25 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

25 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

AU Milletleri 936 olimpiyadına davet eden Almanya umum sporlar şefi ve olimpiyat meş'alesini Berline getirecek atlatlerin takip edeceği 3,000 kilometrelik yol 936 da Birlinde — yapılacak olimpiyat için Almanlar, bilhassa merasim kısmına, fevkalâde ehem- miyet vermektedirler, Bu seferki olimpiyadın san'at vadisinde gö- rülmemiş bir dereceye yükseltil- mesi hususunda Almanyanın en yüksek bestekârları tarafından bestelenen muhtelif eski ilâhiler açılma merasiminin — devamınca çalınacaktır. Açılma merasiminin diğer fev- kalâdeliği de olimpiyat meş'alesi- nin yakılması olacaktır. Berlinde- gi stadyom meş'alesinin eski olim- pide ilacak meş'ale ile tutuş- turulmasına karar verilmiştir. Yu- nanistandaki —Olimpi şehrinden Ber kadar olan 30,000 kilo- metrelik mesafeyi yedi memleketten seçilecek 3,000 atlet koşturarak berline yetiştirecektir. Ve o alevle Berlin stadının olimpiyat meş'alesi yakılacaktır. Herkese görmek nasip olamı- yan bumuarzzam merasime bizim İştirake karar nn cemiyetleri İtti- ti reisi Aziz Beyefendi- anatından anlaşılıyor : B olimpiyadma iştirak ede- akında bunun için esaslı hazırlıklar yapılacak ve kamplar de atletlerimizle ceğiz. Y kurulacaktır.,, * Türkiye Futboi Birinciliği Başladı Gruplarının şampiyonluklarını kazanan beş takımın Bursadaki Gazi sahasında ne sıra İle çarpı- şacakları evvelki gün — çekilen kura ile belil olmuştur. Kuraya nazaran ilk maçları İstanbul - Ankara ve Izmir - Isparta takım- ları oynuyorlar. Bu maçların ne- ticeleri şu satırları yazdığımız dakika henüz gelmamişti. Gece gelecek telgrafi ekuyucularımız giğor sayfalarımızda bulacaklar- ır. İstanbul - Ankara maçının ga- libi ile de Samsun grupu şampi- yonunun karşılaşması Cuma günü olacaktır. O maçta galip gelenle Izmir - Isparta müsabakasının ga- libi arasında Pazartesi günü Tür- kiye şampiyonluğu için nihai mü- sabaka oynanacaktır. Kuraya — hakılırsa, — Istanbul takımının Ankarayı yenmesi ve Izmirin Ispartayı mağlüp etmesi muhtemeldir. Tahminimiz doğru çıktığı tak- dirde, Türkiye şampiyonluğu ma- çının İstanbul - İzmir arasında oy- nanması kuvvetli ihtimallerdendir. Maçlar Futbol heyetindeni 26/10,93â4 Cuma günü yaüpılacak mıntaka bir'ncilik müsabakaları: 1 — Taksim stadında: Saha koml- seri Muslih Bey. Galatasaray - Vefa genç takımları saat 10,80 hakem Ali Rıdvan Bey. Gala asaray-Vefn B. takımları saat 11,40 hakem Halit İbrahim Bey. Topkapı-Hilâl A. takımları 15,20 hakem Saim Turgut Bey. Galatasaray-Vela A. takımları saat 15 hakem Adnan Rey. Yan hakemlerit Ekrem Beyler. 2 — (Şerof) stadında: Sahâ komi- serl Necmi Bey, İstanbulapor - Süleymaniye — genç takımları saat 10.30 hakem Halit Ga- lip Bey. İstanbulapor - Süleymaniye B, ta- kımları saat 11.40 hakem Halit Bey. Beyi Kasımpaşa A. takım- ları saat 13.90 hakem Fuat Bey, İstanbulspor - Süleymaniye A, ta- kımaları saat 15 hakein Suphi Bey. Yan hakemleri: Sinan, Bahaettin saat Halit — İbrahim, Fenerbahçe stadında ! Saha komiseri Kemal Bey. Fenerbahçe - Beykos B. takımları saat 11.30 hakem Ahmet Adem Bey. Altınordu - Anadolu A. takımlar. #nat 13.15 hakem Mehmet R. Fenerbahçe - Beykoz A. ssat 15 hakem Sadi Bey. Yan hakemleri! İsmail Rıfkı, Zarif Beyler. Basketbol Müsabakası Voleybol ve basketbol heye- tinden: 26/10/934 Cuma günü Galata- saray lokalinde yapılacak voley- bol maçı: Galatasaray - Feneryılmaz 18, Tahir Bey, saha amiri Ekrem Hleydir Yüzücülerin Kış İdmanı Istanbul Su — Sporları " kulübü reisliğin 1 — 18/10/934 tarihinden iti- baren Beyoğlu Halkevi idman salonunda kulübümüz azalarına mahsus olmak üÜzere kiş idman- larına — başlanmıştır. — İdmanların idaresini Herr Aumann üzerine almıştır. İdman günü ve saatleri her Perşembe saat: 15: 17 dir. Azamızın bu güzel fırsattan istifadeleri tamim, 2 — Bu sene voleybol ve basketbol müsabakalarına gide- cek azamızın 25/10/934 Perşembe günü Halkevine behemehal gel- | meleri rica olunur. rDünya Futbol Şampiyonları İngilizler Karşısına Çıkıy Bu yaz dünya şampiyonluğunu kazanan Italyan Milli takımı, dün- ya şampiyonluğu müsabakalarında çarpıştığı rakiplerden çok Üstün oldukları şüphesiz bulunan İngi- lizlerle boy ölçüşmek üzere ge- lecek ay Londraya gidiyor. Italyanların arzusu ile hazır- lanan bu mühim maça daha bir ay olduğu halde maç biletlerinin hemen bepsi satılmıştır. Sene ortasında İngiliz Federasyonu ile Kalyan Federasyonu arasında te- vrür ettirilen tarihin İtalyanlara İtalya milli takımmın beş muhasiminin rokisi ortada merkez muhacimi Meozza hiç te elverişli olmadığı son za- manlarda — İtalyan gazetelerinin gösterdikler telâştan anlaşılmak- orlar tadır. Hattâ Italyanlar tek seçici- leri M. Pozzo'yu maçın tehiri için İngiltereye kadar gönderdikleri balde arzularını Ingiliz idarecile- rine dinletememişlerdir. Bu vaziyet karşısında maçı evvelce tekarrür - ettirilen tarihte yapmak mecburiyetinde bulunan Italyan futbol teşkilâtı Milli takı- mm itibarını düşürmemek üzere Italyadaki lik maçlarının bir müd- det tatiline ve bütün oyuncuların cemi idmanlara — başlamalarına karar vermiştir. Karadeniz Şampiyonası Samsun İdman Yurdu Mıntaka Şampiyunu Oldu Karadeniz şampiyonasında çarpışan Trabzen İdman Ocağı Samsun, (Hususi) — Karade- niz mıntaka şampiyonası Tırabzon Giresun — takımlarının - İştirakile Samsın Fener sahasında cuma günü yapılmıştır. Kura netice- sinde Trabzon ve Giresun takım- ları arasında yapılan maçı Tırab- zonlular 2-0 kazandılar. Bu suretle pazar günü icra edilen final maçı Samsun ve Tırabzon takımları arasında yar pılmıştir. Maç 1- 1 beraber ne- ticelendiği — için hakem — oyunu yarım saat uzatı Bunu istemeyen terk erinden mağlübiyetlerine 'Trabzonlular hakem karar sahayı hükmen vermiştir. Bu suretle Karadeniz mintaka şampiyonluğunu elde eden Samsun İdman Yurdu takımı Çarşamba günü Ankara vapuru ile Bursada yapılacak olan Türkiye Futbol birinciliklerine iştirak etmek için gidecektir. Ankara Lik Maçları Ankara (Hususi) — Ankara Gücü meydanında büu hafta lik maçlarına devam edildi.: Havanın çok rüzgârlı olması: rağmen Muhafız - Ankara Güçleri maçı sahayı spor meraklıları ile dol- durmuştu. * Ikinci müsabaka Gençler Bir- liği - Demirspor birinci takımları arasında yapıldı. — Hâmilerinden Sıvas meb'usu Rahmi Beyin ve- fatı dolayısile sahaya siyah for- malarile çıkan Gençler birliği bir dakikalık duruşla hürmet rasime- sini ifadan sonra, Hikmet Beyin hakemliği altında maça başladılar. Demirsporluların rakiplerine nis- peten çok zayıf bulunmaları do- İayısile çok xevksiz devam eden bu maçı Gençler Birliği faik bir oyunla O- 5 kazandı. * Güntün mühim müsabakası olan Ankara gücü - Muhafız gücü maçı zmirli Saim Beyin hakemliği al- tında başladı. Muhafız gücü bu sene çok kuvvetli, Ankara gücü ise eski malüm kadrosile yalnız kalecilerinden mahrum olarak sahada görünüyorlardı. Hakemin düdüğü İle çok seri ve o nisbette favullu başlıyan oyunun intizamla cereyanını temin için hakemin ye- rinde mudahale ve sık sık - ceza- lar verdiği spor meraklılarını se- vindirmiye başladı. İlk — dakikalarda akınlar yapan her iki takım bü- tün gayretlerine rağmen, kendi oyunlarını gösterememekle beraber Ankara Güçlülerin daimi artan gevşek hareketleri karşısında da- mütekabil | İ ha canlı oynayan muhafızlıların çok geçmeden hâkimiyeti ele ak dıkları görüldü. Fena oyunları ile oyunu kendi mısıf sahalarına ka- dar sokan Ankara Güçlüler uzun bir müddet tehlikeli anlar yaşa- dılar. Bu dar sahada cereyan eden karışık toplulukta Ankara Gücü aleyhine verilen bir serbest vuruşlan - islifade eden M: Gücü 27 inci dakikada ayağı ile ilk gollerini yapmiya muvaffak oldular. Bu vaziyettemn sonra kendini toplayan Ankara gücünün - yap- tığı bir iki akinı Muhafız gücü güçlükle kurtarabildi. Oyun nis- beten mütevazin bir şekil almıştı. Ankara gücü takımında yaptığı bir değişmede Alâatlini açığa Abdiyi merkeze aldıysa da bu tebeddül — müsmir bir netice vermeden birinci devre Ü- An- kara güçü aleyhine bitti, İkinci devreye ayni hızla baş- layan takımlar ilk beş dakikayı mukabil akınlarla geçirdiler. Bu devrede Ankara gücünlün daha düzgün ve kısa paslarla muhafız kalesini sıkıştırdığı görülüyor. Birinci devrede Ar düştüğü sıkışık vaziyete hlar girmişti. 10 uncu dakikadı sağdan ilerleyen Alâottind ığı güzel bir pası Niyazi anl ve sıkı bir şütle gole tahvil etti. Bu netice- den sonra daha ziyade Ankara — güçlüleri akını favullü durduran muhafızlar aleyhine serbest vuruş ce: ve- rildi. Çok hesaplı bir atışla mu« hafız kalesi ağlarına takılan Or- ücünün ahız» canlanan yapbığı bir | hanın çektiği bu şut Ankara güç- lülere 15 inci dakikada gollerini kazandırdı. Bundan sonra devam eden maçta her iki takım föklikeli akınlar yaptılar. Maç baştan aşağı heyecanla devam etti. Oyunun sonlarına doğru Mubafız Gücünün yaptığı iki akını Ankara Gücü kalecisi güçlükle — kurtarabildi. 35 inci dakikada hakemin saha harici ettiği Muhafız müdafiinin yokluğu dolayısile on kişile oy- namak — mecburiyetinde — kalan Muhafızlılar bütün gayretlere rağ- men bir netice alamadan maçı 1-2 bitirdiler. ikinci Karadeniz futbol şampiyonu İdman Yurdu