23 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

23 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKINAdOZU HALKIN, KULAĞI HATRAN.. İİ A Sene 5 — No: 1497 Yazı işleri telefenu 20203 — PAZAR — 23 EYLÜL ““SenPosta 1934 Idare işleri telefona: o 20203 Fiatı 5 kuruş Tayfun B Tafsilâtı Beşinci Sayfadadır a Kam rma ir Felâket Oldu i | tesir Yukarıda soldan: Çek, Japon, İsveç murahhasları, Ortada soldün: Konferans umumi kâtibi, Mısır murahhası, İsveç höyeti reisi, Macar heyeti reisi. Aşağıda soldan: Umumi kâtip ile Fransız murahhasları ve Zeki Mes'ut Bey p ile Nesip Ali Beg, Japon murahhaslarından bir kısım. Ayın REN İstanbul> Diyarıbekir Hava Yolu Açılıyor Bir yolc tayyaresi hareketten biraz evoel Bu ayın otuzundan itibaren İstanbul - Eskişehir * Ankara - Kayseri - Diyarbekir © arasında karşılıklı olarak hava yolile yolcu ve eşya nakline ( başlanacaktır. Bunun için bugün (bir tecrübe uçuşu yapılacak, ayın yirmi do- kuzunda bu tecrübe tekrarlana- cak, 30 uncu Pazar (günü ise seferler resmen açılacaktır. Ogün İstanbuldan saat 8,30'da eşya ve yolcu ile kalkacak olan tayyare 9,40 ta Eskişehire (© varacaktır. 9,50 de Eskişehirden hareketle 11 de Ankaraya varacak, 11,10da Ankaradan hareket ve Kayseriyi tutacaktır. Kayseriden bir buçuktadır. Sabah saat 8.30 da İstanbuldan kalkan © tayyare 4,30 da Diyarıbekire varmış ola- caktır. Bu seferin karşılığı Pazar- | ertesi sabahı saat 8,30da yapı lacak, aynı istasyonlara uğramak suretile akşam 4,30 da Yeşik köy'e muvasalat edilecektir, ilk toplantısını hareket | 130 uncu Parlâmen- Hava Nakliyatımız tolar Konferansı Yarın Merasimle Yıldızda Açılacak Şehrimizde toplanacak olan otuzuncu Beynelmilel Parlâmen- tolar konferansına iştirak edecek murabbas beyetlerden bir kısmı dün ve bugün gelmişlerdir. Geri- de kalan heyetler de yarın şehri- mize muvasalat etmiş bulunacak- lardır. Parlâmentolar (© konferansının hukuki, siyasi, sıhhi ve içtimai, mubtelit emniyet ve tahdidi tesli- hat, müstemleke, iktisadi ve mali komisyonları yarın faaliyete ge- çecek, bu suretle konferans filen vazifesine başlamış bulunacaktır. Konferans heyeti umumiyesi Pazartesi günü saat 15 te yapacaktır. / İçtima, konsey reisi açacak, Büyük Millet Meclisi Reisi — Kâzım Paşa da Türkiye namına bir nutuk söy- liyecektir. Konferans riyaset bürosunu teşkil ettikten sonra çalışmalarına başlıyacaktır. Konferansın devam edeceği günler için hazırlanan proğram şudur: Şehir Meclisi Aza Namzetleri Yakında seçimi yapılacak olan İstanbul umumi meclisi için O, H. Fırkası azü namzetlerini tesbit etmiş- tir. Lütfen 10 uncu sayfamızı açınız. İ Atina Mektubu Yunanlılar Fırka Gürültü- lerinden Bıkıp Usanmışlar Fırkalar Arasında Bir Uzlaşma Temini Atina, 22 (Hususi) — Dahili IM. Kafadaris, Zaimle'i. ziyaret etmiş, fakat M. Zaimis fırkaların uzlaşması için tevassutta bulunması isteğini red- detmiş, bitaraf kalacağını söyle- miştir. Bu ret cevabı Üzerine A. | Venizelos Cümhurreisi aleyhinde şiddetli bir makale neşretmiştir. Siyasi vaziyetteki bu kararsız- İ hiiktısadi vaziyete de fena halde etmiş, esnaf ve tacirler buhrana düşmüşlerdir. Bunun neticesi olarak büyük bir nümayiş (hazırlanmaktadır. Nümayiş esnasında halk, hükü- metle muhalif fırkalar arasında bir anlaşma teminini Başvekilden isteyeceklerdir. Diğer taraftan hükümet, Cüm- vaziyetteki kararsızlık devam edi- | İ yor. Muhalif fırkalar liderlerinden | : Cümhurreisi M. | İçin Büyük Bir Nümayiş Hazırlandı Muhalif fırka tiderlerinden M. Ks Jadaris gazetecilere izahat verigor hurrei o intihabı için hazırlık va- ziyetine geçmiştir. Hükümet M. Zalmis'in tekrar intihap edilme- sindeki kararında sebat ediyor. Seçimin hafta içinde yapılması muhtemeldir. — A. V. — Şifah Su Karamürselin Akpınar Suyu Mucizeler Yapıyormuş Son Postanın yazi yardımcılarından biri, son zamanda, Karamür- selde meydana çıkan şifalı bir sudan bahsetti. Bu arkadaşın beyanına göre kasabaya civar Akpınarda akan bu sudan veremli bir köylü içmiş. İçine bir ferahlık vermiş. Bunun üzerine yatağını suyun kena- rma nakletmiş. On, on beş gün kendini mutlak bir su tedavisine bırakmış ve sapsalam ayağa kalkmış. Bu yazımız mühim bir alâka uyandırdı. Mektup gönderen gönderene. Bunun üzerine Karamürsel belediyesi bu suyu tahlile vermiştir. Fakat neticesi henüz alınmamıştır. Bu tahlile intizaren şimdiden bu suyun başı adeta muhasara denilecek şekilde abluka edilmiştir. Tec- rübe ile görülüyor ki bu su barsaklarla ciğer hastalıklarına pek fay- da vermektedir. ( Devamı * uncu sayfada ) ——-- > — — — — — | Sayfiyeye Gidemiyenler | Köpek — Bütün zenginlerin sayfiyeye gittikleri bir zamanda şehir içinde kalmak ne fena imiş, sokaklarda yalayacak bir kemik parçası | bile bulunamıyor.