idare- cileri arasında çıkan İhtilâf düne kadar halledilemediğinden, mınta- kanın ilânına raâğmen, 1933-1934 Yiltinin finalini oynanmıyacak zan- nedenler pek çoktu. Bazı Beşiktaş- hlar, Fenerbahçe hasılatın yarı taksimine olmadığı takdirde saahaya çıkmıyacaklarını | töylemişlerdi. Bu yüzden mlülsa- baka saati geldiği halde Fener | Stadının tiribünleri epi tenha idi. Maç saatine Istanbuldan gelecek- leri yetiştirebi terileri de sahaya girdikleri hâlde Beşiktaşlılar hâlâ ortada gözük- müyorlardı. Beyar siyahlıların ma- Yariye razı cek vapurun müş- $4 İcabet etmiyeceklerini zanne- | Fener oyunu hem taraftarlarının | düzeltmiş oldu. | oyuncuları topları, birinci devrede | d_"yllerin kanaaileri kuvvetlenmişti. Fakat müsabâka saatine beş da- | kika kalarak Beşiktaş takımının | Soyunmuş bir halde stat kapısından | girdiği görüldü. Onlarla beraber | gelen Beşiktaş taraftarlarından takımın doğrudan doğruya Beşik- | taştan hususi bir motörle ğeldiği Ööğrenildi. Son dakikaya kadar oynayıp Oynamamakta bir karar veremi- | yen Beşiktaşlılar sahaya çıkma- dıkları takdirde hükmen " mağlöp | olacaklarını düşündükleri için ha- | sılatın taksimi meselesini bir ta- rafa bırakarak hususi bir motörle gelmiye karar vermişlerdi 1933 - 1934 giltinin final ml- sabakası olan dünkü maça hakem Sadi Beyin idaresinde başlandı. Takımlar — sahaya kadrolarla çıktılar: Beşiktaş takımı: Mehmet Ali - Adnan, Nuri - Feyzi, Fahri, Muh- terem - Eşref, Şeref, Nazım, Hak- kı, Hayati. Fenerbâhçe takımı: Bedil - Yaşar, Fanl - Cevat, All ” Rıza, Esat - Niyazi, Fikret, Şaban. " _n:“xagân lehlerine alarak baş- 4 eşiktaşlılar, boylarına ve cüsselerişa Fenerlilerden — daha uygun * Selen — havadan paslarla İlerlemiye başladılar. Fenerli Ce- yadın muvaffakıyetle kestiği bir- kaç hücumdan sonra Fenerliler de mukabil — hücumlara — »a ladılar. Fakat rüzgâr çok sıkı estiğ için kendi nısıf sahalarından pek İleri gidemeden geri dönmiye mecbur oluyorlardı On dakika kadar, hâkimiyet bariz bir şekilde Beşiktaş tarafın- da olmamakla Beyaz aşağıdaki | Süleyman, Namık, beraber, siyahlılar ağır bastılar. On beşinci dakikadan sonra Fenerliler fasılalı hücumlarla Beşiktaş kalesine ka- dar indiler fakat isabetli şüt çe- | Cevat çekti ve topukale önlerinde kemedikleri için iki mühim fırsatı | kaçırdılar. Birinci devrenin sonlarına ka- dar ekseriyetle daha hâkim oy- niyan Beşiktaşlılar devrenin soh beş dakikasında gevşediler. Bun- dan Fenerbahçe canlı bir oyunla mukabele ederek istifade etti. Birinci deyre biterken parlıyan hem oyuncularının maneviyatını Birinci haftaym sıfır sıfıra beraberlikle neticelendi. İkinci Devre İkinci devreye daha canlı baş- lıyan Sarı lâcivertliler arkadane sen Beşiktaş | Başiktaş | rüzgârın da yardımile sahasında — yerleştiler. olduğu gibi havadan iade ettik- lerinden, karşı kalkan toplar tekrar kendi msıf #ahala- rına düşüyordu. Bu vaziyetten de istifadeyi bilen Fenerliler rakiple- rini adamakıllı sıkıştırmiya başla- dılar. On birinci dakikada Beşik- taş aleyhine bir. firikiki rüzgâra verilen kafasile alan Fikret göolünü attı. ilk Fener Bu gölden sonra açılan Fenerbahçe zu daha çok yirmi doku- u dakikaya kadar hücumlarını dalma tekrarlıyarak oynadı. Otur | zuncu dakikada sağ açık Süley- manın sürdüğü topla Beşiktaş | kalesi önüne biriken Fener muha- cimlerinden — Namık — kendisine | doğru ortalanan topu güzel bir vu- | ruşla Beşiktaş ağlarına gönderdi. Bu ikinci golü müteakıp tek- sert — bir başlıyan Fener muhacimlerinin bir akını | kornerle neticelendi. rar hücuma Oyunun netice on dâakika kala kısa paalara başlıyan Beşik- taşlılar rüzgüra karşı topu daha ko- laylıkla Indirerek Hakkının ayağile bir gol attılar. Beşiktaşın bir gol daha çıka- rarak berabece kalabileceğini his- seden Fenerliler yakalanmış gali- biyeti kaçırmamak için en son gayretlerile dalma hücum ederek oyunun sonunu 2-1 getirmiye mu- vaffak oldular. Dünkü — galibiyetle — Istanbul şampiyonunu 2-1 yenerek 1933 - 1934 şiltini kazanan Fenerbahçeyi tebrik etmek lâzımdır. Amerika Tenis Şampiyonası Davis kupası maçlarını bitiren ekseri Avrupa şampiyonları Ame- rikada yapılan Amerika şampi- yonasına — gitmişlerdir. Oradakl şampiyonaya iştirak eden Avru- palılar arasında İnıiliı şampiyonu | Perry fevkalâde takdir edilmiştir. | | Kocaeli Şişlide Tenis Turnuvası Şişlide| Nişnataşı tenis kortla- rında tertip edilen — (tenis turnuvası 16-9-934 - pazar günü başlıyacaktır. Kayıt muamelesi bugün 15-9- | 934 saat 15 & kadar devam ede- cektir ve saat 16 da iştirak eden oyuncular arasında kur'a cektir. Turnuva kayıt mahalleri Nişantaşı kortları teşeGüneş kortları Spor Zeki Rıza Bey '—Tîvirrki)?e Yüzme Birincili çekile- | Teessürü dında ve Rusya turnesinde spor- cularımızın duçar olduğu mağlü- biyetler hakkındaki neşriyatımız | her taraftaki teessürün — bildiril- | mesine vesile vermiştir. Aldığımız birçok mektuplar arasından idman | Ustadı tanınan Mazhar Beyefen- | ediyoruz: Muhterem efendim, Son Posta mağlübiyetler gazetesinde son ve sporcularımız man takip eylemekteyim, - Bir spor müntesibi olmak sıfatile bu vadide dilim döndüğü kadar İza- hat vereceğim. Muhterem gazetenizde neşrolu- | teessür hulâsasıdır. Evet, biz de büyük — bir duyuyoruz. Vakın © mağlübiyeller bir harp mağlübiyeti değildir. Bir. bakıma göre mütcessir olmamak ve spo- başında bulunanları — böyle etme- teeusür | run | münakaşalarla mek İâzımdır. Ben burada asıl sebebi teşrih ederek kabahatin — zannedildiği rahatsız *Hâ“riçteki Mağlübiyetleri Devam Ediyor Zagrepteki Balkan Olimpiya- | | dinin mektubunu aşağıya hulâsa | hakkında çıkan yazıları muntaza- | nan yazılar gençlik namına - bir | antrenörlerde istiyorum. gibi, teşkilât veya olmadığını anlatmak Bu izahatımla, neslimizin o büyük kudretinin hâlâ yerinde glduğunu, galibiyetlere hakkımız olduğuna da işaret etmek niyetindeyim. Asıl kabahat nerededir. bilir misiniz? Gençliğin membaı olan mek- teplerimizde... Ne zaman mekteplerimizde, Avrupa — ve Amerikada ol- duğu — gibi — atletik — jimnas> tik yapabilir kudrette muallimler bulur çocuklarımıza başka memleketlerdeki usullerle atletik jimnastikler yaptırırsak o zaman kurtulmuş oluruz. Bugün Istanbuldaki mektep- lerin yalnız ikisinde, biri Amerl- kan kolejinde diğeri de Alman mektebinde semereli bir tarzda Jimnastik yaptırılmaktadır. Netice itibarile şunu diyorum: Artık erkek mekteplerimizden jlmnastiklerini ve düdük talimlerini — kaldırmalıyız. Çünkü o talimlerin yirmi beş senede ver- diği neticeler gözümüzün önünde- dir. Fazla tecrübeye İüözum vakit kalmamıştır. ve hanım ve kleri İstanbul Mintakası Türki;Yüzme Müsabakalarında Birinciliği Kazandı Dün Modada yapılan Türkiye | Ankara, birinciliklerine Kocaeli, Bandırma yüzme İzmir, Istanbul İştirak etmişlerdi. Dünkü yüzme- ve | mıntakakası yüzücüleri | lerin ekser birinciliklerini Istanbul | mıntakası karandı. Kocaeli mınta- kası da diğer mıntakalardan daha büyük bir varlık olduğunu kazan- dığı birkaç birincilik ve müteaddit | | ikinciliklerle spat etti. Bu suretle, puvan hesabına göre, Istanbul mıntakası biriciliği, mıntakasıda kazandı. ikinelliği Müsabakaların neticeleri şun- | | lardır: 100 metre ( İstanbul ) birinel, ( Kocaeli ) ikincl. 100 metre hanımlar: (Istanbul) birinci, ( Kocaeli ) Ikinci. 100 metre sırt üstü: (İstanbul) | birinci, ( Kocaeli ) ikinci. 100 metre kurbağalama:(Koca- eli ) birinci, ( İstanbul ) ikinel. 200 metre serbest: ('TIstanbul ) | birinci, ( Kocaeli ) ikinci. 400 metre serbest; ( Istanbul ) | birinci, ( Kocaeli ) ikinci. 4X200 — bayrak: ( İstanbul takımı ) birinci, ( Kocaeli ) 1kinci. | Dünkü müsabakalara Iştirak eden Ankara mintakası güzücüleri 1500 metre serbest ((lstanbul) birinci, ( Bandırma ) ikinci. 100 X 200 X 100 bayrak ( Koca- eli takımı ) birinci, — (Istanbul) ikinci. Atlama müsabakaları: ( Istan- bul ) birinci, ( Izmir ) ikinci. Hanımlardan: (Istanbul) birinci, | ( Kocaeli ) ikinci. | | | | | | | razı | | Kuleden atlamakta: (İstanbul) birinci. Bu müsabakalarda da İstanbul birinciliği kazanmıştır. İngilizlerin Kabul |Edecekleri Şüpheli Teşrinievvelde Londrada yapı- lacak İtalya - İngiltere milli ma- çının tehiri İçin İtalyan futbol federasyonunun müracaatine İn- gilizler henüz muvafakat cevabı vermemişlerdir. Maçın İki ay son- raya tehirine İng'ıliı idarecilerinin olacakları şüpheli görül- mektedir. Avrupa'da Atletizm Şampiyonası Italya'da yapılan Avrupa atle- tizm şampiyol genç mukavemetçisi Roşar 5,000 metrelik koşuda bütün rakiblerini yenmiş ve Fransızlara şerefli bir Avrupa birinciliği kazandırmıştır. Avrup Lik Maçları Başladı Bir İtalya hariç, Avrupanın ekseri yerlerinde lik maçlarına başlanmıştır. Fransada geçen e- nenin kupa — şampiyonluğunu kazanmış olan takım şimdilik en sonuncu gelmektedir. Dünkü yüzmelere iştirak eden üç mınlaka, sağdan itibaren: Kocaeli, İstanbul ve İzmir gösücüleri