8 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

8 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SÖON PO_ST a Lik Maçları Takımlarımızın Dereceleri Belli Oldu Birindi kümenin en addolunan — üç kulübü yapılan Şeref — kupası maçları, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galata- saray takımlarının son haftalar içindeki kuvvetlerini belli etmek itibarile de iyi oldu. Şeref kupası maçlarının neti- celeri şöyle çıktı: Fenerbahçe takımı; sarayı yendi ve Beşiktaşla bera- bere kaldı. Bu suretle bir gali- bir beraberlik aldı. da Türkiye birinciliğini n Beşiktaş takımı birincilik sakatlanmış Üç oyun- cusunu değiştirerek girdiği Şeref kupası turnuvasında, hem Galata- sarayla hem de Fenerbahçe ile eraberlik yaptı. alasaray takımı ise, Fener- kuvvetli Şu neticelere göre birinciliği Fener, ikin Beşiktaş, Üçüne cülüğü — Galatasaray — takımları almış bulunuyorlar. Şeref kupası açılırken, her takımın ikişer maç yapması mevzuubahstı. Maçlar bittiğine nazaran Fenerliler kupayı kazanmış addolunabilirler. Bundan sonraki haftalarda lik fikstürü mucibince karşılaşacak olan bu Üüç takımın ayni netl- celeri elde edebilecekleri şüpheli olmakla baraber bu — seneki Hik maçlarının sonunda da yine bu üç kulübün birincilikten üçün: cülüğe kadar sıra İle biribirini ta- kip etmesi pek muhtemeldir. Ihtimal bu senenin son İstan- bul şampiyonluğunu kararlıyacak oyununu da geçen sene gibi Be- şiktaşla Fenerbahçe oyı ktır. Senelerdenberi değişmiyen bu vaziyet futbolumuzun da baştakl onları takip eden takımlar noktasından hiç değişmediğini gösteriyor. Alâkadar heyetler İstanbul futbolundaki kuvvetlerin vaziyet değiştirebilmeleri için bir çare düşünseler fena olmaz zan- nederiz, ve Çorumda Spor Çorum (Hususi) — Çorum sporu mekteplerin açılmasile can- lanır gibi oldu. Şehrin eski ve değerli bir gençlik teşekkülü olan Hale idman yurdu, — geçenlerde senelik toplantısını yaptı ve Ağır ceza reisini reisiiğe rek çok- tanberi durgun halini gidermiye çalışacağını belli etti. Diğer taraftan şebrin haliha- zırda en kuvvetli ve yenilmez bir takımı olan Alay sporlilar ekzer- sizlerine muntazaman devam et- mektedirler. Son günlerde kad- rosuna yeni ve değerli oyuncula- rın iştirak ettiği Alay spor kulü- bü ümitli bir vaziyettedir. arasında | Galata- | 40,000 Kilom Alan Tayyareciler a Son Yarışın Şaşılacak İngiltereden Avustralyaya gidiş rekorunu kıran tayyare (köşede cihanı hayrette Ingiltereden Avustralyaya gi- | uçmağa — muvaffak diş yarışı için verilen 16 günlük mühlet bittiği İçin yarış resmen kapanmış addolunmuştur. - Yarış komitesi tayyareciliğinde akıllar durduran bu müsabakayı kaparken amumi neticeyi ilân etmiştir. Neşredilen — istatistiğe İngiltere - Avustralya yarışına 20 takım İştirak etmiş, bunlardan dokuz takım muvaffak olmuştur. Geriye kalan on bir takımdan on tanesi müsabakayı yarıda bırakmış bir takım da ölümle neticelenen müessif bir kazaya uğramıştır. Yarışta Ölen Tayyareciler Müsabakayı kazanmak uğrun- da Hayatlarını esirgemiyen tayya- recilerden ikisi Italya —üstünde cihan göre; düşerek ölmüşlerdir. Ölen tayya- | reciler Gilmanla Ingiliz pilotlarıdır. İngiltereden — Avustralya'ya geçmeğe muvaffak olan dokuz tayyarenin muvasalat sırası ve o yolu —aşmak için — sarfettikleri zamanlar: Bain ismindeki lerin isimleri Zaman Soott TI eat 90 saat 20 'Tayyarı — Campboel — Parmentier - Moll — Turner - Panglora — 93 ,, 45 — Jones - Waller 118 ,, 20 Macgr&gor-Walker 178 ,, 19 — Stodart Amcazadeler?1? — snat Melrose BK ü Hansen - Jensen — 281 e Henett - Nay 890 anat 36 Londra - Nevyork — arasındakl uğrak yerlerile kuş bakışı uğrak- ları da dahil olarak 18,500 kilo- metredir. Bu mesafeyi 7i saatte olan Scott ayni yolda kendinin tesis ettiği bir rekoru beş günden fazla indir- miştir. Şimdiyekadar uzun yolda İn- Galatasaray Takımında Nihat Bey Galatasaray takımından mü- dafi Faruğun çıkması üzerine | merkez muasin oynayan Nihadın müdafaaya elınacağı, yerine de Izmirden gelen İhsanın merkez muavin olarak konulacağı kuw- vetle söylenmektedir. Bu Hattaki Maçlar İstanbul Fulbol Heyetinden: 9/11/934 Cuma günü yapılacak resmi birincilik müsıtakaları: Teksim sahasıncda: Süleyman'ye-Beykoz B. paşa - Anacolu 1.T., S Beykoz 1. T. Hakem Suphi Bey iktaş (Ş-ref) sahasındz V enç T.y Beşikta, * Fenerbahçe sahasında sahada; Fenerbahçe - İstanbulspor — B. T. A't nordu-Beylerbeyi 1.T., Fenerbahçe- İstan! ulspor LT. Hakem Sadi Bey B- Küçük «sahada: Fenerbahçe - İstanbulspor Genç T. Rekorları bırakan tayyareci Skot çocuğile beraber) giltere - Avustralya yarışında ol- duğu kadar büyük bir sürat yapılmamıştır. Üç günden fazla süren bu hava seyahatinde iki pilot süratte vasati 304 kilomet- reyi düşürmiyerek uçmağa muvaf- fak olmuşlardır. İngiltere - Hindistan lngiltere - Avustralya seyahati dolayısile İngiltere - Hidistan reko- ru da bir kaç gün farkla kırılmıştır. Dönüş Rekoru da Kırıldı Gidiş yarışında 118 saat 20 dakika ile dördüncülüğü alan iki tayyareci — Avustralya - İagiltere rekorunu da kırmak azmile Me- burndan Londraya tekrar uçmuş- | lar ve evvelce Melrose ismindeki tayyarecinin 8 gün Üsaat tesis ettiği avdet rekorunu 5 gün, 15 saat, 55 dakikaya — indirmeğe muvaffak olmuşlardır. Buiki tayyarecinin gidiş geliş- te katettiği mesafe 40,000 - kilo | metredir. Kirk bin kilometrelik hava yolunu on üç günde uçmağa muvaffak olan Walles - Jones ta- kımı yalnız gidiş için verilen 16 günlük mühlette hem gidişi hem de gelişi ikmal ederek dünyanın en büyük uçuş muvaffakiyetlerin. den birini yapmışlardır. Karadenizde Grup Maçlarında Hakamlik K eselesi Trabzon, (Hususi)p — 932-933 Karadeniz — şampiyonu — İdman Ocağı her sene olduğu gibi bu sene de Samsun — sahasın- da yapılacak — grup maçlarına iştirak etmek üzere Samsunda bulunuyordu., Gurup — maçlarını idare etmek Üzere federasyondan Beykoz kulübüne messup Türki- yenin birinci sınıf hakemlerinden ğali Bey de mümessil olarak amsunda bulunuyordu. Tu münasebetle bizzat görümle Memlekatte İspartanın Şampiyonluğu Nasıl Oldu Antalya (Hususi) — Antalya, Adana, Isparta takımları arasın- da birincilik maçları yapılmıştır. Pazar günü Antalya, Adana takımları oyandılar ve Antalyalı- lar güzel akınlarla Adanalıların kalesine sokuldular ve kalecinin müdafaa kastile kaleden ayrılma- sından İstifade eden sol açık Nezihi güzel bir şüt ile birinci golü yaptı. Birinci haftaymda 0-1 Antalyalılar galip vaziyotte idiler. Her ikl takım arasında bayrak merasimi yapıldı. Adana, Anta- ya, İsparta takımları dizilerek muzika — tarafından Cümburiyet marşı çalındı. Ikinci haftayimde her iki ta- raf seri akınlarla oyuna başladı. Ve son dakikada Yılmaz bir gol yaparak beraber- liği temin etti. Birinci maç - tek- tar oynanmak Üzere oyuna niha- yet verildi. Pazartesi ikinci maç: Her İld takım bütün gayret- lerine rağmen gol yapmıya mu- vaffak olamadılar, 0-0 beraber- likle neticelendi. Salı Üçüncü maç: Adana, Antaliya takımlarımın son- maçi olduğundan her- iki takım son derece gayret göster- diler ve oyun mütevazin olarak çereyan etti. Antalya takımının istifade ede- mediği birçok fırsatlar zuhur etti ve bu gaflet neticesinde 2-1 Adanalılar galip geldiler. Mıntaka şampiyonluğu maçı: Perşembe günü Adana, İIsparta takımları arasında icra edildi. Yorgun bulunan — Adanalılar iyi bir oyun gösterememişler ise de oldukça yine zevkli oynamış- lardır. ve neticede 3-0 mağlüp olmuşlardır. Son Posta — Bu mektup ga- zetemizin inlişar etmediği güm- lerde geldiği için biraz geç kab mıştır. şahit olduğum bir iki noktayı izah edeceğim: Trabzon takımı 90 ıncı dakikayı kadar 1-0 galip iken kale önünde olsayt vaziyetinde duran sol açık ve ve sol iç ayağına gelen topu kaleye atarak gol yapıyorlar, ha- kem tabü bunu görmüyor. Trab- zonlular, kale hakemi, layismen, ofsayt diyorlar amma mümessil bey, gol diyor. Bu hâle Trabzow lular fena halde sinirleniyorlar, hakem oyunu yarım saat daha temdit etmek istiyor. Trabzonlular oynamıyorlar — neticede hakem hükmen mağlüp addediyor. Şimdi sorarım, hakem bitaraf ve tecrübe sahibi olsaydı bu hallere meydan kalırmıydi? Onun için her şeyden evvel hakemlerin bilgi ve tecrübe Adanalılardan sabibi olmaları lâzımdır. Antalya - Adana takımları maçtan evvel sahada