20 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

20 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN&GÖZÜ HALKTN- KULAĞI HALKRIN DİLİ Yan işleri telefonu: 20203 Sene 5 — No: 1494 — aai son Posta — PERŞEMBE — 20 EYLÜL 1934 İdara işleri telefomu ltalyanın Mühim Bir Kararı Her İtalyan (8) den (55) e Kadar Asker Bu Karar, Kabmede İttifakla Kabul Edildi Roma, 19 ( A. A. ) — Deyli Tolgraf Mubabirinden: M. Musolini tarafından —dün neşredilen bir kanun hükmünce, bundan böy- her Iİtalyan 8 yaşından 55 Yaşına kadar askerdir. Başvekil, bıı hususta kıbınaye xerdığı iza- hat arasında, — faşist devletle, vatandaşlık ve askerlik sıfatlarının biribirinden ayrılmaz — olduğunu söylemiştir. Bıldırcına Hücum Bugünlerde Kartal Sırt- ları Harp Yerine Benziyor .— Amaz 1500 - 2000 Kişî, 'Dar Bir Mıntakada Silâah Atıp Duruyorlar Kırlarda av araştıran avcılar Bu sene av çok rağbette. İs- fanbul Aavcıları büyük bir faall- Yete geçtiler. Bıldırcın yeni baş- di. Buna rağmen bıldircin avı birdenbire çok hararetli devresine Birdi. Eskiden bildircin mevsimi baş- diği zaman İstanbul avcıları Ambarlı, Çekmece taraflarile Kar- fal ve Pendik havalisinde her gün Muntazaman avlanırlardı. Bu sene Avcılar daha ziyade Cuma günle- rini ava tahsis edebiliyorlar. Ge- Şen Cuma bir avcı Cuması rekoru — Bu sene kadın şapkalarında horoz tüyleri moda imiş : — Desene bütün sene kafamız Bgagalanmakla geçecek.. oldu, Kartal ve Pendik havalisin- de bu sene görülmemiş bir avcı akını görüldü. Kartala (40 - 50) sandal, mo- tör, yüzlerce otomobil yığılmıştı. Büyük avcı kalabalığı Kartal, Aydos ve Pendik mrtlarına dökül- müşler, öğleye kadar bu havali tüfek seslerinden geçilmez olmuş- tur. Bizzat avcılar bu Cumanın bir rekor Cuması olduğunu söle- mişler ve bu sırtlara dökülen avcı miktarımın ( 1500-2000 ) arasında (Devami 12 inci sayfada ) — Hava'arın şimdiden — serinlemesine bakılırsa bu sene kış pek şiddetli olacağa benziyor. Za Alledersiniz Beyefandi, rasathane ura musunuz ? — Hayır, kömürcüyüm L. Kabine yeni kanunu ittifakla tasvip etmiştir. Matbuat, bunun, faşist rejimi tarafından şimdiye kadar alınan tedbirlerin en ehem- miyetlilerinden — birl yazmaktadır. Attilânın Mezarı Viyını—Ve Civarında Araştırmalar Yapılıyor olduğunu ler müdüriyetine yetmişlik bir ih- tiyar müracaat ederek Altenberg semtinde bazı araştırmalar —yap- mak niyetinde olduğunu bildirmiş, müsaade İstemiştir. Bu adam ih- tiyar bir kitapçıdır. ve çok eski bir eseri karıştırırken — meşhur Attilânın mezarının bulunduğu yer hakkında bazı malümata tesadüf etmiştir. Bu araştırmaları onun için yapacakmış. Eski eserler mü- düriyeti, bu adakia bazı tavsiye- lerde bulunmuş, kendisinden evvel bu hususta birçok teşebblsler yapıldığım, fakat bir netice ver- mediğini söylemiştir. Bunun haricinde Aurolzmüns- ter şatosunun sahibi de, yine bu araştırmalara muvazi alarak top- rağı kazdırmakta ve Attilânın me- zarını arattırmaktadır. Denilebilir ki son zamanda Avusturyada, Attilânın mezarında — bulunduğu rivayet edilen muazzam servet birçok kimsenin başını döndür- müş ve araştırmalara sevketmiştir. Bu servet, tarih bilenlerce 100 milyon dolarlık bir kıymete malik addolunmaktadir. Yeni Harp Gemlleri Nantos, 18 (A. A.) — İris tahtel- bahiri bugün denize indirilmiştir. Yet- miş metre uzunluğunda olan bu tah- telbahrin sürati 14 mildir. İçinde yedi buçukluk bir top vardır. » Roma, 18 (A. A.) — Sovyet Rusya hesabına inşa edilmiş olan ikinci sa- hil muhafızı gemi Sovyet komsiyonu âzasile İtalyan memurlarının hurzu- runda denize indirilmiştir. —— | kalleşliğinin 20203 Fiatı 8 kuruş aa — SÜR rakyîı Bu—l.garistanın » Mış! Bulgaristandaki “Trakya Komitesi ,, nin İçyüzü Dün Bir Muhacir Cemiyeti İdi, Bugün İse Siyasi Bir Teşekküldür: Niçin ? —i1- Her hükümet, g , temsil ettiği dev- letin kalkınması, yükselmesi, hü- lâsa: — Devletler camiası — arasın- da siyaset, İktir sat, ilim ve fen yolunda — şerefli bir varlık kazan- ması için uğra- şır. Hükümetlerin esas — vazifeleri budur. Bu ülkü- ye varmak için hükümetler bir- çok — vasıtalara baş vururlar. Trakga komitesinin faallgeti neticesidir ki bu biçareler Siyasette — kal- topraklarını bırakıp hicrete mecbur olmuşlardır kınmak için komşularla dost- | diplomasisi, sadece bu herketile luk ve cihanda sulh prensipleri | şerefli bir varlık kazanmış olu- begünün - böynalmilel politilmideşr İstiyoruz iki her devlet te idesldir. Türkiye Cümhuriyet ht- ni 15 lıel sayfada ) kümeti bu iki prensipl pürüzsüz bir şekilde tatbik hususunda bü- yük bir muvaffakiyet göstermiş ve göstermektedir. Biz, siyasette hüsnü niyete çok geniş bir mevki verdik. Yakın ve uzak komşula- rımızın her hareketlerini hüsnü- niyet — çerçivesinden — görüyoruz. Kurunuvustadan kalma politika kökünü — kurutmak için elden geleni yapıyoruz. Türk | — —. Sayfadır ETESMKLECALIYED Bir Altın Madeni Hıkayesı Hacı Akkâş Ef. nin İki Bin Lirasına Mal Oldu Maraş ( Hususi) — Burada kurnazca tertip edilmiş bir altın da- marı hikâyesi bahsi vardır ki dillere destandır. Bu hikâye, zengin, fakat çabuk inanan Maraşlı hacı Akkâş Efendinin iki bin lirasına mal olmuştur ve nakle değer, lütfen dinleyiniz: Birgün Tuz hana iki misafir gelmiş ve bir aralık han sahibi Niyazi Efendiyi bir kenara çekerek: — Biz yol amelelerine çavuşluk ederiz. Çalışırken altın madeni ( Dovamı 13 üncü sayfada ) Şuradan Buradan., ' — şehrin en gürültülü zamanları hangi günlerdir acaba ? — Aybaşında maaş başladığı vakitler |.. — Kadın Birliği için, faydasız bir teşkilât diyorlar doğru mu? — Zannetmem: — ziyafetlerindeki büfeleri görmüyor musun ? — Yeni taşındığımır. evden — çok memnunur. — Mustazam — yatıp - müntazam kalkıyorus.. — Radyosu, gramafoau - olmuyan — bir mahalleye taşındınız galiba?..